04-12-2025, 05:38:33

Autor Tema: Giulietta 1.4TB 2020. godina - curenje ulja (auto je tek kupljen)  (Posjeta: 347 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline HrvojeR

  • Trade Count: (0)
  • Učim polako
  • Postova: 5
  • Karma: 0
  • Spol: Muški
    • Zagreb
Pozdrav svima.

Novi sam član foruma jer sam postao po prvi put vlasnik Alfa Romeo Giuliette Sprint 1.4TB. Auto sam kupio u Njemačkoj od velikog trgovca (Stellantis) u Berlinu. Auto je proizveden u prosincu 2020. godine, prva registracija bila je u srpnju 2021. Auto je stigao u Zagreb krajem rujna ove godine s 49050 km na brojčaniku. 

Auto je naizgled u jako dobrom stanju – i izvana i iznutra, a i odozdo (vidio sam ga na tehničkom pregledu  i registraciji). Nema tragova korozije nigdje. Npr. cijevi za gorivo i kočionu tekućinu posve su čiste i kao nove. Lak je uz minimalna oštećenja (sprijeda, uslijed udara kamenčića), ali to je ipak normalno za ovu kilometražu. Nisam automehaničar, ali meni je auto djelovao odlično i odozdo, a to je potvrdio i službenik za registraciju koji je pregledao automobil.

Auto radi savršeno, jako sam zadovoljan. Međutim, pred desetak dana pojavio se jedan neugodan problem – uljna mrlja ispod motora. Nije velika, ali dovoljna za prilično razočaranje. Odmah sam otišao kod prijatelja automehaničara (iz hobija) koji mi je rekao da je vrlo vjerojatno došlo do curenja negdje u blizini hladnjaka ulja. Provjerio sam razine svih tekućina koje mogu provjeriti (i motornog ulja) – sve je kako treba. Dakle, očigledno je isteklo jako malo ulja, ali problem svejedno trebam riješiti.

Ovo nije jedini problem s tim automobilom. Naime, čim je auto stigao odvezao sam ga u kilometar udaljenu stanicu za tehnički pregled / homologaciju. Dok sam čekao uočio sam da uz stražnji lijevi kotač visi kabel senzora kočione pločice. To je odmah riješeno na tehničkom pregledu, čovjek koji je obavljao pregled je ponovno spojio kabel u utikač i postavio utikač u nosač, kako bi kabel sigurno stajao na svom mjestu. Taj se problem više nije pojavio.
Međutim, sve ovo što sam naveo je poljuljalo moje povjerenje u prodavača (pisao sam im vezano na curenje ulja, jer auto su mi prodali uz „garanciju“), zasada bez odgovora.

Nakon toga malo sam pažljivije pogledao što piše na papiriću o godišnjem servisu koji je zakačen u prostoru motora (prodavač je prije isporuke automobila obavio servis – zamjena motornog ulja, kočionog ulja, antifriza, filtra za zrak i pelud, filtra za gorivo). Na toj ceduljici piše da je uliveno ulje 0W-20 (bez oznake brenda/trgovačkog naziva). Ulje Selenia gradacije 0W20 za benzinske motore nisam našao nigdje, ali jesam za dizel motore (0W20 SELENIA WR Forward).

I tu dolazim do pitanja koje sam ne mogu riješiti - koje je motorno ulje prikladno za motor mojeg automobila? U originalnoj uputi koju sam dobio uz automobil stoji da je preporučeno motorno ulje Selenia StAR Pure Energy 5W-40. Međutim, to je ulje za Euro 5 motore https://uk.pli-petronas.com/index.php/en-gb/product/selenia-star-pure-energy-5w-40, a moj auto ima Euro 6 motor. Naime, u CoC dokumentu piše: „Exhaust emission level: EURO 6 DG“. Na web stranicama Selenie nudi se ulje za takve benzinske motore: Selènia DigiteK Pure Energy 0W30 https://uk.pli-petronas.com/en-gb/product/selenia-digitek-pe

Je li dakle Selenia DigiteK P.E. 0W30 odgovarajuće ulje za moj automobil, imajući u vidu da se radi o Euro 6 motoru?

Želio bi napomenuti da zapravo pojma nemam što je uliveno u motor, ali i drugdje - jer o tome nisam dobio nikakve podatke uz automobil.

Smatrate li da bi bilo bolje motorno ulje ispustiti i zamijeniti odgovarajućim? Jer valjda je jasno – više uopće nemam povjerenja u to što je prodavač radio s automobilom prije prodaje. Ne želim ispasti paranoičan, ali koje je vaše mišljenje – treba li zamijeniti tekućine u automobilu i ako da, koje su kritične? U odnosu na cijenu automobila zamjena svih tekućina je zanemariv trošak, ako postoji ikakav rizik. Posebno u vezi motornog ulja.

Naravno da će auto u servis, pa bi tamo sve ovo mogao pitati, ali nekako mi se čini da je bolje ipak prije čuti ovdje mišljenja, jer ovdje je koncentracija znanja o Alfa Romeo automobilima golema.

Ponavljam, auto radi prekrasno – odradio je put od Zagreba do Komiže i nazad bez problema (do Splita i nazad autocestom). Da se ovo s curenjem ulja nije dogodilo, ne bi uopće razmišljao odlasku u servis prije rujna 2026. godine. Auto želim zadržati, želim uživati u njemu jer je svaka vožnja s njim užitak, kao i sam pogled na njega. Baš zato sam zabrinut u vezi gore navedenog – želio bi da traje što dulje.

Niže par slika automobila te ulje na donjem poklopcu motora.

Puno hvala.

Hrvoje

Na putu za Split


U blizini Komiže


Ulje na donjem poklopcu


 

Offline Argor

  • Administrator
  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 13972
  • Karma: 567
  • Spol: Muški
  • Giulietta QV_line + 33 Imola
    • Koprivnica



Tvoja je vjerojatno multiair , pa onda 0w30. Za ovo kapanje bih rekao da im je kod zamjene ulja iscurilo iz filtera, pa se kasnije spustilo na zaštitu ispod motora.  :dontno: Operi taj dio , ako se opet pojavi vidjet će se otkuda curi.
 

Offline HrvojeR

  • Trade Count: (0)
  • Učim polako
  • Postova: 5
  • Karma: 0
  • Spol: Muški
    • Zagreb
Hvala na odgovoru. Kada se mrlja tek pojavila, ova zaštita ispod motora nije bila tako zauljena - zapravo, na tom mjestu bila je posve čista. Nadam se da imate pravo, prijatelj će skinuti tu zaštitu (ima jarak pa može doći ispod auta) i onda će točno vidjeti što se događa. Čudno je ipak da se u početku ta mrlja nije vidjela nego tek nakon desetak dana vožnje.

Što se ulja tiče - ne znam je li moj motor multiair, ne znam gdje i kako se to može provjeriti. Ono što mene zbunjuje je da je ulje 15W40 za Euro 5 motore, a ne za Euro 6. To stoji u specifikaciji proizvođača motornog ulja Selenia (dakle ne prave razliku ovisno o tome je li motor multiair ili ne, nego ovisno o Euro razredu emisija iz motora).
« Zadnja izmjena: 04-11-2025, 21:10:10 od HrvojeR »
 

Offline Marin Matošić

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4013
  • Karma: 79
  • Spol: Muški
  • Giulietta 2.0 JTDM, ex. 147 1.6TS
    • Zagreb




Tvoja je vjerojatno multiair , pa onda 0w30. Za ovo kapanje bih rekao da im je kod zamjene ulja iscurilo iz filtera, pa se kasnije spustilo na zaštitu ispod motora.  :dontno: Operi taj dio , ako se opet pojavi vidjet će se otkuda curi.

To se meni jednom dogodilo.
Nakon servisa zbog vjerojatno nepažnje ostalo je ulja na zaštiti motora. Ništa nije kapalo do jedne kiše kada je voda ušla kroz onaj perforirani dio na zaštiti i pomiješala se sa tim uljem. Kasnije sam na podu garaže vidio fleku.

Poslano sa mog SM-S921B koristeći Tapatalk

 

Online danko0013

  • Član Alfa Kluba 11
  • Trade Count: (+7)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 21417
  • Karma: 366
  • Spol: Muški
  • GT 1600 Junior X2 Berlina 1750
    • Bjelovar
    • AutoServisJunior
Hvala na odgovoru. Kada se mrlja tek pojavila, ova zaštita ispod motora nije bila tako zauljena - zapravo, na tom mjestu bila je posve čista. Nadam se da imate pravo, prijatelj će skinuti tu zaštitu (ima jarak pa može doći ispod auta) i onda će točno vidjeti što se događa. Čudno je ipak da se u početku ta mrlja nije vidjela nego tek nakon desetak dana vožnje.

Što se ulja tiče - ne znam je li moj motor multiair, ne znam gdje i kako se to može provjeriti. Ono što mene zbunjuje je da je ulje 15W40 za Euro 5 motore, a ne za Euro 6. To stoji u specifikaciji proizvođača motornog ulja Selenia (dakle ne prave razliku ovisno o tome je li motor multiair ili ne, nego ovisno o Euro razredu emisija iz motora).
Imas u knjizici u futroli servisnu i upute pa tu negdje mora pisati sta ide.

Da li je Multiair ili nije mozemo brzi skuziti po ks/kw

88kw tjet 110kw Mair to su varijante koje su bile u sprint tad dostupne.

Sent from my SM-S938B using Tapatalk

Nije bolest sve što boli
 

Offline HrvojeR

  • Trade Count: (0)
  • Učim polako
  • Postova: 5
  • Karma: 0
  • Spol: Muški
    • Zagreb
Imas u knjizici u futroli servisnu i upute pa tu negdje mora pisati sta ide.

Da li je Multiair ili nije mozemo brzi skuziti po ks/kw

88kw tjet 110kw Mair to su varijante koje su bile u sprint tad dostupne.

Sent from my SM-S938B using Tapatalk



Isprika, nisam naveo snagu motora - 88 kW.

Imam knjižicu, u njoj piše za turbobenzin (običan) ide ulje 15W-40. No ponavljam, proizvođač ulja kojeg Alfa Romeo preporučuje navodi da ta gradacija ide u Euro 5 motore, a ne Euro 6. Za te motore navodi gradaciju 0W30. A moj auto ima motor Euro 6.

Nadam se da imaju pravo oni koji su napisali da je uljna mrlja samo od izlijevanja tijekom zamjene ulja. To ću vrlo brzo saznati...

Hrvoje
« Zadnja izmjena: 05-11-2025, 07:29:44 od HrvojeR »
 

Offline clio

  • Trade Count: (+5)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 3146
  • Karma: 114
  • Spol: Muški
  • Alfa Romeo Giulia Q4 ,Alfa Romeo Giulietta TCT
    • Lovran
Ako je 88 kw onda je vjerojatno klasični Tjet.

Ovo oko ulja ako ga ne troši onda je vrlo vjerojatno nepažnja servisera,prolio tko zna kuda pa se kasnije u vožnji spustilo do plastike pa van. Skinut plastiku i provjeriti....

Ja kad sam kupio prvu Giuliu takoder u servisu kao velikom , prilikom servisa,mjenjanja ulja i filtera su prolili ulja gore po čepu di se toči da je sve okolo bilo od ulja... tako da ništa novo.
 

Offline HrvojeR

  • Trade Count: (0)
  • Učim polako
  • Postova: 5
  • Karma: 0
  • Spol: Muški
    • Zagreb
Provjeriti ću ali kad je auto stigao, sve je bilo djevičanski čisto, uključujući prostor oko čepa za ulijevanje ulja te donju zaštitu. Motor je očigledno pažljivo opran.

Hrvoje

 

Offline Mike20

  • Trade Count: (+5)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4656
  • Karma: 77
  • Spol: Muški
  • Lancia Delta t-jet
    • Varaždin-Zagreb
Trpaj nutra 5w40 ili 0w40,Aral i Castrol zadovoljavaju Fiat specifikaciju 95535.S2 za taj motor

Ulje ti curi vjerojatnu na izmjenjivaču topline ulje-antifriz. Gumica stvrdne a vremenom i proslini .
Obriši sve i provjeri dal bude slinilo dalje.
Zna sliniti i na povratu ulja prema karteru
 

Online danko0013

  • Član Alfa Kluba 11
  • Trade Count: (+7)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 21417
  • Karma: 366
  • Spol: Muški
  • GT 1600 Junior X2 Berlina 1750
    • Bjelovar
    • AutoServisJunior


Isprika, nisam naveo snagu motora - 88 kW.

Imam knjižicu, u njoj piše za turbobenzin (običan) ide ulje 15W-40. No ponavljam, proizvođač ulja kojeg Alfa Romeo preporučuje navodi da ta gradacija ide u Euro 5 motore, a ne Euro 6. Za te motore navodi gradaciju 0W30. A moj auto ima motor Euro 6.

Nadam se da imaju pravo oni koji su napisali da je uljna mrlja samo od izlijevanja tijekom zamjene ulja. To ću vrlo brzo saznati...

Hrvoje

5w40 je za taj motor, ne tiskaj ga na hladno I mjenjaj mu ulje do 10tkm i imas auto dok limarija ne propadne.

Sve očisti pa se vozi pa nazad na dizalicu/grabu da se vidi sta i gdje. Vec su ti napisali, izmjenjivac topline ima brtvu, sipka ulja, karter, kuciste filtera ulja, to su neka najcesca mjesta na tjet gdje moze sliniti.

Sent from my SM-S938B using Tapatalk

Nije bolest sve što boli