22-09-2017, 23:40:13

Autor Tema: 145/6,155 Kočnice (upgrade, reparacija, izmjena)  (Posjeta: 25401 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Online Batina

  • Član Alfa Kluba*
  • Trade Count: (+5)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 4542
  • Karma: 86
  • Spol: Muški
  • 159jtdm/147ss
    • Zagorje, Luka
Odg: 145/6,155 Kočnice (upgrade, reparacija, izmjena)
« Odgovori #320 u: 10-09-2017, 22:03:15 »
Da se klip ne rotira u celjusti.
Can a car ever be art? Most experts say no, but they obviously haven't seen the Alfa Romeo.
 

Offline Tbird

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 5618
  • Karma: 56
  • Spol: Muški
    • Poluotok
Odg: 145/6,155 Kočnice (upgrade, reparacija, izmjena)
« Odgovori #321 u: 10-09-2017, 22:13:12 »
Da se klip ne rotira u celjusti.

A kako da nastimam zazor :wait:
Rotacije su moguce samo po 90° da utor klipica sjedne na pin, i kad se zazor poveca potrebno je klipic malo izbaciti vani, npr zavrnuti za 45°. Ako okrenem za punih 90 da bude u ravnini s pinom ne mogu nataknuti kljesta. Ako pustim sa vecim zazorom ne hvata mi rucna na tom kotacu jer mehanizam rucne nema pomak kao nozna :wal:
Jedina opcija mi je ostala da ga uklonim  :dontno:
« Zadnja izmjena: 10-09-2017, 22:15:47 od Tbird »
 

Offline Tbird

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 5618
  • Karma: 56
  • Spol: Muški
    • Poluotok
Odg: 145/6,155 Kočnice (upgrade, reparacija, izmjena)
« Odgovori #322 u: 10-09-2017, 22:24:35 »
Na drugom kotacu sam morao malo uvrnuti jer mi disk na nekim dijelovima baca i do 16 stota van i zapinje, pa se cuje skripa kod skretanja ili kretanja, ali ako uvrnem za 90° mi kece vjerojatno dobro hvatat rucna, pa dok ne stigne novi sam uvrnuo npr 45°, taman da rucna dobro hvata, a da plocice ne zapinju/struzu.
Al sa klipicem jema samse ista ustelati  :dontno:
Imao sam slucaj ove godine na tp sta mi je razlika na kocenju rucnom bila prevelika, jer na kednom kotacu mi mrvu veci zazor izmedju diska i plocice, pa se kroz koju godinu jos i poveca trosenjem i kroz dvije godine evo ti nesrazmjera u hvatanju rucne na L i na D kotacu
 

Offline Dalibor-L

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2328
  • Karma: 119
  • Spol: Muški
  • Alfa Romeo 145 2.0TS Quadrifoglio Verde
    • Sisak
Odg: 145/6,155 Kočnice (upgrade, reparacija, izmjena)
« Odgovori #323 u: 11-09-2017, 11:35:40 »
Ne razumijem cemu sluzi onaj pin s vanjske strane na sredini kocione plocice (na zadnjim)? Ja sam to izrezao i izbrusio jer inace nema sanse nastelat klipice celjusti da rucna hvata identicno na oba...  :dontno:

To mora biti jer kao što kolega kaže da se klip ne rotira jer onda nema "automatsko" podešavanje kočnica prema istrošenosti. Vrlo je jednostavno to postaviti. Kada rotiranjem vratiš klip natrag one zazore na klipu nariktaj pod 90 stupnjeva u odnosu na kliješta. Kad sve složiš stisni kočnicu i pregledaj da li klip kompletnom površinom dodiruje pločicu.
Kome se neda obraćat pažnju na te detalje sve složi i stisne kočnicu i samo kroz kliješta šarafcigerom malo zarotira klip i on sjedne na mjesto.
…senza cuore saremmo solo macchine…
http://www.alfisti.hr/forum/index.php/topic,9175.0.html
 

Offline Tbird

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 5618
  • Karma: 56
  • Spol: Muški
    • Poluotok
Odg: 145/6,155 Kočnice (upgrade, reparacija, izmjena)
« Odgovori #324 u: 11-09-2017, 20:36:42 »
Tnx na savjetu, ali nisam bas siguran da pricamo o istoj stvari, ili ja ne kuzim :tooth
Kuzim ja kako nastimati da zlijebovi (zazori) klipica sjednu u pin  plocice, ali ako klipic tj celjusti nisu na knap sa plocicama, rucna slabije hvata. Mene osobno zaboli za 15% razlike, ali zbog te razlike na tp ne prolazis, pa gledam kako to kompenzirati.
Da bi celjusti bila na knap sa plocicama morao bi klipic odvrnuti jos 90° tako da sljedeci zlijeb sjedne u pin plocice, ali ne mogu toliko jer nije bas tolika zracnost, nego uvrh glave 40-60° ali onda zlijeb ne nasjeda u pin. Rucna ima efektivni pomak nekih (lupam sad) 1mm, i ako mi klipic nije na knap sa plocicama rucna slabije hvata. Mozda sam i ja nesto krivo shvatio ili ne kapiram  :dontno:
Ali, logicki jeste da je razlika izmedju dva zlijeba na klipicu tvornicki proracunata na granicu do koje efektivno hvata rucna, pa kad se potrose diskovi i plocice, odvrne se klilic za jos 90° i opet ce rucna lijepo hvatati. I u toj prici meni nesto promice iki ja ne kuzim :dontno:
« Zadnja izmjena: 11-09-2017, 20:38:24 od Tbird »
 

Offline Fiuman

  • Član Alfa kluba**********
  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • *
  • Postova: 180
  • Karma: 30
  • Spol: Muški
    • Tuhtani
Odg: 145/6,155 Kočnice (upgrade, reparacija, izmjena)
« Odgovori #325 u: 11-09-2017, 21:06:53 »
mislim da si iskompliciro do bola  :lol
 

Offline Dalibor-L

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2328
  • Karma: 119
  • Spol: Muški
  • Alfa Romeo 145 2.0TS Quadrifoglio Verde
    • Sisak
Odg: 145/6,155 Kočnice (upgrade, reparacija, izmjena)
« Odgovori #326 u: 11-09-2017, 21:16:32 »
Zato prvo riktaš ručnu. Normalno da ne možeš odšarafiti za još 90 stupnjeva. Zategneš na šarafu kod ručne i povučeš par puta i stisnes nožnu kočnicu i klip ce automatski izači do pločice. Inače sami zazor ima skoro 1 cm lufta u odnosu na pin od pločice jer ne ide on do centra klipa. Samo vrhovi klipa love taj pin i nedaju mu rotirati. Ne znam kako da ti to bolje približim.  :ok:
…senza cuore saremmo solo macchine…
http://www.alfisti.hr/forum/index.php/topic,9175.0.html
 
Sljedeći korisnici su zahvalili na ovom postu: Tbird

Offline Dalibor-L

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2328
  • Karma: 119
  • Spol: Muški
  • Alfa Romeo 145 2.0TS Quadrifoglio Verde
    • Sisak
Odg: 145/6,155 Kočnice (upgrade, reparacija, izmjena)
« Odgovori #327 u: 11-09-2017, 21:57:00 »


Znači unutar kliješta je osovina sa navojem koja optimalno približava klip kako se troše pločice. Unutra vidiš i feder koji služi samo za povrat ručne.


U klipu je normalno navoj. Svakim pritiskom nožne kočnice dolazi do optimalne rotacije i cijeli sustav prati potrošenost pločica. Da nema onog pina teoretski bi zadnji kotaci stalno kočili jer klip kod zadnjih kliješta nema slobodu kao kod prednjih da nema otpora unatrag već se otpuštanjem papučice kočnice lagano vrati dok zadnji ne jer je na šaraf i nema kud natrag. Stoga taj pin na pločici drži optimalnu distancu i sprečava blokiranje.



Kao što vidiš zazori na klipu su dosta veći od samog pina. I taj pin ne sjeda skroz u zazor do sredine klipa nego po vrhu gdje je zazor oko 1 cm.
Nadam se da sam ti bar malo razjasnio situaciju.  :ok: :pivo:
…senza cuore saremmo solo macchine…
http://www.alfisti.hr/forum/index.php/topic,9175.0.html
 
Sljedeći korisnici su zahvalili na ovom postu: Tbird

Offline Tbird

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 5618
  • Karma: 56
  • Spol: Muški
    • Poluotok
Odg: 145/6,155 Kočnice (upgrade, reparacija, izmjena)
« Odgovori #328 u: 11-09-2017, 22:12:07 »
mislim da si iskompliciro do bola  :lol

To mi svi kazu  :tooth  :D

Zato prvo riktaš ručnu. Normalno da ne možeš odšarafiti za još 90 stupnjeva. Zategneš na šarafu kod ručne i povučeš par puta i stisnes nožnu kočnicu i klip ce automatski izači do pločice.

Ma kuzim da, bio sam ja to lijepo sve zrihtao pred dvije godine i bila je razlika i na noznoj i rucnoj jedva par posto, savrseno, i sad opet kurac, nesrazmjer  :wal:
Poluga rucne koja na kljestima izbacuje klipic ima ogranicen hod i u diretknoj je vezi sa time koliko je klipic na navoju odvrnut. Probat cu kako kazes sajlu jace stegnuti pa vidit onda kako ce se to ponasati  :ok:

Nego, zanima me jos jedna stvar, prije sam imao dobose, i sila kako nozne tako i rucne je bila drasticno veca po mjerenjima na STP... S obzirom da je auto spusten, i da je balansica dodatno "iskrivljena", opruga koja ide na regulator kocenja bi trebala biti napetija i imati vecu "propusnost"... Ali i sa time, sila kocenja jest drasticno slabija nego sa dobosima. Sta napraviti?  :dontno: :dontno:
Manja sila nego na dobosima mi vise opterecuje prednje, pa sam zato i metnuo ventilirajuce od 16ventilke...
 

Offline Dalibor-L

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2328
  • Karma: 119
  • Spol: Muški
  • Alfa Romeo 145 2.0TS Quadrifoglio Verde
    • Sisak
Odg: 145/6,155 Kočnice (upgrade, reparacija, izmjena)
« Odgovori #329 u: 11-09-2017, 22:14:35 »
Zaboravih napomenuti. Navoj na osovini je desni a kad se povlači ručna kompletan mehanizam se rotira u lijevo i gura klip van i kao odšarafljuje se tako da klip izlazi optimalno van i tu ostaje a mehanizam se vrati po navoju a ujedno drži klip uz pločicu koliko treba.
…senza cuore saremmo solo macchine…
http://www.alfisti.hr/forum/index.php/topic,9175.0.html
 
Sljedeći korisnici su zahvalili na ovom postu: Tbird

Offline Tbird

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 5618
  • Karma: 56
  • Spol: Muški
    • Poluotok
Odg: 145/6,155 Kočnice (upgrade, reparacija, izmjena)
« Odgovori #330 u: 11-09-2017, 22:17:18 »
Sibnuo si poruku prije mene pa nisam vidio na vrijeme, lijepo si opisao, nisam bas kapirao ovo za pin i te zlijebove  :ok:
Svaka cast na trudu, znao sam da nesto ne kapiram u cijeloj toj prici  :D
« Zadnja izmjena: 11-09-2017, 22:21:04 od Tbird »
 

Offline Dalibor-L

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2328
  • Karma: 119
  • Spol: Muški
  • Alfa Romeo 145 2.0TS Quadrifoglio Verde
    • Sisak
Odg: 145/6,155 Kočnice (upgrade, reparacija, izmjena)
« Odgovori #331 u: 11-09-2017, 22:25:46 »
Ručna na doboše i ovo je razlika strava. Ručna na doboše lovi ko luda dok ovdje ne. Iskreno i površina koju lovi doboš je veća. I mehanizam poluge kod doboša je jači prilikom potezanja ručne.
Druga stvar kod sistema kliješta je kad ti zapeče sajla u bužiru. Prilikom povlačenja ručne povlačiš kompletnu sajlu i bužir i tu nema kočenja i još kad zapeku klizači u kliještima rezultat kočenja je ravan nuli.
…senza cuore saremmo solo macchine…
http://www.alfisti.hr/forum/index.php/topic,9175.0.html
 

Offline Tbird

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 5618
  • Karma: 56
  • Spol: Muški
    • Poluotok
Odg: 145/6,155 Kočnice (upgrade, reparacija, izmjena)
« Odgovori #332 u: 11-09-2017, 22:47:33 »
Jos jedno pitanje, kada kocis noznom, u kojem smjeru se rotira klipic unutar onog zazora koji mubdipustaju zlijebovi? Ako sam ja dobro shvatio, trebao bi u suoprotnome od kazaljke na satu (prema van) i time pratiti potrosenost plocica kada pravocrtni hod klipa dodje do kraja?!
Kolko sam ja skuzio, da rezimiramo ako sambdobro shvatio  :clap: primarna sila koja djeluje na pravocrtno gibanje klipica kolko hod osovine dopusta jeste pritisak ulja, i tek potom ako postoji zazor do hvatanja plocice (posto vise nemre pravocrtno radi ogranicenog hoda), se sila pritiska ulja sekundarno prenosi na kruzno odvrtanje klipica sve dok se ne kompenzirao zazor ili  pin na plocici blokira daljnje odvrtanje?!  :?

Testirao sam u praksi i bez pina na plocici kotaci nema sanse da blokiraju nakon krdo kocenja jer je zazor izmejdu klipa i plocice doslovno minimalan i dovoljno jest da se sva sila kocenja na plocicu prenosi iskljicivo po pravocrnom pravcu osovinice klipa (manji otpor). Da je zazor izmedju klipica i plocice drasticno veci, radi ogranicenog hoda osovinice, i da nema pina na plocici, klipic bi se nastavio dodatno odvrtati u kruznom smjeru, i kod svakog slijedeceg kocenja bi se uvijek odvrnuo za jos koji krug (kako si ti lijepo obkasnio jer nema povrata), dok na kraju ne bi blokirao kotac?! Kod mene je zazor sveden da minimum, tako da trenutno nema osnove/temelja za kruznim odvrtanjem kod kocenja.
Dalibor, jako si lijepo opisao, pa se toplo nadam se da sam dobro shvatio gradivo  :care 
Ako megdje grijesim, slobodno me ispravi :ok:
« Zadnja izmjena: 11-09-2017, 23:40:58 od Tbird »
 

Offline Tbird

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 5618
  • Karma: 56
  • Spol: Muški
    • Poluotok
Odg: 145/6,155 Kočnice (upgrade, reparacija, izmjena)
« Odgovori #333 u: 12-09-2017, 00:07:25 »
Da se sad vratimo nazad na rucnu...i njenu korelaciju sa noznom :D
Hipotetski, da ja npr uvrnem rucno klipic malo vise u celjusti (recimo 180° nego jest sada), bez prethodnog diranja nozne, kolko god ja rucnu zatezao, ona nece hvatati nista jer mehanicka poluga rucne u kljestima nema toliki hod, a mehanicka sila ne djeluje na kruzno odvrtanje klipica. S druge strane, tek kad stisnem noznu, nozna k. ce veliki zazor izmedju klipa i plocice kompenzirati samo onoliko koliko pin na plocici dopusta da se klipic "odvrne", i u toj mjeri kolko klipic uspije uhvatiti plocicu ce i rucna hvatati, jer kruzno gibanje (odvrtanje) nema povratni mehanizam.
Ako rucna ne hvata niti onda, znaci da klipic treba rucno odvnuti za jos kojih 90°.
Mislim da sam shvatio  :Afraid:
Ja sam zajebao jer sam zlijeb klipica metnuo na taj nacin u pin plocice da se nije vise mogao odvrtati suprotno od kazaljke na satu kod noznog k, a samim time i kompenzirari zracnost sta je dalibor ranije objasnjavao  :wal: namjesto obrnuto, da sam ga stavio u poziciju da se kod kocenja klipic moze kretati po punoj osi koju mu dopusta sirina zlijeba.
I onda posto klipic nije mogao kompenzirati tu neku minimalnu zracnost, jeste za isto toliko bilo i slabije hvatanje rucne.  :wal: :wal: :wal: