Pozdrav svima.
Novi sam član foruma jer sam postao po prvi put vlasnik Alfa Romeo Giuliette Sprint 1.4TB. Auto sam kupio u Njemačkoj od velikog trgovca (Stellantis) u Berlinu. Auto je proizveden u prosincu 2020. godine, prva registracija bila je u srpnju 2021. Auto je stigao u Zagreb krajem rujna ove godine s 49050 km na brojčaniku.
Auto je naizgled u jako dobrom stanju – i izvana i iznutra, a i odozdo (vidio sam ga na tehničkom pregledu i registraciji). Nema tragova korozije nigdje. Npr. cijevi za gorivo i kočionu tekućinu posve su čiste i kao nove. Lak je uz minimalna oštećenja (sprijeda, uslijed udara kamenčića), ali to je ipak normalno za ovu kilometražu. Nisam automehaničar, ali meni je auto djelovao odlično i odozdo, a to je potvrdio i službenik za registraciju koji je pregledao automobil.
Auto radi savršeno, jako sam zadovoljan. Međutim, pred desetak dana pojavio se jedan neugodan problem – uljna mrlja ispod motora. Nije velika, ali dovoljna za prilično razočaranje. Odmah sam otišao kod prijatelja automehaničara (iz hobija) koji mi je rekao da je vrlo vjerojatno došlo do curenja negdje u blizini hladnjaka ulja. Provjerio sam razine svih tekućina koje mogu provjeriti (i motornog ulja) – sve je kako treba. Dakle, očigledno je isteklo jako malo ulja, ali problem svejedno trebam riješiti.
Ovo nije jedini problem s tim automobilom. Naime, čim je auto stigao odvezao sam ga u kilometar udaljenu stanicu za tehnički pregled / homologaciju. Dok sam čekao uočio sam da uz stražnji lijevi kotač visi kabel senzora kočione pločice. To je odmah riješeno na tehničkom pregledu, čovjek koji je obavljao pregled je ponovno spojio kabel u utikač i postavio utikač u nosač, kako bi kabel sigurno stajao na svom mjestu. Taj se problem više nije pojavio.
Međutim, sve ovo što sam naveo je poljuljalo moje povjerenje u prodavača (pisao sam im vezano na curenje ulja, jer auto su mi prodali uz „garanciju“), zasada bez odgovora.
Nakon toga malo sam pažljivije pogledao što piše na papiriću o godišnjem servisu koji je zakačen u prostoru motora (prodavač je prije isporuke automobila obavio servis – zamjena motornog ulja, kočionog ulja, antifriza, filtra za zrak i pelud, filtra za gorivo). Na toj ceduljici piše da je uliveno ulje 0W-20 (bez oznake brenda/trgovačkog naziva). Ulje Selenia gradacije 0W20 za benzinske motore nisam našao nigdje, ali jesam za dizel motore (0W20 SELENIA WR Forward).
I tu dolazim do pitanja koje sam ne mogu riješiti - koje je motorno ulje prikladno za motor mojeg automobila? U originalnoj uputi koju sam dobio uz automobil stoji da je preporučeno motorno ulje Selenia StAR Pure Energy 5W-40. Međutim, to je ulje za Euro 5 motore
https://uk.pli-petronas.com/index.php/en-gb/product/selenia-star-pure-energy-5w-40, a moj auto ima Euro 6 motor. Naime, u CoC dokumentu piše: „Exhaust emission level: EURO 6 DG“. Na web stranicama Selenie nudi se ulje za takve benzinske motore: Selènia DigiteK Pure Energy 0W30
https://uk.pli-petronas.com/en-gb/product/selenia-digitek-peJe li dakle Selenia DigiteK P.E. 0W30 odgovarajuće ulje za moj automobil, imajući u vidu da se radi o Euro 6 motoru?
Želio bi napomenuti da zapravo pojma nemam što je uliveno u motor, ali i drugdje - jer o tome nisam dobio nikakve podatke uz automobil.
Smatrate li da bi bilo bolje motorno ulje ispustiti i zamijeniti odgovarajućim? Jer valjda je jasno – više uopće nemam povjerenja u to što je prodavač radio s automobilom prije prodaje. Ne želim ispasti paranoičan, ali koje je vaše mišljenje – treba li zamijeniti tekućine u automobilu i ako da, koje su kritične? U odnosu na cijenu automobila zamjena svih tekućina je zanemariv trošak, ako postoji ikakav rizik. Posebno u vezi motornog ulja.
Naravno da će auto u servis, pa bi tamo sve ovo mogao pitati, ali nekako mi se čini da je bolje ipak prije čuti ovdje mišljenja, jer ovdje je koncentracija znanja o Alfa Romeo automobilima golema.
Ponavljam, auto radi prekrasno – odradio je put od Zagreba do Komiže i nazad bez problema (do Splita i nazad autocestom). Da se ovo s curenjem ulja nije dogodilo, ne bi uopće razmišljao odlasku u servis prije rujna 2026. godine. Auto želim zadržati, želim uživati u njemu jer je svaka vožnja s njim užitak, kao i sam pogled na njega. Baš zato sam zabrinut u vezi gore navedenog – želio bi da traje što dulje.
Niže par slika automobila te ulje na donjem poklopcu motora.
Puno hvala.
Hrvoje
Na putu za Split

U blizini Komiže

Ulje na donjem poklopcu
