A odakle ti ta logika
:
Znam za dosta Fiata 1.9D i 1.7D (praktički isti motor) sa more kilometara...
Evo ja ću objasniti teoretski i iznijeti podatke mjerenja kompresije (praktično)
Teorija:1.9 TD moment 186 Nm pri 2400 rpm , snaga 90 ks pri 4200 rpm
1.9 D moment 119 Nm pri 2000 rpm, snaga 66 ks pri 4600 rpm
1.7 D moment 98 Nm pri 2900 rpm, snaga 59 ks pri 4600 rpm
Formula za snagu P= moment x kutna brzina
kutna brzina = 2 x broj pi x broj okretaja u sekundi
Id
emo izračunati snagu za TD motor pri 2400 rpm:P=186 x 2 x 3,14 x (2400/60) =46723 W ili 46,723 kW
U konskim snagama P=46,723 x 1,36=
63,5 KSŠto to konkretno znači: da bi 1.9 D motor pratio 1.9 TD motor na cesti koji se vrti na 2400 rpm on se mora vrtiti na nekih 4500 rpm, a 1.7 D ga ne može pratiti uopće bez obzira na okretaje. To znači da TD motor za isti prijeđeni put ima daleko manje hodova klipa gore-dolje u odnosu na D motore. A sa svakim hodom klipa se otkine pokoji atom sa košuljice cilindara i oni se polako troše. Što manje hodova tim manje i trošenja cilindara.
I još jedna bitna stvar: svi turbo motori imaju hlađenje klipova uljem sa donje strane klipa. Mlaz ulja konstantno štrca iz mlaznice sa donje strane čela klipa i tako ga hladi. Osim što ga hladi, dodatno ga i podmazuje, tako da motori koji imaju hlađenje klipova uljem traju otprilike dvostruko u odnosu na one koji to nemaju. Samo rijetki atmosferski motori to imaju. Za 1.9 D i 1.7D ne znam, nisam ih nikad rastavljao.
Praksa:Ono "znam jednoga" zaboravi, tako se ne donose zaključci.
Ja sam izmjerio kompresije na najmanje 40 1.9 TD motora i bar 30 1.9 D (Tipo, Ducato) i 1.7 D (Ritmo, Tipo, Uno) što pojedinačno što serijski za trgovce koji uvoze izvana. Zadnji 1.9 D sam izmjerio prošle godine na 4 komada Fiat Ducato 1.9 D uvoz iz Italije sa 150.000 do 160.000 km (stvarnih) za jednog trgovca i imali su 31-34 bara.
Od ovih 40-tak 1.9 TD motora ni jedan nije bio za generalku, u biti samo na jednom sam izmjerio tlakove ispod 30 bara (24 je generalka, 36 novi motor), ali ni taj nije bio za generalku.
Ovi 1.7 su bili šaroliko društvo, bilo ih je i odličnih , ali i onih za generalku. 1.9 je bolji motor od 1.7, ali uglavnom ocjena za oba motora je između vrlo dobar i odličan.
1.9 TD je posebna priča, usudio bih se proglasiti ga najboljim TD motorom do 2000 ccm na svijetu. Ne samo zbog dugovječnosti nego i zbog toga što nema ni jednu sustavnu manu. Turbina traje vječno za razliku npr. od Golfovih , pucanje glave je gotovo nepoznat pojam u odnosu npr. na Renaultove 1.9 TD kojima pucaju glave na oko 250.000 km (inače odlični da nije toga).
I da ne kompliciram poredak je sljedeći:
1. 1.9 TD
2. 1.9 D
3. 1.7 D