Dakle, napokon je san postao java - prije nekoliko dana u vozni park stigla crna ljepotica

Model je kako i piše 159 1.9JTS, 2006g., 104tkm.
Nisam trenutno planirao kupovinu auta jer me je i stara 164-ka odlično služila, ali kada se pojavila crnka rekao sam idemo probat i tako je i bilo, poklopile su se neke stvari, auto je detaljno pregledan i nakon pregleda sam dobio zeleno svjetlo.
Da, radi se rijetkom i nepoznatom motoru, benzinac upitne kvalitete koji slovi da nema onaj alfin "šmek", ali Bože moj, prilika je bila tu da se uzme 159 i nisam je htio propustiti. Sad nakon tjedan dana i par sto kilometara sam presretan da je došla kod mene. Da ne duljim, napisat ću par dojmova o autu i motoru sa malom komparacijom u odnosu na 156.
- pod jedan, ovo je prava alfa u svakom pogledu, od dizajna, voznih osobina, osjećaja za volanom pa i motorizacijom!
- auto je znatno bolji od 156 - od ovjesa, kvalitete izrade, izolacije, osjećaja u vožnji itd. Daleko od toga da je 156 loš, ali 159 je jednostavno puno bolji auto (imao sam 3 156-ice pa ne pričam bez veze).
- motor je divan, ali stvarno divan, radi jako uglađeno, na semaforu se ne čuje da auto radi, ler je miran na nekih 750rpm-a, nema onaj zvuk twin sparka što zbog bolje izolazacije, što zbog samog motora, ali meni to trenutno paše, pravi gospodski auto. Zvuk postane izražen tek na 4500-5000 rpm-a i oduševilo me kako auto ide brutalno brzo u okretaje i zvuk je tada predivan.
- Neki pričaju da je auto sa ovim motorm trom - meni osobno je ovo bez veze, za moj pojam auto ide odlično, osim toga frend koji ima 166 2.4 JTD 110kw je jučer probao auto i oduševljen je kako auto ide, pogotovo kad se razvrti.
- mijenjač mi je također puno bolji u odnosu na 156, precizan i kratkog hoda, baš taman za ovakav auto. I odlično je što ima 6.tu brzinu, za autocestu prva liga
- potrošnja - eh, to me svi pitaju...obzirom da radim malo km i da se vozim većinu vremena po ljubljanskoj nije me to zabrinjavalo. Uostalom radi se o direktnom ubrzigavanju što bi trebalo povećati učinkovitost motora, tj. optimizirati potrošnju ovisno o režimu vožnje. Evo npr. jutros na ljubljanskoj smjer centar - zapad, u 4.oj brzini na 60 km/h comp pokazuje 5,8 - 6,1 l. Naravno kad se stisne ide od 9-12 l. Očekujem da će mi se kretati između 9-10l ali to ćemo vidjeti nakon malo većeg broja kilometara.
Toliko zasad što se tiče tehnikalija, evo zasad jedna fotka da ne bude "suho" predstavljanje


p.s. disclaimer na početku - neće biti nikakvih dorada, tuninga, spuštanja u pod i sl., auto ostaje kakav je zbog praktičnosti i svakodnevne upotrebe a ionako mi je divan ovakav kakav je
