13-11-2019, 19:21:18

Autor Tema: MultiAir motori  (Posjeta: 11205 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Argor

  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 12760
  • Karma: 524
  • Spol: Muški
  • 156 JTD + 33 Boxer
    • Koprivnica
MultiAir motori
« u: 23-12-2011, 11:38:16 »
MultiAir je inovativna tehnologija ugrađena u  najnovija Alfa Romeo vozila: novi MultiAir predstavlja važan prekid s trenutačnim scenarijem benzinskih motora , baš kao i common rail motori koji su lansirani u Alfi 156 1997g.
S tehničke točke gledišta, MultiAir izvodi paljenje pomoću svjećica motora na granici učinkovitosti koje su nekada bile nezamislive. To se postiže s obzirom na načela kojima se temelji ova nova tehnologija: mogućnost podešavanja kontinuirano glavnih elemenata koji jamče optimalno izgaranje pri svakoj brzini i pod svim uvjetima vožnje.
Ovaj sustav omogućava dinamičnu i izravnu kontrolu zraka i izgaranja, zamjenjujući konvencionalne ventile.
To je značajno dostignuće iz ekološke i ekonomske perspektive: MultiAir smanjuje potrošnju goriva i emisije CO2.

Tehničko objašnjenje

MultiAir tehnologija omogućava mnogo fleksibilniju kontrolu usisa zraka u odnosu na mehaničke distribucijske sustave.
Sustav se temelji na umetanju određene količine ulja između brijega i usisnog ventila, koji se može mijenjati putem "on-off  elektromagnetskog ventila , kojeg pak kontrolira elektronička upravljačka jedinica. Uz ovaj sustav, ventili su otvoreni prema različitim zahtjevima motora.
Različita otvaranja i zatvaranja ventila je strategija kojom se optimizira učinkovitost sagorijevanja.
Poboljšana dinamika sustava eliminiraju bilo kakvo kašnjenje u odgovoru okretnog momenta, čime se uvelike povećava užitak u vožnji.



image hosting


« Zadnja izmjena: 06-05-2012, 20:37:24 od Argor »
 

Offline gandi

  • Trade Count: (+1)
  • Sa stažom
  • ***
  • Postova: 513
  • Karma: 27
  • Spol: Muški
  • Tempra, full+ oprema, bez kože, klime i ABS-a
    • Fiume
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #1 u: 23-12-2011, 12:22:09 »
Fiat Multiair Technology Explained

Mislim da je ovo prvi video koji je izašao o MultiAir-u
:?: :?: :?: :?: nije valjda da je tolko bila ruzna da si glavu kroz otvor za skije gurnio   :funny: :funny: :funny: :funny:
 

Offline Argor

  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 12760
  • Karma: 524
  • Spol: Muški
  • 156 JTD + 33 Boxer
    • Koprivnica
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #2 u: 23-12-2011, 19:41:08 »
Kako ovaj sistem zapravo radi? U osnovi je vrlo jednostavan: elektro-hidraulični podizač sastoji se iz klipa, komore u kojoj se nalazi ulje i ventila koji kontrolira protok. Količinom ulja u komori, on određuje hod ventila, a sistem može raditi u nekoliko režima:

1. Pun hod. Ovo je jedini način rada ventila konvencionalnog motora, a  MultiAir sistem koristi ga samo pri većim opterećenjima i pri većem broju okretaja motora, kao što je to slučaj pri većim brzinama na auto-putu

2. Minimalno otvaranje. Prilikom pokretanja motora, potrebna je relativno mala količina zraka, ali i velika brzina vrtloženja. Kada se motor starta, MultiAir sistem radi u tzv. ”LIVO” režimu, ventili su otvoreni vrlo malo, a zatvaraju se kasno.

3. Rano zatvaranje. U nižim režimima rada i prilikom konstantnog kretanja vozila, potrebno je da se ventili otvaraju i zatvaraju brže, ali i ranije nego što je to slučaj kod konvencionalnog razvoda, smanjujući gubitke nastale sabijanjem veće količine zraka i mogućnost povratka plinova u usisnu granu.

4. Višestruko otvaranje. Ovdje stvari postaju veoma zanimljive. Kada motor radi na ”leru” i pri vrlo malim opterećenjima, potrebna je mala količina zraka. Tada se ventil otvara dva puta u toku jednog takta - čime je količina zraka optimizirana, a dotok pravilno raspoređen.

 MultiAir sistem omogućava bolje performanse motora. Izraženo u brojkama, to izgleda ovako: povećanje snage za 10%, smanjenje emisije štetnih plinova za 10%, povećanje okretnog momenta za 15%. Ono što je takođe zanimljivo je da je ovaj sistem adaptivan tj. da se može prilagoditi i postojećim motorima u gami ovog italijanskog proizvođača.


« Zadnja izmjena: 23-12-2011, 19:46:19 od Argor »
 

Offline Argor

  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 12760
  • Karma: 524
  • Spol: Muški
  • 156 JTD + 33 Boxer
    • Koprivnica
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #3 u: 06-05-2012, 18:51:28 »
 

denis147

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #4 u: 06-05-2012, 19:06:24 »
ima li ko ovaj motor u alfi na forumu :?:
 

Offline plavi156

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2998
  • Karma: 55
  • Spol: Muški
  • 147 1.6 FL
    • Zagreb
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #5 u: 06-05-2012, 19:24:32 »
ima li ko ovaj motor u alfi na forumu :?:

kolega sa foruma je nedavno kupio Giuliettu sa 1.8 TBi, to je valjda taj motor o kojem se ovdje priča, konkretno ov je verzija sa 235KS :o000: :

http://alfisti.hr/forum/index.php?topic=58163.0
« Zadnja izmjena: 06-05-2012, 19:25:14 od plavi156 »
EX: 156 1.8TS|156 1.9 JTD|164 TS|156 1.6TS|159 1.9 JTS|166 2.0TS LPG|156 2.0 JTS
 

Offline LOŠA

  • Trade Count: (+22)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4230
  • Karma: 144
  • Spol: Muški
  • AR 146 TD, AR 156 JTD 16V M-JET, AR Brera 2.0 JTDM
    • BJELOVAR
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #6 u: 06-05-2012, 19:40:12 »
kolega sa foruma je nedavno kupio Giuliettu sa 1.8 TBi, to je valjda taj motor o kojem se ovdje priča, konkretno ov je verzija sa 235KS :o000: :

http://alfisti.hr/forum/index.php?topic=58163.0

1750 TBi nema Multiair :ne2:

Offline plavi156

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2998
  • Karma: 55
  • Spol: Muški
  • 147 1.6 FL
    • Zagreb
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #7 u: 06-05-2012, 19:42:39 »
1750 TBi nema Multiair :ne2:

što onda radi na početnoj slici u temi :?:
EX: 156 1.8TS|156 1.9 JTD|164 TS|156 1.6TS|159 1.9 JTS|166 2.0TS LPG|156 2.0 JTS
 

Offline LOŠA

  • Trade Count: (+22)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4230
  • Karma: 144
  • Spol: Muški
  • AR 146 TD, AR 156 JTD 16V M-JET, AR Brera 2.0 JTDM
    • BJELOVAR
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #8 u: 06-05-2012, 19:53:05 »
što onda radi na početnoj slici u temi :?:
Valjda je kolega stavio krivu sliku, za sada Multiair imaju samo 1.4 motori:
1.4 105
1.4 TB 135
1.4 TB 170

Ovaj forumaš ima Giuliettu 1.4 TB 170 Multiair:
http://alfisti.hr/forum/index.php?topic=54101.0

Offline Argor

  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 12760
  • Karma: 524
  • Spol: Muški
  • 156 JTD + 33 Boxer
    • Koprivnica
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #9 u: 09-05-2012, 18:34:50 »
 

Cuore_Sportivo

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #10 u: 09-05-2012, 18:53:29 »
Samo 1.4 imaju Multiair. Vozio sam Giuliettu sa 170ks i mogu vam reć da ide dosta dobro, a potrošnja je za moj pojam mala(cca 8L - grad).
 

Offline Argor

  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 12760
  • Karma: 524
  • Spol: Muški
  • 156 JTD + 33 Boxer
    • Koprivnica
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #11 u: 14-11-2012, 22:59:45 »



http://www.youtube.com/watch?v=8yK06fiuQ5A&feature=player_embedded#!

Da Talijani planiraju u svoju ponudu uvrstiti novu generaciju malenih turbo motora znamo već otprije, s obzirom kako je proizvođač već ranije najavio njihov dolazak. Tako će krajem ovog ljeta najveći fiatov hit maleni Cinquecento biti dostupan s 0,9-litrenim turbo 2-cilindričnim motorom.
 
Riječ je o takozvanim Twinair motorima i ovaj upravo predstavljeni je prvi iz nove obitelji. Ovaj pogonski stroj razvija snagu od 85 KS pri 5500 o/min te najveći okretni moment od 145 Nm koji je dostupan već od 1900 o/min. Drugim riječima to je dovoljno da malenog Fiata 500 potjera do 100 km/h za 11 sekundi, a sve uz prosječnu potrošnju od 4,1 l/100 km te emisiju ugljičnog dioksida od 95 g/km.
 
Kada se motor upari s Dualogic robotiziranim mjenjačem rezultat je i bolji pa tada brojke govore o 4 l/100 km i 92 g CO2/km. Također tu je i ECO mod rada koji će najveći okretni moment elektronički ograničiti na 100 Nm.
 
Kada ponuda ove obitelji motora bude kompletirana kupci će moći izabrati i između verzija snage 65 i 105 KS, a u ponudi će se naći i hibridna verzija. Ukratko ovu će fiatove obitelj motora karakterizirati i minijaturnu turbinu, stop-start sustav te elektro-hidraulički sustav upravljanja ventilima, odnosno MultiAir.
 
Pored modela 500, 0.9 Twinair će se naći i u Pandi te Puntu Evo.
« Zadnja izmjena: 14-11-2012, 23:01:37 od Argor »
 

Offline Argor

  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 12760
  • Karma: 524
  • Spol: Muški
  • 156 JTD + 33 Boxer
    • Koprivnica
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #12 u: 26-12-2012, 14:18:24 »



 

Offline sale 75

  • Trade Count: (+4)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 7381
  • Karma: 242
  • Spol: Muški
  • 156 JTDm Q2
    • aljmaš
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #13 u: 26-12-2012, 17:00:35 »
ma šta alfa  :?: u čem je to?  ::)
 

Offline plavi156

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2998
  • Karma: 55
  • Spol: Muški
  • 147 1.6 FL
    • Zagreb
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #14 u: 26-12-2012, 17:02:46 »
ma šta alfa  :?: u čem je to?  ::)

vjerojatno mito...
EX: 156 1.8TS|156 1.9 JTD|164 TS|156 1.6TS|159 1.9 JTS|166 2.0TS LPG|156 2.0 JTS
 

Offline Argor

  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 12760
  • Karma: 524
  • Spol: Muški
  • 156 JTD + 33 Boxer
    • Koprivnica
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #15 u: 26-12-2012, 19:42:58 »
ma šta alfa  :?: u čem je to?  ::)

Slike nisu povezane, to je iz Mito-a dvocilindraš.
 

Offline plavi156

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2998
  • Karma: 55
  • Spol: Muški
  • 147 1.6 FL
    • Zagreb
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #16 u: 12-06-2013, 13:32:19 »
Naletio sam na ovu slikicu twin air motora koji je u puntu:

http://www.netcarshow.com/fiat/2012-punto/800x600/wallpaper_4c.htm

Nisam znao da imaju lanac umjesto zupčastog? Napokon su shvatili šta valja :craz
EX: 156 1.8TS|156 1.9 JTD|164 TS|156 1.6TS|159 1.9 JTS|166 2.0TS LPG|156 2.0 JTS
 

Offline Batina

  • Član Alfa Kluba 3
  • Trade Count: (+5)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 5188
  • Karma: 117
  • Spol: Muški
  • 166 2.4 20v/166 2.0 tb/156 2.5 24v
    • Zagorje, Luka
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #17 u: 13-06-2013, 13:49:32 »
mali gradski auti vecinom prije dodje rok godina nego kilometara a i auti se unistavaju u gradu tako da lanac nece niko vjerojatno mjenjat na tom motoru maloma 1.4 ima remen
Can a car ever be art? Most experts say no, but they obviously haven't seen the Alfa Romeo.
 

Offline plavi156

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2998
  • Karma: 55
  • Spol: Muški
  • 147 1.6 FL
    • Zagreb
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #18 u: 25-10-2019, 21:25:07 »
Gledam malo rabljene giuliette po oglasima, većinom dizeli, nema baš ovih turbo benzinca 1.4.

Sad je već prošlo neko vrijeme od kad su izašli, jel ima netko vjerodostojne informacije kako su se pokazali ti motori?

Pročitao da je to u principu dorađeni 1.4 fire motor koji je sam po sebi jako pouzdan, ovdje konkretno pišu o 1.4 TJet FIAT motoru, ali pretopostavljam da je to isti motor...

https://allaboutdieselz.blogspot.com/2019/01/reliable-petrol-engines-which-barely.html
EX: 156 1.8TS|156 1.9 JTD|164 TS|156 1.6TS|159 1.9 JTS|166 2.0TS LPG|156 2.0 JTS
 

Offline Mike20

  • Trade Count: (+5)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 3721
  • Karma: 69
  • Spol: Muški
  • Lancia Delta t-jet
    • Varaždin-Zagreb
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #19 u: 26-10-2019, 12:41:20 »
T-jet je kovani fire motor. Multiair je sklop dodan na glavu t-jet motora za upravljanje ventilima.
Osobno glasam za t-jet, ne MA
Ja sam jednog t-jeta odvozio do nepunih 200 000km. Sad drugog tjeram do tih km  :D
Meni su odlični
« Zadnja izmjena: 26-10-2019, 12:43:23 od Mike20 »