05-11-2025, 09:58:03

Autor Tema: Reparatura ispušne grane  (Posjeta: 4248 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Reparatura ispušne grane
« u: 07-11-2011, 22:20:21 »
Ne ide mi ovo ni u jednu temu, pa otvaram novu, možda bude još koja grana u njoj.

Vlasnik ove grane je Alfa 156 2.0 T.S. i ima manu da pukne

Zavarena je tvornički sa unutarnje strane automatom


a na izlazu skoro ništa i obično tu pukne




bila je velika pukotina od cijelim obodom na cijevi od 1. cilindra, ali sam je najprije zavario pa se onda sjetio da sam mogao štogod i slikati  :hap:


A onda i ostale preventivno


sve 4 cijevi zavarene




4 u 2


i to popravljeno u smislu zaglađivanja


onda i izlazne cijevi






poslije toga odnijeti na strojnu obradu da se baze poravnaju jer se malo iskrive od zavarivanja




sve gotovo


Sve ovo je zavarivano sa TIG-om. MAG sa CO2 nije trajno rješenje jer ne može postići blage prelaze kao TIG, a to je jako bitno zbog koncentracije naprezanja koja u kombinaciji sa vibracijama uzrokuje pucanje cijevi.
Znači što blaži prelazi to bolje. Ovo je sad bolje od nove tvorničke cijevi.

Troškovi ove reparature bi bili:
oko 500 kn zavarivanje svih zavara na slici
150 kn ravnanje baze ploče do glave
120 kn ravnanje baze do auspuha
--------------------
ukupno 770 kn

nova košta 4500 kn

Gotova reportaža  :mah:
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Reparatura ispušne grane
« Odgovori #1 u: 07-11-2011, 22:31:27 »
Ako ovo netko bude sam radio, jedan savjet:
Stijenka lima je tanka oko 1,5 mm i zavaruje se na bazu debljine od 10 mm. Ako se ide sa slabom strujom onda se nemože zagrijati baza, a ako se ide s jakom strujom zagrije se baza, ali se progori cijev. Rješenje je dvostruki prolaz: najprije podebljavanje cijevi sa dodavanjem materijala, pa onda zavarivanje za bazu. Ima 6 zavara, pa sve x 2, posla kao u priči, ali ne ide drugačije.
 

Offline MARIAL

  • Član Alfa Kluba 9
  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 2821
  • Karma: 45
  • Spol: Muški
    • Zagreb
Odg: Reparatura ispušne grane
« Odgovori #2 u: 07-11-2011, 22:37:55 »
Jedan mali trik kako izbječ problem sa naprezanjem materijala nakon varenja odnjet na (žarenje) kompletan komad.
Ako te više interesira gdje i kako to napravat može se i kod kuće ali nije baš jednostavno a ako si u Zagrebu mogu ti reći gdje da to napraviš za cca 100 kunića.
Svak čast na trudu znam ja kakav je to posao a da ga napraviš kako treba treba ti jajko mirna ruka  :da:
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Reparatura ispušne grane
« Odgovori #3 u: 07-11-2011, 22:43:01 »
Ovo je ispušna grana, odžari se ona sama na nekih 850 stupnjeva Celzijusa kada se pošteno stisne gas. Ali svejedno hvala na infu za usluge žarenja u Zagrebu  :pivo:
 

Offline MARIAL

  • Član Alfa Kluba 9
  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 2821
  • Karma: 45
  • Spol: Muški
    • Zagreb
Odg: Reparatura ispušne grane
« Odgovori #4 u: 07-11-2011, 22:53:46 »
A nije to to pravo žarenje traje 12 sati i komad se stavlja u gusnatu špenu da izaže što više kisika iz strukture materijala koji je ušao na mikroskopskoj razini u materijal tokom varenja  zato i varovi vole pucati kod promjena temeratura. A profesionala deformacija  :cigara: radim na svakodnevnoj bazi sa svakakvim čelicima i puno toga se termiči obrađuje kaljenjem, poboljšavanjem, cementiranjem.... nagledao sam se dosta poslovoa koje su ljudi napravili savršeno ali su na samom kraju što neznaljem ili uštedom zeznuli toliki trud.  :ok:
 

Offline Mladen

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 5211
  • Karma: 132
  • Spol: Muški
  • AR 159 JTDm 8v
    • Valpovo
Odg: Reparatura ispušne grane
« Odgovori #5 u: 08-11-2011, 10:14:15 »
svaka cast na ovom poslu i ja sam imao problema sa granom .. al nakraju sam se odlucio na drugu polovnu jer mi je pucalo i kada se varilo i sa gusanim eletrodama ili kak se vec zovu ... i sad sam nasao majstora koji radi sa gusom i rekao mi je da mu donesem granu i mora bit kod njega skoro 2 dana , jer ce ju prvo zagrijat pa povatir, pa ohladit, pa opet zagrijat i povarit i onda zagrijat neznam na kolko je stupnjeva rekao tocno i onda svakih sat vremena smanjivat temperaturu hlađenja za 50stupnjeva kod se neohladi .... e sad ak sam nesto krivo napisao onda je on meni krivo rekao ... 
:Horse: :mehanic
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9231
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Reparatura ispušne grane
« Odgovori #6 u: 08-11-2011, 13:28:58 »
Tvoja je bila lijevana, a ova je od zavarena od čeličnih cijevi, skroz drugačiji je postupak.
 

Offline Mladen

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 5211
  • Karma: 132
  • Spol: Muški
  • AR 159 JTDm 8v
    • Valpovo
Odg: Reparatura ispušne grane
« Odgovori #7 u: 08-11-2011, 16:30:43 »
Tvoja je bila lijevana, a ova je od zavarena od čeličnih cijevi, skroz drugačiji je postupak.
da od lijevana je moja ... al ovo je odlicno sto si napravio  :care  vidi se da si se potrudio da ispadne dobro  +
« Zadnja izmjena: 08-11-2011, 16:31:36 od mrcina »
:Horse: :mehanic