Mislim da je vrijeme da otvorim temu za moj višegodišnji projekt, GTV 3.0 V6 24V, napunila je 20 godina, ja sam drugi vlasnik i kod mene je 15 godina, garažirana je i vrlo malo vožena jer je uvijek bila "weekend drive", nedavno je tek prošla 110.000 km.
Nisam prije na Alfistima imao temu jer nisam imao živaca ponovo sve pisati nakon što smo godinama imali odličan, sada ugašen, međunarodni forum
www.gtvv6.com, a onda kasnije je došla
www.squadra916.com s modulom za virtualnu garažu, pa sam tamo satima unosio sve modifikacije i dorade. Ionako stari Alfa vukovi sve znaju o autu, pa ovo više pišem za mlađu 916 ekipu koje u zadnje vrijeme vidim sve više. Očigledno je tek sada GTV postala dovoljno pristupačna da se može kupiti kao drugi auto jer svakako nije baš lak izbor za glavni auto. No, zato zna nagraditi one koji su dovoljno ludi da je kupe!
Trudim se da auto ostane originalan i dosljedan Alfa Romeo GTV ideji, ali nisam čistunac do kraja, znači pristajem na modifikacije koje nisu serijske, ali za koje mislim da bi ih i sama Alfa napravila da se Gran Turismo Veloce danas proizvodi.
Motor nisam modificirao, on je netaknut, čak koristim standardan filter za zrak. Snage ima toliko da nikada nisam osjetio potrebu da tu nešto diram.
Od značajnijih unapređenja vrijedi spomenuti:
- Eibach ProKit (uvezena je takva i prošla homologaciju)
- prednji Koni Sport podesivi amortizeri
- stražnji Bilstein BE3-2605 amortizeri
- SPR dvokomponentni diskovi
- Quaife ATB diferencijal (Q2 pandan)
- Powerflexan zadnji ovjes
- Novitec strut-bar
- Shacal dvostruki 6-2 ispuh
- modificirana originalna sjedala
Kotače je prošla razne, sve isključivo OZ: Superturismo, Crono Evolution i sada Superleggera.
Zašto uvijek OZ? Alfine felge su uvijek najljepše, nemaju pravu konkurenciju kada je dizajn u pitanju, ali kod mene je glavni razlog težina; OZ su uvijek najlakše u konkurenciji, a kvalitetne su, izdržljive i dobrog dizajna koji ipak nije "šaka u oko" na Alfi. Npr. Crono Evo je u 8x18" čak 2 kg(!) lakši od alfinih telefonki 17". To je ogromna razlika.
Što se tiče guma, prvo sam bio na Toyo Proxes T1-S, odlične su, ali prebrzo se troše, onda sam bio na Yamaha Parada S2, zaista vrhunske, ali preskupe, ne vrijede novca, pred kraj života otvrdnu i postanu vrlo glasne, sada sam na Toyo Proxes T1 Sport, opet odlična guma, ali troši se suludo. Trajanje 5.000 km i mogu u smeće. Probao bih nešto barem malo trajnije nakon ovih.
Što se tiče vizualnog, kupac sam originalnog Cup kita (u Autocommercu, bilo je papreno), mada se tu radi i o aerodinamici, pa tako Alfa navodi da je max brzina s Cup kitom 6 km/h veća, tj. 248 km/h. Osobno sam je vozio do 240, nisam isprobavao je li to istina.
Od šminke tu su:
- Zender bijeli žmigavci
- Zender ručna končnica
- Zender kromirani instrumenti
- Zender aluminijske pedale
- Momo Race ručica mjenjača
- Novitec pinovi za vrata
- tepisi s laserskom gravurom
- LED-ice gdjegod je imalo smisla
Kao i na svakoj Busso Alfi, glazbeni dio je sporedan, ali nije loš. Iza su Alpine SPR-172B zvučnici koji nose priču, u vratima su Lanzar VX572 elipse. Nakon originalnog Clarion sustava s CD changerom stavio sam JVC KD-LH3101 headunit, a kasnije ga zamijenio s modernijim JVC KD-X50BT i na kraju se smirio na LG LCF820BO. Dovoljno je dobro da za sada ne razmišljam dogradnji. Možda bih dodao aktivni subwoofer u prostor iznad pumpe goriva, to je dosta popularna dogradnja kod 916.
Malo stvari je ostalo za napraviti, razmišljam o short-shifteru, modifikaciji volana, karbonskom pokrovu u motoru, možda kakav laki akumulator kada cijene još malo padnu...
Posebno me veseli što je završila i u knjizi Roberta Fosketta "Alfa Romeo 916 GTV & Spider - The Complete Story"!
Što se tiče iskustava i savjeta, možete me sve pitati, u toliko godina čovjek dosta dobro upozna auto!