21-09-2017, 18:28:44

Autor Tema: Alfa 159  (Posjeta: 241892 vremena)

0 Članova i 2 Gostiju pregledava ovu temu.

Offline Anton

  • Trade Count: (+6)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 12744
  • Karma: 1159
  • Spol: Muški
  • csifiume
    • DE - RI
Odg: Alfa 159
« Odgovori #2540 u: 10-05-2017, 13:43:09 »
Alfa Romeo 159 (939) predstavljena na Geneva Motor Show 2005 god. Nasljednik 156 ice. Oznaka modela povezuje se trkacim bolidom Alfa 158/9 koji se utrkivao u prvoj eri f1.

Izgradjena na platformi koja je razvijana u suradnji sa GM-om. Platforma je namjenjena za nasljednicu 166 od koje se odustalo zbog financija. Platforma spada u najnaprednije tog doba i izrazito skupe je konstrukcije. Planirana je i prodaja nasljednice 166 s tom platformom u SAD zbog cega je ista poprilicno predimenzionirana.
Na navedenoj platformi nije napravljen ni jedan drugi auto nijedne druge marke jer je nakon raspada braka GM i Fiat ista odbacena kao preskupa. Insinuacije o Vectri ili Insigniji koje dijele ovjes sa 159 nije tocan jer navedeni modeli nemaju ni jednu zajednicku komponentu ovjesa. Insignija koristi pojednostavljenu veziju ( jeftiniju ) platformu bez dodirnih tocaka sa 159.

Nakon sto je odluceno napraviti nasljednika 156 umjesto 166 Giugiaro je nacrtao naljepsi oblik limuzine i sw-a srednje klase tog desetljeca sto je 159 potvrdila sa ukupno 4 nagrade za dizajn u 2006 godini.

S mehanicke strane je sve islo po idealnom planu. Krutost šasije u odnosu na 156 je podignuta za 75% sto je nevjerojatan rezultat. Ne crash testu u trenu predstavljanja 159 je bila najsigurniji auto u klasi sto NIKAD nije uspjelo ni jednoj alfi prije nje.

Ovjes je unaprijedjena 156 sprijeda sa komponentama koje traju i do 250.000 km u tvornickom izdanju sto je cca 2.5 puta duze od 156z straga je odbacen alu most zbog smanjenja troskova proizvodnje. Rezultat je povecana masa koja nije smetala 159 na testu izbjegavanja "losa" bude najbolja u klasi i da na slalomu pobjedi BMW kao i vec uobicajenog prvaka Ford Mondeo.

Interijer je evolucija 156. Materijali su identicni ( izjava tadasnje sefa kvalitete takodjer njemca ) kao npr Audiju A6 te je kvaliteta izrade podignuta max. Rezultat je da ni nakon 10 god nema cvrcaka a volani traju po 300.000 prije nego se pocinju ljustiti. Kod prethodnika taj proces je trajao znatno krace.

Dizel motori su unaprijedjeni na euro 5. Dodani su im DPF filteri, uz vec postojece egr i swirl mehanizme iz GT i 147. Najtrajniji se pokazao 1.9 8v koji nema slabijih tocaka izuzev injektora i turbine ( garett)  koji po defaultu odlaze na 250.000 sto u usporedbi sa passatom 100.000 vise i nije los rezultat. 16v je optimalna kupnja uz preduvijet uklanjanja swirl mehanizma koji je uzrok 70% kapitalnih kvarova na tom motoru. S druge strane konstrukcijskih gresaka nema. Prva verzija 2.4 200 ks s druge strane ima konstrukcijske greske. Ocituju se u pucanju glava, savijanju ispusne grane. Navodnih problema je bilo i sa pumpom ulja sto se nije manifestiralo u veci problem s puno primjeraka. Takodjer deklariranih 200 ks na mjerenjima vecina modela nije nikada postigla te se snaga ocitovala oko 180/190 ks max. Vecina gresaka je ispravljena 2007 s revidiranim motorom 210 ks koji ima drugu glavu, drugi turbo, drukciju pumpu ulja, ispusnu granu te ECU. Kasniji 2.0 motori cine zanemariv postotak proizvodnje.

Benzinski motori 1.9/2.2 su GM derivati. Koristeni da zadovolje ekoloske norme. Stari T.S. Motori nisu mogli postici euro5 norme zbog cega su odbaceni. Opcenito jts motori u 159 nisu losi, Alfa je doradila glave i elektroniku te ih odlikuje tecna i fluidna voznja. Odrzavanje osim lanca za razvod ventila takodjer nije zahtjevno. Nazalost potrosnja uslijed vece mase vozila trpi pa su zbog nemogucnosti ugradnje plinske instalacije ( izravno ubrizgavanje ) postali neisplativi.
Alfa 159 je takodjer prva izgubila bussoV6. Stari 3.2 imao je ogromni co2 ( preko 300 g u nekim verzijama ) i morao je biti odbacen. Zamjena, 3.2 v6 holden nakon alfinog tretmana uopce nije bio los motor ali prevelika potrosnja i skepticnost kupaca brzo su ga bacila u zaborav. Dio Alfine casti spasio je 1750 tbi. Respektabilne performanse i legendarna oznaka motora pomogli su da auto bude zapazen u Alfa krugovima. Zamjera mu se los zvuk motora kao i visoki troskovi odrzavanja.
Postojali su planovi sa 4.4 v8 Maseratijevim motorom kao GTA verzija sto je takodjer odbaceno kao neisplativo zbog potrebnih prerada na šasiji u koju v8 nije "jednostavno". Sjeo. Navodno postoji 1 prototip. Nikad fotografiran dakle nedovrsen.

Mjenjaci koristeni u 159 su nazalost takodjer dio braka s GM. Opelovi.
M32 koji je koristen u 1.9 verzijama pokazao se kao tezak za rukovanje. Spor, glasan, sa osjetljivim lezajevima. Popravak m32 getribe kosta i do 1000€. U kasnijim verzijama popravljena je pouzdanost.
2.4 verzije koristile su f40 mjenjac koji je pouzdaniji ali takodjer odbija sve pomisli o sportskoj voznji. 2.0 jtdm modeli koriste potpuno drugaciji mjenjac koji je ujedno i najbolji od ponudjenih.
Selespeed je rijedak, ali znacajno poboljsan u odnosu na prethodnika. Poboljsan treba uzeti s rezervom jer je kolicina prodanih primjeraka suvise mala za respektabilno misljenje. Nudio poglavito se uz 2.2 jts.
Jedini automatik koji se nudio tzv Qtronic, je zapravo Asian. Prozvodjac mu je propisao "nikakvo" odrzavanje. Zamisljen je da traje koliko i auto. Medjutim to se pokazalo kao problem jer svaki na granici 200.000 km pocinje pokazivati nepravilnosti u radu. Redovne izmjene ulja pomazu mu da dozivi solidnu starost bez raparacije koja kosta i do 2000€.

Ukupan broj proizvedenih Alfi 159 staje na cca 250.000 primjeraka sto je u usporedbi s prethodnikom ( cca 700.000 ) porazavajuci rezultat. Klasicna klijentela Alfa Romea nikad nije prepoznala 159 kao pravu Alfu isticuci masu i ponudu agregata kao minus. Pritom je zaboravljena cijela serija prethodnih modela koji su dijelili mehaniku sa Fiatom te se devetki najvise zamjera poveznica sa GM-om.

Kroz podatke o kvarovima Alfa 159 kotira daleko bolje od prethodnika, te spada u zlatnu sredinu klase kojoj pripada. ( ADAC )

Dakle rijec je o modelu ciji je razvoj u samom startu promjenjen te se iako detaljno razradjena strategija razvoja pokazala kao neprihvacenom premda su i sami celnici Alfa Romea izjavljivali "imamo iznimo respektabilan stroj, savrsenog dizajna koji ne odrazava kulturno nasljedje alfe kroz filozofiju voznje" sto sigurno nije pomoglo Alfi u proboju na trzistu.

Kod rabljenih modela najtrazeniji je 1.9 16v i to poglavito u TI paketu opreme koji najbolje drzi cijenu. Kupnja rabljene 159 nosi odredjeni rizik kao i kod svakog rabljenog dizela te klase neovisno o proizvodjacu. Za napomenuti je da auto jako dobro skriva stvarne kilometre te neki uvezeni primjerci imaju i po 200.000 km vise nego pise na odometru.

( text Anton, izvori internet clanci, wiki, alfisti.hr...etc ).


Text ne mora biti tocan i djelomicno je subjektivan.

"live to fly, fly to live, do or die..."   

snake eyes watching you    
 
Sljedeći korisnici su zahvalili na ovom postu: AriVatanen, Vendetta, Boki, p4wner

Offline alfazara

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2668
  • Karma: 84
  • Spol: Muški
    • Zadar
Odg: Alfa 159
« Odgovori #2541 u: 10-05-2017, 14:08:53 »
 :ok:
Alfa  u <3
 

Online NiTo

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 713
  • Karma: 37
  • Spol: Muški
  • Cuore Sportivo...con due bambini !!!
    • Split
Odg: Alfa 159
« Odgovori #2542 u: 18-05-2017, 21:25:51 »
 :ok:

...hvala za članak!!!
159 jtdM ...iii GT Agressor 3.0 ...(bicikla)
 

Online NiTo

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 713
  • Karma: 37
  • Spol: Muški
  • Cuore Sportivo...con due bambini !!!
    • Split
Odg: Alfa 159
« Odgovori #2543 u: 18-05-2017, 21:34:33 »
Više od 11 mm razlika u polumjeru (auto niži) za 225/45 vs 225/50 17
Razlika 3,55% - NE preporuča se!



Ne preporuca se 225/45 ili 225/50?
...pitam jer kaze prijasnji vlasnik da kad budem minja gume da stavim 225/50 , da je njemu bilo puno "bolje"
....sad su 225/45/17
159 jtdM ...iii GT Agressor 3.0 ...(bicikla)
 

Online Antonio

  • Član Alfa Kluba***
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 2681
  • Karma: 76
  • Spol: Muški
  • 156 JTD Giugiaro
    • Crikvenica
Odg: Alfa 159
« Odgovori #2544 u: 18-05-2017, 21:58:11 »
225/50 je tvornički preporučena i homologirana dimenzija
 
Sljedeći korisnici su zahvalili na ovom postu: NiTo

Offline SovaDalj

  • Trade Count: (0)
  • Učim polako
  • Postova: 23
  • Karma: 0
  • Spol: Muški
    • Zagreb - Dalj
Odg: Alfa 159
« Odgovori #2545 u: 20-05-2017, 18:40:58 »
Meni ova prva slika izgleda bas bas ono keve mi :) .... druga mi nije sjela

Poslano sa mog SM-G935F koristeći Tapatalk

 

Offline a.m.alfa

  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 31133
  • Karma: 1241
  • Spol: Muški
  • Alfa 146 1.4ts & Lancia Musa & Alfa 155 TD
    • Fiume (RI)
Odg: Alfa 159
« Odgovori #2546 u: 20-05-2017, 19:25:08 »

Offline a.m.alfa

  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 31133
  • Karma: 1241
  • Spol: Muški
  • Alfa 146 1.4ts & Lancia Musa & Alfa 155 TD
    • Fiume (RI)
Odg: Alfa 159
« Odgovori #2547 u: 01-06-2017, 20:12:05 »



uz ovu sliku ide i pjesma   :tooth



Online NiTo

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 713
  • Karma: 37
  • Spol: Muški
  • Cuore Sportivo...con due bambini !!!
    • Split
Odg: Alfa 159
« Odgovori #2548 u: 01-06-2017, 20:56:54 »
Uz ovu sliku ide... :batin

 :D :D
159 jtdM ...iii GT Agressor 3.0 ...(bicikla)
 

Offline tomo AR 159

  • Član Alfa Kluba**
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 1840
  • Karma: 15
  • Spol: Muški
  • Alfa Romeo 159 1.9 JTDm
    • Zagreb - Sesvete
Odg: Alfa 159
« Odgovori #2549 u: 03-06-2017, 11:00:20 »
Čemu, zašto, zbog čega ?  :)

Il cuore ha sempre ragione
 

Offline a.m.alfa

  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 31133
  • Karma: 1241
  • Spol: Muški
  • Alfa 146 1.4ts & Lancia Musa & Alfa 155 TD
    • Fiume (RI)
Odg: Alfa 159
« Odgovori #2550 u: 11-06-2017, 11:27:32 »
Ministarska 159  (Malta)


Online NiTo

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 713
  • Karma: 37
  • Spol: Muški
  • Cuore Sportivo...con due bambini !!!
    • Split
Odg: Alfa 159
« Odgovori #2551 u: 11-06-2017, 11:42:49 »
Ako bude dolazia malteski ministar kod nas , ja ga vozim...u malo lipsem vozilu...
 :D
159 jtdM ...iii GT Agressor 3.0 ...(bicikla)
 

Offline a.m.alfa

  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 31133
  • Karma: 1241
  • Spol: Muški
  • Alfa 146 1.4ts & Lancia Musa & Alfa 155 TD
    • Fiume (RI)
Odg: Alfa 159
« Odgovori #2552 u: 21-06-2017, 06:02:58 »

Offline dartom

  • Trade Count: (0)
  • Na probi
  • *
  • Postova: 36
  • Karma: 0
  • Spol: Muški
    • Rijeka
Odg: Alfa 159
« Odgovori #2553 u: 24-06-2017, 13:00:01 »
Čemu, zašto, zbog čega ?  :)

(Image removed from quote.)

Najljepša boja za 159-ku  :love: :ling: :)
 

Online Alfista145

  • Trade Count: (+2)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 15926
  • Karma: 336
  • Spol: Muški
  • 147 1.6 TS & GT 1.9 JTD
    • Vodnjan
Odg: Alfa 159
« Odgovori #2554 u: 24-06-2017, 15:13:12 »
Najljepša boja za 159-ku  :love: :ling: :)
Varas se, vidis da je 156ica, barem pise tako  :D :tooth
 

Offline M.P.

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 1011
  • Karma: 28
  • Spol: Muški
  • 147 TS
    • Zadar
Odg: Alfa 159
« Odgovori #2555 u: 24-06-2017, 22:55:09 »
Radio je običan bez navigacije, čita samo originale, spržene CD-e ne ?

Jel ima neka fora , pržit na maloj brzini ili ? Radi se o 159 TI '07
 

Offline krk4n

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1558
  • Karma: 41
  • Spol: Muški
  • 159 tka
    • Zagreb
Odg: Alfa 159
« Odgovori #2556 u: 24-06-2017, 23:11:48 »
Radio je običan bez navigacije, čita samo originale, spržene CD-e ne ?

Jel ima neka fora , pržit na maloj brzini ili ? Radi se o 159 TI '07

Moj cita sve, i mp3 usput. Nebitno dal je orig.
 

Offline M.P.

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 1011
  • Karma: 28
  • Spol: Muški
  • 147 TS
    • Zadar
Odg: Alfa 159
« Odgovori #2557 u: 24-06-2017, 23:13:44 »
Hm, a koja je godina auto ?

Ma probao sam samo na brzinu neke CD-e koji mi rade u 147-ici, i baci CD ERROR. Original bez problema svira  :?
 

Offline krk4n

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1558
  • Karma: 41
  • Spol: Muški
  • 159 tka
    • Zagreb
Odg: Alfa 159
« Odgovori #2558 u: 24-06-2017, 23:40:31 »
Hm, a koja je godina auto ?

Ma probao sam samo na brzinu neke CD-e koji mi rade u 147-ici, i baci CD ERROR. Original bez problema svira  :?

2007, al je kemija od auta izmedju 2007 i redizajna.
Ugl sve cita bez problema.
 

Offline dartom

  • Trade Count: (0)
  • Na probi
  • *
  • Postova: 36
  • Karma: 0
  • Spol: Muški
    • Rijeka
Odg: Alfa 159
« Odgovori #2559 u: 25-06-2017, 13:15:14 »
Varas se, vidis da je 156ica, barem pise tako  :D :tooth

Očito ju nije mogao prežaliti  :D