
Tvrtku je 1914. u Bologni osnovao Alfieri Maserati, jedan od sedmero braæe iz obitelji Maserati. U razvoju automobila sudjelovalo je njih ¹estero, a sedmi brat Mario bio je slikar i pretpostavlja se da je upravo on osmislio za¹titni znak tvrtke, trozubac slièan onome koji se nalazio na ¹tapu Posejdona, boga mora iz grèke mitologije. Alfieri Maserati je preminuo 1932. nakon èega su tvrtku nastavila voditi trojica preostalih brata Bindo, Ernesto i Ettore.
1937. preostala braæa Maserati prodala su svoje udjele u tvrtci obitelji Orsi koja je njezino sjedi¹te preselila u Modenu, gdje se i danas nalazi. Meðutim, nastavili su raditi kao in¾enjeri u njoj.
Maserati je bio vrlo uspje¹an u utrkama pobjeðujuæi i njemaèke automobilistièke divove Auto Union i Mercedes-Benz, a 1939. i 1940. vozaè Wilbur Shaw je za upravljaèem Maseratijevog bolida osvojio legendarnu utrku Indianapolis 500. Tijekom rata tvrtka je napustila proizvodnju automobila kako bi izraðivala komponente za talijanske ratne napore, ali pedesetih se vraæa proizvodnji automobila i ponovno posti¾e brojne uspjehe u polju automobilistièkog sporta. Slavni argentinski vozaè Juan-Manuel Fangio godinama se utrkivao s Maseratijevim bolidima i postizao brojne pobjede ukljuèujuæi i naslov svjetskog prvaka u Formuli 1 1957. Te godine tvrtka napu¹ta utrke i fokusira se na proizvodnju cestovnih automobila, a meðu prvima su bili modeli Sebring iz 1962., Mistral Coupé iz 1963. i Mistral Spyder predstavljen godinu dana kasnije, a 1963. predstavljena je i prva limuzina jednostavnog naziva Quattroporte (talijanski: èetiri vrata).

1968. tvrtka pada pod okrilje Citroëna koji je koristio Maseratijevu struènost i motore za razvoj modela SM i jo¹ nekih drugih, a Maserati je u svoja vozila ugraðivao i Citroënovu tehnologiju, prvenstveno na podruèju hidraulike. Novi modeli bili su Bora, prvi Maserati masovne proizvodnje sa sredi¹nje postavljenim motorom, te Merak i Khamsin. No, naftna kriza tijekom sedamdesetih odjednom je smanjila zanimanje za rastro¹ne sportske automobile. 23. svibnja 1973. Citroën je objavio da je Maserati bio u likvidaciji, a od propasti ga je jedva spasila podr¹ka talijanske vlade.
1975. tvrtku je kupio biv¹i vozaè utrka Alejandro de Tomaso, a novi modeli bili su Kyalami i Quattroporte III. Osamdesetih tvrtka napu¹ta proizvodnju automobila sa sredi¹nje postavljenim motorima i posveæuje se proizvodnji onih s prednje postavljenim motorima i pogonom na stra¾nje kotaèe koji su bili jeftiniji od prija¹njih modela, ali su pru¾ali odliène performanse, poput modela Biturbo. Tvrtka je tada usko suraðivala s Chryslerom koji je imao i udio u njoj, a zajedno su proizveli i automobil Chrysler TC.

1993. tvrtku kupuje Fiat koji 1997. 50% udjela u njoj prodaje Ferrariju. 1998. sti¾e model 3200 GT koji se proizvodi do 2002. kada se tvrtka vraæa na amerièko tr¾i¹te nakon petnaestak godina izbivanja s njega. 1999. Ferrari je preuzeo potpunu kontrolu nad Maseratijem, a tvrtka je kasnije potpisala i ugovor s Volkswagenom o kori¹tenju Audijevog pogona na sve kotaèe Quattro u svom jo¹ uvijek konceptnom SUV-u Kubang. 2005. Maserati je odvojen od Ferrarija i sada je ponovno u potpunom vlasni¹tvu Fiata.

Autor: Opet ja :-*