18-09-2019, 17:00:40

Autor Tema: Boxer motori  (Posjeta: 65876 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

alfisti.hr

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Boxer motori
« u: 24-01-2010, 20:40:34 »
Dakle red bi bio da se nađe koje slovo o pravim alfinim motorima u svoj sili zamazanih fiatovih dizela :hehe: :hehe:





« Zadnja izmjena: 14-08-2012, 23:10:52 od a.m.alfa »
 

Offline ka 145

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 236
  • Karma: 8
  • Spol: Muški
  • Alfa Romeo 156 2,4 jtd
    • Karlovac
Odg: Boxer motori
« Odgovori #1 u: 26-03-2010, 12:44:59 »
 :?: :?: :?: jel mi moze ko reći za šta su ovi serafi i jel moraju biti skroz zaserafljeni
 

Offline Raziel

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 8257
  • Karma: 554
  • Spol: Muški
  • 01' Mazda MX-5 (NB) 1.6 16V 94' AR 146 1.7 16V
    • Sv. Klara, Kutina
Odg: Boxer motori
« Odgovori #2 u: 01-06-2010, 22:34:27 »
Pošto ova tema zjapi gotovo prazna, a boxer motori to nisu zaslužili, evo link na moj seminarski rad o boxer motorima...
Ima nešto o povijesti i konfiguracijama boxer motora, a dobar dio je posvečen Alfinom boxeru.

Pa tko ima volje, neka malo prolista, da započnemo neku raspravu oko tehnike i mehanike naših boxera!  :ok:

http://www.alfisti.hr/downloads/Boxer%20motori.pdf
    "...if in doubt, flat out..."   
 
Sljedeći korisnici su zahvalili na ovom postu: Mihovil1993

Offline miro

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1941
  • Karma: 126
  • Spol: Muški
  • benzinac
    • podstrana split
Odg: Boxer motori
« Odgovori #3 u: 02-06-2010, 21:47:51 »
ja znan ko će čitat sve šta se ovde bude pisalo. pa zalipija san se za alfe zbog boxera.......
************
 

Offline Argor

  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 12703
  • Karma: 516
  • Spol: Muški
  • 156 JTD + 33 Boxer
    • Koprivnica
Odg: Boxer motori
« Odgovori #4 u: 03-06-2010, 16:01:13 »
I ja se pridružujem klubu  :mah:
 

Offline Zagi17

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2522
  • Karma: 85
  • Spol: Muški
  • Alfa 33 1.5 ie,Alfa 156 1.9 jtd,Alfa 156 SW 2.4jtd
    • Sv.Martin na Muri,Međimurje
Odg: Boxer motori
« Odgovori #5 u: 03-06-2010, 16:05:06 »
ja također  :hap: :ok:
Hrđa je u zraku  !!!!! Živile stare krame !!!!!
La mia Alfa 33
La mia Alfa 156
 

davidof

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Boxer motori
« Odgovori #6 u: 23-06-2010, 00:20:12 »
zdravo  :mah:
Ja sam David, novi sam ovdje na forumu.

Mislio sam da je subaru poceo da ugradjuje dizelske boxer motore jos prije, zapravo siguran sam. Zato sto kod mene tetak ima subaru legacy 2.0 turbodiesel iz 1994. godine, ima variabilni turbo, comon rail ubrizgavanje, hladjenje motora je vodeno.
Mislim da je tada prvi put koristen. Cuo sam da je jako skup boxer motor kako za proizvodnju tako i odrzavanje i retko se ugradjuju u automobile ali da su odlicni za sportske automobile zbog spljostenog oblika i niske tacke tezista, takodje, zbog vodoravnog polozaja klipovi ne moraju da savladavaju sile gravitacije pa je odziv snage na pritisak gasa trenutan

Umolim li tetka da mi ga proda, idem majstoru da mi motor ''pretovari'' na golfa kako god zna i umije pa da se na miru mogu folirati po gradu :hehe:

   
« Zadnja izmjena: 23-06-2010, 00:44:19 od davidof »
 

Offline GTzadar

  • Član Alfa Kluba 9
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9566
  • Karma: 325
  • Spol: Muški
  • Gt 1.9 jtdm
    • Zadar
Odg: Boxer motori
« Odgovori #7 u: 23-06-2010, 08:07:00 »
Nema razloga za taj svuk, zvuk motora diktira koncepcija, zna se zvuk 6 cilindraša rednog, pa u V, zna se zvuk mlinca odnosno 4 cilindraša rednog i tak dalje....

Koncepcija motora diktira zvuk uglavnom.

O alfinom boxeru mogu napisat gomilu stvari ali nema mi smisla pisat kad nemam slika a nemam nešto vremena otići u garažu povadit svih 5 vrsta klipova koje imaju ugrađene, sve 3 vrste radilica, sve 4 vrste glava, sve 3 vrste blokova i tak dalje...Budem s vremenom ovdje našopao dosta stvari za ubuduće iako 99% foruma one ne zanimaju jbg :)
Zanimaju,zanimaju  :da: :da:... :ok:
.... sempre gilles ....
 

davidof

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Boxer motori
« Odgovori #8 u: 23-06-2010, 13:42:15 »
Prvi comon rail na svijetu je 1997-e stavljen u Alfu 156, napravio ga je fiat.

Prvi dizel subaru boxer je ovaj od prije 4 godine, sve ostalo su gluposti i priče za malu djecu. Subaru je napravio 2.0 boxer dizel i u pripremi je 2.2 koji se na nekim tržištima čini mi se već nudi. To što tvoj tetak ima nema veze s ničime napisanim jer to ne postoji :mah: :mah:

Pa ne znam, znam sta se nalazi pod haubom i da je strava masina. Koliko god nemam pojma o automobilima, znam da razlikujem disel od benzina. Ako kazes da ono nije disel, onda bi trebao da bude benzin, a ja sam siguran da nije benzin  :da:
 

Offline mane

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1788
  • Karma: 40
  • Spol: Muški
  • Na skuteru
    • Karlovac
Odg: Boxer motori
« Odgovori #9 u: 23-06-2010, 13:44:47 »
možda je dizel al pitanje je dali je boxer?
Bolje umrijeti od litre nego od kapi

Još nitko nije umro od pive, a u vodi su se mnogi utopili
 

Offline GTzadar

  • Član Alfa Kluba 9
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9566
  • Karma: 325
  • Spol: Muški
  • Gt 1.9 jtdm
    • Zadar
Odg: Boxer motori
« Odgovori #10 u: 23-06-2010, 14:01:07 »
možda je dizel al pitanje je dali je boxer?
..ili prolupali boxer, pa zvuči ko dizel  :craz :) :hehe: :hehe:
.... sempre gilles ....
 

Offline brijac

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2659
  • Karma: 63
  • Spol: Muški
  • 159 SW 1.9jtdm
    • Donji Hrašćan
    • Alfa 159 SW
Odg: Boxer motori
« Odgovori #11 u: 23-06-2010, 14:21:40 »
mi smo imali legacy-a karavan 2.0 boxer 94',100% sam siguran da se nikad nije ugrađivao ničiji dizel u subaru,tako dugo dok nisu napravili vlastiti stroj,a to je bilo prije 2,3 godine...

Offline miro

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1941
  • Karma: 126
  • Spol: Muški
  • benzinac
    • podstrana split
Odg: Boxer motori
« Odgovori #12 u: 23-06-2010, 23:07:23 »
moran priznat da san se malo ljutija na tebe u temi IVECO, ali sad ti sve opraštan. Svaka čast majstore :ok: :ok: :clap: +
************
 

Offline kristian 33

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 196
  • Karma: 4
  • Spol: Muški
  • alfa 75- 1.8.87,alfa 75 2.0ts& 1.6,giulia super
    • savudrija(umag)
Odg: Boxer motori
« Odgovori #13 u: 23-06-2010, 23:24:16 »
i zaboravio reci,da prve sudke nisu imale zastitne poklopce zupcastih remena.a najcesce sto se desavalo je to da kad je auto bio negdje u brdima i padao je snijeg znale su se male kolicine snijega zalediti na remenu.a pri jutarnjem paljenju znamo sta se moglo desiti.i nakon par tisuca primjeraka su dosali te zastite. :da:
"obozavam alfe na frgazere"
 

Offline mane

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1788
  • Karma: 40
  • Spol: Muški
  • Na skuteru
    • Karlovac
Odg: Boxer motori
« Odgovori #14 u: 23-06-2010, 23:38:31 »
e sad par pitanja vezano uz moju 33-jku, dali taj motor (1.7ie 8v) ima neku blokadu okretaja, jer ja sam svog stisnuo par puta, ne u vožnji već dok je auto stajao i okretaji idu skroz do 8000 okr/min, i ako ima na kolko je i zašto je ja nemam odnosno di je kvar?
Bolje umrijeti od litre nego od kapi

Još nitko nije umro od pive, a u vodi su se mnogi utopili
 

Offline miro

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1941
  • Karma: 126
  • Spol: Muški
  • benzinac
    • podstrana split
Odg: Boxer motori
« Odgovori #15 u: 23-06-2010, 23:42:07 »
još par puta tako i neće ti više ić u te okretaje :ne: :ne:
************
 

Offline dumpors

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 3666
  • Karma: 123
  • Spol: Muški
  • 147 1.9 JTD
    • Mostar, BiH
Odg: Boxer motori
« Odgovori #16 u: 24-06-2010, 00:32:58 »
Samo ti pisi,ima nas koji cemo citati, neke stvari ne kontam jer nisam masinac ali ipak kontam vecinu jer sam bio dobar iz fizike i mehanika me oduvijek privlacila,ali jbg zalutao na suprotnu stranu. Usput to ovo sve fino srocis pa je sve prilicno citko i svarljivo.
Jedna prica o jednom boxer-u:
Rijec je o rodjakovoj 33 1.7 16v, bila je tek kupljena prije par godina, i negdje 7-8 dan on sjedne da upali auto i prolomi se prasak iz motora. On podigne haubu i tamo pokolj,macka se bila uvukla u motor,uhvatio je zupcasti i raskomadao u dijelove, motor otisao u neku stvar. Motor popravljen nekako,sve promjenjeno,auto prodano i ovom liku se dogodi nesto slicno,oslabi mu akumulator,on odveze auto kod nekog lijevog majstora,ovaj nesto procacka,navodno mu je nesto upalo u motor i opet zariba,i opet generalka,ali posto ovaj nije imao para da plati popravak alfa jos truhne bez motora,a motor u tip top stanju ceka kod majstora da ga neko pokupi. Usput motor cini mi se nije uopste presao puno, gledao sam ga neki dan na stolu,fantasticno izgleda,kao nov, potpuno repariran, i mislim da je na prodaju, jer ga ovaj nece nikada preuzeti.
Eto nisam vas valjda mnogo ugnjavio  :mahm
...and did you exchange a walk on part in the war for a lead role in a cage...
 

Offline GTzadar

  • Član Alfa Kluba 9
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9566
  • Karma: 325
  • Spol: Muški
  • Gt 1.9 jtdm
    • Zadar
Odg: Boxer motori
« Odgovori #17 u: 24-06-2010, 11:46:54 »
Svaka čast  :da:... :clap2: :clap2: :clap2:
.... sempre gilles ....
 

Offline Argor

  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 12703
  • Karma: 516
  • Spol: Muški
  • 156 JTD + 33 Boxer
    • Koprivnica
Odg: Boxer motori
« Odgovori #18 u: 24-06-2010, 12:54:46 »
Citat:
On podigne haubu i tamo pokolj,macka se bila uvukla u motor,uhvatio je zupcasti i raskomadao u dijelove

Odlična priča samo  :cigara: nije izvukao najbolje iz tog slučaja, jer je mogao zaraditi prodajom mljevenog mesa za ćevape  :bat, pa bi bar malo otplatio popravak koji mu je napravila. :funny:
 

Offline bobi getriba

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 934
  • Karma: 61
  • Spol: Muški
  • živčana baba (Eleanor)
    • kraljevica
Odg: Boxer motori
« Odgovori #19 u: 24-06-2010, 21:24:12 »
Dakle ajmo malo redom, slika prvog boxer motora iz alfasuda 1186 i 1286ccm 63ks/68 odnosno 71/75 podizači na podešavanje centralnim vijkom, bregaste s dvostrukim razmaknutim brijegovima, u motore su ugrađivani Mondial klipovi s rupom za podmazivanje bolcne i kanalima za podmazivanje stijenke cilindara. Radilica je imala 6,8 mm promjer kanala za dobavu ulja na glavne i leteće ležajeve.

Motori nisu imali gumice ventila na vodilicama ispušnih ventila uopće, prema saznanjima trošili su 0,8 L ulja na 1000km i takvim režimom prelazili bez problema preko 300tkm, vrtili su se do 5200 okretaja opremani su Solex/Weber karburatorima o čemu je i ovisila snaga.

Slika motora izvana...

(Image removed from quote.)



Razlika u odnosu na kasnije motore je što prvi motori imaju običan crni poklopac ventila bez ikakvih natpisa pričvršćen s 4 kutnika...

(Image removed from quote.)


(Image removed from quote.)

(Image removed from quote.)

Mondial klip iz prvih motora slikan kod mene doma maloprije...

(Image removed from quote.)

S prvim napredkom motora uvidjeli su preveliku potrošnju ulja i ugradili klipove bez rupica za podmazivanje stijenke cilindara ali s 2 rupe za podmazivanje bolcne..

Isto slika iz moje garaže...

(Image removed from quote.)

Svi dotadašnji klipovi su imali uljne karike širine 4.8mm, kompresijske širine 1.8mm, svi su imali s donje/gornje strane pera čija je namjena sprečavanje pljuskanja uljem po boku klipnjače s donje strane prilikom okretanja radilice.

S dolaskom Fiat grupe u Alfa romeo sve dotada dobro napravljeno krenulo je nizbrdo. Motorima je dodan relativno loš injection sustav ne u smislu rada nego u smislu loših komponenti poput injektora, senzora i sličnog, motorima nisu mjenjane mehaničke komponente ni u kojem pogledu osim što im je limit vrtnje podignut za 1500 okretaja više nego u carb motorima pa su tako bili limitatorom ograničeni tek na 6700 okretaja u minuti. Uljna pumpa tom prilikom nije modificirana, na radilici su za milimetar smanjeni uljni kanali u promjeru, leteći ležajevi su izgubili uljni kanal, klipovi su izgubili pera, izgubili su rupe za podmazivanje bolcni i dobili su milimetar užu uljnu kariku ne nazubljen vrh klipa iznad prve kompresijske karike visine cca 6 mm. Motorima nije omogućeno bolje podmazivanje niti pak bilo kakav napredak sem smanjena kompresije s 9,5:1 na 9,0:1, upravo suprotno, dodani su hidraulički podizači i maknuti mehanički koji su funkcionirali savršeno i besprijekorno za razliku od hidraukičnih koji jedu bregaste dok kažeš keks i uzrok su ne malog broja raspadnutih motora, pogotovo u 145/6 odnosno zadnjim boxer motorima ugrađivanim u Alfe.


Dakle noviji klip...


(Image removed from quote.)

Vidljiva slika načina smanjenja kompresije oštrijim ukopavanjem čela klipa... Lijevo je IE klip a desno stari CARB klip...

(Image removed from quote.)


Nakon toga dolazimo do najvećeg problema tih alfinih motora a zovu se klipnjače

(Image removed from quote.)

Problematika istih se svodi na to da su one 71-e godine konstruirane za motor vrtnje do maximalnih 5500 okretaja u minuti i zato im je i oblik ekscentričan. Za točnu informaciju ja sam dao jednu prerezati točno napola i ispala je jedna strana 17,7 grama teža od druge. Na očigled nije puno ali dolazimo do onog povećanja broja okretaja i ako uzmemo da je motor napravljen, radilica ima utege i uravnotežen je za rad s tom ekscentričnom težinom klipnjače na maximalnih 5500 okretaja postavlja se pitanje što mu može značiti 1200 okretaja više (ili čak 1500 u 16v varijanti).

To mu znači uglavnom gubljenje uravnoteženosti opterećenja na rukavce radilice odnosno dolazi do povećanog opterećenja s jedne strane rukavca (zato postoji gomila primjera kad su motori prolupali, radilice neoštećene ali ipak kvrgavih rukavaca). Naime kod povećanja opterećenja dolazi do 2 stvari, jedna je pucanje uljnog filma između letećeg ležaja i rukavca radilice i druga je zamak klipnjače u jednu stranu prilikom pucanja uljnog filma. Posljedica toga je uglavnom zaribavanje letećeg ležaja ili u gorem scenariju podvlačenje odnosno savijanje i na kraju pucanje klipnjače, probijanje bloka i tak dalje. Rješenje ovog problema bi dakako bile centirčne klipnjače, veći promjer uljnog kanala u radilici i konstantniji uljni tlak na rukavcima te vjerojatno drukčiji raspored dobave ulja na radilicu jer je cilj spriječiti prženje ulja/pucanje uljnog filma usljed prevelikih temperatura na koje se ulje zagrijava.

Zanimljivost ili glupost, realnost ili bezveznarija koja mene fascinira je da sve radilice imaju iste utege, sve radilice su iste mase, sve radilice su jednako balansirane a klipovi nisu iste težine nisi specifične mase po dijelu klipa pa se postavlja pitanje kako radilica radi s težinom klipa od 114 grama a kako radi s 125 grama primjerice, dal je isto opterećenje na nju odnosno rukavac kad se od nje i prema njoj pomiče manja ili veća masa???

Drugo je pitanje što se dešava s blokom kad znamo da blok nema drugih ukruta sem magistrala koje su okomito i bočno učvršćene a znamo da one drže radilicu tamo gdje joj je mjesto??? Po meni za povećanje broja okretaja motora obavezno treba napraviti međuploču debljine cca 10mm na blok prije kartera, na taj se način dobije krutost bloka s donje strane gdje je on najslabiji i dobije se cca 0,8 litara ulja u motoru viška što znači veću uljnu masu koja je malo teža za zagrijati/pregrijati.


Sutra budem malo ako stignem oko bregastih, glava, euro normi i svih ostalih gluposti koje su pratile te motore... :mah: :mah:
sve pohvale za ovakvo obrazloženje o boxer motorima jer nas još uvjek ima kojih vozimo i draži mi je od svakog ts jer je poseban  :ok: