Nada za nenadmašivu potrošnju TBi motora
C/P g. Mišić, inače dugogodišnji zastupnik Vialle sustava
Vialle je nakon svog LPdi sistema koji smo ugrađivali zadnjih 5 godina, patentirao novi sistem koji se predstavio na ovogodišnjem Gas showu u Waršavi.
http://www.gasshow.pl/en/about/.The DirectBlue system is specifically developed for direct injection petrol engines. Vialle is the first company who has succeeded in developing a reliable technology that injects the autogas in liquid phase directly into the cylinders, similar to petrol. Therefore the engine performance and drivability is completely maintained.
Za razliku od LPdi sistema koji je bio ograničen uglavnom na motore sa 4 cilindra i to većinom VW grupe, Direct blue radi na sasvim drugom principu. Vrlo jednostavnom i logičnom, na razlici tlakova benzina i tekućeg plina. Dvije pumpe drukaju u jednu ili drugu stranu pa ona koja je jača ubrizga svoje gorivo u pumpu visokog tlaka koja ga ubrizgava kroz benzinske injektore u cilindre. Problem s jutarnjim paljenjem koji je postojao kod LPdi sustava je riješen vrlo jednostavno. Uz FSU (fuel switch unit) su uparili mali buffer sa benzinom koji služi samo za paljenje. Nakon 10 minuta ako ne bi došlo do paljenja motora, kompjuter bi na kratko uključio pumpu plina i oslobodio pritisak u komorama čime se izbjeglo propuštanje plina kroz injektore u cilindre. Paljenje je opet na benzin i auto radi na benzin sve dok pumpa plina ne nadruka veći pritisak nego što je pritisak benzina u FSU i pomakne klip na drugu stranu i zatvori benzin. Jednostavno i efikasno.
S ovim sistemom je riješeno pitanje svih motora bez obzira na broj cilindara i zapreminu motora.
Sistem je trenutno u fazi dobivanja homologacije R115 jer je Njemačka najveće tržište za Vialle sisteme. Nama zastupnicima je obećano da će do ljeta sve biti gotovo. A onda nastupa borba sa hrvatskom birokracijom........