Alfa Romeo Disco Volante - nepoznati cestovni objekt

Krajem 1951 godine Alfa Romeo odlučuje da se službeno povuče iz auto-sporta. Naravno, kada tvrtka tako bogata sportskim uspjesima objavi tako nešto ne čudi što svijet takvu vijest primi s određenom rezervom. Kako bilo, Talijani su u životu ostavili svoj sportski odjel kojemu je na zadatak dato da eksperimentiraju na šasijama i motorima. Već sljedeće godine razvijena je nova cijevasta spaceframe šasija koja se pokazala višestruko čvršćom od uobičajenih, rešetkastih (ljestve), bez povećanja težine. Na tu «svemirsku» šasiju ugradio se prednji i stražnji ovjes poznat iz modela 1900, a taj model je posudio i 2-litreni motor koji je za C52 (kako se nazivao taj novi projekt) prošao detaljnu preradu (blok od aluminija, Weberovi rasplinjači, ...), te je na kraju razvijao impresivnih 158 KS.
Da sve kod Alfe C52 izgleda napredno na kraju se pobrinula i dizajnerska kuća Touring. Dizajneri su se fokusirali na aerodinamičnost automobila, ali ne samo na prednjem dijelu, kao što je tada bilo uobičajeno, već i na bokovima. Zato je C52 ispao neuobičajeno zaobljen, s djelomično prekrivenim kotačima. Početkom 50-ih ovakav dizajn izgledao je itekako svemirski, pa je ubrzo nakon predstavljanja od strane javnosti prozvan letećim tanjurčićem, dok su u Alfi na C52 dodali službeni naziv Disco Volante. O uspješnosti dizajna dovoljno govori činjenica da i danas mnogi stručnjaci, ali i mnogi drugi ovu Alfu smatraju jednom od najljepših automobila svih vremena.
Nakon uspješnih testiranja u Monzi Talijani su shvatili da bi njihov eksperiment mogao postići vrlo dobre rezultate i na utrkama, pa lako zaboravljaju ideju da se povuku iz auto-sporta. Jedini problem bio je što se pri brzinama od 220 km/h 750 kg težak, odnosno lagan Disco Volante znao opasno podizati od tla, i sprijeda, i straga. Vjerojatno zato, Alfa se na kraju nije niti pojavila na Le Mansu iako se već najavila, i to s legendarnim Fangiom, te Gonzalesom i Corteseom kao vozačima. Godine 1953 Touring je izradio još jedan Spider i poseban kupe koji je trebao postizati bolje rezultate na brdskim utrkama, gdje se Spider po uskim zavojima i nije baš najbolje ponašao.
Disco Volante se ipak nikada nije pojavio na utrkama. Alfa je odlučila nastupati, ali s drugim modelom (6C 3000 CM) koji izgledom je podsjećao na Disco, ali imao je klasičnu šasiju i tako je u neku ruku naspram njega bio nazadan, a ne napredan model. Spaceframe šasija u Alfama je zaživila ponovo tek desetljeće poslije.
Alfa Romeo Disco Volante u svojoj Spider (na slici) i Coupe izvedbi iz godine u godinu nastupa na izložbama dizajna i elegancije gdje uredno mami poglede i izaziva uzdahe. Vlasnik je jedan – povijesni muzej u Areseu.