Senzacija: dolazi Alfa Romeo Giulia 1.3 Turbo sa 180 KS

Benzincem nove serije FireFly postiže izvrsne performanse (230 km/h, 7,1 s) te uz realnu potrošnju cca 7 litara dobiva ‘tržišna krila’

Koliko mudro stratezi talijansko-američke alijanse Fiat Chrysler Automobiles vode tehnološko-poslovnu strategiju, pokazuje uvođenje ‘malog globalnog motor’ GSE (Global Small Engine).

Riječ je o novom, modularnom dugohodnom motoru (70 x 86,5 mm), koji je startao 2016. u 2-ventilskoj (!) 3-cilindarskoj atmosferskoj izvedbi N3 s 999 ccm i 72 KS (76 KS na etanol) za brazilske modele Fiat Mobi, Uno i Argo te 4-cilindarskoj s 1332 ccm i 101 KS (109 KS na etanol, za Fiat Uno, Argos i Crono.

Sada stižu turboverzije s direktnim ubrizgavanjem T3 (3 cilindra, 12V, 999 ccm, 120 KS, 190 Nm), koja je već najavljema za Fiat 500X, a uskoro i za Jeep Renegade. To jest već vijest samo za sebe, pogotovo to se za iste modele najavljuje i T4 (4 cilindra, 16V, 1332 ccm, 150 KS, 270 Nm). No, ‘bomba’ je ono što je i povod ovog teksta.

Najavljena je Alfa Romeo Giulia 1.3 Turbo, talijanska ‘bella machina’, uvedena 2016., koju smo testirali u dizelskoj verziji. Upregnuta je snažnijom verzijom motora T4 (4 cilindra, 16V, 1332 ccm, 180 KS, 320 Nm). Ta, dugoočekivana ulazna benzinska verzija (dosad su u ponudi bili turbobenzinci 2.0/200 KS, 2.0/280 KS i 2.9 V6/510 KS), vraća se u slavnu kategoriju kultnog modela iz 1960-ih, kad je vrijedile jednadžbe: Alfa 1300 = BMW 1600, Alfa 1600 = BMW 2000.

 

Na slici je atmosferska verzija, koja se odlikuje kompaktnom izvedbom, koja je umirena bez osovina za uravnoteženje (s ‘pametnim’ zamašnjakom). Motorima serije FireFly predviđaju titulu ‘Svjetskog motora godine 2019’

Turbobenzinac, koji će dinamičnost crpiti iz najvećeg okretnog momenta od 320 Nm pri 2500/min (pazite, riječ je o turbobenzincu, ne turbodizelašu), omogućavat će ubrzanje do stotke za 7,1 s i najveću brzinu od 230 km/h.  Deklarirana kombinirana potrošnja će iznositi samo 5,4 litre, dakle u normalnoj se vožnji može očekivati realni prosjek od oko sedam, što je za takav auto super.

Više će biti poznato na predstojećem salonu u Parizu 2018 (4. do 14. listopada). Uskoro više o novom motoru FireFly…

 

 

copy: www.autoportal.hr


Comments are closed.