E sad, da se malo dotaknem i Maranella. Tko god da prolazi kroz Italiju, a ima i malo ljubavi prema autima, trebao bi odvojiti vremena i posjetiti Maranello i Ferrarijev muzej. Stvarno se ima kaj vidjeti, od najmodernije tehnologije do starih formula i automobila, ma nešto fenomenalno.
Dok proalzite Maranellom, cijelo vrijeme odjekuju zvukovi Ferrarija, svako malo neki prođe kraj vas, i stalno k vama dolaze likovi s letcima i nude vam probne vožnje. Na svakih 100 metara ima rent-a-car koji iznajmljuje Ferrarije, Lamborghinije, McLarene i slično. I jako su uvjerljivi, jako... I mene su uspjeli uvjeriti (nije im bilo preteško) da odem na probnu vožnju. Poslali su me prema nekom malom uredu, sa velikim natpisima na talijanskom, u kojem je bila ogromna gužva, jedno desetak ljudi je bilo ispred mene. Čovjek bi pomislio da se nešto dijeli badava, ali daleko je to od istine. Dok sam stajao u redu, gledao sam popis auta za iznajmljivanje i znojio se:
Ferrari California
Ferrari F430
Ferrari 458
Ferrari 485 Speciale
Lamborghini Gallardo
Lamborghini Huracan
Cijene su više manje iste, osim za Huracan, on je bio osjetno skuplji od ostalih.
Nakon 15 minuta razmišljanja, odlučio sam se za Ferrari 458, riješio papirologiju, dobio potvrdu, i otišo do parkinga, i tamo je bio sparkan:
Dok sam prilazio autu, sav sam se tresao. Prvo sam skoro ušo s krive strane, na suvozačevo mjesto, pa me je instruktor ispravio i poslao na vozačevu stranu. Otvorio sam auta i polagano sjeo u auto. Osječaj je ko da budete sjeli na pod, sjedi se nevjerojatno nisko. Sjedalo je tvrdo, karbonska školjka obložena sa malo spužve, sve presvučeno s kožom. Pomaknuo sam sjedalo malo naprijed, vezao se i stegnuo H pojas, i sa kontrolom na sa strane volana primaknuo sam volan sebi i namjestio kako mi je odgovaralo. Nakon toga sam trebao zatvoriti vrata, i jedva sam ih dosegnuo od pojasa, zahvatio sam ručku sa jednim prstom, jedva dovoljno da se vrata pomaknu, i zatvorio sam ih. Instruktor cijelo vrijeme priča o autu, kolko ima konja, gdje je smješten motor, objašnjava da je pogon na zadnjim kotačima, bla bla bla...
A ja još ne mogu vjerovati da sjedim u Ferrariju 458, i da ću ga voziti! To je auto o kojem sam pogledao svaki video na jutubu!! I sad ću ga voziti!
Nakon uvoda, instruktor mi kaže da upalim auto, što sam i napravio, i iste sekunde digle su mi se sve dlake na tijelu. Motor je zarežao, auto se lagano stresao, i nakon sekunde potpuno primirio. Jedno 20 ljudi koji su u to vrijeme bili na parkingu i razgledavali aute, iste sekunde su se okrenuli, izvadili mobitele i krenuli snimat.
Ubacio sam auto u prvu, lijevu nogu maknuo sa strane, i lagano krenuo sa parkinga, sa ogromnim strahom.
Auto je bio u automatic modu, i nakon par stotina metara skužim da ga je skroz lako voziti, ko običan auto. Stisneš lagano gas, auto ide lagano, stisneš malo jače, ide malo jače. Lagano se vozimo po uličicama i na svakom ravnom dijelu lagano dodajem gas. Pri cca 50-60 km/h auto se vozi u 6 brzini, i kod pritiskanja gasa neviđenom brzinom prebacuje u 3. i nenormalno vuče već od 2000 okretaja. Tolko potegne da imaš osječaj da se dižeš u sicu, ko da ideš prema krovu. A tek sam na 4000 okretaja, gdje je 9500!!
Nakon 2-3 minute izlazimo iz grada na otvorenu cestu.
Proalzimo kroz kružni tok, instruktor mi kaže da stavim u drugu brzinu, držim auto oko 3000 okretaja i uključim se na otvorenu cestu.
Taj osječaj nikad neću zaboraviti! Druga brzina, 3000 okretaja, i gas u pod! 9500 okretaja, 3. brzina, bez puštanja gasa, 9500 okretaja, 4. brzina do cca 7500 okretaja, i stižem auto ispred i kočim. Instruktor mi pokazuje da šaltam u nižu dok kočim, ja ne mogu procesuirati što se upravo dogodilo! Stisnuo sam Ferrrari 458 kolko ide u drugoj i trećoj brzini, skoro do blokade! Smijem se ko budala!
Lagano usporim, isntruktor mi objašnjava da pričekam dok mi se približi auto odostraga, držim auto u drugoj na cca 3000 okretaja, i kad se približi stisnem do kraja. Nije me trebalo nagovarati!
Dolazi drugi auto iza mene, i opet ga stišćem, ovaj put mi se čini da ide još žešće nego prvi put! Druga - 9500, treća - 9500, četvrta - neznam kolko, i moram kočiti, auto je ispred mene. Ovaj put s kočenjem šaltam u nižu, treča, druga, kod svakog šaltanja motor vrisne i okretaji se podignu nevjerojatno brzo. Uff!!
Dlanovi mi se znoje samo kad se sjetim toga!