Kako ovaj sistem zapravo radi? U osnovi je vrlo jednostavan: elektro-hidraulični podizač sastoji se iz klipa, komore u kojoj se nalazi ulje i ventila koji kontrolira protok. Količinom ulja u komori, on određuje hod ventila, a sistem može raditi u nekoliko režima:
1. Pun hod. Ovo je jedini način rada ventila konvencionalnog motora, a MultiAir sistem koristi ga samo pri većim opterećenjima i pri većem broju okretaja motora, kao što je to slučaj pri većim brzinama na auto-putu
2. Minimalno otvaranje. Prilikom pokretanja motora, potrebna je relativno mala količina zraka, ali i velika brzina vrtloženja. Kada se motor starta, MultiAir sistem radi u tzv. ”LIVO” režimu, ventili su otvoreni vrlo malo, a zatvaraju se kasno.
3. Rano zatvaranje. U nižim režimima rada i prilikom konstantnog kretanja vozila, potrebno je da se ventili otvaraju i zatvaraju brže, ali i ranije nego što je to slučaj kod konvencionalnog razvoda, smanjujući gubitke nastale sabijanjem veće količine zraka i mogućnost povratka plinova u usisnu granu.
4. Višestruko otvaranje. Ovdje stvari postaju veoma zanimljive. Kada motor radi na ”leru” i pri vrlo malim opterećenjima, potrebna je mala količina zraka. Tada se ventil otvara dva puta u toku jednog takta - čime je količina zraka optimizirana, a dotok pravilno raspoređen.
MultiAir sistem omogućava bolje performanse motora. Izraženo u brojkama, to izgleda ovako: povećanje snage za 10%, smanjenje emisije štetnih plinova za 10%, povećanje okretnog momenta za 15%. Ono što je takođe zanimljivo je da je ovaj sistem adaptivan tj. da se može prilagoditi i postojećim motorima u gami ovog italijanskog proizvođača.
