Dobro si shvatio
Ali, problem jest sljedeci...povecanjem tlaka u sustavu (podlaganjem reg.ventila), nije povecan i protok. U tom grmu lezi zec. Ako je pumpa van tolerancija, mozes podlagati reg.ventil, kipati gusce ulje, ali protok nece biti adekvatan, pogotovo ne na visokim girima. Protok i tlak nisu ista stvar.
Kod viskoznijeg ulja jest problem sto onda jest proporcionalno veci otpor protoku, vece je grijanje ulja itd (ne bas adekvatno rjesenje za vece okretaje ako jest sve u zadanim tolerancijama, bez obzira sto ce tlak biti veci, i ne bas najbolje rjesenje za najudaljenije internale). Ako je motor potrosen, i ocigledan je pad tlaka, najbolje rjesenje jest nesto viskoznije ulje, koje ce odrzati (kako tako) adekvatan protok ali uz referentni tlak! Naizgled jednostavna a opet zamrsena problematika, a vrag jest uvijek u detaljima, a ima tu mali milijon varijabli i jedno uvijek vuce drugo
Sto se tice 16v-ilke, mozda grijesim, ali i dalje mislim da veci dio problema lezi u klipnjacama, uz nju, eventualno i uljnoj pumpi. Da je sustav lose dizajniran, cinjenica jest da bi se poraspadale sve redom do 30-50t km, ali nije tako, do cca 100tke nema nekih vecih problema.
Budimo iskreni, tko pak mjenja vijke klipnjaca (a rijec jest o najopterecenijem elementu motora) ili mjeri uljnu?! 1.7 16v jest najjaci alfin n/a motor bez varijabilnog razvoda po spec.snazi, cinjenica jest da se ne stedi, i da s vremenom dolazi do trosenja internala, zamora materijala i tome slicno. Tko ga misli sustavno maltretirati nakon 100tke, trebalo bi stvarno sve detaljno pregkedati i izmjeriti, i po potrebi zamjeniti, jer inace mozemo samo nagadjati o razlozima nekog "otkazivanja".
To je moje razmisljanje, s obzirom da sam i ja u tom istom govnu
, a ne zelim da se i meni desi