ovo sam pisao na nekom drugom forumu, posto je moj tekst, evo prenosim ga ovdje
PIAGGIO VESPA Piaggio je bila fabrika aviona.
Poslije drugog svjetskog rata Italija je bila razorena bez dobrih puteva (ko nije bio).
Fabrika PIAGGIO je prezivela rat.
Enrico i Armando, sinovi Rinalda Piaggia osnivaca istoimene kompanije tada su bili na celu fabrike.
Enrico se zalagao da fabrika mora da promjeni poslovanje,
smatrao je da je jedini nacin napraviti neko malo i ekonomicno vozilo
koje bi pokrenulo posrnulu Italiju.
Armando se nije slagao sa tim, otac je osnovao fabriku aviona i moralo se nastaviti sa tim.
Svako je posao svojim putem.
Enrico Piaggio glavnom inzinjeru
Corradiniu D'Ascaniu postavlja zadatak projektovanja ekonomicnog vozila (dvotockasa)
Smjernice su bile slijedece:
1. Jednostavnost
2. Robusnost
3. Lagano za voznju pripadnicima oba pola
4. Prilikom voznje odjeca se ne smije prljati
5. mogucnost voznje suvozaca
6. Ekonomska isplativost proizvodnje i prodaje
Corrdiano, avio inzinjer u projektu je koristio dosta rjesenja iz svoje struke.
Takodje
nije podnosio motocikle i dao je sebi zadatak da pored gore postavljenih smjernica ukloni i sve negativne strane motora.
Konstruisao je vozilo koje je nazvao ,,Paperino'' (Paja Patak na talijanskom)
Enricu se nije svidjelo to vozilo i trazo je da ga redizajnira.
Izmenjen model mu se svidio, kada ga je ugledao uzvikno je: Izgleda kao osa.
Osa se italijanskom kaze Vespa... I tako je rodjena prva Vespa...
Tehnicka rjesenja koja su primjenjena na prvoj Vespi:
1. Jednostruka prednja vilica koja je omogucavala brzu izmjenu tocka
2. Motor od 98 ccm koji je inace sluzio da pokrene velike avionske motore
3. Oplate od presovanog lima
4. Stit na prednjem djelu od vjetra i prljavstine sa puta
5. Mjenjac na volanu
1946 godine iz fabrike u Pontenderi izlazi prva Vespa, 98 ccm, 3,2 KS, 60 km/h
1948 sledeci model koji je dobio zadnje vjesanje...
Uglavnom pokrenuta je opsta pomama za Vespama, kao i za skuterima.
Reklamni plakat za prve Vespe
Plakat kojim se slavi 6 decenija Vespe
Evo i slika jubilarnog modela povodom 60 godina Vespe.
Napravice se u ogranicenom broju primjeraka, prema tome kolekcionari pozurite...
LEGENDA koja jos uvjek zivi...