On topic;
Ono sto je meni jedan mestar objasnio, a nakon svih koje sam prosao, on mi je jedini slozio plin da radi kako treba i detektirao sve kvarove...
Dakle, 3-4 boce max i onda barem pola, ako ne i puni tank benzina...
Gdje god da ides, 1-2 kilometra prije nego znas da ces stat ili kada si blizu odredista, prebaciti na benzin i ugasiti auto na benzin, sto nije bas moguce uvijek, ali kada god je moguce...
A u najgorem slucaju, kad se sparkiras, ugasiti plin i pustiti ga ko turbaka, da malo odradi na ledu i onda ugasiti...
Od kada se tako ponasam prema plinu, auto mi vise ne trokira, ne baca missfire (pogotovo je ovo obozavao raditi na hladnim startovima zimi), puno manje trosi i benzina i plina...
I podjednako ide na plin i na benzin...
Sent from my iPhone using Tapatalk
Pa evo recimo…
Meni je cepelin rijesio sve probleme sa plinom, koje mi nitko drugi nije znao rijesiti……
Od stalnih curenja, do reparacije dizni, do dobrog mapiranja, da auto napokon radi i trosi normalno na plin…
Sent from my iPhone using Tapatalk
Oprostit ćeš mi ali ova dva komentara su za mene proturječna s obzirom na moja iskustva s plinom i "majstorima" koja ću navesti.
Dakle tamo negdje 2006-7 kupio sam 156 1,8TS po "popularnoj" cijeni. Nakon odrađenog velikog servisa prilikom kojega je promijenjen i set varijatora (za 30 kn) te bregasta i par hidropodizača (auto je zapravo bio u odličnom stanju za te novce, ali šoderašu TS nije bio jača strana) te uvjerenja da je auto ok odlučio sam u nju ugraditi plin. Na moju nesreću imao sam vezu u cepelinu (a ruku na srce bili su i najjeftiniji) te su "stručnjaci" u nju stavili svoju tada uobičajenu kombinaciju STAG 300, Tomasetto, žuti Valtek (na kojem su izbušili veću rupu od standarda, ali se to kasnije pokazalo korisnim zbog trimova).
Prvi dan nakon ugradnje plina sve je bilo ok. Već drugi dan prilikom žešće brdske vožnje auto je počeo trokirati, da bi ubrzo prestao raditi na plin uz osjetni smrad iz katalizatora na benzinu i žešću potrošnju istog. Dolaskom u čuveni cepelin za nastalu situaciju su bili krivi debimetar, lambda sonda, bobine, benzinske dizne ili čak benzinski kompjuter ali nema šanse da su oni shebali. Odlaskom do mehaničara i skidanjem dekla ustanovljeno je kako su "stručnjaci" u cepelinu jednu žicu od dizne gurnuli između glave i dekla pa je probila izolacija od te žice i dizna stalno bila otvorena. Naravno prilikom odlaska na reklamaciju u čuveni servis rečeno mi je kako je to nemoguće i da je sigurno kvar u benzinskoj instalaciji, ali da će mi ipak besplatno remapirati plinski komp što baš i nije najsjajnije odrađeno (remap je odrađen na mjestu u servisu).
Prilikom odlaska na redovni servis (koji im je podrazumijevao samo zamjenu filtera kod isparivača) dobro su me oženili nakon čega sam odlučio zahebati garanciju (koja im je ionako mrtvo slovo na papiru) a onog shupka od buraza koji je šatro završio elektrotehniku sterao u 3pm.
Idući servis odlučio sam napraviti kod lika na Karažniku koji mi je konačno složio mapu kako treba, ali me također oženio za servis (naravno da nije složio i indikaciju količine plina "jer je to nemoguće"). Ponukan tim iskustvima, a s obzirom da sam tehnički pismen, odlučio sam se sam pozabaviti mapiranjem i složio si mapu po kojoj je 1,8TS na plin išla 222 km/h po navigaciji (a i ledice od boce su svjetlile kako sam htio).
Na iduće servise išao sam kod dečki u Jazbini koji su me oduševili i znanjem i željom za savjetima i cijenom.
S bratićem sam išao na ugradnju plina u njegovu 1,8TS cf3 kod čovjeka na Sloboštini (on je u to vrijeme imao 159 na plin sa Opelovim motorom) koji je to odradio i odlično i povoljno uz ugodan razgovor.
Ovaj navod "onda barem pola, ako ne i puni tank benzina" mi je smiješan jer od kako sam si sam štelao mapu i to s prebacivanjem na plin na 30°C s tim da sam ju po ljetu znao i paliti na plin (STAG 300 je to mogao), auto u 80 000 km ni jedan put nije zatrokirao, a kamoli da bi izbacio grešku. Ali ako ti smatraš kako ti je "majstor" u Cepelinu sve riješio...