15-12-2018, 21:45:46

Autor Tema: Novi GSE turbo motori  (Posjeta: 1764 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline S.M.

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2586
  • Karma: 90
  • Spol: Muški
    • Spalato
Novi GSE turbo motori
« u: 11-05-2018, 12:48:06 »
Nova obitelj motora nazvana je GSE - skraćeno za Global Small Engine, nova mala obitelj motora na razini cijele FCA grupe. Nadimak: "Firefly". Od 2016. godine FCA proizvodi varijantu bez turba ("N3", "N4") za brazilsko tržište. Na Motor Symposium u Beču, grupa je prvi put pokazala turbo verziju: Motori T3 i T4 dolaze sa 120 KS i 190Nm (1,0 l obijma, tri cilindra) ili 180 KS i 270 Nm (1,33 l obujma, četiri cilindra).

Prilikom izrade novog motora, inženjeri su proučavali koliko mogu iskoristiti komponente postojećih FIRE motora. Prvi prototip je koristio radilicu starih motora. Kasnije su inženjeri testirali verzije sa starom glavom cilindra. Na kraju, preuzeli su samo dizajn sa dugim hodom.

Ovim dizajnom može se ostvariti kompaktna komora za sagorijevanje. FCA tvrdi da postiže dobre turbulencije. Obje inačice imaju izravno ubrizgavanje goriva s tlakom od 200 bara, četiri ventila po cilindru, MultiAir i ispušnu granu integriranu u glavu motora.

Na taj način, zagrijavanje motora se skraćuje. Jako mali ležajevi radilice smanjuju trenje. Oboje štede gorivo. Blok motora i glava cilindara izrađeni su od aluminija. Iz FCA tvrde da su napravili lakše motore od konkunrecije. Mada je 91 kg s tri cilindra i 110 kg s četiri cilindra.

Motori T3 i T4 će prvo biti ponuđeni s malim mono-scroll turbopunjačima. Oni omogućuju specifičnu snago od 90 do 100 kW po litri obujma, odnosno 190 do 200 Nm po litri. Dugoročno, planira se korištenje twin-scrol turbopunjača. Međutim, FCA još ne daje nikakve informacije o tim verzijama.

U preliminarnoj konfiguraciji motori zadovoljavaju nove standarde emisija prema WLTP ciklusu mjerenja. Međutim, realni ciklus RDE zahtjeva veći raspon rada što povećava emisije čestica - čest problem za motore s izravnim ubrizgavanjem. Stoga proizvođači ugrađuju filter za čestice benzina (GPF) izravno iza katalizatora.

Za varijantu sa 3 cilindra se odlučilo tokom samog razvoja. Inženjeri su primijetili termodinamičke prednosti nad četverocilindrašem s istim obujmom. Obje inačice su iste po provrtu i hodu (70 mm x 86.5 mm) i po kompresiji (10.5:1). Za razvod se koristi lanac. Trenutno FIRE motor ima remen.

Novi dizajn bit će znatno ekonomičniji od prethodnika. Dijagram iz pokazuje da se ubrizgava mnogo manje goriva, posebno pri velikim opterećenjima. Prethodnik se ovdje hladi s relativno velikim količinama goriva . Važan korak u razvoju, jer FCA ima velike planove: GSE motori trebaju biti u prodaji daleko nakon 2025. godine.
 
Sljedeći korisnici su zahvalili na ovom postu: Božen

Offline Božen

  • Koordinator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 5439
  • Karma: 271
  • Spol: Muški
  • Giulia 2.2 2017. Giulietta 1.6 1982.
    • Split
Odg: Novi GSE turbo motori
« Odgovori #1 u: 11-05-2018, 14:08:40 »
Di ide ovaj svijet? 180 ks iz 1.3 litre vjerojatno za B i C segment  :hmmm:


"Some cars take your breath away"
 

Offline Puh

  • Trade Count: (+1)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 958
  • Karma: 17
  • Spol: Muški
    • Crikvenica
Odg: Novi GSE turbo motori
« Odgovori #2 u: 11-05-2018, 14:20:02 »
Di ide? Šta je problem?
Ako se pred skoro 30 godina mogao prodavati 1.4 sa 120ks, ne vidim problema u tri desetljeća napretka i 1.3 sa 180ks. 
 

Offline S.M.

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2586
  • Karma: 90
  • Spol: Muški
    • Spalato
Odg: Novi GSE turbo motori
« Odgovori #3 u: 11-05-2018, 15:23:12 »
Di ide ovaj svijet? 180 ks iz 1.3 litre vjerojatno za B i C segment  :hmmm:

Zeru manje specifična snaga naspram Alfinog 2.0. Slične su i tehnologije. GDI na 200 bara, MultiAir. OK, Alfin 2.0 ima twin-scroll turbinu, a ovaj ne. No to više utječe kod odziva na gas. I ne znam ima li ovaj hlađeni EGR što Alfin 2.0 sa 280 KS ima. To ima i Jeepov 2.0 sa 270 KS koji pak nema MultiAir nego klasični dual VVT.

Verzije sa twin scroll turbom su najavili. Pretpostavljam za manje Alfe i/ili Abarthe.

Biti će i dual VVT verzija 1.3 motora. To je za Brazil.

Dolazi i mali 1.0 na CNG. Svugdje to postaje atraktivno pogonsko gorivo samo kod nas ne.
 

Online M.P.

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 1390
  • Karma: 42
  • Spol: Muški
  • 147 TS
    • Zadar
Odg: Novi GSE turbo motori
« Odgovori #4 u: 11-05-2018, 16:44:37 »
Di ide ovaj svijet? 180 ks iz 1.3 litre vjerojatno za B i C segment  :hmmm:

Punto GT je 1993. imao 1400 kubika i 136ks.

A momenta skoro ko 2.5 V6.
 

Offline Mike20

  • Trade Count: (+5)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 3377
  • Karma: 67
  • Spol: Muški
  • Fiat Bravo t-jet
    • Varaždin-Zagreb
Odg: Novi GSE turbo motori
« Odgovori #5 u: 11-05-2018, 17:18:38 »
Da ne gledaš pod haubu i da ti netko ne veli koji je motor, teško da ćeš skužiti o čemu se radi
o O (   )____////____(   ) O o
 

Offline Božen

  • Koordinator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 5439
  • Karma: 271
  • Spol: Muški
  • Giulia 2.2 2017. Giulietta 1.6 1982.
    • Split
Odg: Novi GSE turbo motori
« Odgovori #6 u: 11-05-2018, 19:18:54 »
Da ne citiram nikog posebno ...

Nije novost da se prije +20 godina iz malo litara izvlačilo čudo konja i momenta, ali to su bile maloserijske specijalke koje su koooooooštale.

Ovo što pripremaju će se štancat ko pasta za zube tj. ugrađivat će se u velikoserijska auta koje će se prodavati +300.000 komada po modelu. Jebeni omjer snage i momenta / kg će biti dostupan svakoj p+++++++i. Eto  :)


"Some cars take your breath away"
 

Offline Argor

  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 12426
  • Karma: 511
  • Spol: Muški
  • 156 JTD + 33 Boxer
    • Koprivnica
Odg: Novi GSE turbo motori
« Odgovori #7 u: 11-05-2018, 21:36:32 »
Da ne citiram nikog posebno ...

Nije novost da se prije +20 godina iz malo litara izvlačilo čudo konja i momenta, ali to su bile maloserijske specijalke koje su koooooooštale.

Ovo što pripremaju će se štancat ko pasta za zube tj. ugrađivat će se u velikoserijska auta koje će se prodavati +300.000 komada po modelu. Jebeni omjer snage i momenta / kg će biti dostupan svakoj p+++++++i. Eto  :)

Ne mogu nikako skužiti što je ovo  :Hm  uvijek mi je jedan + viška .  :lol
 

Offline S.M.

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2586
  • Karma: 90
  • Spol: Muški
    • Spalato
Odg: Novi GSE turbo motori
« Odgovori #8 u: 11-05-2018, 23:26:14 »
Da ne citiram nikog posebno ...

Nije novost da se prije +20 godina iz malo litara izvlačilo čudo konja i momenta, ali to su bile maloserijske specijalke koje su koooooooštale.

Ovo što pripremaju će se štancat ko pasta za zube tj. ugrađivat će se u velikoserijska auta koje će se prodavati +300.000 komada po modelu. Jebeni omjer snage i momenta / kg će biti dostupan svakoj p+++++++i. Eto  :)

Dostupno je i sa novim Alfama.

No nekako mislim da automobili sa ovim novim 1.3 motorom neće biti jeftini, a bome niti lagani. Moram negdje naći test Fiata 500X. Koliko se sjećam i nije puno lakši od Giulie. Uz to nije ni jeftin za jednog Fiata. Evo baš gledam sada, FWD 1.4 140 KS od samo 160 000 kuna. AWD sa 1.4 170 KS ni ne uvoze kod nas.

Ali staviti taj motor u mali 500. Čudo... Iako gledam Abarth 595 sa 180 KS je od 204 000 kuna.
Mada mislim da će novi 1.3 moći i na 200 KS u seriji. :tooth
 

Offline Božen

  • Koordinator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 5439
  • Karma: 271
  • Spol: Muški
  • Giulia 2.2 2017. Giulietta 1.6 1982.
    • Split
Odg: Novi GSE turbo motori
« Odgovori #9 u: 11-05-2018, 23:27:15 »
Ne mogu nikako skužiti što je ovo  :Hm  uvijek mi je jedan + viška .  :lol

Dođi ujutro u Zadar, sve ću ti priznati  :hap:


"Some cars take your breath away"
 
Sljedeći korisnici su zahvalili na ovom postu: Argor

Offline NiTo

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1503
  • Karma: 56
  • Spol: Muški
  • Cuore Sportivo...con due bambini !!!
    • Split
Odg: Novi GSE turbo motori
« Odgovori #10 u: 12-05-2018, 06:22:27 »
Ne mogu nikako skužiti što je ovo  :Hm  uvijek mi je jedan + viška .  :lol

Ma nije višak + , točno koliko treba , meni se uklapa  :smijeh
159 jtdM , GT 3.0
 

Offline S.M.

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2586
  • Karma: 90
  • Spol: Muški
    • Spalato
Odg: Novi GSE turbo motori
« Odgovori #11 u: 12-05-2018, 13:40:57 »
Ovi novi motori su iznimno važni jer na nekim tržištima je dizel sve manje i manje popularan, posebice kod B i C segmenta.

Njemačka, travanj, udio dizela u prodaji kod nekih vozila VAG grupacije:
  • Polo -  6,9%
  • Golf -  24,2%
  • Troc -  12,6%
  • A1 -  9,6%
  • A3 -  29,4%
  • Q2 -  24,4%
 

Offline S.M.

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2586
  • Karma: 90
  • Spol: Muški
    • Spalato
Odg: Novi GSE turbo motori
« Odgovori #12 u: 14-06-2018, 15:58:14 »
Španjolska stranica km77 je objavila više informacija o novim GSE motorima zajedno sa službenim fotografijama.

Novost je MultiAir III.

Manji motor GSE T3 sa 120 KS maksimalni okretni moment od 190 Nm razvija pri 1750 o/min. Veći GSE T4 sa 150 ili 180 KS okretni moment od 270 Nm razvija pri 1850 o/min.
 

Offline Batina

  • Član Alfa Kluba 2
  • Trade Count: (+5)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 4833
  • Karma: 105
  • Spol: Muški
  • 159jtdm/147ss
    • Zagorje, Luka
Odg: Novi GSE turbo motori
« Odgovori #13 u: 15-06-2018, 02:40:13 »
Zanimljive brojke.. moglo bi trosit manje od sadasnjih a ic bolje, samo se plasim malo radilice i potrosnje ulja tamo su najvise dirali da smanje gubitke u motoru dok je stari fire rjetko kad protuko il poceo zderat ulje.
Can a car ever be art? Most experts say no, but they obviously haven't seen the Alfa Romeo.
 

Offline Mike20

  • Trade Count: (+5)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 3377
  • Karma: 67
  • Spol: Muški
  • Fiat Bravo t-jet
    • Varaždin-Zagreb
Odg: Novi GSE turbo motori
« Odgovori #14 u: 15-06-2018, 07:34:34 »
Baš sam to htio napisati. Svi koji su šparali na tim konstrukcijama su imali problema. Firea su neki vozili s upola manje ulja i nikad problema.
Dodaj 30 000km servis, i bit će skupljanja radilica po cesti
Al problem je što su nama interesantni rabljeni, pa ono što je možda pred kraj predviđene exploatacije na 150 000km, mi kupujemo

Znači t-jet bude ostao zadnji dobar benzinac
o O (   )____////____(   ) O o
 

Offline jakov

  • Član Alfa Kluba 7
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 5727
  • Karma: 565
  • Spol: Muški
  • 156 JTS TI SS & 75 12v
    • Losinj
Odg: Novi GSE turbo motori
« Odgovori #15 u: 15-06-2018, 08:24:27 »
Smanjit će trenje na radilici koristeći manje ležajeve  :tooth
Trenje na radilici = zaribavanje, tako da još uvijek ne razumijem što je PR time želio reći.
Sličan pokušaj smanjivanja unutarnjih otpora je bio na 2.0 jts motoru kad su stavili karike debljine kose, svi znamo rezultate tog "uspjeha".
Interesira me taj motor zbog aplikacije u abarthu, ne toliko zbog snage, koliko mogućnost da napokon stave tct mjenjač

Offline S.M.

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2586
  • Karma: 90
  • Spol: Muški
    • Spalato
Odg: Novi GSE turbo motori
« Odgovori #16 u: 15-06-2018, 12:56:26 »
Što se tiče servisnih intervala. Netko je to spomenuo.
Kod najnovijih motora u FCA grupacija je najdulji mogući interval izmjene ulja 20 tisuća kilometara. I novi 2.2 dizel i 2.0 GME su takvi. Tako da sumnjam da će se mali GSE razlikovati.

Zanimljiva stvar za koju ne znam je li istina. Moguće da je vezano i uz MultiAir III.
Kažu da GSE T3 120 KS maksimalnu snagu razvija na 5750 o/min, a GSE T4 na 5500 o/min.
 

Offline Batina

  • Član Alfa Kluba 2
  • Trade Count: (+5)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 4833
  • Karma: 105
  • Spol: Muški
  • 159jtdm/147ss
    • Zagorje, Luka
Odg: Novi GSE turbo motori
« Odgovori #17 u: 15-06-2018, 13:38:21 »
Smanjit će trenje na radilici koristeći manje ležajeve  :tooth
Trenje na radilici = zaribavanje, tako da još uvijek ne razumijem što je PR time želio reći.
Sličan pokušaj smanjivanja unutarnjih otpora je bio na 2.0 jts motoru kad su stavili karike debljine kose, svi znamo rezultate tog "uspjeha".
Interesira me taj motor zbog aplikacije u abarthu, ne toliko zbog snage, koliko mogućnost da napokon stave tct mjenjač
Novi mito nudi 1.4 170 i tct ako sam dobro vidio I opasno me mami  :Horse:
Can a car ever be art? Most experts say no, but they obviously haven't seen the Alfa Romeo.
 

Offline jakov

  • Član Alfa Kluba 7
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 5727
  • Karma: 565
  • Spol: Muški
  • 156 JTS TI SS & 75 12v
    • Losinj
Odg: Novi GSE turbo motori
« Odgovori #18 u: 15-06-2018, 16:14:18 »
Novi mito nudi 1.4 170 i tct ako sam dobro vidio I opasno me mami  :Horse:

Je, i imaš na jubitou videa kako radi. Super to funkcionira. Ali ne znam razlog zašto to ne stavljaju u abarth 500!!
Jedna od onih odluka u rangu "ne 2.5 v6 u 147 ili ne 2.4jtd u GT"

Offline S.M.

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2586
  • Karma: 90
  • Spol: Muški
    • Spalato
Odg: Novi GSE turbo motori
« Odgovori #19 u: 15-06-2018, 18:28:46 »
Je, i imaš na jubitou videa kako radi. Super to funkcionira. Ali ne znam razlog zašto to ne stavljaju u abarth 500!!
Jedna od onih odluka u rangu "ne 2.5 v6 u 147 ili ne 2.4jtd u GT"

Abarth nema niti MultiAir 1.4 motore.

A mjenjač C725 je još nepostojeć u Europi. U Kini ga uredno proizvode.  :roll: