Kako ovaj sistem zapravo radi? U osnovi je vrlo jednostavan: elektro-hidraulièni podizaè sastoji se iz klipa, komore u kojoj se nalazi ulje i ventila koji kontrolira protok. Kolièinom ulja u komori, on odreðuje hod ventila, a sistem mo¾e raditi u nekoliko re¾ima:
1. Pun hod. Ovo je jedini naèin rada ventila konvencionalnog motora, a MultiAir sistem koristi ga samo pri veæim optereæenjima i pri veæem broju okretaja motora, kao ¹to je to sluèaj pri veæim brzinama na auto-putu
2. Minimalno otvaranje. Prilikom pokretanja motora, potrebna je relativno mala kolièina zraka, ali i velika brzina vrtlo¾enja. Kada se motor starta, MultiAir sistem radi u tzv. ”LIVO” re¾imu, ventili su otvoreni vrlo malo, a zatvaraju se kasno.
3. Rano zatvaranje. U ni¾im re¾imima rada i prilikom konstantnog kretanja vozila, potrebno je da se ventili otvaraju i zatvaraju br¾e, ali i ranije nego ¹to je to sluèaj kod konvencionalnog razvoda, smanjujuæi gubitke nastale sabijanjem veæe kolièine zraka i moguænost povratka plinova u usisnu granu.
4. Vi¹estruko otvaranje. Ovdje stvari postaju veoma zanimljive. Kada motor radi na ”leru” i pri vrlo malim optereæenjima, potrebna je mala kolièina zraka. Tada se ventil otvara dva puta u toku jednog takta - èime je kolièina zraka optimizirana, a dotok pravilno rasporeðen.
MultiAir sistem omoguæava bolje performanse motora. Izra¾eno u brojkama, to izgleda ovako: poveæanje snage za 10%, smanjenje emisije ¹tetnih plinova za 10%, poveæanje okretnog momenta za 15%. Ono ¹to je takoðe zanimljivo je da je ovaj sistem adaptivan tj. da se mo¾e prilagoditi i postojeæim motorima u gami ovog italijanskog proizvoðaèa.
