01-06-2020, 17:06:39

Autor Tema: Atest / Homologacija - Institut za vozila, CVH  (Posjeta: 64580 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Boxer

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Atest / Homologacija - Institut za vozila, CVH
« u: 11-04-2008, 21:23:13 »
c/p sa opelclub.hr


CENTAR ZA VOZILA HRVATSKE
INSTITUT ZA VOZILA

Sisačka 39c
10410 Velika Gorica
tel: +385 (0) 1 6379 200, 207
fax: +385 (0) 1 6379 233
Velika Gorica
Što je potrebno od dokumentacije za ATEST naknadno ugrađenog motora drugačijih karakteristika?

 - prometna dozvola i knjižica vozila vozila u koje je ugrađen motor drugih karakteristika,
 - kupoprodajni ugovor ovjeren kod javnog bilježnika za motor ukoliko je motor kupljen od fizičke osobe,
 - - preslika knjižice vozila iz kojeg je naknadno ugađeni motor izvađen - samo uz kupoprodajni ugovor
 - komercijalni račun firme u RH ukoliko je motor kupljen od pravne osobe - preslika nije potrebna jer firma odgovara za porijeklo motora,
 - komercijalni račun ili kupoprodajni ugovor ovjeren od strane notara-javnog bilježnika ako je motor kupljen van granica RH, carinska deklaracija
 - - uvoz je moguć uz predoćenje vlasništva vozila (knjižica vozila i/ili prometna dozvola)
 - cca 1000 kn


Smije li se ovjeriti tehnički pregled vozilu kojemu su naknadno ugrađena ksenonske žarulje u kućišta serijskih halogenih svjetala vozila?

Na žalost odgovor na ovo pitanje nije jednoznačan, već ovisi o načinu ugradnje svjetala.
Prilikom pregleda ovakvih svjetala treba postupiti na sljedeći način: Prvo treba ocijeniti je li boja svjetla zaslijepljujuća, odnosno je li boja svjetla prešla iz bijele u plavu (pa makar i samo po rubovima svjetleće površine). Ne postoji instrument za ovu ocjenu već se ocjena istog vrši subjektivnim osjećajem da li su svjetla plavičasta ili su još uvijek bijele boje. Ako je vlasnik kupio ksenonske žarulje čija boja (temperatura boje) prelazi više od 6000 K, onda takva svjetla iz bijele prelaze u plavičastu boju i tehnički pregled treba odbiti. Na žalost, temperaturu boje svjetla nije moguće pročitati otisnutu na naknadno ugrađenim žaruljama niti dijelovima ovako ugrađenog kompleta već je treba subjektivno ocijeniti. Također, ako je direktni pogled u svjetlo neugodan za oko (svjetlo je presvijetlo), tehnički pregled treba odbiti.
Drugi korak je pregled same dodatno ugrađene električne instalacije u vozilo. Obzirom da ksenonske žarulje rade na način da se u njima uspostavi električni luk koji svijetli (za uspostavu luka potreban je napon veći od 20000 V, a za održavanje luka proizvodi se napon veći od 5000 V), potrebno je pregledati sve dijelove naknadno postavljene instalacije. Pri pregledu treba uočiti na koji način je naponski pretvornik učvršćen za vozilo, kako su kabeli položeni po vozilu i je li postojeće kućište svjetala kvalitetno pregrađeno (vodonepropusno). Pregled treba obaviti dok je vozilo ugašeno i svjetla ne rade jer postoji opasnost od električnog udara. Svi naknadno ugrađeni dijelovi moraju biti kvalitetno učvršćeni uz karoseriju vozila, žice uredno položene, pričvršćene i izolirane, bez i najmanje opasnosti od kratkog spoja ili zapaljenja.
Na kraju, kao zadnji korak pregleda slijedi kontrola podešenosti svjetala na regloskopu. Ručno podešavanje visine snopa svjetala mora biti ispravno i postavljeno u nulti položaj. Zaslon regloskopa treba postaviti na postotni pad svjetala za taj tip vozila. Tek nakon toga treba izvršiti kontrolu svjetala na regloskopu. Na zaslonu regloskopa mora postojati vrlo jasna linija između tamne i svijetle površine koja se mora nalaziti na predviđenoj poziciji granične linije zaslona regloskopa. Linija između svijetle i tamne površine mora biti jako istaknuta jer i najmanja nepodešenost ovakvih svjetala (osvjetljavanje područja koje mora biti tamno) izaziva znatno veću zaslijepljenost nego kod normalnih halogenih svjetala. Bilo kakva deformacija geometrije svjetla na zaslonu regloskopa, prelaženje i najmanjeg dijela svijetle površine iznad granične linije na zaslonu regloskopa ili bilo kakva druga neispravnost (npr. trešnja sjene svjetla dok radi motor vozila) razlog su za odbijanje tehničkog pregleda.
Dodatni perači glavnih svjetala kao i automatsko podešavanje nivoa svjetala u ovisnosti o opterećenju vozila ne trebaju postojati, premda su takvi tehnički sklopovi obvezni kod serijski ugrađenih ksenonskih svjetala.



Ovo je prikaz svih dijelova (× 2) koji se naknadno ugrađuju prilikom opremanja vozila ksenonskim žaruljama.
Kvadratne kutije u donjem dijelu snimke su naponski pretvornici, vidljiv je komplet kabela s konektorima i ksenosne žarulje na njihovim krajevima (žarulje su na snimci postavljene u zaštitna kućišta koja se prije ugradnje na vozilo skidaju).



Na ovom vozilu je izvršena ugradnja ksenonskih žarulja. Svjetlo je na pogled bijele boje, u svjetlo se može gledati jer ne zasljepljuje i sjena na regloskopu je ispravne geometrije. Prema ovim zahtjevima ovom vozilu se može ovjeriti tehnički pregled.



Ali je istovremeno u motornom prostoru izvršena vrlo neuredna ugradnja naponskog pretvornika (isti je bez ikakvog učvršćenja samo postavljen u prostor između usisne grane, blatobrana, kutije s osiguračima i svijetla) – tehnički pregled treba odbiti.

Izvor CVH
 

Offline mareo

  • Administrator
  • Trade Count: (+33)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 15860
  • Karma: 1067
  • Spol: Muški
  • 156 1.9 Q2
    • Zgb
Odg: Atest / Homologacija - Institut za vozila, CVH
« Odgovori #1 u: 11-04-2008, 21:33:49 »
...u ovom trenutku, da idem na tehnichki pregled, dobio bi nogom u guzicu... :craz

...sam vrag zna kud ide snop, nit sam stavio poklopce farova, nit sam uredio instalaciju, nit sam prichvrstio balaste (jedan sam zakachio izmedju posude vode i gumene cijevi ispred nje  :))... :redf: :metak

...al budem to uredio kad ulovim vremena... :hap:

*ebo mene mali pas, kak' si? pa tak'...
 

Alfa-Dodo

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Atest / Homologacija - Institut za vozila, CVH
« Odgovori #2 u: 17-04-2008, 18:42:17 »
znači li to da treba na atest za xenon ili se to odobri na tehničkom :?:
 

Serfo

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Atest / Homologacija - Institut za vozila, CVH
« Odgovori #3 u: 05-05-2008, 10:32:59 »
Ja sam bio na tehnickom prije sedam dana. Nitko mi nije rekao ni rijeci za xenone.
 

Offline RoadRunner

  • Član Alfa Kluba 3
  • Trade Count: (+5)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 7736
  • Karma: 367
  • Spol: Muški
  • Alfasud,Sprint,33x2,33-Q4,145box16v,156-1.8ts
    • Vukovar
    • VUHARD
Odg: Atest / Homologacija - Institut za vozila, CVH
« Odgovori #4 u: 13-12-2009, 11:14:07 »
Meni pogledali na kalioskop (il kak li se već zove ona naprava za mjerenje svjetala) visinu ,duga-kratka malo poštelali ,pogledali kako su montirani balasti i sve uredno prošlo.
Pokazao račun da je 6000k u pitanju i izjavu servisa o ugradnji i sve 5 :ok:
Boxer forever...
 

Online Alfa_gtv

  • Global moderator
  • Trade Count: (+7)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 17017
  • Karma: 501
  • Spol: Muški
  • GTV V6 TB, AR GT, Z750
    • ZG
Odg: Atest / Homologacija - Institut za vozila, CVH
« Odgovori #5 u: 13-12-2009, 11:47:35 »
da možeš se provući na tehničkom da te ne zayebavaju ali je dobro napraviti atest čisto da ako ideš preko granice kada te zaustave da imaš ovjereno da ti je auto tehnički ispravan odnosno da smiješ imati xenone bez obzira što nemaš perače farova  :ok: 

jedino što nije napisano koliko košta ta igra sa ateston xenona...
V6  moja AR GTV 2.0 V6 TB

"Many of the technical solutions you'll find in a Ferrari, are also often used in an Alfa Romeo"
 

Offline silvije

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2050
  • Karma: 68
  • Spol: Muški
  • alfa 145 junior zender edition
    • pula
Odg: Atest / Homologacija - Institut za vozila, CVH
« Odgovori #6 u: 14-05-2010, 17:08:55 »
 :mah: jel zna netko dali mogu proci atest razlicite dimenzije guma naprijed i nazad :?:

Offline cvetko

  • Trade Count: (0)
  • Sa stažom
  • ***
  • Postova: 666
  • Karma: 83
  • Spol: Muški
  • 156 1.8 ts
    • Jaska
Odg: Atest / Homologacija - Institut za vozila, CVH
« Odgovori #7 u: 14-05-2010, 18:38:41 »
:mah: jel zna netko dali mogu proci atest razlicite dimenzije guma naprijed i nazad :?:

 :mah:

DA.
Krenuvši od mopeda,motocikala,trocikala,quadova,BMW-a,Porschea do Ferarria, svi imaju (mogu imati), različite dimenzije guma na prednjoj/stražnjoj osovini.
Bitno je da na istoj osovini imaš iste gume. (u nekim granicama normale).

 :mahm
DON'T DRINK WATER - FISH FUCK IN IT
Najljepše, u mom poslu je kaj moram sjest i probat svaki auto..
Najgore, u mom poslu je kaj moram sjest i probat BAŠ SVAKI AUTO....
 

Offline silvije

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2050
  • Karma: 68
  • Spol: Muški
  • alfa 145 junior zender edition
    • pula
Odg: Atest / Homologacija - Institut za vozila, CVH
« Odgovori #8 u: 16-05-2010, 19:22:08 »
:mah:

DA.
Krenuvši od mopeda,motocikala,trocikala,quadova,BMW-a,Porschea do Ferarria, svi imaju (mogu imati), različite dimenzije guma na prednjoj/stražnjoj osovini.
Bitno je da na istoj osovini imaš iste gume. (u nekim granicama normale).

 :mahm
:ok: hvala kolega puno  :pivo: na 145-ici su mi zadnje gume 215 40 16 9jota  a prednje 195 45 16  7jota nece da mi upisu na tehnickom pa cu ih morat atestirat  ako me plavci budu zezali

Offline imc1

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1851
  • Karma: 208
  • Spol: Muški
  • 156 SW 1.9 16v m-jet
    • Rijeka
Odg: Atest / Homologacija - Institut za vozila, CVH
« Odgovori #9 u: 16-05-2010, 19:39:31 »
Ja sam bio na tehnickom prije sedam dana. Nitko mi nije rekao ni rijeci za xenone.
Kad imaš poznanstva... :hehe: :hehe:
 

Offline silvije

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2050
  • Karma: 68
  • Spol: Muški
  • alfa 145 junior zender edition
    • pula
Odg: Atest / Homologacija - Institut za vozila, CVH
« Odgovori #10 u: 30-05-2010, 21:18:23 »
ako netko zna zanima me kad se radi atest felgi i guma dali upisuju u papire od atesta i u prometnu kasnije  i model felgi ili samo dimenzije jel mogu doci na atest sa razlicitom markom felgi  :?:

Online Alfa_gtv

  • Global moderator
  • Trade Count: (+7)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 17017
  • Karma: 501
  • Spol: Muški
  • GTV V6 TB, AR GT, Z750
    • ZG
Odg: Atest / Homologacija - Institut za vozila, CVH
« Odgovori #11 u: 30-05-2010, 22:23:26 »
u knjižicu ti upisuju samo dimenzije....
V6  moja AR GTV 2.0 V6 TB

"Many of the technical solutions you'll find in a Ferrari, are also often used in an Alfa Romeo"
 

Offline silvije

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2050
  • Karma: 68
  • Spol: Muški
  • alfa 145 junior zender edition
    • pula
Odg: Atest / Homologacija - Institut za vozila, CVH
« Odgovori #12 u: 30-05-2010, 22:33:18 »
u knjižicu ti upisuju samo dimenzije....
a da i ja mislim ali nzn za atest sta upisu

Online Alfa_gtv

  • Global moderator
  • Trade Count: (+7)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 17017
  • Karma: 501
  • Spol: Muški
  • GTV V6 TB, AR GT, Z750
    • ZG
Odg: Atest / Homologacija - Institut za vozila, CVH
« Odgovori #13 u: 30-05-2010, 22:36:37 »
pa na papir od atesta ti upišu sve podatke, i dobiš potvrđen taj papir, al u knjižicu ti samo dimenzije upisuju i to je to, probaj to samo progurat na tehničkom da ti žena upiše bez atesta, ako su išle te dimenzije odnosno colaža več na neke 145-ice onda to nebi trebao biti nikakav problem
« Zadnja izmjena: 30-05-2010, 22:37:09 od Alfa_gtv »
V6  moja AR GTV 2.0 V6 TB

"Many of the technical solutions you'll find in a Ferrari, are also often used in an Alfa Romeo"
 

Offline silvije

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2050
  • Karma: 68
  • Spol: Muški
  • alfa 145 junior zender edition
    • pula
Odg: Atest / Homologacija - Institut za vozila, CVH
« Odgovori #14 u: 30-05-2010, 22:45:45 »
pa na papir od atesta ti upišu sve podatke, i dobiš potvrđen taj papir, al u knjižicu ti samo dimenzije upisuju i to je to, probaj to samo progurat na tehničkom da ti žena upiše bez atesta, ako su išle te dimenzije odnosno colaža več na neke 145-ice onda to nebi trebao biti nikakav problem
to sam vec provjerio nemogu mi upisat bez atesta  :wal: a za atest mi malo vire van zadnje  felge za 1 cm pa bi posudio dvije felge za atest koje nece strsit van, a poslije ove vratio bi opet ili ako nista morat ci istokarit malo et  :redf:

Online Alfa_gtv

  • Global moderator
  • Trade Count: (+7)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 17017
  • Karma: 501
  • Spol: Muški
  • GTV V6 TB, AR GT, Z750
    • ZG
Odg: Atest / Homologacija - Institut za vozila, CVH
« Odgovori #15 u: 30-05-2010, 22:48:50 »
ha onda znaš šta ti je činiti... kad to atestiraš onda odma atestiraj i branike i sve komplet... nečeš davati 1500 ili koliko več kn 5 puta bezveze... riješiš sve odjednom  :ok:
V6  moja AR GTV 2.0 V6 TB

"Many of the technical solutions you'll find in a Ferrari, are also often used in an Alfa Romeo"
 

Offline silvije

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2050
  • Karma: 68
  • Spol: Muški
  • alfa 145 junior zender edition
    • pula
Odg: Atest / Homologacija - Institut za vozila, CVH
« Odgovori #16 u: 30-05-2010, 22:52:54 »
ha onda znaš šta ti je činiti... kad to atestiraš onda odma atestiraj i branike i sve komplet... nečeš davati 1500 ili koliko več kn 5 puta bezveze... riješiš sve odjednom  :ok:
ma za branike me nece drkat original su jbt  :hehe: ali stavit cu auspuh i stavio sam jucer sportske opruge i felge cu skupa probat atestirat samo me zanima dali mogu s druge dvije felge doci  :craz

Online Alfa_gtv

  • Global moderator
  • Trade Count: (+7)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 17017
  • Karma: 501
  • Spol: Muški
  • GTV V6 TB, AR GT, Z750
    • ZG
Odg: Atest / Homologacija - Institut za vozila, CVH
« Odgovori #17 u: 31-05-2010, 09:37:28 »
pa ako su iste dimenzije kao i ove možeš... jedino ako su drugačije dimenzije onda ti se neče priznati kada kasnije staviš druge, odnosno sve koje nemaju navedenu dimenziju koja piše u atestu odnosno knjižici
V6  moja AR GTV 2.0 V6 TB

"Many of the technical solutions you'll find in a Ferrari, are also often used in an Alfa Romeo"
 

Offline silvije

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2050
  • Karma: 68
  • Spol: Muški
  • alfa 145 junior zender edition
    • pula
Odg: Atest / Homologacija - Institut za vozila, CVH
« Odgovori #18 u: 31-05-2010, 22:15:37 »
pa ako su iste dimenzije kao i ove možeš... jedino ako su drugačije dimenzije onda ti se neče priznati kada kasnije staviš druge, odnosno sve koje nemaju navedenu dimenziju koja piše u atestu odnosno knjižici
ma da posudit cu od frenda dvije felge 7,5 x 16 a  pa cu kasnije vratit svoje opet kad upisu u prometnu dimenzije  :craz

Offline Bandit

  • Član Alfa Kluba 13
  • Trade Count: (+5)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 8754
  • Karma: 564
  • Spol: Muški
    • Split
Odg: Atest / Homologacija - Institut za vozila, CVH
« Odgovori #19 u: 23-11-2010, 20:55:19 »
Evo kad se dogodi nesreća. Sad će sve isplivati na površinu.

http://www.jutarnji.hr/opacak-nissana-vozio-ilegalno--preinake-je-prvo-morao-prijaviti/903472/




Jeli se ove preinake (ako imaju prave ateste i potvrde ovlaštenih osoba koje su napravile ugradnju) mogu upisati u bilo kojoj stanici za tehnički pregled ili?
Postoji Alfa i (ne) postoje drugi automobili.