16-11-2025, 18:33:51

Autor Tema: AR -boxer - SUBARU - boxer == RAZLIKE?????  (Posjeta: 10451 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

superfly tnt

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: AR -boxer - SUBARU - boxer == RAZLIKE?????
« Odgovori #30 u: 06-02-2010, 14:04:49 »
impreze mozete komotno izbacit iz kategorije jer u pravilu nemaju preko 100000km , obicni subaru je druga prica. njihov boxer ima 128ks iz 2 litre i taman posla da se jos i kvari.
 

Offline Raziel

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 8255
  • Karma: 555
  • Spol: Muški
  • 01' Mazda MX-5 (NB) 1.6 16V 94' AR 146 1.7 16V
    • Sv. Klara, Kutina
Odg: AR -boxer - SUBARU - boxer == RAZLIKE?????
« Odgovori #31 u: 06-02-2010, 14:27:46 »
ma tko može uspoređivati subaruovu koncepciju sa alfinom (boxer motori)....

talijani nisu nikad rješili probleme vibracija II.reda koje se javljaju u određenim uvjetima....
naši digići nisu nikad stavili turbinu jer su usisne stijenke pretanke i prijeti....blowwww
i za kraj:  samograditelji u avio-industriji koji moraju imati pouzdanost faktora 1 (bez kvara inače patosss) redovito ugrađuju subaruove motore (japanci ludi pokušali to rješiti CAN BUS-om do ECU-a ali druga tema....)

zamislite da stave alfin na 2000 m od zemlje.....

volim alfe....ali.....činjenice......pozzz

Vibracije drugog reda se javljaju zbog toga što nasuprotni klipovi nisu potpuo nasuprotni, već su nešto pomaknuti zbog veze svakog klipa sa svojim rukavcem na radilici i te se vibracije ne mogu izbječi na boxeru sa 4 ili 2 cilindra.

Boxer sa 6 cilindara nema tih problema.

Tako da i Subaruov 4 cilindara boxer pati od vibracija drugog reda!  :ok:

Alfini konstruktori nisu predviđali šarafanje turbine na boxer motor.
Boxer je konstruiran za Alfasud, 1971. god., koji je imao 700 kg i nije bilo govora o nekakvim ogromnim snagama.
Druga je stvar što Alfa nije razvijala boxere i ugrađivani su bez nekih bitnih izmjena do 1997. godine...
Subaruov boxer 4 cilindra je prošao kroz 3 generacije.

A usput, jel znaš uopće što je to CAN BUS kad se već toliko razmečemo??  :?:
    "...if in doubt, flat out..."   
 

marko.j

  • Gost
  • Trade Count: (0)
za gsp.raziela
« Odgovori #32 u: 08-02-2010, 00:14:28 »
za gsp. Raziela:

Controller–area network (CAN or CAN-bus) is a vehicle bus standard designed to allow microcontrollers and devices to communicate with each other within a vehicle without a host computer.

CAN is a message based protocol, designed specifically for automotive applications but now also used in other areas such as industrial automation and medical equipment.

Development of the CAN-bus started originally in 1983 at Robert Bosch GmbH.[1] The protocol was officially released in 1986 at the Society of Automotive Engineers (SAE) congress in Detroit, Michigan. The first CAN controller chips, produced by Intel and Philips, came on the market in 1987. Bosch published the CAN 2.0 specification in 1991.

CAN is used in the OBD-II vehicle diagnostics standard, mandatory for all cars and light trucks sold in the United States since 1996, and the EOBD standard, mandatory for all petrol vehicles sold in the European Union since 2001 and all diesel vehicles since 2004.[2]

pozdrav.....
 

Offline Alfa_gtv

  • Global moderator
  • Trade Count: (+7)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 17165
  • Karma: 503
  • Spol: Muški
  • GTV V6 TB, GIULIETTA, Z750, SF1098S
    • ZG
Odg: AR -boxer - SUBARU - boxer == RAZLIKE?????
« Odgovori #33 u: 08-02-2010, 19:15:09 »
čovjek ti je rekao da objasniš svojim riječima ako znaš konkretno šta je to a ne C/P sa wikipedie... to zna i malo dijete napravit...
moja AR GTV 2.0 V6 TB

"Many of the technical solutions you'll find in a Ferrari, are also often used in an Alfa Romeo"
 

Offline Raziel

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 8255
  • Karma: 555
  • Spol: Muški
  • 01' Mazda MX-5 (NB) 1.6 16V 94' AR 146 1.7 16V
    • Sv. Klara, Kutina
Odg: AR -boxer - SUBARU - boxer == RAZLIKE?????
« Odgovori #34 u: 08-02-2010, 19:45:42 »
čovjek ti je rekao da objasniš svojim riječima ako znaš konkretno šta je to a ne C/P sa wikipedie... to zna i malo dijete napravit...

 :craz
    "...if in doubt, flat out..."   
 

marko.j

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: AR -boxer - SUBARU - boxer == RAZLIKE?????
« Odgovori #35 u: 08-02-2010, 21:40:59 »
pa sada kad već moram ...ipak me moderator poziva......ukratko povezali su sve elektroničke sisteme u automobilu (ABS, ubrizgavanje, karakteristike iskre, elektronika ovjesa, getribe itd.) bez međusklopa (centraline) te ih učinili međusobno ovisnima (sa višežičnim kablovima ... can-bus -converteri).....tako da čupanje samo motora ne koristi-


correct me if i'm wrong razz...
 

marko.j

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: AR -boxer - SUBARU - boxer == RAZLIKE?????
« Odgovori #36 u: 08-02-2010, 21:46:00 »
no...da nastavimo TURBO temu: gospoda nisu željeli montirati turbo na boxer zbog trajnosti, ali......zašto su montirali turbinu (mislim da je Garrett - boxer će sigurno bolje znati) na nejaki DIESEL trocilindraš (otpilili su jedan cilindar sa 5aka jer im nije stao pod haubu!) koji je nasviran do krajnjih granica....evo jedan pred mojom zgradom svako jutro pali (bez problema) ko od šale (djedica je valjda napravio par 10aka tis. km.)
 

marko.j

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: AR -boxer - SUBARU - boxer == RAZLIKE?????
« Odgovori #37 u: 08-02-2010, 21:47:35 »
pardon 2 cilindra manje (5-2=3) :smijeh :smijeh :smijeh(FSB matematika shit)
 

Offline AlfaZD

  • Član Alfa Kluba 9
  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 2416
  • Karma: 641
  • Spol: Muški
  • Alfe, starije od 1990
    • Zadar
Odg: AR -boxer - SUBARU - boxer == RAZLIKE?????
« Odgovori #38 u: 08-02-2010, 23:12:11 »
diesela trocilindraša, kad im je zatrebao, Alfa je - naručila od VM-a.
kao i uostalom sve ostale diesele koje su ugrađivali u toj generaciji Alfi.
Alfe u srcu, Alfe u garaži, u Alfi na cesti
 

Offline Isus

  • Trade Count: (+9)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 15306
  • Karma: 497
  • Spol: Muški
  • 156
    • ZG Pešča
Odg: AR -boxer - SUBARU - boxer == RAZLIKE?????
« Odgovori #39 u: 08-02-2010, 23:22:56 »
no...da nastavimo TURBO temu: gospoda nisu željeli montirati turbo na boxer zbog trajnosti, ali......zašto su montirali turbinu (mislim da je Garrett - boxer će sigurno bolje znati) na nejaki DIESEL trocilindraš (otpilili su jedan cilindar sa 5aka jer im nije stao pod haubu!) koji je nasviran do krajnjih granica....evo jedan pred mojom zgradom svako jutro pali (bez problema) ko od šale (djedica je valjda napravio par 10aka tis. km.)

usporedba turba na benzincu i dieselu ne stoji baš, a obrati i pažnju na činjenicu koju je AlfaZD iznio.

Inače se u dosta stvari s tobom slažem.

I dijelim boxerov stav da je najveći problem nerazvijanje tog motora.
Kockasti auto, najbolji auto.
 

Offline Raziel

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 8255
  • Karma: 555
  • Spol: Muški
  • 01' Mazda MX-5 (NB) 1.6 16V 94' AR 146 1.7 16V
    • Sv. Klara, Kutina
Odg: AR -boxer - SUBARU - boxer == RAZLIKE?????
« Odgovori #40 u: 08-02-2010, 23:39:36 »
Nikoga ja ne prozivam... Samo pokrećem raspravu!   :ok:

Što se tiče CAN-a, grješiš u jednoj stvari. Mora postojat centralni procesor (centralina), koji se obično naziva GATEWAY.
Poruke treba ispravno adresirati jer postoje dva nivoa prioriteta poruka (CAN high i CAN low).
Sve je povezano sa samo DVA vodiča i to je glavna prednost CAN-a.
Nema potrebe za hrpom kablova, jer se informacije nalaze u mreži i putuju sa sklopa na sklop, sa kompjutera na kompjuter itd.

Npr... Imamo senzor ABS koji je danas potreban u svim sigurnosnim sustavima (ABS, ESP, BAS, EBD....).
I sad, zamisli koliko bi kablova trebalo provesti da bi se informacija sa tog jednog senzora dovela na svaku kontrolnu jedinicu ovih sustava.
Ovako informacija putuje do gatewaya koji ju adresira i po prioritetima šalje kroz CAN mrežu.


A boxer i VM... Brkaš kruške i jabuke!
Otpiljen je jedan cilindar sa četverocilindričnog TD motora.
Taj četverocilindrični je konstruiran da bude turbo, pa ne vidim razloga zašto i trocilindrični ne bi bio!  :?:

Inače, VM Motori je talijanska firma koja se bavi konstruiranjem i proizvodnjom dizel motora.
Osim Alfe, ti i takvi motori su se ugrađivali i u Chrysler, Ford, Jeep, Rover, Land Rover...
A u novije vrijeme i Daewoo, Chevrolet, Hyundai - 1.5 trocilindrični i 2.0 četverocilindrični common rail strojevi.
Ili recimo dobro znani 2.8 CRD iz raznoraznih Jeepova... Sve je to talijanskih ruku dijelo!  :da:

 :mah:
    "...if in doubt, flat out..."   
 

Offline Raziel

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 8255
  • Karma: 555
  • Spol: Muški
  • 01' Mazda MX-5 (NB) 1.6 16V 94' AR 146 1.7 16V
    • Sv. Klara, Kutina
Odg: AR -boxer - SUBARU - boxer == RAZLIKE?????
« Odgovori #41 u: 08-02-2010, 23:40:15 »
Evo, kolege me preduhitrile što se VM-a tiče!  :ok:
    "...if in doubt, flat out..."   
 

superfly tnt

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: AR -boxer - SUBARU - boxer == RAZLIKE?????
« Odgovori #42 u: 08-02-2010, 23:40:50 »
i onda otkaze jedan otpronik i nemres zakocit  :funny:
 

Offline Raziel

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 8255
  • Karma: 555
  • Spol: Muški
  • 01' Mazda MX-5 (NB) 1.6 16V 94' AR 146 1.7 16V
    • Sv. Klara, Kutina
Odg: AR -boxer - SUBARU - boxer == RAZLIKE?????
« Odgovori #43 u: 08-02-2010, 23:43:43 »
Skoro!  :craz

Zato pri svakom startu CAN radi samodiagnostiku i ako nešto ne štima kontrolna tabla svjetli kao Božično drvce!  :craz
    "...if in doubt, flat out..."   
 

Offline neno4real

  • Trade Count: (+1)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 128
  • Karma: 42
  • Spol: Muški
    • Zagreb
    • računala i mreže, servis, izrada programa i web stranica
Odg: AR -boxer - SUBARU - boxer == RAZLIKE?????
« Odgovori #44 u: 09-02-2010, 09:21:14 »
Skoro!  :craz

Zato pri svakom startu CAN radi samodiagnostiku i ako nešto ne štima kontrolna tabla svjetli kao Božično drvce!  :craz

ma super kaj samog sebe pregleda....
i onda se ohrabren spuštaš niz sljeme da se zguštaš (druga - treća - druga...) i onda krepa nekaj i ... leti-leti-leti-leti.... tup
meni to baš ne uljeva povjerenje u SVE skolopve.
obziron da neznam, ali ako je to stvarno tako;  rekli bi - đaba posla :ne2:
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former.
Albert Einstein US (German-born) physicist (1879 - 1955)
 

Offline Alfa_gtv

  • Global moderator
  • Trade Count: (+7)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 17165
  • Karma: 503
  • Spol: Muški
  • GTV V6 TB, GIULIETTA, Z750, SF1098S
    • ZG
Odg: AR -boxer - SUBARU - boxer == RAZLIKE?????
« Odgovori #45 u: 09-02-2010, 09:42:20 »
Nikoga ja ne prozivam... Samo pokrećem raspravu!   :ok:

Što se tiče CAN-a, grješiš u jednoj stvari. Mora postojat centralni procesor (centralina), koji se obično naziva GATEWAY.
Poruke treba ispravno adresirati jer postoje dva nivoa prioriteta poruka (CAN high i CAN low).
Sve je povezano sa samo DVA vodiča i to je glavna prednost CAN-a.
Nema potrebe za hrpom kablova, jer se informacije nalaze u mreži i putuju sa sklopa na sklop, sa kompjutera na kompjuter itd.

Npr... Imamo senzor ABS koji je danas potreban u svim sigurnosnim sustavima (ABS, ESP, BAS, EBD....).
I sad, zamisli koliko bi kablova trebalo provesti da bi se informacija sa tog jednog senzora dovela na svaku kontrolnu jedinicu ovih sustava.
Ovako informacija putuje do gatewaya koji ju adresira i po prioritetima šalje kroz CAN mrežu.


A boxer i VM... Brkaš kruške i jabuke!
Otpiljen je jedan cilindar sa četverocilindričnog TD motora.
Taj četverocilindrični je konstruiran da bude turbo, pa ne vidim razloga zašto i trocilindrični ne bi bio!  :?:

Inače, VM Motori je talijanska firma koja se bavi konstruiranjem i proizvodnjom dizel motora.
Osim Alfe, ti i takvi motori su se ugrađivali i u Chrysler, Ford, Jeep, Rover, Land Rover...
A u novije vrijeme i Daewoo, Chevrolet, Hyundai - 1.5 trocilindrični i 2.0 četverocilindrični common rail strojevi.
Ili recimo dobro znani 2.8 CRD iz raznoraznih Jeepova... Sve je to talijanskih ruku dijelo!  :da:

 :mah:

 :da:  eto ti kod mene jedan na prodaju  :craz  :ok:
moja AR GTV 2.0 V6 TB

"Many of the technical solutions you'll find in a Ferrari, are also often used in an Alfa Romeo"
 

Offline Isus

  • Trade Count: (+9)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 15306
  • Karma: 497
  • Spol: Muški
  • 156
    • ZG Pešča
Odg: AR -boxer - SUBARU - boxer == RAZLIKE?????
« Odgovori #46 u: 09-02-2010, 11:33:20 »
Skoro!  :craz

Zato pri svakom startu CAN radi samodiagnostiku i ako nešto ne štima kontrolna tabla svjetli kao Božično drvce!  :craz
Taijanska struja mi tu baš ne uljeva povjerenje.
Kockasti auto, najbolji auto.
 

Offline yedwy

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2103
  • Karma: 127
  • Spol: Muški
  • Ford C-Max 1.8 duratec
    • Sesvete Zagreb
Odg: AR -boxer - SUBARU - boxer == RAZLIKE?????
« Odgovori #47 u: 09-02-2010, 13:56:20 »
ma super kaj samog sebe pregleda....
i onda se ohrabren spuštaš niz sljeme da se zguštaš (druga - treća - druga...) i onda krepa nekaj i ... leti-leti-leti-leti.... tup
meni to baš ne uljeva povjerenje u SVE skolopve.
obziron da neznam, ali ako je to stvarno tako;  rekli bi - đaba posla :ne2:

Pa nebi trebalo - čak i da zakaže ABS, ESP ili bilo kaj drugo rudimentarnost skolopovlja i mehanike bi trebala preći na "čisti mod" dakle kočnice bez ABS korekcije, kretanje bez ESP korekcije itd, naravno neiskusnom vozaču je to shit posebno kad se desi za vrijeme vožnje i ako je naučio s tim vozit i nikako drugačije ali to je drugi par rukavica, pucanje magistrale hidraulike ili slično je već drugi par opanaka ali to se u biti nebi baš trebalo desiti ako je vozilo normalno održavano i redovno kontrolirano vozilo takav kapitalni kvar nebi smjelo doživjeti neočekivano tj morao bi biti upozoren vozač na njega daleko ranije dok je sve još tek na potencijalnom kvaru, između ostalog da bi se smanjila mogućnost da se tako nešto desi je i instituiran tehnički pregled kod registracije...  :ok:
« Zadnja izmjena: 09-02-2010, 13:59:49 od yedwy »
 

Offline Tomek

  • Trade Count: (+2)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4056
  • Karma: 586
  • Spol: Muški
  • Fiat Punto mk2a
    • Velika Gorica
Odg: AR -boxer - SUBARU - boxer == RAZLIKE?????
« Odgovori #48 u: 09-02-2010, 16:27:57 »
Pa nebi trebalo - čak i da zakaže ABS, ESP ili bilo kaj drugo rudimentarnost skolopovlja i mehanike bi trebala preći na "čisti mod" dakle kočnice bez ABS korekcije, kretanje bez ESP korekcije itd, naravno neiskusnom vozaču je to shit posebno kad se desi za vrijeme vožnje i ako je naučio s tim vozit i nikako drugačije ali to je drugi par rukavica, pucanje magistrale hidraulike ili slično je već drugi par opanaka ali to se u biti nebi baš trebalo desiti ako je vozilo normalno održavano i redovno kontrolirano vozilo takav kapitalni kvar nebi smjelo doživjeti neočekivano tj morao bi biti upozoren vozač na njega daleko ranije dok je sve još tek na potencijalnom kvaru, između ostalog da bi se smanjila mogućnost da se tako nešto desi je i instituiran tehnički pregled kod registracije...  :ok:

zivio proser :clap2: :clap2: :wal:
Nikada ne vozi brže nego što tvoj anđeo čuvar može letjeti

Dok zivot juri, ja cu lagano...
 

Offline Alfamen

  • Trade Count: (+4)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1660
  • Karma: 36
  • Spol: Muški
  • FIAT GTV turbo
    • Zagreb - Sesvete
Odg: AR -boxer - SUBARU - boxer == RAZLIKE?????
« Odgovori #49 u: 09-02-2010, 17:10:30 »
I to sve ima velike veze s alfinom radilicom i letećima, čak i s podizačima koji se troše...Mrak :care :metak  Od muhe napravite slona dok si reko keks... Takvi nam fale u vladi da od bankrota naprave Šivacrsku :care :care :care

apsolutni potpis Boxer, tema je krenula u krivom smjeru meni se čini :rolll: :rolll:

marko.j

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: AR -boxer - SUBARU - boxer == RAZLIKE?????
« Odgovori #50 u: 09-02-2010, 20:48:48 »
da malo popravimo temu: sad kad smo uspoređivali motore (alfa i subaru) malo sam čačkao po int forumima jednih i drugih i ustanovio da na subaru forumima (konkretno-forester.org) imaju malo rasprava o motorima al zato jašu po getribama ko ludi. te zamjene, te ne pašu prijenosni odnosi , te se razleću jer je amer pokušao sam montirati zamjensku itd....osnovna rasprava se vodi oko vrste prijenosnika: manualni(5 ili 6 brzina) ili automatik (4EAT ili 5 EAT)...

subaru u USA šalje modele isključivo sa automatikom, pa škvadra ludi zbog:  1.nema redukciju više/niže (zašto-ne znam?)
                                                                                                             2. vraćam se na karakteristiku boxer benzinca da okretaji kod izmjene stupnja prijenosa ne padaju....pa zaključujem kako je to idealno za dobar automatik...ili se varam?

  e sad alfa nije nikad posvećivala pažnje automatic getribama pretpostavljam zbog europskog ukusa tj. brža izmjena, sportski feeling  itd..
pa zato im je prodaja u USA bila nikakva....na žalost amera!

tako da rezimiram: i subaru ima mana čim škvadra kopa po getribama ...jer im "prijenosni odnosi ne štimaju". alfisti u pravilu ne diraju getribe jer su dugovječne (ili samo kod hard tuninga- JTD sa velikim Mn)

pozz :mahm :mahm :mahm :hello: :hello: :happ: :happ:
 

marko.j

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: AR -boxer - SUBARU - boxer == RAZLIKE?????
« Odgovori #51 u: 09-02-2010, 20:51:06 »
ma ne mn već Nm (jed. newtonmetar)...umor..sorry
 

marko.j

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: AR -boxer - SUBARU - boxer == RAZLIKE?????
« Odgovori #52 u: 09-02-2010, 20:55:06 »
inače dečki...zagriženi sam alfista (2 u gar: 166,147) i nemam subaru.
priznanje: ako bih ne daj bože morao kupiti automobil a da to nije alfa bio bi to najvjerojatnije SUBARU....jer mislim da ga krasi jedna mala doza egzotike kao i naše alfe (nije masovan jeftini nusprodukt potrošačkog društva - vidi pod germanska trojka).
 

Offline Raziel

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 8255
  • Karma: 555
  • Spol: Muški
  • 01' Mazda MX-5 (NB) 1.6 16V 94' AR 146 1.7 16V
    • Sv. Klara, Kutina
Odg: AR -boxer - SUBARU - boxer == RAZLIKE?????
« Odgovori #53 u: 09-02-2010, 22:26:06 »
Ja se ne sramim priznat... Boxer Alfu sam kupio samo zato što nisam imao para za Subaru.
Sad mi nije žao!  :ok:
    "...if in doubt, flat out..."