Tvrtku je 1914. u Bologni osnovao Alfieri Maserati, jedan od sedmero braće iz obitelji Maserati. U razvoju automobila sudjelovalo je njih šestero, a sedmi brat Mario bio je slikar i pretpostavlja se da je upravo on osmislio zaštitni znak tvrtke, trozubac sličan onome koji se nalazio na štapu Posejdona, boga mora iz grčke mitologije. Alfieri Maserati je preminuo 1932. nakon čega su tvrtku nastavila voditi trojica preostalih brata Bindo, Ernesto i Ettore.
1937. preostala braća Maserati prodala su svoje udjele u tvrtci obitelji Orsi koja je njezino sjedište preselila u Modenu, gdje se i danas nalazi. Međutim, nastavili su raditi kao inženjeri u njoj.
Maserati je bio vrlo uspješan u utrkama pobjeđujući i njemačke automobilističke divove Auto Union i Mercedes-Benz, a 1939. i 1940. vozač Wilbur Shaw je za upravljačem Maseratijevog bolida osvojio legendarnu utrku Indianapolis 500. Tijekom rata tvrtka je napustila proizvodnju automobila kako bi izrađivala komponente za talijanske ratne napore, ali pedesetih se vraća proizvodnji automobila i ponovno postiže brojne uspjehe u polju automobilističkog sporta. Slavni argentinski vozač Juan-Manuel Fangio godinama se utrkivao s Maseratijevim bolidima i postizao brojne pobjede uključujući i naslov svjetskog prvaka u Formuli 1 1957. Te godine tvrtka napušta utrke i fokusira se na proizvodnju cestovnih automobila, a među prvima su bili modeli Sebring iz 1962., Mistral Coupé iz 1963. i Mistral Spyder predstavljen godinu dana kasnije, a 1963. predstavljena je i prva limuzina jednostavnog naziva Quattroporte (talijanski: četiri vrata).
1968. tvrtka pada pod okrilje Citroëna koji je koristio Maseratijevu stručnost i motore za razvoj modela SM i još nekih drugih, a Maserati je u svoja vozila ugrađivao i Citroënovu tehnologiju, prvenstveno na području hidraulike. Novi modeli bili su Bora, prvi Maserati masovne proizvodnje sa središnje postavljenim motorom, te Merak i Khamsin. No, naftna kriza tijekom sedamdesetih odjednom je smanjila zanimanje za rastrošne sportske automobile. 23. svibnja 1973. Citroën je objavio da je Maserati bio u likvidaciji, a od propasti ga je jedva spasila podrška talijanske vlade.
1975. tvrtku je kupio bivši vozač utrka Alejandro de Tomaso, a novi modeli bili su Kyalami i Quattroporte III. Osamdesetih tvrtka napušta proizvodnju automobila sa središnje postavljenim motorima i posvećuje se proizvodnji onih s prednje postavljenim motorima i pogonom na stražnje kotače koji su bili jeftiniji od prijašnjih modela, ali su pružali odlične performanse, poput modela Biturbo. Tvrtka je tada usko surađivala s Chryslerom koji je imao i udio u njoj, a zajedno su proizveli i automobil Chrysler TC.
1993. tvrtku kupuje Fiat koji 1997. 50% udjela u njoj prodaje Ferrariju. 1998. stiže model 3200 GT koji se proizvodi do 2002. kada se tvrtka vraća na američko tržište nakon petnaestak godina izbivanja s njega. 1999. Ferrari je preuzeo potpunu kontrolu nad Maseratijem, a tvrtka je kasnije potpisala i ugovor s Volkswagenom o korištenju Audijevog pogona na sve kotače Quattro u svom još uvijek konceptnom SUV-u Kubang. 2005. Maserati je odvojen od Ferrarija i sada je ponovno u potpunom vlasništvu Fiata.
Autor: Opet ja :-*