19-06-2025, 23:42:26

Autor Tema: MultiAir motori  (Posjeta: 36232 vremena)

0 Èlanova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Argor

  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 13915
  • Karma: 567
  • Spol: Mu¹ki
  • Giulietta QV_line + 33 Imola
    • Koprivnica
MultiAir motori
« u: 23-12-2011, 11:38:16 »
MultiAir je inovativna tehnologija ugraðena u  najnovija Alfa Romeo vozila: novi MultiAir predstavlja va¾an prekid s trenutaènim scenarijem benzinskih motora , ba¹ kao i common rail motori koji su lansirani u Alfi 156 1997g.
S tehnièke toèke gledi¹ta, MultiAir izvodi paljenje pomoæu svjeæica motora na granici uèinkovitosti koje su nekada bile nezamislive. To se posti¾e s obzirom na naèela kojima se temelji ova nova tehnologija: moguænost pode¹avanja kontinuirano glavnih elemenata koji jamèe optimalno izgaranje pri svakoj brzini i pod svim uvjetima vo¾nje.
Ovaj sustav omoguæava dinamiènu i izravnu kontrolu zraka i izgaranja, zamjenjujuæi konvencionalne ventile.
To je znaèajno dostignuæe iz ekolo¹ke i ekonomske perspektive: MultiAir smanjuje potro¹nju goriva i emisije CO2.

Tehnièko obja¹njenje

MultiAir tehnologija omoguæava mnogo fleksibilniju kontrolu usisa zraka u odnosu na mehanièke distribucijske sustave.
Sustav se temelji na umetanju odreðene kolièine ulja izmeðu brijega i usisnog ventila, koji se mo¾e mijenjati putem "on-off  elektromagnetskog ventila , kojeg pak kontrolira elektronièka upravljaèka jedinica. Uz ovaj sustav, ventili su otvoreni prema razlièitim zahtjevima motora.
Razlièita otvaranja i zatvaranja ventila je strategija kojom se optimizira uèinkovitost sagorijevanja.
Pobolj¹ana dinamika sustava eliminiraju bilo kakvo ka¹njenje u odgovoru okretnog momenta, èime se uvelike poveæava u¾itak u vo¾nji.



image hosting


« Zadnja izmjena: 06-05-2012, 20:37:24 od Argor »
 

Offline gandi

  • Trade Count: (+1)
  • Sa sta¾om
  • ***
  • Postova: 513
  • Karma: 27
  • Spol: Mu¹ki
  • Tempra, full+ oprema, bez ko¾e, klime i ABS-a
    • Fiume
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #1 u: 23-12-2011, 12:22:09 »
Fiat Multiair Technology Explained

Mislim da je ovo prvi video koji je iza¹ao o MultiAir-u
:?: :?: :?: :?: nije valjda da je tolko bila ruzna da si glavu kroz otvor za skije gurnio   :funny: :funny: :funny: :funny:
 

Offline Argor

  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 13915
  • Karma: 567
  • Spol: Mu¹ki
  • Giulietta QV_line + 33 Imola
    • Koprivnica
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #2 u: 23-12-2011, 19:41:08 »
Kako ovaj sistem zapravo radi? U osnovi je vrlo jednostavan: elektro-hidraulièni podizaè sastoji se iz klipa, komore u kojoj se nalazi ulje i ventila koji kontrolira protok. Kolièinom ulja u komori, on odreðuje hod ventila, a sistem mo¾e raditi u nekoliko re¾ima:

1. Pun hod. Ovo je jedini naèin rada ventila konvencionalnog motora, a  MultiAir sistem koristi ga samo pri veæim optereæenjima i pri veæem broju okretaja motora, kao ¹to je to sluèaj pri veæim brzinama na auto-putu

2. Minimalno otvaranje. Prilikom pokretanja motora, potrebna je relativno mala kolièina zraka, ali i velika brzina vrtlo¾enja. Kada se motor starta, MultiAir sistem radi u tzv. ”LIVO” re¾imu, ventili su otvoreni vrlo malo, a zatvaraju se kasno.

3. Rano zatvaranje. U ni¾im re¾imima rada i prilikom konstantnog kretanja vozila, potrebno je da se ventili otvaraju i zatvaraju br¾e, ali i ranije nego ¹to je to sluèaj kod konvencionalnog razvoda, smanjujuæi gubitke nastale sabijanjem veæe kolièine zraka i moguænost povratka plinova u usisnu granu.

4. Vi¹estruko otvaranje. Ovdje stvari postaju veoma zanimljive. Kada motor radi na ”leru” i pri vrlo malim optereæenjima, potrebna je mala kolièina zraka. Tada se ventil otvara dva puta u toku jednog takta - èime je kolièina zraka optimizirana, a dotok pravilno rasporeðen.

 MultiAir sistem omoguæava bolje performanse motora. Izra¾eno u brojkama, to izgleda ovako: poveæanje snage za 10%, smanjenje emisije ¹tetnih plinova za 10%, poveæanje okretnog momenta za 15%. Ono ¹to je takoðe zanimljivo je da je ovaj sistem adaptivan tj. da se mo¾e prilagoditi i postojeæim motorima u gami ovog italijanskog proizvoðaèa.


« Zadnja izmjena: 23-12-2011, 19:46:19 od Argor »
 

Offline Argor

  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 13915
  • Karma: 567
  • Spol: Mu¹ki
  • Giulietta QV_line + 33 Imola
    • Koprivnica
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #3 u: 06-05-2012, 18:51:28 »
 

denis147

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #4 u: 06-05-2012, 19:06:24 »
ima li ko ovaj motor u alfi na forumu :?:
 

Offline plavi156

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2998
  • Karma: 55
  • Spol: Mu¹ki
  • Giulietta 1.4 TB
    • Zagreb
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #5 u: 06-05-2012, 19:24:32 »
ima li ko ovaj motor u alfi na forumu :?:

kolega sa foruma je nedavno kupio Giuliettu sa 1.8 TBi, to je valjda taj motor o kojem se ovdje prièa, konkretno ov je verzija sa 235KS :o000: :

http://alfisti.hr/forum/index.php?topic=58163.0
« Zadnja izmjena: 06-05-2012, 19:25:14 od plavi156 »
EX: 156 1.8TS|156 1.9 JTD|164 TS|156 1.6TS|159 1.9 JTS|166 2.0TS LPG|156 2.0 JTS|147 1.6 TS
 

Offline LO©A

  • Trade Count: (+22)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4409
  • Karma: 147
  • Spol: Mu¹ki
  • Alfa Romeo Brera 2.0 JTDM
    • BJELOVAR
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #6 u: 06-05-2012, 19:40:12 »
kolega sa foruma je nedavno kupio Giuliettu sa 1.8 TBi, to je valjda taj motor o kojem se ovdje prièa, konkretno ov je verzija sa 235KS :o000: :

http://alfisti.hr/forum/index.php?topic=58163.0

1750 TBi nema Multiair :ne2:

Offline plavi156

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2998
  • Karma: 55
  • Spol: Mu¹ki
  • Giulietta 1.4 TB
    • Zagreb
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #7 u: 06-05-2012, 19:42:39 »
1750 TBi nema Multiair :ne2:

¹to onda radi na poèetnoj slici u temi :?:
EX: 156 1.8TS|156 1.9 JTD|164 TS|156 1.6TS|159 1.9 JTS|166 2.0TS LPG|156 2.0 JTS|147 1.6 TS
 

Offline LO©A

  • Trade Count: (+22)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4409
  • Karma: 147
  • Spol: Mu¹ki
  • Alfa Romeo Brera 2.0 JTDM
    • BJELOVAR
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #8 u: 06-05-2012, 19:53:05 »
¹to onda radi na poèetnoj slici u temi :?:
Valjda je kolega stavio krivu sliku, za sada Multiair imaju samo 1.4 motori:
1.4 105
1.4 TB 135
1.4 TB 170

Ovaj foruma¹ ima Giuliettu 1.4 TB 170 Multiair:
http://alfisti.hr/forum/index.php?topic=54101.0

Offline Argor

  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 13915
  • Karma: 567
  • Spol: Mu¹ki
  • Giulietta QV_line + 33 Imola
    • Koprivnica
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #9 u: 09-05-2012, 18:34:50 »
 

Cuore_Sportivo

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #10 u: 09-05-2012, 18:53:29 »
Samo 1.4 imaju Multiair. Vozio sam Giuliettu sa 170ks i mogu vam reæ da ide dosta dobro, a potro¹nja je za moj pojam mala(cca 8L - grad).
 

Offline Argor

  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 13915
  • Karma: 567
  • Spol: Mu¹ki
  • Giulietta QV_line + 33 Imola
    • Koprivnica
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #11 u: 14-11-2012, 22:59:45 »



http://www.youtube.com/watch?v=8yK06fiuQ5A&feature=player_embedded#!

Da Talijani planiraju u svoju ponudu uvrstiti novu generaciju malenih turbo motora znamo veæ otprije, s obzirom kako je proizvoðaè veæ ranije najavio njihov dolazak. Tako æe krajem ovog ljeta najveæi fiatov hit maleni Cinquecento biti dostupan s 0,9-litrenim turbo 2-cilindriènim motorom.
 
Rijeè je o takozvanim Twinair motorima i ovaj upravo predstavljeni je prvi iz nove obitelji. Ovaj pogonski stroj razvija snagu od 85 KS pri 5500 o/min te najveæi okretni moment od 145 Nm koji je dostupan veæ od 1900 o/min. Drugim rijeèima to je dovoljno da malenog Fiata 500 potjera do 100 km/h za 11 sekundi, a sve uz prosjeènu potro¹nju od 4,1 l/100 km te emisiju ugljiènog dioksida od 95 g/km.
 
Kada se motor upari s Dualogic robotiziranim mjenjaèem rezultat je i bolji pa tada brojke govore o 4 l/100 km i 92 g CO2/km. Takoðer tu je i ECO mod rada koji æe najveæi okretni moment elektronièki ogranièiti na 100 Nm.
 
Kada ponuda ove obitelji motora bude kompletirana kupci æe moæi izabrati i izmeðu verzija snage 65 i 105 KS, a u ponudi æe se naæi i hibridna verzija. Ukratko ovu æe fiatove obitelj motora karakterizirati i minijaturnu turbinu, stop-start sustav te elektro-hidraulièki sustav upravljanja ventilima, odnosno MultiAir.
 
Pored modela 500, 0.9 Twinair æe se naæi i u Pandi te Puntu Evo.
« Zadnja izmjena: 14-11-2012, 23:01:37 od Argor »
 

Offline Argor

  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 13915
  • Karma: 567
  • Spol: Mu¹ki
  • Giulietta QV_line + 33 Imola
    • Koprivnica
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #12 u: 26-12-2012, 14:18:24 »



 

Offline sale 75

  • Trade Count: (+4)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 7469
  • Karma: 248
  • Spol: Mu¹ki
  • 156 JTDm Q2
    • aljma¹
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #13 u: 26-12-2012, 17:00:35 »
ma ¹ta alfa  :?: u èem je to?  ::)
 

Offline plavi156

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2998
  • Karma: 55
  • Spol: Mu¹ki
  • Giulietta 1.4 TB
    • Zagreb
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #14 u: 26-12-2012, 17:02:46 »
ma ¹ta alfa  :?: u èem je to?  ::)

vjerojatno mito...
EX: 156 1.8TS|156 1.9 JTD|164 TS|156 1.6TS|159 1.9 JTS|166 2.0TS LPG|156 2.0 JTS|147 1.6 TS
 

Offline Argor

  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 13915
  • Karma: 567
  • Spol: Mu¹ki
  • Giulietta QV_line + 33 Imola
    • Koprivnica
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #15 u: 26-12-2012, 19:42:58 »
ma ¹ta alfa  :?: u èem je to?  ::)

Slike nisu povezane, to je iz Mito-a dvocilindra¹.
 

Offline plavi156

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2998
  • Karma: 55
  • Spol: Mu¹ki
  • Giulietta 1.4 TB
    • Zagreb
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #16 u: 12-06-2013, 13:32:19 »
Naletio sam na ovu slikicu twin air motora koji je u puntu:

http://www.netcarshow.com/fiat/2012-punto/800x600/wallpaper_4c.htm

Nisam znao da imaju lanac umjesto zupèastog? Napokon su shvatili ¹ta valja :craz
EX: 156 1.8TS|156 1.9 JTD|164 TS|156 1.6TS|159 1.9 JTS|166 2.0TS LPG|156 2.0 JTS|147 1.6 TS
 

Offline Batina

  • Trade Count: (+5)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 5825
  • Karma: 137
  • Spol: Mu¹ki
  • 156 2.4 20v
    • Zagorje, Luka
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #17 u: 13-06-2013, 13:49:32 »
mali gradski auti vecinom prije dodje rok godina nego kilometara a i auti se unistavaju u gradu tako da lanac nece niko vjerojatno mjenjat na tom motoru maloma 1.4 ima remen
Can a car ever be art? Most experts say no, but they obviously haven't seen the Alfa Romeo.
 

Offline plavi156

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2998
  • Karma: 55
  • Spol: Mu¹ki
  • Giulietta 1.4 TB
    • Zagreb
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #18 u: 25-10-2019, 21:25:07 »
Gledam malo rabljene giuliette po oglasima, veæinom dizeli, nema ba¹ ovih turbo benzinca 1.4.

Sad je veæ pro¹lo neko vrijeme od kad su iza¹li, jel ima netko vjerodostojne informacije kako su se pokazali ti motori?

Proèitao da je to u principu doraðeni 1.4 fire motor koji je sam po sebi jako pouzdan, ovdje konkretno pi¹u o 1.4 TJet FIAT motoru, ali pretopostavljam da je to isti motor...

https://allaboutdieselz.blogspot.com/2019/01/reliable-petrol-engines-which-barely.html
EX: 156 1.8TS|156 1.9 JTD|164 TS|156 1.6TS|159 1.9 JTS|166 2.0TS LPG|156 2.0 JTS|147 1.6 TS
 

Offline Mike20

  • Trade Count: (+5)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4620
  • Karma: 77
  • Spol: Mu¹ki
  • Lancia Delta t-jet
    • Vara¾din-Zagreb
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #19 u: 26-10-2019, 12:41:20 »
T-jet je kovani fire motor. Multiair je sklop dodan na glavu t-jet motora za upravljanje ventilima.
Osobno glasam za t-jet, ne MA
Ja sam jednog t-jeta odvozio do nepunih 200 000km. Sad drugog tjeram do tih km  :D
Meni su odlièni
« Zadnja izmjena: 26-10-2019, 12:43:23 od Mike20 »
 

Offline plavi156

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2998
  • Karma: 55
  • Spol: Mu¹ki
  • Giulietta 1.4 TB
    • Zagreb
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #20 u: 26-10-2019, 22:05:36 »
T-jet je kovani fire motor. Multiair je sklop dodan na glavu t-jet motora za upravljanje ventilima.
Osobno glasam za t-jet, ne MA
Ja sam jednog t-jeta odvozio do nepunih 200 000km. Sad drugog tjeram do tih km  :D
Meni su odlièni

Super, hvala na poja¹njenju.
Znaèi u Giulietti jedino varijanta 1.4 TB 88kw nema MA?
« Zadnja izmjena: 26-10-2019, 22:06:18 od plavi156 »
EX: 156 1.8TS|156 1.9 JTD|164 TS|156 1.6TS|159 1.9 JTS|166 2.0TS LPG|156 2.0 JTS|147 1.6 TS
 

Online kremenko

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1677
  • Karma: 28
  • Spol: Mu¹ki
    • Sarajevo svih 1425 dana pod opsadom
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #21 u: 26-10-2019, 22:26:42 »
Ne bih bjezao ni od MA.
Isti motor kao FIRE, ima vise konja, manje trosi ili isto.
Rikne MA, zamjeni i vozi dalje.
Nije to bolest rijetka, nisu posljedice rata,
Al'  ja sam prvo rek'o Alfa, pa sam poslije rek'o tata.
 

Offline Marin Mato¹iæ

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 3979
  • Karma: 79
  • Spol: Mu¹ki
  • Giulietta 2.0 JTDM, ex. 147 1.6TS
    • Zagreb
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #22 u: 26-10-2019, 22:38:58 »
Ne bih bjezao ni od MA.
Isti motor kao FIRE, ima vise konja, manje trosi ili isto.
Rikne MA, zamjeni i vozi dalje.
Sla¾em se.
Da je ba¹ tako grozan vjerojatno ga ne bi ugraðivali i u druge modele grupacije u raznim varijantama.

Poslano sa mog SM-A530F koristeæi Tapatalk

 

Online kremenko

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1677
  • Karma: 28
  • Spol: Mu¹ki
    • Sarajevo svih 1425 dana pod opsadom
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #23 u: 26-10-2019, 23:34:20 »
Nemoj MA kvari se.
Nemoj FIRE puno trosi.
Nemoj dizel skupe dizne, ima EGR, ima DPF, ima dvomaseni zamajac, ima turbinu.
Nemoj Brembo, moze samo 17" felga.
Nemoj ovo, nemoj ono.
Uzmes biciklo i nemas briga.
 :tooth
Nije to bolest rijetka, nisu posljedice rata,
Al'  ja sam prvo rek'o Alfa, pa sam poslije rek'o tata.
 

Offline Argor

  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 13915
  • Karma: 567
  • Spol: Mu¹ki
  • Giulietta QV_line + 33 Imola
    • Koprivnica
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #24 u: 26-10-2019, 23:52:51 »


Samo se ovo mijenja, ni¹ta vi¹e.  :D
 

Offline plavi156

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2998
  • Karma: 55
  • Spol: Mu¹ki
  • Giulietta 1.4 TB
    • Zagreb
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #25 u: 27-10-2019, 08:27:05 »
Znam da se MA mo¾e zamjenit, ali nije ba¹ jeftino, zar ne?
Ono ¹to je va¾nije, mo¾e li pokvaren MA zeznut motor u nekom smislu?
EX: 156 1.8TS|156 1.9 JTD|164 TS|156 1.6TS|159 1.9 JTS|166 2.0TS LPG|156 2.0 JTS|147 1.6 TS
 

Offline Mike20

  • Trade Count: (+5)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4620
  • Karma: 77
  • Spol: Mu¹ki
  • Lancia Delta t-jet
    • Vara¾din-Zagreb
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #26 u: 27-10-2019, 10:54:39 »
 

Offline Mike20

  • Trade Count: (+5)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4620
  • Karma: 77
  • Spol: Mu¹ki
  • Lancia Delta t-jet
    • Vara¾din-Zagreb
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #27 u: 27-10-2019, 10:56:55 »

Nemoj MA kvari se- TOÈNO
Nemoj FIRE puno trosi-NETOÈNO
Nemoj dizel skupe dizne, ima EGR, ima DPF, ima dvomaseni zamajac, ima turbinu- TOÈNO
Nemoj Brembo, moze samo 17" felga- TOÈNO
Nemoj ovo, nemoj ono.-NETOÈNO
Uzmes biciklo i nemas briga.-NETOÈNO

 :smijeh
 

Offline Mike20

  • Trade Count: (+5)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4620
  • Karma: 77
  • Spol: Mu¹ki
  • Lancia Delta t-jet
    • Vara¾din-Zagreb
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #28 u: 27-10-2019, 10:59:10 »
Super, hvala na poja¹njenju.
Znaèi u Giulietti jedino varijanta 1.4 TB 88kw nema MA?

140 i 170 KS bi trebali biti MA, 105KS je MA bez turba, 120 i 150 ks su bez MA
 

Offline litlebastard

  • Èlan Alfa Kluba 6
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 3675
  • Karma: 98
  • Spol: Mu¹ki
  • Alfa 156swJTD, GTA,155wb,Punto,850 tc,Aprilia
    • zagreb
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #29 u: 27-10-2019, 11:22:41 »
Moja neka pretpostavka je da MA strada radi neodr¾avanja. . .
Filter kroz koji se sam sustav podmazuje se za¹topa od gare¾i ulja,i logièno,ulje ne dolazi do sklopa koji radi na suho i stvara veèu toplinu pa puca,moguèe je da je i zamor materijala kroz godine kori¹tenja,al ja bi to prije pripiso neredovitom odr¾avanju ljudi koji to jednostavno neznaju,nisu upuèeni i dr¾e se intervala ko pijan plota (30 000). . .ako ne i vi¹e ili rade skroz malo kilometri pa im je ulje jo¹ od 2013. u motoru  :tooth  :dontno:
The perfect blossom is a reare thing.You could spend your life looking for one and it would not be a wasted life.