Nada za nenadma¹ivu potro¹nju TBi motora
C/P g. Mi¹iæ, inaèe dugogodi¹nji zastupnik Vialle sustava
Vialle je nakon svog LPdi sistema koji smo ugraðivali zadnjih 5 godina, patentirao novi sistem koji se predstavio na ovogodi¹njem Gas showu u War¹avi.
http://www.gasshow.pl/en/about/.The DirectBlue system is specifically developed for direct injection petrol engines. Vialle is the first company who has succeeded in developing a reliable technology that injects the autogas in liquid phase directly into the cylinders, similar to petrol. Therefore the engine performance and drivability is completely maintained.
Za razliku od LPdi sistema koji je bio ogranièen uglavnom na motore sa 4 cilindra i to veæinom VW grupe, Direct blue radi na sasvim drugom principu. Vrlo jednostavnom i logiènom, na razlici tlakova benzina i tekuæeg plina. Dvije pumpe drukaju u jednu ili drugu stranu pa ona koja je jaèa ubrizga svoje gorivo u pumpu visokog tlaka koja ga ubrizgava kroz benzinske injektore u cilindre. Problem s jutarnjim paljenjem koji je postojao kod LPdi sustava je rije¹en vrlo jednostavno. Uz FSU (fuel switch unit) su uparili mali buffer sa benzinom koji slu¾i samo za paljenje. Nakon 10 minuta ako ne bi do¹lo do paljenja motora, kompjuter bi na kratko ukljuèio pumpu plina i oslobodio pritisak u komorama èime se izbjeglo propu¹tanje plina kroz injektore u cilindre. Paljenje je opet na benzin i auto radi na benzin sve dok pumpa plina ne nadruka veæi pritisak nego ¹to je pritisak benzina u FSU i pomakne klip na drugu stranu i zatvori benzin. Jednostavno i efikasno.
S ovim sistemom je rije¹eno pitanje svih motora bez obzira na broj cilindara i zapreminu motora.
Sistem je trenutno u fazi dobivanja homologacije R115 jer je Njemaèka najveæe tr¾i¹te za Vialle sisteme. Nama zastupnicima je obeæano da æe do ljeta sve biti gotovo. A onda nastupa borba sa hrvatskom birokracijom........