Za mene, najpozeljnija Alfa: TZ-2 nema svoju temu pa da to ispravim
Izvedena je kao nasljednica u motosportu za Giuliettu SZ a TZ je skracenica za Tubolare Zagato (Tubolare je oznacavala cjevastu sasiju). Prema ovom izvoru, proizvedena u 116 primjeraka u obje verzije:
http://www.zagato-cars.com/contents/en-us/d166_Alfa_Romeo_TZ_1_TZ2_Register.html i danas je vrlo cjenjen model za kolekcionare sa cijenom izmedu 150 000 do 450 000 USD. Proizvodila se od 1963 do 1967, a vec 1966-te ju nasljeduje u motosportu model Giulia Sprint 1600 GTA
Tehnicki podaci:
Motor: 1570 ccm, DOHC, Twin Spark
Snaga: 160-170 KS (ovisno o izvorima i modelima)
Max brzina: 216 Kmh TZ, 245 Kmh TZ-2
Mjenjac: 5 brzinski
Kocnice: Diskovi na svim kotacima
Ovjes: Neovisni sa oprugama
Tezina: 660 Kg TZ, 620 Kg TZ-2
Meduosovinski razmak: 2200 mm
Duzina: 3,950 mm TZ, 3,680 mm TZ2
Sirina: 1,509 mm TZ, 1,600 mm TZ2
Visina: 1,199 mm TZ, 1,020 mm TZ2
Uploaded with
ImageShack.usAlfa Romeo TZ je bio svrhovito izraden automobil za natjecanja i projektiran je zajednickim snagama sa Autodeltom kojoj je na celu bio bivsi konstruktor Ferrarijevih motora Carlo Chiti (Chiti je prije Ferrarija, karijeru zapoceo u Alfi). Automobil je oko spaceframe sasije dizajnirao Zagato koji se koristeci istrazivanjima Dr. Wunibald Kamm-a, izradio straznji dio nazvan "coda tronca" ilitiga "kratki rep". Kompletna vanjstina vozila bila je aluminijska.
Prve nastupe postize u 1963-ce u FISA Prototip klasi u Monzi i uzima prva 4 mjesta u klasi. Sljedece godine auto je homologiran i nastavlja sa pobjedama medu vozilima kao sta su: Ferrari 250 GTO, Shelby Cobra, Maserati Birdcage i Porsche 904. Ijako je auto zamisljen kao cestovni trkac, zahvaljujuci svom predvisljivom ponasanju i izdrzljivosti 1964-te uzima pobjedu i na Alpine Rally-u.
Uploaded with
ImageShack.usUploaded with
ImageShack.usTZ-2 je evolucija orginalnog TZ-a. prozivedeno je samo 12 komada i razlikovala se osim po dizajnu i po plasticnoj vanjstini koja je smanjila masu na 620 Kg i nesto snaznijem motoru. Predstavljena je na samom zalazu TZ karijere 1965-te jer krajem te iste godine Alfa Romeo napusta daljni razvoj ovog modela kako bi sve posvetili GTA projektu.
Uploaded with
ImageShack.usUploaded with
ImageShack.usCestovnih modeli su koristili "klasicnu" glavu motora sa jednom svijecicom po cilindru i ti motoru su razvijali snagu od 112 Ks. Takoder su se razlikovali po koznoj unutrasnjosti i staklenim prozorima za razliku od plasticnih na trkacoj verziji.
Uploaded with
ImageShack.us