google translate teksta
Navikli smo čuti ime Wankel samo kada je Mazda u pitanju, ali oni koji su "drugačije mladi" ga se jako sjećaju dok je još postojao NSU... ali nitko ne priča o Alfa Romeu? Loše loše...
Otac ovog tehničkog projekta bio je Giorgio Sonzzi, a povijest Alfa Romea Wankel poklapa se s reorganizacijom ureda za dizajn dizelskih motora za teška gospodarska vozila, sektora iz kojeg se Alfa Romeo namjeravao odvojiti. Dio tehničara potom je preuzeo brigu o gospodarskim vozilima Alfa Romeo, dok su drugi bili angažirani na izradi internih prototipova Wankel motora.
NSU je Alfa Romeu pružio veliku pomoć u dizajnu, a potom i u razvoju rotacijskog motora, zapravo su kontakti s NSU bili mjesečni, uz razmjenu korisnih informacija za oba proizvođača.
NSU je odmah upozorio Alfa Romeo na nedostatke rotacijskog motora, čak i prije njegovih zasluga. Visoka i neposredna specifična snaga koja se može dobiti iz malog pomaka koji je omogućio da se zaobiđe oporezivanje, kompaktnost i mali broj dijelova koji su je činili, ali visoke stope CO2, odsutnost motorne kočnice (zbog izrade Wankel je dvotaktni), loše brtvljenje trokutastog rotora na unutarnjim stijenkama statora i činjenica da je komora za izgaranje u kratkom trenutku bila u istovremenom kontaktu s usisnim i ispušnim kanalima, kontaminirajući smjesu ili stvarajući neizgorene produkte.
Alfa Romeo je stvorio različita rješenja ne samo u eksperimentiranju sa brtvenim segmentima, već i kako bi nadoknadio nedostatak niskog okretnog momenta pri niskim okretajima (također imajući u vidu činjenicu da je Alfa Romeo još uvijek bio proizvođač automobila s prilično "zanatskim" dizajnerskim odjelom u usporedbi s drugim europskim proizvođačima ... tipa NSU). U skladištima se još uvijek nalaze razne rastavljene skupine rotora/statora s različitim specifikacijama jedna od druge, kao i statori opremljeni s više usisnih priključaka sve veće veličine.
U Areseu su bile izgrađene dvije kompletne rotacijske preše: akreditirana jednorotorna preša od 500 ccm s približno 64 KS i dvostruka rotora (dobivena spajanjem dva jednostruka rotora) od 1000 cm³ sa snagom od 130 KS.
One nisu bile ograničene na ispitne sobe, već su također bile postavljene na karoserije automobila za ispitivanje na cesti.
Jednorotor je ugrađen na karoseriju Spider Duetto, dok je dvomotorni na bijelu limuzinu 1750.
Sonzzi je nekoliko puta imao priliku koristiti 1750 Wankel, koji je bio jedan od servisnih automobila.
Među brojnim dokumentima koji se odnose na Wankel motor koji se i danas čuva nalazi se i poruka iz 1971. u kojoj uprava iskustva priopćava da će Wankel motor biti montiran na karoseriju eksperimentalnog GTA !!!
Zašto projekt nikada nije ugledao svjetlo? Za sve su krive SAD!!!
Sjedinjene Američke Države bile su pioniri u borbi protiv zagađujućih emisija sa sve strožim ograničenjima iz godine u godinu, a podrazumijevalo se da će na starom kontinentu nastaviti istim putem. Sonzzi je i sam radio na sustavima ubrizgavanja Spica s kojima su se Alfe prodavale u inozemstvu bile opremljene upravo prema homologacijskim parametrima, te je stoga imao jasnu svijest o tome kakva će biti budućnost i poteškoćama s kojima će se motor poput rotacijskog susresti.
Na kraju, praveći analizu troškova i koristi, 1975. godine najviše rukovodstvo Alfa Romea donijelo je odluku da prednosti ne nadmašuju nedostatke.
Za sam NSU se kaže da je bankrotirao zbog Wankela ... onda dolazi Mazda ...