Najprije osnove:
Karakteristične oznake koje se nalaze na gumi:
1. Širina presjeka gume u mm.
2. Poprečni presjek u %.
3. Konstrukcija gume (R = radijalna).
4. Promjer naplatka u palcima.
5. Najveća nosivost (indeks nosivosti)
6. Simbol brzine
7. Guma bez zračnice.
8. Homologacijska oznaka i broj ECE.
9. Mjesto indikatora dubine kanala dezena.
10. M & S (blato i snijeg). Zimska izdržljivost..
11. Provjerena i potvrđena za uporabu u teškim snježnim uvjetima.
12. Datum proizvodnje (tjedan, godina: destljeće 1990 -1999).
13. Mjesto za simbol o prikladnosti za transport.
14. Kod proizvođača D.O.T..
15. Država proizvodnje gume.
16. Robna marka.
17. Podrobnosti o konstrukciji gume (D.O.T.).
18. Oznaka nosivosti i tlaka (D.O.T.).
19. Vrsta gume (radijalna).
20. Oznaka koju zahtijevaju propisi SAD o izvješćivanju potrošača (stupanj kakvoće).
21. Mjesto zimskoga indikatora dubine kanala
Objašnjenje oznaka na gumiTočka 1: Širina presjeka gume linearna je udaljenost u milimetrima između vanjske strane boka napunjene gume, bez uvažavanja izbočenih dijelova oznaka, dekoracija i bez zaštitnih pojasa ili naplataka.
Točka 2: Visina presjeka jest polovična razlika između ukupnoga promjera i nazivnog promjera naplatka. Tijekom povijesti oblik gume mijenjao se od gotovo okrugle gume do plosnatijih, širih guma. Time se promijenio i poprečni presjek (A/R) gume, dakle omjer između visine i širine presjeka gume, sa 100 % na 70 %, 60 %, 50 % ili čak i manje.
Točka 3: Konstrukcija gume kod radijalne je gume označena slovom "R" u sklopu dimenzije gume na boku.
Točka 4: Promjeri naplataka u posljednjih su se nekoliko desetljeća dosta povećali. Prije desetak godina naplatak od 16" bilo je nešto izuzetno, a danas je posve uobičajeno.
Točka 5: Nazivna nosivost gume jest brojčana oznaka najvećega opterećenja koju guma može podnijeti pri brzini koju definira simbol brzine i kod određenoga tlaka zraka. Treba međutim znati da nazivna opterećenja, bez obzira na simbol brzine, vrijede najviše za 210 km/h. Kod veće brzine nazivnu nosivost treba smanjiti.
Neke gume, osobito one s oznakom ZR, ne sadržavaju opis uporabe. U tom je slučaju najbolje da se u vezi s najvećom dopuštenom nosivošću obratite proizvođaču guma.
Točka 6: Simbol brzine gume dio je indeksa nosivosti: to je slovo koje označava najveću brzinu kod koje guma može podnijeti opterećenje koje odgovara navedenom indeksu nosivosti (osim kod brzine iznad 210 km/h).
Indeks nosivosti i simbol brzine navedeni su na oba boka gume. Prvi broj označuje nosivost gume kod JEDNOSTRUKE montaže, a drugi se odnosi na DVOSTRUKU montažu.
Nazivna brzina kod M & S (zimskih) guma može biti manja od nazivne brzine vozila. U nekim je državama obvezno na vidljivome mjestu imati naljepnicu na kojoj je navedena najveća dopuštena brzina gume. Ta se brzina kod montaže takvih guma ne smije prekoračiti.
Točka 7: Riječ "TUBLESS" znači da se guma upotrebljava bez zračnice.
Točka 8: Homologacijska oznaka i broj ECE potvrđuje da guma odgovara zahtjevima uredbe ECE R30.
Točka 9: Označuje mjesto indikatora dubine kanala dezena (visina 1,6 mm) gaznoga sloja gume. Kad se guma istroši do mjesta kad su indikatori na istoj visini kao susjedna rebra gaznoga sloja, znači da je dubina kanala dezena još samo 1,6 mm. Gume morate odmah zamijeniti jer je 1,6 mm zakonom određena najmanja dopuštena dubina profila
Točka 10: Slova "M & S" znače da je riječ o zimskoj gumi sa svojstvima primjerenima za snijeg i led
Točka 11: Guma je sukladno postupcima provjeravanja ISO testirana za uporabu u teškim snježnim uvjetima i kao takva i potvrđena.
Točka 12: Prije 2000. godine datum proizvodnje gume označavale su tri znamenke na kraju serijskoga broja, pri čemu su prve dvije označavale tjedan proizvodnje, a treća godinu proizvodnje. Desetljeće 1990 -1999. označeno je s <. Od 2000. godine upotrebljavaju se četiri znamenke, od kojih treća i četvrta znače godinu proizvodnje.
Točka 13: Simbol "DOT" znači skladnost s propisima koji vrijede za gume u SAD.
Točka 14: Kod proizvođača je D.O.T. kodirana vrijednost za konstrukciju gume i oznaka sukladnosti s propisima SAD.
Točka 15: Država proizvodnje znači državu u kojoj je guma proizvedena.
Točka 16: Robna marka gume (uključuje obiteljsko ime i ime dezena, npr. "Carat Exelero", "Carat Attiro", "Diadem Linero" itd.).
Točka 17: Podrobnosti o konstrukciji gume koje zahtijeva Ured za transport u SAD (D.O.T.).
Točka 18: Najveća nosivost i tlak zraka sukladno propisima koji vrijede u SAD, KANADI i AUSTRALIJI.
Točka 19: Konstrukcija gume je "radijalna".
Točka 20: Oznaka koja se zahtijeva u SAD. Propis o izvješćivanju potrošača o jedinstvenoj ocjeni kakvoće guma (U.T.Q.G.).
Točka 21: Označuje mjesta zimskih indikatora istrošenosti gume (visina 4 mm) u glavnim kanalima gaznoga sloja. Kad se guma istoši do mjesta kad su indikatori u istoj visini kao susjedna rebra gaznoga sloja, kanali dezena gume duboki su samo 4 mm. Općenito se preporučuje da se zimske gume zamijene kad nemaju više od 4 mm dubine profila, čime se omogućuje optimalna sigurnost u zimskim uvjetima vožnje.
Simbol brzine gume dio je indeksa nosivosti: slovo koje označava najveću brzinu kod koje guma može podnijeti opterećenje koje odgovara navedenomu indeksu nosivosti (osim kod brzine iznad 210 km/h kod guma s oznakom V, iznad 240 km/h kod guma s oznakom W i iznad 270 km/h kod guma s oznakom Y.) Na vozilo se mogu montirati samo gume s najmanjom nazivnom brzinom koja je navedena u dokumentaciji vozila.
Nazivna brzina kod M & S (zimskih) guma može biti i manja od nazivne brzine vozila. U nekim je državama obvezno na vidljivo mjesto staviti naljepnicu na kojoj je navedena najveća dopuštena brzina gume. Ta se brzina kod montaže takvih guma ne smije prekoračiti.
Nazivno opterećenje gume jest brojčana oznaka najvećega opterećenja koje guma podnosi pri brzini koju definira simbol brzine i uz određeni tlak zraka.
Treba međutim znati da sve vrijednosti nazivnog opterećenja vrijede za brzinu od najviše 210 km/h kod guma s oznakom V, 240 km/h kod guma s oznakom W i 270 km/h kod guma s oznakom Y. Kod većih brzina nazivno opterećenje treba smanjiti.
Neke gume, osobito one s oznakom ZR, ne sadržavaju opis uporabe. U tom je slučaju najbolje da se o najvećoj dopuštenoj nosivosti obratite proizvođaču guma.
Sukladno uredbi Europske unije (ECE-R54) sve gume za gospodarska vozila uz oznaku dimenzije moraju imati i "opis uporabe". Taj je opis obuhvaćen u kodu koji označuje granice opterećenja i brzine u uporabi te sadržava "indeks nosivosti" za jednostruku ili dvostruku montažu i "simbol brzine" (npr. 102/100R).
Indeksi opterećenja i simboli brzine navedeni su na boku, s obje strane gume.Prvi broj označuje opterećenje gume pri jednostrukoj montaži, a drugi broj označuje opterečenje pri dvostrukoj montaži.
Nekad je navedena i dodatna oznaka koja označava odgovarajuću nosivost gume za alternativnu, veću brzinu. Navedena dodatna oznaka nalazi se u krugu.