Došlo je vrijeme za obnovu zadnjeg ovjesa!
"Opće je znanje" da je na GTV stražnji ovjes strašno skup, ali i genijalan, ali kada imate toliko star auto sve je problem bez obzira na malu kilometražu i mnogo toga bude zapečeno, a onda počinje show i treba raditi pažljivo i strpljivo. Zamijenjeno je sve što se moglo osim Powerflexa koju su ok i ostavio sam ih kako jesu. Nisam išao nigdje na unibole, ali i to je otvorena opcija. To bih najradije volio čuti od nekoga tko je to prošao iz prve ruke i točno zna koji alternativni dio se koristi za koju poziciju.
Ono što me već dugo mučilo su ruke ili "podešivači" za toe-in koji su zadnji put kod podešavanja geometrije bili zapekli i nismo mogli podesiti taj dio.
Neumorni Domenigini je uspio locirati nove, s nekog skladišta u Danskoj, zadnja dva komada i konačno sam to instalirao kako bi se trap mogao do kraja ispravno podesiti.
No, iako je već sve bilo pripravno za montažu, na kraju nije bilo trivijalno jer kada smo skinuli stare ispalo je da su daleko tvrđi od novih bez obzira na to što imaju 24 godine! No, stari su zapekli i ne mogu se podesiti. Stare glave nismo mogli prebaciti jer se nije moglo odviti. I sada je zapravo pravo pitanje kakvi oni trebaju biti u originalu - elastični ili tvrdi? Možda su stari otvrdnuli od starosti, a u startu su isto bili elastični? Ima li itko iskustva s tim, ne neophodno na GTV?
Stare iskusnjare za ovjes u Autoservisu Bivio (ex Kajba) kažu da je bolje da su tvrdi, a opet moja iskustva kada sam mekane dijelove ovjesa zamijenio Powerflexom nisu baš nešto sjajna, ali naravno ovisi o kojem dijelu se radi. Danas je kiša, pa nisam mogao probati, ali očigledno to traži test u vožnji.
Postavke ovjesa su sada u skladu s onim što Alfa Romeo navodi u GTV Workshop Manualu uz neko neminovno odstupanje jer je auto spušten, ali nije ništa strašno niti što bi posebno "jelo gume". Ionako mi je uvijek bilo važnije da dobro drži nego da mi gume duže traju.
Ono što mi predlažu, ako ne budem zadovoljan, da pokušamo blago zatvoriti zadnji ovjes, pa da vidimo kako se onda ponaša. Ne znam imam li živaca za te eksperimente, mislim da mi je najdraži tvornički setup, sigurno ga nisu složili bez razloga tako za uvjete na normalnim prometnicama, a na Grobniku sam ionako rijetko.
Javim dojmove nakon probne vožnje po suhom.