16-11-2018, 23:43:58

Autor Tema: MultiAir motori  (Posjeta: 8794 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Online Argor

  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 12388
  • Karma: 509
  • Spol: Muški
  • 156 JTD + 33 Boxer
    • Koprivnica
MultiAir motori
« u: 23-12-2011, 11:38:16 »
MultiAir je inovativna tehnologija ugrađena u  najnovija Alfa Romeo vozila: novi MultiAir predstavlja važan prekid s trenutačnim scenarijem benzinskih motora , baš kao i common rail motori koji su lansirani u Alfi 156 1997g.
S tehničke točke gledišta, MultiAir izvodi paljenje pomoću svjećica motora na granici učinkovitosti koje su nekada bile nezamislive. To se postiže s obzirom na načela kojima se temelji ova nova tehnologija: mogućnost podešavanja kontinuirano glavnih elemenata koji jamče optimalno izgaranje pri svakoj brzini i pod svim uvjetima vožnje.
Ovaj sustav omogućava dinamičnu i izravnu kontrolu zraka i izgaranja, zamjenjujući konvencionalne ventile.
To je značajno dostignuće iz ekološke i ekonomske perspektive: MultiAir smanjuje potrošnju goriva i emisije CO2.

Tehničko objašnjenje

MultiAir tehnologija omogućava mnogo fleksibilniju kontrolu usisa zraka u odnosu na mehaničke distribucijske sustave.
Sustav se temelji na umetanju određene količine ulja između brijega i usisnog ventila, koji se može mijenjati putem "on-off  elektromagnetskog ventila , kojeg pak kontrolira elektronička upravljačka jedinica. Uz ovaj sustav, ventili su otvoreni prema različitim zahtjevima motora.
Različita otvaranja i zatvaranja ventila je strategija kojom se optimizira učinkovitost sagorijevanja.
Poboljšana dinamika sustava eliminiraju bilo kakvo kašnjenje u odgovoru okretnog momenta, čime se uvelike povećava užitak u vožnji.



image hosting


« Zadnja izmjena: 06-05-2012, 20:37:24 od Argor »
 

Offline gandi

  • Trade Count: (+1)
  • Sa stažom
  • ***
  • Postova: 513
  • Karma: 27
  • Spol: Muški
  • Tempra, full+ oprema, bez kože, klime i ABS-a
    • Fiume
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #1 u: 23-12-2011, 12:22:09 »
Fiat Multiair Technology Explained

Mislim da je ovo prvi video koji je izašao o MultiAir-u
:?: :?: :?: :?: nije valjda da je tolko bila ruzna da si glavu kroz otvor za skije gurnio   :funny: :funny: :funny: :funny:
 

Online Argor

  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 12388
  • Karma: 509
  • Spol: Muški
  • 156 JTD + 33 Boxer
    • Koprivnica
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #2 u: 23-12-2011, 19:41:08 »
Kako ovaj sistem zapravo radi? U osnovi je vrlo jednostavan: elektro-hidraulični podizač sastoji se iz klipa, komore u kojoj se nalazi ulje i ventila koji kontrolira protok. Količinom ulja u komori, on određuje hod ventila, a sistem može raditi u nekoliko režima:

1. Pun hod. Ovo je jedini način rada ventila konvencionalnog motora, a  MultiAir sistem koristi ga samo pri većim opterećenjima i pri većem broju okretaja motora, kao što je to slučaj pri većim brzinama na auto-putu

2. Minimalno otvaranje. Prilikom pokretanja motora, potrebna je relativno mala količina zraka, ali i velika brzina vrtloženja. Kada se motor starta, MultiAir sistem radi u tzv. ”LIVO” režimu, ventili su otvoreni vrlo malo, a zatvaraju se kasno.

3. Rano zatvaranje. U nižim režimima rada i prilikom konstantnog kretanja vozila, potrebno je da se ventili otvaraju i zatvaraju brže, ali i ranije nego što je to slučaj kod konvencionalnog razvoda, smanjujući gubitke nastale sabijanjem veće količine zraka i mogućnost povratka plinova u usisnu granu.

4. Višestruko otvaranje. Ovdje stvari postaju veoma zanimljive. Kada motor radi na ”leru” i pri vrlo malim opterećenjima, potrebna je mala količina zraka. Tada se ventil otvara dva puta u toku jednog takta - čime je količina zraka optimizirana, a dotok pravilno raspoređen.

 MultiAir sistem omogućava bolje performanse motora. Izraženo u brojkama, to izgleda ovako: povećanje snage za 10%, smanjenje emisije štetnih plinova za 10%, povećanje okretnog momenta za 15%. Ono što je takođe zanimljivo je da je ovaj sistem adaptivan tj. da se može prilagoditi i postojećim motorima u gami ovog italijanskog proizvođača.


« Zadnja izmjena: 23-12-2011, 19:46:19 od Argor »
 

Online Argor

  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 12388
  • Karma: 509
  • Spol: Muški
  • 156 JTD + 33 Boxer
    • Koprivnica
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #3 u: 06-05-2012, 18:51:28 »
 

Offline denis147

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 928
  • Karma: 30
  • Spol: Muški
  • 147 1.6 TS
    • Šibenik
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #4 u: 06-05-2012, 19:06:24 »
ima li ko ovaj motor u alfi na forumu :?:
The truest wisdom is a resolute determination.
 

Offline plavi156

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2994
  • Karma: 55
  • Spol: Muški
  • 147 1.6 FL
    • Zagreb
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #5 u: 06-05-2012, 19:24:32 »
ima li ko ovaj motor u alfi na forumu :?:

kolega sa foruma je nedavno kupio Giuliettu sa 1.8 TBi, to je valjda taj motor o kojem se ovdje priča, konkretno ov je verzija sa 235KS :o000: :

http://alfisti.hr/forum/index.php?topic=58163.0
« Zadnja izmjena: 06-05-2012, 19:25:14 od plavi156 »
EX: 156 1.8TS|156 1.9 JTD|164 TS|156 1.6TS|159 1.9 JTS|166 2.0TS LPG|156 2.0 JTS
 

Offline LOŠA

  • Trade Count: (+22)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4196
  • Karma: 144
  • Spol: Muški
  • AR 146 TD, AR 156 JTD 16V M-JET, AR Brera 2.0 JTDM
    • BJELOVAR
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #6 u: 06-05-2012, 19:40:12 »
kolega sa foruma je nedavno kupio Giuliettu sa 1.8 TBi, to je valjda taj motor o kojem se ovdje priča, konkretno ov je verzija sa 235KS :o000: :

http://alfisti.hr/forum/index.php?topic=58163.0

1750 TBi nema Multiair :ne2:

Offline plavi156

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2994
  • Karma: 55
  • Spol: Muški
  • 147 1.6 FL
    • Zagreb
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #7 u: 06-05-2012, 19:42:39 »
1750 TBi nema Multiair :ne2:

što onda radi na početnoj slici u temi :?:
EX: 156 1.8TS|156 1.9 JTD|164 TS|156 1.6TS|159 1.9 JTS|166 2.0TS LPG|156 2.0 JTS
 

Offline LOŠA

  • Trade Count: (+22)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4196
  • Karma: 144
  • Spol: Muški
  • AR 146 TD, AR 156 JTD 16V M-JET, AR Brera 2.0 JTDM
    • BJELOVAR
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #8 u: 06-05-2012, 19:53:05 »
što onda radi na početnoj slici u temi :?:
Valjda je kolega stavio krivu sliku, za sada Multiair imaju samo 1.4 motori:
1.4 105
1.4 TB 135
1.4 TB 170

Ovaj forumaš ima Giuliettu 1.4 TB 170 Multiair:
http://alfisti.hr/forum/index.php?topic=54101.0

Online Argor

  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 12388
  • Karma: 509
  • Spol: Muški
  • 156 JTD + 33 Boxer
    • Koprivnica
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #9 u: 09-05-2012, 18:34:50 »
 

Cuore_Sportivo

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #10 u: 09-05-2012, 18:53:29 »
Samo 1.4 imaju Multiair. Vozio sam Giuliettu sa 170ks i mogu vam reć da ide dosta dobro, a potrošnja je za moj pojam mala(cca 8L - grad).
 

Online Argor

  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 12388
  • Karma: 509
  • Spol: Muški
  • 156 JTD + 33 Boxer
    • Koprivnica
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #11 u: 14-11-2012, 22:59:45 »



http://www.youtube.com/watch?v=8yK06fiuQ5A&feature=player_embedded#!

Da Talijani planiraju u svoju ponudu uvrstiti novu generaciju malenih turbo motora znamo već otprije, s obzirom kako je proizvođač već ranije najavio njihov dolazak. Tako će krajem ovog ljeta najveći fiatov hit maleni Cinquecento biti dostupan s 0,9-litrenim turbo 2-cilindričnim motorom.
 
Riječ je o takozvanim Twinair motorima i ovaj upravo predstavljeni je prvi iz nove obitelji. Ovaj pogonski stroj razvija snagu od 85 KS pri 5500 o/min te najveći okretni moment od 145 Nm koji je dostupan već od 1900 o/min. Drugim riječima to je dovoljno da malenog Fiata 500 potjera do 100 km/h za 11 sekundi, a sve uz prosječnu potrošnju od 4,1 l/100 km te emisiju ugljičnog dioksida od 95 g/km.
 
Kada se motor upari s Dualogic robotiziranim mjenjačem rezultat je i bolji pa tada brojke govore o 4 l/100 km i 92 g CO2/km. Također tu je i ECO mod rada koji će najveći okretni moment elektronički ograničiti na 100 Nm.
 
Kada ponuda ove obitelji motora bude kompletirana kupci će moći izabrati i između verzija snage 65 i 105 KS, a u ponudi će se naći i hibridna verzija. Ukratko ovu će fiatove obitelj motora karakterizirati i minijaturnu turbinu, stop-start sustav te elektro-hidraulički sustav upravljanja ventilima, odnosno MultiAir.
 
Pored modela 500, 0.9 Twinair će se naći i u Pandi te Puntu Evo.
« Zadnja izmjena: 14-11-2012, 23:01:37 od Argor »
 

Online Argor

  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 12388
  • Karma: 509
  • Spol: Muški
  • 156 JTD + 33 Boxer
    • Koprivnica
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #12 u: 26-12-2012, 14:18:24 »



 

Offline sale 75

  • Trade Count: (+4)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 7297
  • Karma: 240
  • Spol: Muški
  • 156 JTDm Q2
    • aljmaš
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #13 u: 26-12-2012, 17:00:35 »
ma šta alfa  :?: u čem je to?  ::)
 

Offline plavi156

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2994
  • Karma: 55
  • Spol: Muški
  • 147 1.6 FL
    • Zagreb
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #14 u: 26-12-2012, 17:02:46 »
ma šta alfa  :?: u čem je to?  ::)

vjerojatno mito...
EX: 156 1.8TS|156 1.9 JTD|164 TS|156 1.6TS|159 1.9 JTS|166 2.0TS LPG|156 2.0 JTS
 

Online Argor

  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 12388
  • Karma: 509
  • Spol: Muški
  • 156 JTD + 33 Boxer
    • Koprivnica
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #15 u: 26-12-2012, 19:42:58 »
ma šta alfa  :?: u čem je to?  ::)

Slike nisu povezane, to je iz Mito-a dvocilindraš.
 

Offline plavi156

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2994
  • Karma: 55
  • Spol: Muški
  • 147 1.6 FL
    • Zagreb
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #16 u: 12-06-2013, 13:32:19 »
Naletio sam na ovu slikicu twin air motora koji je u puntu:

http://www.netcarshow.com/fiat/2012-punto/800x600/wallpaper_4c.htm

Nisam znao da imaju lanac umjesto zupčastog? Napokon su shvatili šta valja :craz
EX: 156 1.8TS|156 1.9 JTD|164 TS|156 1.6TS|159 1.9 JTS|166 2.0TS LPG|156 2.0 JTS
 

Offline Batina

  • Član Alfa Kluba 2
  • Trade Count: (+5)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 4817
  • Karma: 102
  • Spol: Muški
  • 159jtdm/147ss
    • Zagorje, Luka
Odg: MultiAir motori
« Odgovori #17 u: 13-06-2013, 13:49:32 »
mali gradski auti vecinom prije dodje rok godina nego kilometara a i auti se unistavaju u gradu tako da lanac nece niko vjerojatno mjenjat na tom motoru maloma 1.4 ima remen
Can a car ever be art? Most experts say no, but they obviously haven't seen the Alfa Romeo.