50. godišnjica Alfe GTA

Alfa Romeo slavi 50. godišnjicu modela GTA. Obljetnica je proslavljena na stazi u Varano (IT), gdje se uz nekoliko modela GTA, pridružila i Alfa 4C, koja bi u budućnosti također trebala imati svoju GTA inačicu.

Alfa-50-anni-da-GTA-11

Priča o Alfi GTA (Gran Turismo Allegerita) počinje 18.2.1965.predstavljanjem modela Giulia GT na Salonu u Amsterdamu. Cestovna verzija imala je čelične felge (aluminijske uz doplatu), standardna prednja sjedala i plastičnu klupicu straga da bi se zadovoljili uvjeti homologacije za utrke u Touring Car prvenstvu. Tapicirana stražnja klupa bila je na listi doplata.
Ono što je GTA 1600 razlikovalo od cestovne verzije je Peraluman 25, legura aluminija, magnezija, mangana, bakra i cinka od koje je je bila izrađena karoserija. Određeni dijelovi mehanike su napravljeni od magnezija, tako da se težina od 950 kg (cestovni model) spustila na 745 kg. Dodatnih 45 kg se skinulo uklanjanjem branika, sportskim sjedalima i zamjenom stakla plexiglasom, tako da se težina spustila na okruglih 700kg.

Cestovni model pogonio je četverocilindraš zapremine 1570ccm, sa dva dvostruka Weber DCOE45 karburatora, snage 115 ks. Auto za utrke razvijao je 50 ks više.

Alfa-50-anni-da-GTA-4

U prvim godinama GTA model je imao ovjes identičan modelu Giulia Quadrifoglio, koja se do tada koristila u utrkama Touring Car prvenstva. Od tuda i potiče Alfin slogan iz tog doba: “Obiteljski auto koji pobjeđuje na utrkama”.  Alfa Romeo GTA 1600 bila je suvereni vladar prvenstva – 9 titula u 9 godina.

Alfa-50-anni-da-GTA-2

Priče i dojmovi Andree De Adamicha koji je osvojio 2 prvenstva u prvoj GTA alfi, te njegove usporedbe tog modela i današnjeg 4C  -> http://www.auto.it/2015/02/11/alfa-gta/33871/


Comments are closed.