TEST ALFA ROMEO GIULIA 2.0 Turbo Veloce Q4 Nije baš Quadrifoglio, ali je vraški brz kako mu i naziv govori

Premda je gotovo upola jeftinija od top-verzije Quadrifoglio s 510 KS, Giulia Veloce s turbobenzincem od 280 KS izgleda podjednako atraktivno, a također vozi vraški brzo. Stotku hvata za 5,2 sekunde i postiže 240 km/h. Usto, pogon na sve kotače dodatak je koji utjeće na još bolje vozne osobine, uporabljivost te sigurnost.

S dodatkom u nazivu koji na talijanskom jednostavno znači “brzo” vraća nas Alfa Romeo u šezdesete godine prošlog stoljeća, vrijeme kad je slavni talijanski glumac Marcello Mastroianni, našoj publici najpoznatiji po ulogama u Tramvaju zvanom čežnja (1947.) i Slatkom životu (1960.), za upravljačem svoje Giulije Veloce GT Sprint osvajao srca filmskih zvijezda poput Sophije Loren, Catherine Deneuve, Faye Dunaway… Sada bi milanski proizvođač, od 1986. u vlasništvu moćnog Fiata, isti uspjeh želio ponoviti s novom generacijom Giulije, koja je na tržištu od jeseni 2016., pa nudi specijalno izdanje Veloce s moćnim 2,0-litrenim turbobenzincem (280 KS), automatskim mjenjačem i pogonom na sva četiri kotača (Q4). I to po cijeni od 418.045 kuna, dakle, gotovo upola jeftinije od top-verzije Quadrifoglio Verde s 510 KS (754.910 kuna). Je li i upola lošija? Ni slučajno. Bez suvišnih spojlera i otvora za zrak čak izgleda i ljepše nego razmetljivi QV.

Od softvera i plastike važnije je, međutim, što se krije ispod zavodljivo skrojene karoserije. Nije, nažalost, više riječ o grlenom 3,2-litrenom V6 benzincu inženjera Giuseppea Bussa s kromiranim usisnim granama kao u kultnoj 156 GTA, već o 2,0-litrenom aluminijskom četverocilindrašu ispod plastičnog poklopca s danas uobičajenim turbopunjačem promjenjive geometrije, izravnim ubrizgavanjem i 280 KS. I ponaša se kao tipični turbomotor. Bez oklijevanja povuče već iz niskih okretaja, što i ne čudi s obzirom na to da svih 400 Nm razvija pri svega 2250 okretaja, punim plućima prodiše čim veliki turbo zapuše punom snagom na oko 3000 okretaja, ali u crveno polje ulazi već pri 5500 okretaja. Snagu razvija skladno, bez trzaja… Pritom nije da se ništa ne događa, jer Giulia 2.0 Turbo Veloce do stotke stiže za kratke 5,2 sekunde i u lijevoj traci autoceste lakoćom dohvati krajnjih 240 km/h, a uz to i lijepo zvuči i ne razbacuje se benzinom (9,7 l/100 km).

 

Ukratko

Po specifičnoj svijetloplavoj boji Misano lako je prepoznati Giuliju u verziji Veloce, dobavljivu s dizelašem od 210 KS i turbobenzincem od 280 KS. Turbo 4-cilindraš je sjajan, ali nema zvuk ni orgije okretaja starog atmosferskog V6. Naplaci s 5 rupa nikad nisu izgledali bolje

Radar u odbojniku aktivira automatsko kočenje, ali svjetla su zasad samo biksenonska. Ni traga diodama…. Srcoliku masku hladnjaka i registracijsku pločicu pomaknutu ulijevo imale su Alfe iz šezdesetih

Turbo 4-cilindraš je sjajan, ali nema zvuk ni orgije okretaja starog atmosferskog V6. Naplaci s 5 rupa nikad nisu izgledali bolje. Giulia se sjajno vozi. Tajna je u izvrsnoj platformi Giorgio, lakoj gradnji (1605 kg) i stražnjem pogonu koji do 60 posto okretnog momenta šalje na prednje kotače (Q4)

Giulia Veloce (280 KS) stoji 418.045 kuna, dok BMW za 330i xDrive (252 KS) traži početnih 420.835 kuna, a Volvo za S60 T6 (306 KS) u top-opremi R-Design 358.370 kuna…

Položaj za upravljačem je sjajan, a svi prekidači smješteni na dohvat ruke. Prigovori idu zastarjelom informacijskom sustavu i jeftinoj plastici na pojedinim mjestima. Prtljažnik nudi solidnih 480 litara, a posebno oduševljavaju čvrsta sjedala s dugom sjedaćom površinom. I sjajno izgledaju… Plastični pretinac na središnjem tunelu za kardan najneugledniji je detalj Giulije. Straga je, inače, mjesta sasvim dovoljno i za suputnike više od 190 centimetara.

 

2.0 T Veloce

Tehnički podaci:

Motor 4 cilindra, turbobenzinski

Obujam 1995 ccm

Snaga 280 KS pri 5250min

Okr. moment 400 Nm pri 2250/min

Pogon 4×4

Mjenjač automatski, 8 stupnjeva

Dimenzije 464 x 188 x 143 cm

Osovinski razmak 282 cm

Prtljažnik 480 litara

Gume 225/40 R19

i 255/35 R19, Pirelli P Zero

Težina 1605 kg

Jamstvo 5 godina/120.000 km

Mjerenja

Najveća brzina 240 km/h

0-100 km/h 5,2 sekunde

Potrošnja 9,7 l/100 km

Cijena 418.045 kuna

S doplatama 428.989 kuna

Serijska oprema: navigacija + USB • aluminijske papučice • kožom presvučeni grijani višenamjenski upravljač i prednja sjedala • bi-xenon svjetla • kamera za vožnju unatrag • senzori sprijeda i straga • detalji od aluminija • djeljivi naslon stražnje klupe • el., sklopivi retrovizori • aut. paljenje brisača i svjetala • el. podesiva sportska sjedala s memorijom presvučena kožom

Doplate: metalik boja • aluminijski naplaci (19 cola)

 

copy: www.jutarnji.hr/autoklub/

 


Comments are closed.