14-06-2025, 07:15:23

Autor Tema: Alfa Romeo - Wankel  (Posjeta: 3992 vremena)

0 Èlanova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Online a.m.alfa

  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 42255
  • Karma: 1338
  • Spol: Mu¹ki
  • Alfa 146 1.4ts & Lancia Musa & Alfa 155 TD & V6
    • Fiume (RI)
Alfa Romeo - Wankel
« u: 06-12-2021, 05:37:19 »

Online a.m.alfa

  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 42255
  • Karma: 1338
  • Spol: Mu¹ki
  • Alfa 146 1.4ts & Lancia Musa & Alfa 155 TD & V6
    • Fiume (RI)

Online a.m.alfa

  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 42255
  • Karma: 1338
  • Spol: Mu¹ki
  • Alfa 146 1.4ts & Lancia Musa & Alfa 155 TD & V6
    • Fiume (RI)

Online a.m.alfa

  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 42255
  • Karma: 1338
  • Spol: Mu¹ki
  • Alfa 146 1.4ts & Lancia Musa & Alfa 155 TD & V6
    • Fiume (RI)
Odg: Alfa Romeo - Wankel
« Odgovori #3 u: 06-12-2021, 05:39:21 »
google translate teksta


Navikli smo èuti ime Wankel samo kada je Mazda u pitanju, ali oni koji su "drugaèije mladi" ga se jako sjeæaju dok je jo¹ postojao NSU... ali nitko ne prièa o Alfa Romeu? Lo¹e lo¹e...
Otac ovog tehnièkog projekta bio je Giorgio Sonzzi, a povijest Alfa Romea Wankel poklapa se s reorganizacijom ureda za dizajn dizelskih motora za te¹ka gospodarska vozila, sektora iz kojeg se Alfa Romeo namjeravao odvojiti. Dio tehnièara potom je preuzeo brigu o gospodarskim vozilima Alfa Romeo, dok su drugi bili anga¾irani na izradi internih prototipova Wankel motora.
NSU je Alfa Romeu pru¾io veliku pomoæ u dizajnu, a potom i u razvoju rotacijskog motora, zapravo su kontakti s NSU bili mjeseèni, uz razmjenu korisnih informacija za oba proizvoðaèa.
NSU je odmah upozorio Alfa Romeo na nedostatke rotacijskog motora, èak i prije njegovih zasluga. Visoka i neposredna specifièna snaga koja se mo¾e dobiti iz malog pomaka koji je omoguæio da se zaobiðe oporezivanje, kompaktnost i mali broj dijelova koji su je èinili, ali visoke stope CO2, odsutnost motorne koènice (zbog izrade Wankel je dvotaktni), lo¹e brtvljenje trokutastog rotora na unutarnjim stijenkama statora i èinjenica da je komora za izgaranje u kratkom trenutku bila u istovremenom kontaktu s usisnim i ispu¹nim kanalima, kontaminirajuæi smjesu ili stvarajuæi neizgorene produkte.
Alfa Romeo je stvorio razlièita rje¹enja ne samo u eksperimentiranju sa brtvenim segmentima, veæ i kako bi nadoknadio nedostatak niskog okretnog momenta pri niskim okretajima (takoðer imajuæi u vidu èinjenicu da je Alfa Romeo jo¹ uvijek bio proizvoðaè automobila s prilièno "zanatskim" dizajnerskim odjelom u usporedbi s drugim europskim proizvoðaèima ... tipa NSU). U skladi¹tima se jo¹ uvijek nalaze razne rastavljene skupine rotora/statora s razlièitim specifikacijama jedna od druge, kao i statori opremljeni s vi¹e usisnih prikljuèaka sve veæe velièine.
U Areseu su bile izgraðene dvije kompletne rotacijske pre¹e: akreditirana jednorotorna pre¹a od 500 ccm s pribli¾no 64 KS i dvostruka rotora (dobivena spajanjem dva jednostruka rotora) od 1000 cm³ sa snagom od 130 KS.
One nisu bile ogranièene na ispitne sobe, veæ su takoðer bile postavljene na karoserije automobila za ispitivanje na cesti.
Jednorotor je ugraðen na karoseriju Spider Duetto, dok je dvomotorni na bijelu limuzinu 1750.
Sonzzi je nekoliko puta imao priliku koristiti 1750 Wankel, koji je bio jedan od servisnih automobila.
Meðu brojnim dokumentima koji se odnose na Wankel motor koji se i danas èuva nalazi se i poruka iz 1971. u kojoj uprava iskustva priopæava da æe Wankel motor biti montiran na karoseriju eksperimentalnog GTA !!!
Za¹to projekt nikada nije ugledao svjetlo? Za sve su krive SAD!!!
Sjedinjene Amerièke Dr¾ave bile su pioniri u borbi protiv zagaðujuæih emisija sa sve stro¾im ogranièenjima iz godine u godinu, a podrazumijevalo se da æe na starom kontinentu nastaviti istim putem. Sonzzi je i sam radio na sustavima ubrizgavanja Spica s kojima su se Alfe prodavale u inozemstvu bile opremljene upravo prema homologacijskim parametrima, te je stoga imao jasnu svijest o tome kakva æe biti buduænost i pote¹koæama s kojima æe se motor poput rotacijskog susresti.
Na kraju, praveæi analizu tro¹kova i koristi, 1975. godine najvi¹e rukovodstvo Alfa Romea donijelo je odluku da prednosti ne nadma¹uju nedostatke.
Za sam NSU se ka¾e da je bankrotirao zbog Wankela ... onda dolazi Mazda ...

Online a.m.alfa

  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 42255
  • Karma: 1338
  • Spol: Mu¹ki
  • Alfa 146 1.4ts & Lancia Musa & Alfa 155 TD & V6
    • Fiume (RI)
Odg: Alfa Romeo - Wankel
« Odgovori #4 u: 15-12-2023, 12:29:54 »

Online a.m.alfa

  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 42255
  • Karma: 1338
  • Spol: Mu¹ki
  • Alfa 146 1.4ts & Lancia Musa & Alfa 155 TD & V6
    • Fiume (RI)
Odg: Alfa Romeo - Wankel
« Odgovori #5 u: 18-12-2024, 19:32:22 »
Jedan od 2 Wankelova motora koje je razvijo Alfa Romeo






Offline Alfista145

  • Trade Count: (+2)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 21192
  • Karma: 450
  • Spol: Mu¹ki
  • 147 1.6 TS 2001 - Volvo V60 R 2018
    • Istra
Odg: Alfa Romeo - Wankel
« Odgovori #6 u: 18-12-2024, 22:44:17 »
Bome prvi put cujem da Alfa je imala takve masine  :hat: