04-12-2022, 17:03:08

Autor Tema: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam  (Posjeta: 38410 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« u: 03-05-2008, 22:50:45 »
Evo napokon je došao i taj dan da Joke i ja nađemo zajednički slobodan termin za tuning njegove Alfe 33 TD. A tu je bio i financijski problem, trebalo je od usta odvajati za skupocjeni tuning kit.



Najprije princip rada:
Turbo punjač ima Waste-gate ventil koji služi da nakon što se u usisnoj grani postigne zadani tlak rasterećuje lopatice turbine tako da dio ispušnih plinova preusmjerava direktno u auspuh. Maksimalni tlak je tvornički zadan i kod ove Alfe iznosi 0.8 bara. Da bi povećali snagu treba mu dovesti više zraka i više goriva. Obavezno i jedno i drugo jer kad bi samo pojačali gorivo dobili bi crni dim iz auspuha koji znači da fali zraka i gorivo ne izgara u potpunosti. Kada bi pojačali samo količinu zraka opet ne bi  dobili veću snagu jer bi samo zrak prolazio kroz motor.
Povećanje količine zraka kod turbo motora se dobije povećanjem tlaka komprimiranog zraka. Jednostavno u isti volumen cilindra stane više zraka jer je pod većim tlakom.

E sada dolazi pitanje svih pitanja: kako to napraviti, kako prevariti Waste-gate ventil da kasnije otvara?

Na ovoj slici se vidi kao to tvornički funkcionira: Waste-gate ventil (ono okruglo desno) je sa jednom cijevi spojen sa otvorom kompresorske strane turbo punjača, a ona je direktno spojena na usisnu granu. Ta cijev (plava) ima mali unutrašnji promjer i prenosi informaciju o visini tlaka u usisnoj grani.



Sada mi stupamo na scenu, bušimo rupicu na cjevčici koja spaja usisnu granu i Waste-gate. Kroz tu rupicu bježi stlačeni zrak u atmosferu i dolazi do pada tlaka u cjevčici. Cjevčica više ne daje pravu informaciju Waste-gate ventilu i on ne otvara na stvarnih 0.8 bara nego čeka da mu cjevčica javi da ima 0.8 bara. Što je god veća rupica  to se veći tlak postiže u usisnoj grani. I nije samo da informacija kasni nego stalno ostaje tako, kroz rupicu stalno bježi zrak i Waste-gate ventil stalno ima pogrešnu informaciju.



Serijski tlak na ovoj Alfi je 0.8 bara, a nama je bio ciljani 1.1 bar.
Količina goriva se isto jednostavno može podesiti jednim vijkom na Bosch pumpi. Potrebno ga je skinuti i maknuti plombu koju je tvornica stavila da ne bi netko nestručan petljao po njoj. vijak se uvije toliko (1/2 – ¾ kruga) da se broj okretaja podigne sa 900 na 1200 rpm. U tolikom postotku smo otprilike pojačali količinu goriva koja će biti proporcionalno povećana na cijelom području okretaja kada gas bude stisnut do daske. Dimljenje se neće povećati jer je popraćeno sa većom količinom zraka. Jedino jače dimi kada se baš naglo stisne pedala gasa.

Idemo na posao:

Od instrumenata nam je potreban manometar sa priključkom i dovoljna dužina gumene cijevi. Gumena cijev je unutrašnjeg promjera 3.2 mm (od cijevi povrata goriva na diznama)


i naravno tuning kit


 :da: :da: to su dvije propilane podloške (mi to zovemo šajbe)

Postupak:

1.   Spojiti manometar na usisnu granu



i staviti ga u kabinu



2.   Ići u probnu vožnju i vidjeti koliki je tlak punjenja. To mora biti kod punoga gasa  i bar 5-6 sekundi gas do daske. Poželjno na otvorenoj cesti.
     


vidimo da ima 0.8 bara



3.   Idemo podesiti Bosh pumpu, za to je potrebna dizalica
 


prekinuti žičanu plombu na vijku za podešavanje količine goriva


to je taj vijak za podešavanje količine goriva, strelica pokazuje metalnu plombu koju je potrebno skinuti (žice više nema)


a da bi je skinuli treba izvaditi vijak vani (za to vrijeme imati spremljen gumeni čep jer curi gorivo). Na slici je vijak sa skinutom plombom


treba vratiti vijak i podesiti okretaje na 1200 rpm. Na slici je jedna od međufaza (pogodi se iz 4-5 pokušaja). Joke je prvi put ispao minimum na 4000 rpm  :song:


4.   Podešavanje tlaka
 
Kod ove Alfe usisna strana i Waste-gate ventil su spojeni sa metalnom cijevi, tako da je kidanje ili bušenje nezgodno. Najlakše je odviti ovaj vijak


to je taj vijak kada se skine, a kraj njega je i tuning kit. Na njega smo stavili 2 šajbe (dosta je 2) do glave vijka


5.   probna vožnja



je pokazala 1.0 bar s čim naravno nismo bili zadovoljni. Primjetili smo da ima crnoga dima što znači da goriva ima viška, ali fali zraka. ponovno smo skinuli vijak sa turbo punjača i jednu šajbu dodatno propilali.
I onda je došao željeni rezultat:


6.   podešavanje minimuma
         To smo zaboravili slikati, ali jednostavno na Bosch pumpi ima vijak graničnik čijim se odvijanjem-zavijanjem podešava broj okretaja praznog hoda.

Kraj

Di ste sad BMW-ei . Ovaj se bio nešto nabrusio ali bilo je izjednačeno








« Zadnja izmjena: 22-04-2009, 14:47:35 od Joke »
 

Mirko

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #1 u: 03-05-2008, 22:55:55 »
i kako na kraju ide alfa?
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #2 u: 03-05-2008, 22:58:38 »
Sad će doć Joke. Ide naravno bolje, povećanje snage možda za nekih dvadesetak konja. Znači sad ima nešto manje od 100 ks.
 

Mirko

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #3 u: 03-05-2008, 23:01:35 »
Na kraju će joke s njom na Grobnik :craz
 

Offline Stiv

  • Trade Count: (+20)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 5294
  • Karma: 225
  • Spol: Muški
  • 146 1.6 TS & 156 2.4 JTD SW
    • Samobor
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #4 u: 03-05-2008, 23:34:41 »
A gdje je čipiranje u toj cijeloj TD priči  :hap: :hap:, svaka čast dečki kad vam se da toliko zaje....t ali glavno da je dobiveno ono kaj se tražilo a to je taj veći pritisak.

Znači tak bi se mogli i drugi TDi drugih marki automobila malo nafrizirati  :?: :?:
:mahm QVMember of  U B OQV
 

Offline RoadRunner

  • Trade Count: (+5)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 7735
  • Karma: 367
  • Spol: Muški
  • Alfasud,Sprint,33x2,33-Q4,145box16v,156-1.8ts
    • Vukovar
    • VUHARD
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #5 u: 03-05-2008, 23:34:53 »
 :clap: :clap2: :clap2: Dečki svaka čast ,stvarno ,na Grobnik s 33  :ok:
Boxer forever...
 

Offline shadowfax

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 832
  • Karma: 80
  • Spol: Muški
  • Giulia 2.2 JTDm, MiTo 1.4 8v, 33 1.7 16v, 33 1.7
    • Gornje Međimurje
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #6 u: 03-05-2008, 23:47:09 »
svaka čast Viktore i Josko... gdje ste bili dok sam ja vozio 33-ke VM??  :hello: :hello: :hello: :hello: :hello: :hello:

e sad pitanje?? pretpostavljam da je isto moguće i sa 164 TD VM?  :?: :?:
Alfa Romeo - making drivers into mechanics since 1910
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #7 u: 04-05-2008, 00:38:34 »
Mogu svi TD motori. Ja sam to prvi put napravio na Prismi TD prije 12 godina i do sad na tko zna koliko motora, pa čak i na IVECO kamionu i nitko nikad nije imao problema. Ženina Delta TD ima isto 1.15 bar (serijski 0.8) ide 200 km/h (vidi galeriju 403 Forbidden ) .
 

Offline matko_145

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2435
  • Karma: 171
  • Spol: Muški
  • AR159
    • Split
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #8 u: 04-05-2008, 01:41:18 »
baš ste našli otvorenu cestu za probnu vožnju.. kraj hotela marjan...  :hehe: :hehe:


uglavnom svaka čast viktore i joke.... predobro... kad čemo na iduči projekt: ugradnja turba na 1.5 boxera... ja doniram mašinu....
 

Offline LOŠA

  • Trade Count: (+22)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4354
  • Karma: 147
  • Spol: Muški
  • Alfa Romeo Brera 2.0 JTDM
    • BJELOVAR
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #9 u: 04-05-2008, 09:22:20 »
Preporučam da se ovo uputstvo prebaci u PDF :ok:


Znači fali još samo slikica gdje na pumpi smanjiš broj okretaja u leru sa 1200 na cca 900...

Ono što mene zanima, koliko se u prosjeku poveća potrošnja nakon tog tunninga :?:

Offline Joke

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2559
  • Karma: 626
  • Spol: Muški
  • 164-2.0 TS,166-2.4 JTD,156-1.9 JTD, Ducato 2.8 JTD
    • Split
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #10 u: 04-05-2008, 09:24:55 »
Ovim putem zahvaljujem Viktoru što me je naučio nešto novo.  :ok: I naravno, što je čovjek izgubio poslijepodne za to.
Rezultat je očit. Auto se vozi tečno i zujanje u gradskoj gužvi se obavlja bez pol muke u tećoj brzini. Samo gas... :drive:
Potrošnju ćemo mjeriti neki drugi put. Za sad ne znam razliku.
Oko kuće jedan auto i hrpa traktora...
 

Offline aanteee

  • Trade Count: (+1)
  • Sa stažom
  • ***
  • Postova: 348
  • Karma: 16
  • Spol: Muški
  • 145junior,156 2.4jtd
    • šibenik
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #11 u: 05-05-2008, 14:24:52 »
...ljudi svaka cast  :ok: :ok: :ok:sve pohvale :mahm :mahm
 

Offline Aki

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1827
  • Karma: 128
  • Spol: Muški
  • 156 V6 ,Dedra Integrale
    • split
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #12 u: 05-05-2008, 14:31:08 »
bravo meštri  :clap2: :clap2: :clap2:
idemo...
 

Offline Isus

  • Trade Count: (+9)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 15289
  • Karma: 497
  • Spol: Muški
  • 156
    • ZG Pešča
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #13 u: 05-05-2008, 14:39:00 »
Sam da nam našeg dargog joška ne vlove leđa opet, taman ih je izlječio od dizanja getribe :hap:

Inače svaka čast na trudu i detaljnom objašnjenju.
Kockasti auto, najbolji auto.
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #14 u: 06-05-2008, 18:07:13 »
Kad uhvatim vremena dodat ću još dvije stvarčice sa slikama.
1. što napraviti kada je gumena cjevčica (napravi se T spoj i stavi jedan dodatni ventil kojim se ispušta zrak)
2. tuning turbo benzinca na ovaj način (Alfa 155 Q4, Delta Integrale, Fiat Coupe Turbo, mogu se dignuti za +0.2 bara za 5 minuta)
 

Offline Igi

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 159
  • Karma: 10
  • Spol: Muški
  • AR156 1.9 JTD
    • Orahovica
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #15 u: 23-04-2009, 20:55:30 »
 :mah: Sorry što dižem staru temu ali ovo mi se čini primjenjivo na 156 jtd 105 koja nema varijabilnu turbinu nego klasika sa wastegate-om ,samo je pitanje kako rješiti povečanje količine goriva?Ili je moguče da če si centrala sama podesit količinu jer če senzori izmjerit točnu količinu zraka i na večem tlaku?
Šta vi mislite?
P.S. znam da nije tema za 156 ali nisam znao gdje pitati.
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #16 u: 23-04-2009, 23:05:23 »
U tome je problem, ne možeš mehanički povećati količinu goriva. Za 156 jtd sa 105 ks ide čip tuning koji diže tlak zraka i poveća količinu goriva.
Ovaj sistem se može primjeniti na turbo benzinca. Poveća se tlak zraka, a MAP senzor to registrira i kompjuter da nalog da se ubrizga odgovarajuću količinu goriva.
 

Offline Igi

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 159
  • Karma: 10
  • Spol: Muški
  • AR156 1.9 JTD
    • Orahovica
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #17 u: 24-04-2009, 20:25:21 »
 :mah: I 156-ica ima MAP senzor na usisnoj grani.
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #18 u: 24-04-2009, 23:06:40 »
Ne znam za MAP na 156, moja ima MAF.

P.S.
A ti probaj, pa napiši kako je ispalo.
« Zadnja izmjena: 24-04-2009, 23:15:34 od Viktor »
 

Offline sale 75

  • Trade Count: (+4)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 7470
  • Karma: 248
  • Spol: Muški
  • 156 JTDm Q2
    • aljmaš
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #19 u: 03-07-2010, 15:42:51 »
sory sto dizem staru temu ali  :care

ćim mašinu stavim u auto to je prva stvar koju ću napraviti  :clap:
 

Offline Joke

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2559
  • Karma: 626
  • Spol: Muški
  • 164-2.0 TS,166-2.4 JTD,156-1.9 JTD, Ducato 2.8 JTD
    • Split
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #20 u: 04-07-2010, 01:03:10 »
Napravi i derat ćeš šestaka uz malo crnog dima  :craz
Oko kuće jedan auto i hrpa traktora...
 

Offline sale 75

  • Trade Count: (+4)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 7470
  • Karma: 248
  • Spol: Muški
  • 156 JTDm Q2
    • aljmaš
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #21 u: 04-07-2010, 01:19:12 »
 :funny:

nego kako taj motor sada radi i jel bilo ikad problema?
kolko otprilike mogu ks dobit iz 2.4 110ks  :?:
 

Offline Joke

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2559
  • Karma: 626
  • Spol: Muški
  • 164-2.0 TS,166-2.4 JTD,156-1.9 JTD, Ducato 2.8 JTD
    • Split
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #22 u: 04-07-2010, 01:21:37 »
Pa tu negdje oko 110  :clap:
Šala mala. Za 0,1 bar tlaka turba računaj oko 8 KS gore. Pa ako ga sa tvorničkih 0,8 bara digneš na 1,2 do 1,3 bara...uzmi kalkulator  :craz
Oko kuće jedan auto i hrpa traktora...
 

Offline sale 75

  • Trade Count: (+4)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 7470
  • Karma: 248
  • Spol: Muški
  • 156 JTDm Q2
    • aljmaš
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #23 u: 04-07-2010, 01:37:56 »
1.3 bara 140 konja  :clap:

ako uzmemo u obzir da ih je nakon 400+tkm par riknilo...nekih 130 bi bilo zadovoljavajuće  :hehe:
 

Offline sale 75

  • Trade Count: (+4)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 7470
  • Karma: 248
  • Spol: Muški
  • 156 JTDm Q2
    • aljmaš
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #24 u: 04-07-2010, 19:17:43 »
jel bi držo VM 1,3 bara  :?:
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #25 u: 04-07-2010, 19:50:39 »
A koliki je orginal? +0,3 bara ide bez greške.
 

Offline Joke

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2559
  • Karma: 626
  • Spol: Muški
  • 164-2.0 TS,166-2.4 JTD,156-1.9 JTD, Ducato 2.8 JTD
    • Split
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #26 u: 04-07-2010, 21:19:28 »
Ma drži bez problema. To je toliko predimenzionirano da mu moš radit što god poželiš  :)
Oko kuće jedan auto i hrpa traktora...
 

Offline miro

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1941
  • Karma: 126
  • Spol: Muški
  • benzinac
    • podstrana split
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #27 u: 04-07-2010, 21:56:09 »
znači ona 75ica sa vm 2,4 td ne bi nužno morala bit taxi?
************
 

Offline sale 75

  • Trade Count: (+4)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 7470
  • Karma: 248
  • Spol: Muški
  • 156 JTDm Q2
    • aljmaš
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #28 u: 04-07-2010, 23:11:04 »
znači ona 75ica sa vm 2,4 td ne bi nužno morala bit taxi?

ona sa svojih 110ks jako dobro ide ako je u dobrom stanju,samo što klepeće nenormalno ako nije uštelana.....a još uz malo turpijanja mora dobro ići  :da:

A koliki je orginal? +0,3 bara ide bez greške.

e neznam koliki je original,al vjerujem da je isto 0,8  :?:

ja ću probat na 1,3,ako nebude radilo lagano vratim na 1,1

samo prvo treba ubacit mašinu  :)  :hehe:
« Zadnja izmjena: 04-07-2010, 23:12:29 od sale 75 »
 

Mirko

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #29 u: 04-07-2010, 23:12:03 »
znači ona 75ica sa vm 2,4 td ne bi nužno morala bit taxi?

vidim padaju neke ideje  :craz