07-12-2024, 00:07:15

Autor Tema: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam  (Posjeta: 41482 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« u: 03-05-2008, 22:50:45 »
Evo napokon je došao i taj dan da Joke i ja nađemo zajednički slobodan termin za tuning njegove Alfe 33 TD. A tu je bio i financijski problem, trebalo je od usta odvajati za skupocjeni tuning kit.



Najprije princip rada:
Turbo punjač ima Waste-gate ventil koji služi da nakon što se u usisnoj grani postigne zadani tlak rasterećuje lopatice turbine tako da dio ispušnih plinova preusmjerava direktno u auspuh. Maksimalni tlak je tvornički zadan i kod ove Alfe iznosi 0.8 bara. Da bi povećali snagu treba mu dovesti više zraka i više goriva. Obavezno i jedno i drugo jer kad bi samo pojačali gorivo dobili bi crni dim iz auspuha koji znači da fali zraka i gorivo ne izgara u potpunosti. Kada bi pojačali samo količinu zraka opet ne bi  dobili veću snagu jer bi samo zrak prolazio kroz motor.
Povećanje količine zraka kod turbo motora se dobije povećanjem tlaka komprimiranog zraka. Jednostavno u isti volumen cilindra stane više zraka jer je pod većim tlakom.

E sada dolazi pitanje svih pitanja: kako to napraviti, kako prevariti Waste-gate ventil da kasnije otvara?

Na ovoj slici se vidi kao to tvornički funkcionira: Waste-gate ventil (ono okruglo desno) je sa jednom cijevi spojen sa otvorom kompresorske strane turbo punjača, a ona je direktno spojena na usisnu granu. Ta cijev (plava) ima mali unutrašnji promjer i prenosi informaciju o visini tlaka u usisnoj grani.



Sada mi stupamo na scenu, bušimo rupicu na cjevčici koja spaja usisnu granu i Waste-gate. Kroz tu rupicu bježi stlačeni zrak u atmosferu i dolazi do pada tlaka u cjevčici. Cjevčica više ne daje pravu informaciju Waste-gate ventilu i on ne otvara na stvarnih 0.8 bara nego čeka da mu cjevčica javi da ima 0.8 bara. Što je god veća rupica  to se veći tlak postiže u usisnoj grani. I nije samo da informacija kasni nego stalno ostaje tako, kroz rupicu stalno bježi zrak i Waste-gate ventil stalno ima pogrešnu informaciju.



Serijski tlak na ovoj Alfi je 0.8 bara, a nama je bio ciljani 1.1 bar.
Količina goriva se isto jednostavno može podesiti jednim vijkom na Bosch pumpi. Potrebno ga je skinuti i maknuti plombu koju je tvornica stavila da ne bi netko nestručan petljao po njoj. vijak se uvije toliko (1/2 – ¾ kruga) da se broj okretaja podigne sa 900 na 1200 rpm. U tolikom postotku smo otprilike pojačali količinu goriva koja će biti proporcionalno povećana na cijelom području okretaja kada gas bude stisnut do daske. Dimljenje se neće povećati jer je popraćeno sa većom količinom zraka. Jedino jače dimi kada se baš naglo stisne pedala gasa.

Idemo na posao:

Od instrumenata nam je potreban manometar sa priključkom i dovoljna dužina gumene cijevi. Gumena cijev je unutrašnjeg promjera 3.2 mm (od cijevi povrata goriva na diznama)


i naravno tuning kit


 :da: :da: to su dvije propilane podloške (mi to zovemo šajbe)

Postupak:

1.   Spojiti manometar na usisnu granu



i staviti ga u kabinu



2.   Ići u probnu vožnju i vidjeti koliki je tlak punjenja. To mora biti kod punoga gasa  i bar 5-6 sekundi gas do daske. Poželjno na otvorenoj cesti.
     


vidimo da ima 0.8 bara



3.   Idemo podesiti Bosh pumpu, za to je potrebna dizalica
 


prekinuti žičanu plombu na vijku za podešavanje količine goriva


to je taj vijak za podešavanje količine goriva, strelica pokazuje metalnu plombu koju je potrebno skinuti (žice više nema)


a da bi je skinuli treba izvaditi vijak vani (za to vrijeme imati spremljen gumeni čep jer curi gorivo). Na slici je vijak sa skinutom plombom


treba vratiti vijak i podesiti okretaje na 1200 rpm. Na slici je jedna od međufaza (pogodi se iz 4-5 pokušaja). Joke je prvi put ispao minimum na 4000 rpm  :song:


4.   Podešavanje tlaka
 
Kod ove Alfe usisna strana i Waste-gate ventil su spojeni sa metalnom cijevi, tako da je kidanje ili bušenje nezgodno. Najlakše je odviti ovaj vijak


to je taj vijak kada se skine, a kraj njega je i tuning kit. Na njega smo stavili 2 šajbe (dosta je 2) do glave vijka


5.   probna vožnja



je pokazala 1.0 bar s čim naravno nismo bili zadovoljni. Primjetili smo da ima crnoga dima što znači da goriva ima viška, ali fali zraka. ponovno smo skinuli vijak sa turbo punjača i jednu šajbu dodatno propilali.
I onda je došao željeni rezultat:


6.   podešavanje minimuma
         To smo zaboravili slikati, ali jednostavno na Bosch pumpi ima vijak graničnik čijim se odvijanjem-zavijanjem podešava broj okretaja praznog hoda.

Kraj

Di ste sad BMW-ei . Ovaj se bio nešto nabrusio ali bilo je izjednačeno








« Zadnja izmjena: 22-04-2009, 14:47:35 od Joke »
 

Mirko

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #1 u: 03-05-2008, 22:55:55 »
i kako na kraju ide alfa?
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #2 u: 03-05-2008, 22:58:38 »
Sad će doć Joke. Ide naravno bolje, povećanje snage možda za nekih dvadesetak konja. Znači sad ima nešto manje od 100 ks.
 

Mirko

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #3 u: 03-05-2008, 23:01:35 »
Na kraju će joke s njom na Grobnik :craz
 

Offline Stiv

  • Trade Count: (+20)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 5341
  • Karma: 225
  • Spol: Muški
  • 146 1.9JTD & 156 V6 SW
    • Samobor
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #4 u: 03-05-2008, 23:34:41 »
A gdje je čipiranje u toj cijeloj TD priči  :hap: :hap:, svaka čast dečki kad vam se da toliko zaje....t ali glavno da je dobiveno ono kaj se tražilo a to je taj veći pritisak.

Znači tak bi se mogli i drugi TDi drugih marki automobila malo nafrizirati  :?: :?:
:mahm QVMember of  U B OQV
 

Offline RoadRunner

  • Trade Count: (+5)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 7736
  • Karma: 367
  • Spol: Muški
  • Alfasud,Sprint,33-Q4,145box16v,156-1.8ts,MiTo tjet
    • Vukovar
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #5 u: 03-05-2008, 23:34:53 »
 :clap: :clap2: :clap2: Dečki svaka čast ,stvarno ,na Grobnik s 33  :ok:
Gas Guzzler
 

Offline shadowfax

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 846
  • Karma: 80
  • Spol: Muški
  • Stelvio 2.2 Q4, MiTo 1.4 8v, 33 1.7 16v, 33 1.7
    • Gornje Međimurje
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #6 u: 03-05-2008, 23:47:09 »
svaka čast Viktore i Josko... gdje ste bili dok sam ja vozio 33-ke VM??  :hello: :hello: :hello: :hello: :hello: :hello:

e sad pitanje?? pretpostavljam da je isto moguće i sa 164 TD VM?  :?: :?:
Alfa Romeo - making drivers into mechanics since 1910
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #7 u: 04-05-2008, 00:38:34 »
Mogu svi TD motori. Ja sam to prvi put napravio na Prismi TD prije 12 godina i do sad na tko zna koliko motora, pa čak i na IVECO kamionu i nitko nikad nije imao problema. Ženina Delta TD ima isto 1.15 bar (serijski 0.8) ide 200 km/h (vidi galeriju 403 Forbidden ) .
 

Offline matko_145

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2435
  • Karma: 171
  • Spol: Muški
  • AR159
    • Split
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #8 u: 04-05-2008, 01:41:18 »
baš ste našli otvorenu cestu za probnu vožnju.. kraj hotela marjan...  :hehe: :hehe:


uglavnom svaka čast viktore i joke.... predobro... kad čemo na iduči projekt: ugradnja turba na 1.5 boxera... ja doniram mašinu....
 

Offline LOŠA

  • Trade Count: (+22)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4406
  • Karma: 147
  • Spol: Muški
  • Alfa Romeo Brera 2.0 JTDM
    • BJELOVAR
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #9 u: 04-05-2008, 09:22:20 »
Preporučam da se ovo uputstvo prebaci u PDF :ok:


Znači fali još samo slikica gdje na pumpi smanjiš broj okretaja u leru sa 1200 na cca 900...

Ono što mene zanima, koliko se u prosjeku poveća potrošnja nakon tog tunninga :?:

Offline Joke

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2559
  • Karma: 626
  • Spol: Muški
  • 164-2.0 TS,166-2.4 JTD,156-1.9 JTD, Ducato 2.8 JTD
    • Split
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #10 u: 04-05-2008, 09:24:55 »
Ovim putem zahvaljujem Viktoru što me je naučio nešto novo.  :ok: I naravno, što je čovjek izgubio poslijepodne za to.
Rezultat je očit. Auto se vozi tečno i zujanje u gradskoj gužvi se obavlja bez pol muke u tećoj brzini. Samo gas... :drive:
Potrošnju ćemo mjeriti neki drugi put. Za sad ne znam razliku.
Oko kuće jedan auto i hrpa traktora...
 

Offline aanteee

  • Trade Count: (+1)
  • Sa stažom
  • ***
  • Postova: 348
  • Karma: 16
  • Spol: Muški
  • 145junior,156 2.4jtd
    • šibenik
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #11 u: 05-05-2008, 14:24:52 »
...ljudi svaka cast  :ok: :ok: :ok:sve pohvale :mahm :mahm
 

Offline Aki

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1828
  • Karma: 128
  • Spol: Muški
  • 156 V6 ,Dedra Integrale
    • split
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #12 u: 05-05-2008, 14:31:08 »
bravo meštri  :clap2: :clap2: :clap2:
idemo...
 

Offline Isus

  • Trade Count: (+9)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 15289
  • Karma: 497
  • Spol: Muški
  • 156
    • ZG Pešča
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #13 u: 05-05-2008, 14:39:00 »
Sam da nam našeg dargog joška ne vlove leđa opet, taman ih je izlječio od dizanja getribe :hap:

Inače svaka čast na trudu i detaljnom objašnjenju.
Kockasti auto, najbolji auto.
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #14 u: 06-05-2008, 18:07:13 »
Kad uhvatim vremena dodat ću još dvije stvarčice sa slikama.
1. što napraviti kada je gumena cjevčica (napravi se T spoj i stavi jedan dodatni ventil kojim se ispušta zrak)
2. tuning turbo benzinca na ovaj način (Alfa 155 Q4, Delta Integrale, Fiat Coupe Turbo, mogu se dignuti za +0.2 bara za 5 minuta)
 

Offline Igi

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 159
  • Karma: 10
  • Spol: Muški
  • AR156 1.9 JTD
    • Orahovica
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #15 u: 23-04-2009, 20:55:30 »
 :mah: Sorry što dižem staru temu ali ovo mi se čini primjenjivo na 156 jtd 105 koja nema varijabilnu turbinu nego klasika sa wastegate-om ,samo je pitanje kako rješiti povečanje količine goriva?Ili je moguče da če si centrala sama podesit količinu jer če senzori izmjerit točnu količinu zraka i na večem tlaku?
Šta vi mislite?
P.S. znam da nije tema za 156 ali nisam znao gdje pitati.
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #16 u: 23-04-2009, 23:05:23 »
U tome je problem, ne možeš mehanički povećati količinu goriva. Za 156 jtd sa 105 ks ide čip tuning koji diže tlak zraka i poveća količinu goriva.
Ovaj sistem se može primjeniti na turbo benzinca. Poveća se tlak zraka, a MAP senzor to registrira i kompjuter da nalog da se ubrizga odgovarajuću količinu goriva.
 

Offline Igi

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 159
  • Karma: 10
  • Spol: Muški
  • AR156 1.9 JTD
    • Orahovica
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #17 u: 24-04-2009, 20:25:21 »
 :mah: I 156-ica ima MAP senzor na usisnoj grani.
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #18 u: 24-04-2009, 23:06:40 »
Ne znam za MAP na 156, moja ima MAF.

P.S.
A ti probaj, pa napiši kako je ispalo.
« Zadnja izmjena: 24-04-2009, 23:15:34 od Viktor »
 

Offline sale 75

  • Trade Count: (+4)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 7469
  • Karma: 248
  • Spol: Muški
  • 156 JTDm Q2
    • aljmaš
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #19 u: 03-07-2010, 15:42:51 »
sory sto dizem staru temu ali  :care

ćim mašinu stavim u auto to je prva stvar koju ću napraviti  :clap:
 

Offline Joke

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2559
  • Karma: 626
  • Spol: Muški
  • 164-2.0 TS,166-2.4 JTD,156-1.9 JTD, Ducato 2.8 JTD
    • Split
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #20 u: 04-07-2010, 01:03:10 »
Napravi i derat ćeš šestaka uz malo crnog dima  :craz
Oko kuće jedan auto i hrpa traktora...
 

Offline sale 75

  • Trade Count: (+4)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 7469
  • Karma: 248
  • Spol: Muški
  • 156 JTDm Q2
    • aljmaš
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #21 u: 04-07-2010, 01:19:12 »
 :funny:

nego kako taj motor sada radi i jel bilo ikad problema?
kolko otprilike mogu ks dobit iz 2.4 110ks  :?:
 

Offline Joke

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2559
  • Karma: 626
  • Spol: Muški
  • 164-2.0 TS,166-2.4 JTD,156-1.9 JTD, Ducato 2.8 JTD
    • Split
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #22 u: 04-07-2010, 01:21:37 »
Pa tu negdje oko 110  :clap:
Šala mala. Za 0,1 bar tlaka turba računaj oko 8 KS gore. Pa ako ga sa tvorničkih 0,8 bara digneš na 1,2 do 1,3 bara...uzmi kalkulator  :craz
Oko kuće jedan auto i hrpa traktora...
 

Offline sale 75

  • Trade Count: (+4)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 7469
  • Karma: 248
  • Spol: Muški
  • 156 JTDm Q2
    • aljmaš
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #23 u: 04-07-2010, 01:37:56 »
1.3 bara 140 konja  :clap:

ako uzmemo u obzir da ih je nakon 400+tkm par riknilo...nekih 130 bi bilo zadovoljavajuće  :hehe:
 

Offline sale 75

  • Trade Count: (+4)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 7469
  • Karma: 248
  • Spol: Muški
  • 156 JTDm Q2
    • aljmaš
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #24 u: 04-07-2010, 19:17:43 »
jel bi držo VM 1,3 bara  :?:
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #25 u: 04-07-2010, 19:50:39 »
A koliki je orginal? +0,3 bara ide bez greške.
 

Offline Joke

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2559
  • Karma: 626
  • Spol: Muški
  • 164-2.0 TS,166-2.4 JTD,156-1.9 JTD, Ducato 2.8 JTD
    • Split
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #26 u: 04-07-2010, 21:19:28 »
Ma drži bez problema. To je toliko predimenzionirano da mu moš radit što god poželiš  :)
Oko kuće jedan auto i hrpa traktora...
 

Offline miro

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1941
  • Karma: 126
  • Spol: Muški
  • benzinac
    • podstrana split
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #27 u: 04-07-2010, 21:56:09 »
znači ona 75ica sa vm 2,4 td ne bi nužno morala bit taxi?
************
 

Offline sale 75

  • Trade Count: (+4)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 7469
  • Karma: 248
  • Spol: Muški
  • 156 JTDm Q2
    • aljmaš
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #28 u: 04-07-2010, 23:11:04 »
znači ona 75ica sa vm 2,4 td ne bi nužno morala bit taxi?

ona sa svojih 110ks jako dobro ide ako je u dobrom stanju,samo što klepeće nenormalno ako nije uštelana.....a još uz malo turpijanja mora dobro ići  :da:

A koliki je orginal? +0,3 bara ide bez greške.

e neznam koliki je original,al vjerujem da je isto 0,8  :?:

ja ću probat na 1,3,ako nebude radilo lagano vratim na 1,1

samo prvo treba ubacit mašinu  :)  :hehe:
« Zadnja izmjena: 04-07-2010, 23:12:29 od sale 75 »
 

Mirko

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #29 u: 04-07-2010, 23:12:03 »
znači ona 75ica sa vm 2,4 td ne bi nužno morala bit taxi?

vidim padaju neke ideje  :craz
 

Offline miro

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1941
  • Karma: 126
  • Spol: Muški
  • benzinac
    • podstrana split
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #30 u: 04-07-2010, 23:15:43 »
 :?: :?: moran smislit nešto za ovu zimu....
************
 

Offline sale 75

  • Trade Count: (+4)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 7469
  • Karma: 248
  • Spol: Muški
  • 156 JTDm Q2
    • aljmaš
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #31 u: 04-07-2010, 23:24:36 »
2.4 td nije loš izbor ako ti zvuk nije problem...
 

Offline miro

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1941
  • Karma: 126
  • Spol: Muški
  • benzinac
    • podstrana split
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #32 u: 04-07-2010, 23:36:23 »
2.4 td nije loš izbor ako ti zvuk nije problem...
ma znan ja zvuk, to bi ionako bija showcar.........
************
 

Offline Joke

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2559
  • Karma: 626
  • Spol: Muški
  • 164-2.0 TS,166-2.4 JTD,156-1.9 JTD, Ducato 2.8 JTD
    • Split
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #33 u: 05-07-2010, 08:42:15 »
Ma VM 75-ica je stvorena za ubacit JTD 2.4  :cigara:
Oko kuće jedan auto i hrpa traktora...
 

Offline miro

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1941
  • Karma: 126
  • Spol: Muški
  • benzinac
    • podstrana split
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #34 u: 05-07-2010, 10:23:09 »
Ma VM 75-ica je stvorena za ubacit JTD 2.4  :cigara:

da, ali poprečno  :smijeh :smijeh :smijeh :smijeh :smijeh :smijeh :smijeh :smijeh :smijeh
************
 

Offline sale 75

  • Trade Count: (+4)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 7469
  • Karma: 248
  • Spol: Muški
  • 156 JTDm Q2
    • aljmaš
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #35 u: 05-07-2010, 18:20:28 »
Ma VM 75-ica je stvorena za ubacit JTD 2.4  :cigara:

gume kardana bi pucale ko da su od stakla  :rol:
 

Offline Isus

  • Trade Count: (+9)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 15289
  • Karma: 497
  • Spol: Muški
  • 156
    • ZG Pešča
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #36 u: 05-07-2010, 23:11:15 »
Ma VM 75-ica je stvorena za ubacit JTD 2.4  :cigara:

jel to uopće stane?
Bolje čipanog 1.9
Kockasti auto, najbolji auto.
 

Offline sale 75

  • Trade Count: (+4)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 7469
  • Karma: 248
  • Spol: Muški
  • 156 JTDm Q2
    • aljmaš
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #37 u: 05-07-2010, 23:36:18 »
bolje ćipanog 2.4VMa  :craz

p.s.-viktore nadam se da je ok,kopirao sam ovo na transaxle forum
« Zadnja izmjena: 06-07-2010, 00:40:02 od sale 75 »
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #38 u: 06-07-2010, 08:47:24 »
 :ok: samo ti kopiraj.

Dobio sam prije par mjeseci jedan pp u kojemu sam vidio da je čovjek ovu sliku doslovno shvatio i kaže da ne valja bušiti gumenu cijev jer da će se proširiti rupica.



Pojašnjenje: ovo je samo figurativno da se shvati princip kako se podiže tlak u usisnoj grani, a u slučaju da je gumeno crijevo onda se napravi T spoj i jedan regulacioni ventil koji ima mogućnost regulacije. To se kod tokara napravi, a iz donje slike se vidi sve.

Na slici je regulacioni ventil moje proizvodnje, dužina mesinganoga dijela je 40 mm, a promjer na sredini 10 mm.


Pošto se spoji na gumenu cijev i T spoj onda ga je najbolje staviti da je odmah ispod haube da se ne treba zavlačiti ispod auta kada se vrši regulacija. A regulacija je ista kao i u ovom primjeru Alfe 33. Par probnih vožni, nađe se željeni tlak, vijak se zategne maticom i nema više diranja jer je postignuti tlak stabilan. Ovu gumenu cijev imaju 1.9 TD motori (Fiat Tipo/Tempra, Lancia Dedra/Delta 2 i Alfe 145, 146, 155 2.0 TD)

 

Offline alfist155

  • Trade Count: (+1)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 225
  • Karma: 3
  • Spol: Muški
    • zagreb
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #39 u: 30-08-2010, 20:04:15 »
a kako to najbezbolnije napraviti na turbo benzincu?
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #40 u: 30-08-2010, 21:01:26 »
Na turbo benzincu je još jednostavnije. Na turbu se poveća tlak na isti način, a MAP senzor sam prepozna viši tlak i ubrizga se odgovarajuće veća količina goriva.
To sam napravio na svojoj 155 Q4. Orginalni tlak sam podigao sa 1 bar na 1,2 bara. Ali ima zaštita na 1,2 bara, ako se samo dotakne ta vrijednost dolazi do blokade ubrizgavanja (tvornička zaštita). Ta blokada traje trenutak dok se tlak ne spusti ispod 1,2 bara i onda opet radi normalno.
 

Offline alfist155

  • Trade Count: (+1)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 225
  • Karma: 3
  • Spol: Muški
    • zagreb
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #41 u: 31-08-2010, 08:28:45 »
Na turbo benzincu je još jednostavnije. Na turbu se poveća tlak na isti način, a MAP senzor sam prepozna viši tlak i ubrizga se odgovarajuće veća količina goriva.
To sam napravio na svojoj 155 Q4. Orginalni tlak sam podigao sa 1 bar na 1,2 bara. Ali ima zaštita na 1,2 bara, ako se samo dotakne ta vrijednost dolazi do blokade ubrizgavanja (tvornička zaštita). Ta blokada traje trenutak dok se tlak ne spusti ispod 1,2 bara i onda opet radi normalno.


Da, pročitao sam negdje da serijska turbina na Q4 ne ide preko 1,2 bara.
Ali princip je isti, probušiti crijevo i povečati pritisak?
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #42 u: 01-09-2010, 17:03:21 »
Potpuno isti princip. Za više od 1,2 bara treba staviti tuning čip koji skida tu blokadu i onda se može preko toga.
 

Offline alfist155

  • Trade Count: (+1)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 225
  • Karma: 3
  • Spol: Muški
    • zagreb
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #43 u: 04-09-2010, 11:40:53 »
Potpuno isti princip. Za više od 1,2 bara treba staviti tuning čip koji skida tu blokadu i onda se može preko toga.
Potpuno isti princip. Za više od 1,2 bara treba staviti tuning čip koji skida tu blokadu i onda se može preko toga.

a reci baš kod q4, na tom crijevu je onaj neki ventil koji ide na pop-off ventil, kak tu negdje umetnuti taj T profil za povećanje pritiska?
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #44 u: 04-09-2010, 14:43:43 »
Crijevo koje ide od Pierburg ventila do blow-of ventila treba presjeći popola i umetnuti "T". Lako ga je prepoznati: jedina gumena cjevčica koja ide na turbo.
 

Offline alfist155

  • Trade Count: (+1)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 225
  • Karma: 3
  • Spol: Muški
    • zagreb
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #45 u: 04-09-2010, 18:20:05 »
Crijevo koje ide od Pierburg ventila do blow-of ventila treba presjeći popola i umetnuti "T". Lako ga je prepoznati: jedina gumena cjevčica koja ide na turbo.

mislis na cijevcicu broj 1, koja izlazi iz Pierburg ventila?
cisto da pitam prije nego presijecem
 

Offline alfist155

  • Trade Count: (+1)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 225
  • Karma: 3
  • Spol: Muški
    • zagreb
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #46 u: 04-09-2010, 20:19:45 »
zaboravio sam stavit fotku...



Uploaded with ImageShack.us
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #47 u: 04-09-2010, 22:03:40 »
Ma neee 1, ta ide na usis i služi za korekciju parametara usljed zaprljanosti filtera zraka. Jedna od te dvije cjevčice ispod Pierburg ventila ide na west-gate ventil na turbu i to je ta koju treba presjeći.
« Zadnja izmjena: 05-09-2010, 10:08:18 od Viktor »
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #48 u: 05-09-2010, 08:43:50 »
Evo da ne bi bilo zabune. Na Pierburg ventil idu 2 cjevčice sa donje strane: jedna ide na usisnu granu, a druga na turbo. Nas zanima ona koja ide na turbo.

Shematski


Napomena: U stvarnosti ona cjevčica koja ide na tlačnu stranu ima priključak na usisnoj grani.



Prije ugradnje


Komplet za ugradnju


Ugrađeno za 15 sekundi, još se samo ventil učvrsti vezicom za karoseriju da ne klapa.


Pošto sam ugradio ventil blizu Pierburg ventila nisam ni sjekao orginalno crijevo nego samo dodao crijevo od 4-5 cm.
 :mah: :mah:
« Zadnja izmjena: 05-09-2010, 10:18:51 od Viktor »
 

Zgsale

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #49 u: 23-06-2011, 09:15:38 »
Vec neko vrijeme proucavam ovaj post i imam jedno pitanje, ujedno se ispricavam sto podizem temu iz pepela. Imam deltu 2 1.9TD. Trenutni tlak po manometru mi je 0.5 na usisnoj grani, po nekim informacijama trebao bi biti oko 0.7, ali to pripisujem spojevima i vjerujem poroznom intercooleru. Koliko sam primjetio, kod mene ide cjevcica sa WG ventila na jedan ventil kao sto si opisao ovdje, samo ide malo vise zica iz tog ventila, a druga ide na bosch pumpu. Auto je 98g 11mj i motor je koliko imam informacije klon starog 1.9 s moderniziranom pumpom Lucas kao na TD100. Ima gas sajlu, ali isto tako i nekakvu korekciju preko kompa i hrpu struje na bosch pumpi. E sad, kako se na tome poigrati da se doda goriva i kako uskladiti tlak? Unaprijed prezahvalan na odgovoru.  :clap:
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #50 u: 25-06-2011, 07:42:35 »
Maksimalni tlak punjenja (tvornički) treba biti 0,8 bara. To što je 0,5 bara ne mora nužno biti zbog neke rupe u sistemu, nego može biti i zbog manjeg ubrizgavanja goriva. Ako ima rupa u sistemu stlačenog zraka lako se detektira po šištanju u vožnji kada se nabije gas.
Ako imaš MAP ili MAF senzor nema ništa od mehaničkog podizanja snage kao u ovoj temi. Najvjerojatnije se snaga diže softverski čim postoji kompjuter.

 :mah:

P.S.
Na ovome forumu možeš pisati u bilo kojoj temi, bez obzira koliko se nije pisalo u njoj. Pogotovo u tehničkim temama.
 

Zgsale

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #51 u: 25-06-2011, 09:29:12 »
Malo sam se igrao, budem i poslikao o cemu se radi. Na gornjem veznom limu (ispod stakla) se nalazi taj ventil i to mi se cini kao da je nekakav blow off ventil. Cijevcica ide od vacuum pumpe (na glavi) do tog ventila i s njega ide na trubinu, tako da mislim da to nije regulacija pritiska. I kad ga odstekam, samo malo duze ostane turbina pod tlakom, inace radi kao na benzincu, cim stisnem gas nabija tlak, cim ga pustim nula. Tako da vjerujem da mu je to blow i nekakva zastita turbine. Drugo od elektronike turbina nema. Samo na pumpi.
I kad ga nagazim, jako baci crni dim, tako da sam uvjeren da je visak goriva kad turbina nejde preko 0.5.

Malo sam se zavukao, turbina je nagurana ispod usisne grane i tesko se vidi, ali cini mi se da je tamo nekakvo pleteno crijevo, lajtung. Sad mozda je to ova cijev gdje se moze regulirati tlak?
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #52 u: 25-06-2011, 09:33:56 »
Dizelu nema blow-off ventil jer nema leptir na usisu. Blow-off  kod benzinca služi da rastereti tlačni vod od viška tlaka kada se naglo zatvori leptir na usisu pri dizanju noge sa papučice gasa.

Je, ako baca crni dim najvjerojatnije negdje bježi zrak u tlačnom vodu.
 

Zgsale

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #53 u: 25-06-2011, 09:40:16 »
Poslikat cu sve danas da sad ne nagadamo ovako pa ces mozda vise znati,ali po svemu neznam sto bi drugo bilo, a kazem i snimit cu manometar da vidis, cim pustim gas, meni pada tlak na 0bar. I cim ga stisnem ima trenutno pritisak, osim ako preko westgate-a ne funkionira to, ali onda neznam kako povecati tlak jer kod mene na tom vacuumu nema stangice nego ulazi direktno u ispusni dio turbine. To je inace isti motor kakav se ugradivao u Tipo/Tempru.
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #54 u: 25-06-2011, 09:45:09 »
cim pustim gas, meni pada tlak na 0bar.

To tako treba biti, čim pustiš gas skoro da nema ubrizgavanja goriva i nema dovoljno ispušnih plinova za pokretanje turbine. Da nemaš nikakvu regulaciju tako će se dogoditi.
 

Zgsale

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #55 u: 25-06-2011, 13:14:23 »
Nasao sam ovu cijev sto je na slici, morao sam uci ispod auta jer je na Delti malo sve nagurano ispod usisne grane i naisao na veliko razocaranje. Skinuo sam cak cijev od westgate-a skroz dole i turbina ne napuse vise od 0.5 bara. Koliko sam vidio, klapnica se mice, ali neznam dal dovoljno. Sve mi se vise cini da je turbina zrela za izvadit i stavit drugu.  :wal:



Vjerujem da je to cijev koju ste opisali i na kojoj bi se trebao regulirati pritisak?



A ovaj ventil sa dvije cjevcice ide na turbinu s vacuuma. Jedino sto mi pada na pamet bi bilo da je to blow off. Inace kad je gas stisnut, ventil je zatvoren, kad se gas pusti ventil se otvara preko struje.
 

Offline danijel-bj

  • Trade Count: (+1)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 140
  • Karma: 6
  • Spol: Muški
  • Fiat Stilo 1.9JTD bivši alfist
    • bjelovar
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #56 u: 26-06-2011, 12:02:39 »
a što je sa 2.4 JTD se može ili ne?
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #57 u: 26-06-2011, 13:27:43 »
Nasao sam ovu cijev sto je na slici, morao sam uci ispod auta jer je na Delti malo sve nagurano ispod usisne grane i naisao na veliko razocaranje. Skinuo sam cak cijev od westgate-a skroz dole i turbina ne napuse vise od 0.5 bara. Koliko sam vidio, klapnica se mice, ali neznam dal dovoljno. Sve mi se vise cini da je turbina zrela za izvadit i stavit drugu.  :wal:



Vjerujem da je to cijev koju ste opisali i na kojoj bi se trebao regulirati pritisak?



A ovaj ventil sa dvije cjevcice ide na turbinu s vacuuma. Jedino sto mi pada na pamet bi bilo da je to blow off. Inace kad je gas stisnut, ventil je zatvoren, kad se gas pusti ventil se otvara preko struje.

Ovaj ventil na slici 2 (potpuno isti i na istom mjestu) ima i na našoj Delti i nema veze sa motorom nego je jedna cjevčica spojena na atmosferu, druga na vakum, treća donja ide u kabinu. Pretpostavljamda taj ventil služi za upravljanje klapnama za ventilaciju. Kažem ti da nema blow-of na dizelu jer je besmislen.

Prva slika ti je loša, ali na onoj shemi ima sve kako se spaja. Trebaš provjeriti sve tlačne cijevi i intercooler, ne vjerujem da je do turbine.
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #58 u: 26-06-2011, 13:29:05 »
a što je sa 2.4 JTD se može ili ne?

Može softverski, ništa mehanički kao u ovoj temi.  :mah:
 

Zgsale

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #59 u: 26-06-2011, 14:08:06 »
Taj ventil ima samo te dvije cijevcice. Jedna dolazi s vacuum pumpe na ventil, a druga ide na turbinu bas s gornje strane. Vacuum ventil kao od westgate-a. Poslikat cu jos pa staviti da vidis. Provjerio sam sve tlacne cijevi, intercooler, spojeve i sve je u redu. I cudi me to sto sam maknuo tu cijev koju ste opisali skroz dole, znaci da bi turbina trebala filat u nedogled, ali nista se ne dogada. E sad ili je krepala ili je do te klapne u njoj koja se otvara kad je prekine. Samo s obzirom na stanje kad sam je vidio odozdola, koliko je u ulju sto vidis i sam, nisam bas optimistican.
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #60 u: 27-06-2011, 09:56:03 »
Taj ventil ima samo te dvije cijevcice. Jedna dolazi s vacuum pumpe na ventil, a druga ide na turbinu bas s gornje strane. Vacuum ventil kao od westgate-a.

Ako idu 2 žice na njega onda je to po opisu Pierburg ventil.
 

Offline LOŠA

  • Trade Count: (+22)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4406
  • Karma: 147
  • Spol: Muški
  • Alfa Romeo Brera 2.0 JTDM
    • BJELOVAR
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #61 u: 27-06-2011, 12:27:02 »
Nasao sam ovu cijev sto je na slici, morao sam uci ispod auta jer je na Delti malo sve nagurano ispod usisne grane i naisao na veliko razocaranje. Skinuo sam cak cijev od westgate-a skroz dole i turbina ne napuse vise od 0.5 bara. Koliko sam vidio, klapnica se mice, ali neznam dal dovoljno. Sve mi se vise cini da je turbina zrela za izvadit i stavit drugu.  :wal:



Vjerujem da je to cijev koju ste opisali i na kojoj bi se trebao regulirati pritisak?



A ovaj ventil sa dvije cjevcice ide na turbinu s vacuuma. Jedino sto mi pada na pamet bi bilo da je to blow off. Inace kad je gas stisnut, ventil je zatvoren, kad se gas pusti ventil se otvara preko struje.

Ovo na drugoj slici ti je Pierburg ventil koji otvara/zatvara EGR vakum ventil (koj je smješten na jednoj cjevčici koja povezuje usisnu i ispušnu granu).

Sa tim ventilom upravlja jedna mala centrala koja ima i priključak za dijagnostiku kod suvozačeve mulde.
Ako ti EGR ventil funkcionira (nije zaštekao) dovoljno je da sa njega skineš jedno vakum crijevo i time ćeš ga blokirati.
Ako je zaštekao u otvorenom položaju onda ga treba očistiti i blindirati jednom metalnom pločicom jer od njega imaš više štete nego koristi.

Zgsale

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #62 u: 27-06-2011, 12:32:46 »
Skinuo sam te cijevcice dole i nista se ne dogada. Vise me brine sto nemam potreban pritisak turbine, a skinuo sam cak i skroz ovu cijev sto ide na westgate. Spojevi cijevi i intercooler provjereni vise puta, cak sam i rucno pokusao micati polugu koju ventil pomice ali i dalje 0.5bar i ni makac vise.  :metak
 

Offline LOŠA

  • Trade Count: (+22)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4406
  • Karma: 147
  • Spol: Muški
  • Alfa Romeo Brera 2.0 JTDM
    • BJELOVAR
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #63 u: 27-06-2011, 12:50:26 »
Skinuo sam te cijevcice dole i nista se ne dogada. Vise me brine sto nemam potreban pritisak turbine, a skinuo sam cak i skroz ovu cijev sto ide na westgate. Spojevi cijevi i intercooler provjereni vise puta, cak sam i rucno pokusao micati polugu koju ventil pomice ali i dalje 0.5bar i ni makac vise.  :metak

To nema veze sa turbinom ali provjeri si da ti EGR ventil nije stalno otvoren, to smanjuje snagu na nižim okretajima...

Wastegate u originalu na 1.9 TD propušta višak pritiska preko 0,8-0,9 bara

Ako ti turbina postiže max 0,5 bar:
- ili turbina ne može nafilati više
- ili wastegate propušta prerano
- ili pritisak negdje bježi, provjeri šelne na crijevima za zrak (od turbine di intercoolera i natrag do usisne grane) ili provjeri da neko crijevo nije puklo, da intercooler nije pukao...

Zgsale

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #64 u: 27-06-2011, 13:04:11 »
Selne su sve promjenjene, cijevi i intercooler pregledane nekoliko puta. Westgate iskljucen (maknuta cijev s njega) znaci trebao bi filati u nedogled dok se ne razleti sve. cak sam ga probao i rucno pomicati nema efekta. Povremeno kad naglo ubrzam cuje se fuckanje turbine, a koliko se vidi po slikama, cijela je u ulju, masna, a masna je i usisna cijev, tako da vjerujem da je gotova ili je kvar na westgateu u njoj. Inace auto ide ko lud i vuce vec od 2000 okr. Po manometru, turbina lupi na 2600 i drzi sve do kraja na tih 0.5, cak nema ni turbo rupe da na 5ooo padne tlak sto je bio slucaj na Tipu s istim motorom.  :?:
Vec polako razmisljam da sve skupa ubacim u garazu i  :batin Bilo je u planu ugradnja motora 1.9mJet, samo sto ce ovo sve jako ubrzati ako je turbina gecrk. Motor ionako dosta dimi na iberlauf na leru kad se ugrije.
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #65 u: 27-06-2011, 14:07:28 »
a koliko se vidi po slikama, cijela je u ulju, masna, a masna je i usisna cijev, tako da vjerujem da je gotova ili je kvar na westgateu u njoj.

Nema ti to veze sa stanjem turbine. Usisna cijev je uvijek masna jer je odmah iza filtera zraka spojen na nju odušak uljnih para. Te pare se kondenziraju i postaju tekućina (ulje). Onda preko obujmnica zna sliniti ulje na svim spojevima.
 

Offline Batina

  • Trade Count: (+5)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 5804
  • Karma: 137
  • Spol: Muški
  • 166 2.4 20v/166 2.0 tb/156 2.5 24v
    • Zagorje, Luka
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #66 u: 27-06-2011, 14:42:03 »
vidi jel ti turbina ima sraf za ispustanje ulja, neke garetove to imaju, blokiraj egr, skini intercoler i dobro operi ivasolom, i novi filter zraka i vozi, na 4000 rpm mora imat 0.8 da ga silujes i sa otvorenim west gatom. ja sam na tipu dizao do 1.2 samo kaj onda je turbina znala fuckat ko velka pa sam vratio na 0.9
Can a car ever be art? Most experts say no, but they obviously haven't seen the Alfa Romeo.
 

Zgsale

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #67 u: 27-06-2011, 14:52:50 »
Filter je skinut cak skroz dole zbog iberlaufa, mislio sam da je do toga. Nema cep za ispustanje, gledao sam. westgate otvoren do kraja, silujem ga do kraja, do 5000 okretaja. gazim ga do kraja i ne prelazi 0.5bar. Probao sam cak i premostit intercooler, mislio sam da pusta.
 

Offline Batina

  • Trade Count: (+5)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 5804
  • Karma: 137
  • Spol: Muški
  • 166 2.4 20v/166 2.0 tb/156 2.5 24v
    • Zagorje, Luka
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #68 u: 27-06-2011, 16:20:28 »
jel dimi crno, ako ne dimi otvori bosch pumpu, moguce da je neko pritvorio lagano, west gate zatvori, jer ako je otvoren onda velki dio plinova zaobilazi turbinu i nemoze ju dovoljno zaspulat, provjeri crijevo grana-bosch pumpa i bosch pumpa senzor tlaka (ako ga delta ima) ako ti to spadne onda nedaje dosta goriva pa moze bit da nema kaj zavrtit turbinu.
Can a car ever be art? Most experts say no, but they obviously haven't seen the Alfa Romeo.
 

Offline tipo 1.7d

  • Trade Count: (0)
  • Sa stažom
  • ***
  • Postova: 346
  • Karma: 16
  • Spol: Muški
  • 146 1.6 325tds
    • D.Lapac
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #69 u: 26-09-2011, 16:21:04 »
taj ventil što je između wastegate-a i vakum pumpe služi za overboost, kad daš gas do kraja ventil se otvori i pritisak se poveća na nekih 1bar
speed is a hazard addiction
drive diesel, be safe  :craz
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #70 u: 27-09-2011, 11:41:45 »
Ne znam na što misliš, ni na jednoj slici nema vakum pumpe.
Ako misliš na onaj mesingani ventil on je uvijek otvoren, nema nikakva opruga u njemu. O veličini otvora na njemu ovisi maksimalni tlak.
 

bimer

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #71 u: 18-03-2013, 19:39:12 »
jel zna netko dimenzije ovog mesinganog dijela? jasno mi je da je 10mm i 40mm, ali nekakva skica da se vidi promjer unutra i vani i taj vijak kakav je... radi za o 155 td
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #72 u: 19-03-2013, 14:22:03 »


Rupica fi 3 mm, Vijak M5 dovoljne dužine 25 mm, promjer cjevčice 5 mm, dužina cjevčice 15 mm, dužina srednjeg dijela između prstenova 15 mm fi 10 mm, sveukupno sa prstenovima 25 mm, dužina komada 40 mm, promjer 16 mm.

Ma nebitne su mjere, bitan je princip rada.
 

bimer

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #73 u: 19-03-2013, 16:28:14 »
svejedno, kopirat cemo nesto tako približno pa probati za koji dan
mozda, hvala.
 

Mate 16vt

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #74 u: 19-03-2013, 18:14:37 »
Viktore zašto stvornička 155 q4 ne može preko 1.2? znam da na coupe-u map senzor ne dozvoljava tlak preko 1.5 (ja imam 3 bar map senzor,pa mogu),da li je do map senzora ili ? ako bi se eliminira pierburg ventil onda je vjerovatno moguće,evo ja sam baš danas montirao novi wg ventil,bio je samo na 0.5 i sa malim t da zrak ide u ariju sam postigao 1.1,nategao wg na 0.7 i imam sad 1.3,pokušat ću ga nategniti na 1 bar tako da na varalici mogu dobiti 1.6,meni to ne predstavlja nikakv problem,jer je auto mapirano prije na te tlakove,ali se wg poremetio,pa nisam mogao postići tlak
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #75 u: 19-03-2013, 19:26:13 »
Viktore zašto stvornička 155 q4 ne može preko 1.2?

Ima tvorničko ograničenje u čipu. Kad promijeniš čip onda više ne važi taj limit.
 

bimer

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #76 u: 20-03-2013, 15:47:19 »
evo pripremljen T komad, crijevo sto ide na turbinu, sad jos samo nedoumice oko ovog famoznog mesinganog dijela prije nego odemo do tokara, jesu potrebni ovi prstenovi sa strane ili je dosta jedan komad fi10mm duzine 25mm, rupa u sredini za vijak m5,  i probusene 4 rupice na njemu od 1-2mm?
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #77 u: 21-03-2013, 19:06:02 »
Nisu potrebni prstenovi. Ja sam ih stavio jer sam mislio sve skupa uvući u jednu cijev (sa oduškom) da ljepše izgleda, ali sam odustao od toga.
 

bimer

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #78 u: 22-03-2013, 13:43:31 »
evo gotov 'chip' dužina sve skupa 65mm, fi6 i fi 12mm, rupice 2mm puta 4kom, vijak M5, rupa kroz sredinu dijela nekih 4mm
 

bimer

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #79 u: 23-03-2013, 15:19:25 »
stvar montirana, razlika minimalna, skoro i neprimjetna. (probano s dva ista auta) jedino sto se bolje čuje turbina na te rupice.
 

Offline sale 75

  • Trade Count: (+4)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 7469
  • Karma: 248
  • Spol: Muški
  • 156 JTDm Q2
    • aljmaš
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #80 u: 23-03-2013, 15:40:34 »
jesi gorivo otvorio?
 

bimer

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #81 u: 23-03-2013, 17:24:39 »
da, vec je prije bilo malo otvoreno pa je dosta dima bacala stiskom gasa, neki drugi dan cu probati jos malo otvoriti jer mi vijak za 'ler' ne dohvati vise do one poluge da ga smanji.
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #82 u: 23-03-2013, 20:24:06 »
Moraš pojačati gorivo i to poprilično (oko +30%). Vijak za podešavanje ima tvorničku plombu (da nebi slučajno netko pojačavao) pa ga moraš skinuti da bi skinuo plombu. Za to vrijeme neka netko drži prst na rupi gdje je bio vijak ili pripremi gumeni čepić prije skidanja vijka.
Nakon pojačavanja goriva, smanjiti minimum sa vijkom za podešavanje minimuma.
Ako se ne može dovoljno smanjiti treba se poigrati sa polugicom od "sauga" jer i ona utječe na minimum.
« Zadnja izmjena: 23-03-2013, 20:24:45 od Viktor »
 

bimer

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #83 u: 25-03-2013, 16:07:28 »
pojačao sam gorivo, osjeti se ipak neka razlika ali nije neka velika, mozda zato jer je i prije bilo vec otvoreno malo gorivo. a vise ne mogu smanjiti 'ler' jer onaj vijak ne dira vise polugu gasa. pa mi radi na 1100okr, koja je to poluga 'sauga' da se moze štelati i na njoj 'ler' jel se dobije sto pomicanjem bosch pumpe, naprijed-nazad ili samo tise i glasnije 'lupanje' motora
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #84 u: 26-03-2013, 13:43:17 »
. a vise ne mogu smanjiti 'ler' jer onaj vijak ne dira vise polugu gasa.

Trebaš popustiti sajlu gasa. Na hvatištu sajle sa Bosch pumpom ima jedan lim-osigurač koji se vadi i ponovo osigura sajla u drugom položaju. Možeš je popustiti za nekoliko centimetara ako hoćeš.
 

bimer

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #85 u: 27-03-2013, 17:55:49 »
evo projekt konacno gotov, skuzija sam da se sajla gasa moze popustiti na tom 'spoju' i na 'coku' ako je nategnuta. razlika se osjeti najvise na tome da auto vuce vec prije 2000okr, sto je prije bila nemoguća misija, dok nije prosao 2300, sad konacno ubrzanje neznam koliko je bolje, ali mislim da nije nesto strasno. nakon toliko puno puta otvaranja-zatvaranja bosch pumpe nisam siguran koliko je otvorena, ali isto mislim da nije bas puno. radi na 900-1000okr na leru, dimljenje nije nesto povećano u odnosu na prije, jedino nakon naglog stiskanja. a potrošnju cemo znati nakon dužeg vrimena, prije je bila nekih 7l kombinirane. sad jedino sto mozda napravim izvaditi prvi lonac na auspuhu, i to bi bilo to. jos jednom hvala na informacijama
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #86 u: 01-04-2013, 21:56:19 »
Jesi li skidao plombu sa vijka od goriva, ako nisi onda nije završen posao?
 

bimer

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #87 u: 02-04-2013, 23:16:24 »
?? bome nisam nista skida sa vijka, neznam jel ima uopce plombe, jer samo sam popusta onu maticu 13, i vijak na pumpi u 'desno' zavida, pa opet stega maticu 13. kakva je to sad fora sa skidanjem te plombe, jel se mora vijak izvidati skroz da se to skine ili?
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #88 u: 02-04-2013, 23:21:25 »
Mora se izvaditi skroz, a plomba je jedan štancani limeni prsten. Bez da to skineš ne možeš dobiti dovoljno snage.
 

bimer

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #89 u: 02-04-2013, 23:50:05 »
a jbm, taj prsten stoji jos uvik tamo di je. nisam skida vijak do tamo, samo sam na taj nacin poveća gorivo ko sto sam prije reka. znaci ako to skinem bit ce bolje?
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #90 u: 03-04-2013, 10:52:37 »
Moja iskustva kažu da bez skidanja plombe digneš snagu do +10%, a kad je skineš onda +30%.
 

bimer

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #91 u: 07-04-2013, 15:52:52 »
ma nema veze, neka nje tamo. nije mi potreba sad bas 30%, mozda jednog dana.
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #92 u: 08-04-2013, 07:44:54 »
 :?: odustaješ na zadnjoj i najbitnijoj fazi koja traje doslovno 5 minuta  :?:
 

Offline Baza

  • Trade Count: (+2)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2638
  • Karma: 314
  • Spol: Muški
  • 145 2.0 kadena i 155 2.0 kadena
    • Spljit - kod Cobre
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #93 u: 10-04-2013, 15:10:03 »
ajde skidaj to.slusaj iskusnog kolegu Viktora  :good post
volim piti i ljubiti         
KLAN 145  http://www.youtube.com/watch?v=3LzYRnl2BWo&feature=related
 

Offline pioneer

  • Trade Count: (0)
  • Učim polako
  • Postova: 13
  • Karma: 0
  • Spol: Muški
    • macedonia
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #94 u: 20-04-2013, 22:11:21 »
sta ako na alfa 145 jtd 105hp se otkaci crevoto oa westgate sta bi mogao da s sluci dali bi imao neke posledice
posto jedan put sam to skinuo i nista se nije promenuo vo snage
 

bimer

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #95 u: 06-05-2013, 23:01:39 »
ma necu to, nije mi potrebno toliko zadovoljan sam i s ovim. i mislim da ce uskoro na prodaju, dok riješim neke sitnice na njoj, pa nek drugi sebi štela kako oće
 

iveek

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #96 u: 26-12-2014, 22:45:45 »
Pozdrav. Otvaram staru temu. Imam alfu 145 1.9td 66kw, pa me zanima kolko bi bolje išo i kolko bi više trošio da se otvori bosh pumpa  da se prebrika wg ventil i stavi se veci icooler... Hvala a odg
..
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #97 u: 26-12-2014, 23:17:59 »
Ne treba ti veći IC. Napravi prema već opisanim uputstvima i imaš snagu + 30%. Potrošnja ostane ista ako voziš isto kao i prije. Ako budeš vozio žešće onda malo poraste.
 

Offline sime22

  • Trade Count: (0)
  • Sa stažom
  • ***
  • Postova: 535
  • Karma: 7
  • Spol: Muški
    • Zagreb
Odg: Tuning Alfe 33 TD, uradi sam
« Odgovori #98 u: 29-10-2015, 20:59:56 »
Dižem temu,gledam sad ovo i vidim da je jedan kolega ima problem na Delti kao i ja,meni turbina nekad(jako rijetko) fila i auto ide ko lud a onda ostale dane je auto trom,jedva da mrdne  :kosa:
Također sam cita da je netko imao problem na Tipu da mu je ostala zablokiran Westgate ventil,da li je moguće da je ista stvar i kod mene?