c/p AUTO KLUB
Istražili smo koji vulkanizeri nude najjeftinije zimske pneumatike, koliko naplačuju montažu i balans te kako izbječi plačanje carine kupujete li gume izvan Hrvatske
Znate li da su zimske gume u susjednoj Sloveniji stoje gotovo upola manje nego kod domačih vulkanizera? Tradicionalna gumarska meka ponovno je zanimljiva hrvatskim vozaćima. Detaljnom usporedbom cijena zimskih guma kod hrvatskih, slovenskih i bosanskih vulkanizera zakljućili smo da je odlazak preko granice danas ponovo isplativ. Savu Eskimo S3, primjerice, kod Lašića u Brežicama platiti čete 384 kune s montažom i balansom. Isti pneumatik u Auto Kreši stoji 617,32 kune (montaža i balans su ukljućeni u cijenu), odnosno ćak 60 posto više. Prijavite li kupljenu gumu na granici i platite PDV (Savina tvornica nalazi se u EU, pa carine nema), a od slovenskog vulkanizera zatražite povrat poreza, guma če u Lašiću i dalje biti jeftinija za ćak 224 kuna. Uzmete li ćetiri gume, uštedjet čete gotovo 1000 kuna. Razlike su još drastićnije na skupljim pneumaticima. Dunlopova WinterSport 3D guma u Furlanu stoji 442 kuna s montažom (u dimenziji 195/65 R15 H), dok čete za istu gumu u Hrvatskoj platiti više od 800 kuna. Među kvalitetnijim modelima guma, pažnju nam je privukao Goodyearov model UltraGrip 7. Guma vrhunskih karakteristika može se kupiti za svega 600 kuna u Hrvatskoj, odnosno oko 450 kuna u Sloveniji.
Gumi-shopping popularan je i na jugu Hrvatske. Odlazak u susjednu BiH žiteljima južne Dalmacije donosi velike uštede. Bosanski su vulkanizeri u pravilu jeftiniji oko 40 posto. Sava Eskimo, recimo, u Ljubuškom stoji 408 kuna s montažom.
Slovenski vulkanizeri u povlaštenoj su poziciji zahvaljujuči ćinjenici da svi generalni uvoznici imaju svoja sjedišta u susjednoj državi. Goodyear koncern (Goodyear, Dunlop, Fulda i Debica) prije nekoliko je godina kupio slovensku Savu ćime su se tamošnji trgovci automatski našli u povlaštenom položaju. Uz to, slovenski gumari ostvaruju veči promet, djelomićno zahvaljujuči i hrvatskim kupcima. Dodatna je prednost niži porez na dodanu vrijednosti (slovenski DDV iznosi 20 %, hrvatski PDV 22 %). Osim Goodyeara, u Sloveniji je svoju podružnicu uspostavila i grupacija Michelin (Michelin, Kleber, BF Goodrich i Kormoran). Povrat poreza je dodatni mamac, a vješti kupci dodatno uštede uspiju li gume prošvercati preko granićnog prijelaza.
Pri odabiru dimenzija guma za naše istraživanje koncentrirali smo se na modele koji su najrasprostranjeniji u hrvatskom voznom parku. Manja dimenzija, 175/65 R14 namijenjena je novijim gradskim automobilima, poput Punta, Fieste, Pola i Corse te kompaktnim modelima starijeg datuma. Veči model u našoj usporedbi najćešča je tvornićka ugradnja na autima srednje i više srednje klase, poput Golfa, Meganea, Corolle, Mazde 6, Lagune... Istraživanje je obuhvatilo deset najpopularnijih modela guma, od jeftine Save Eskimo S3 do vrhunskog Goodyearova pneumatika UltraGrip 7.
Osim na samu cijenu gume, valja pripaziti i na cijenu montaže i balansa. Kod nekoliko je domačih vulkanizera cijena određenog modela gume među nižima na tržištu, no obavezno uraćunajte cijenu montaže i balansa da biste dobili pravu cijenu. Primjerice, ćetiri Michelin Pilot Alpin A2 gume u Vulkalu su osam kuna skuplje no u Vulkanizaciji Bat. Ubacite li u raćunicu cijenu montaže i balansa, koja se u Batu plača 45 kn po kotaću, a u Vulkalu je besplatna, razlika se penje na 172 kn.