Najprije osnove:

Karakteristiène oznake koje se nalaze na gumi:
1. ©irina presjeka gume u mm.
2. Popreèni presjek u %.
3. Konstrukcija gume (R = radijalna).
4. Promjer naplatka u palcima.
5. Najveæa nosivost (indeks nosivosti)
6. Simbol brzine
7. Guma bez zraènice.
8. Homologacijska oznaka i broj ECE.
9. Mjesto indikatora dubine kanala dezena.
10. M & S (blato i snijeg). Zimska izdr¾ljivost..
11. Provjerena i potvrðena za uporabu u te¹kim snje¾nim uvjetima.
12. Datum proizvodnje (tjedan, godina: destljeæe 1990 -1999).
13. Mjesto za simbol o prikladnosti za transport.
14. Kod proizvoðaèa D.O.T..
15. Dr¾ava proizvodnje gume.
16. Robna marka.
17. Podrobnosti o konstrukciji gume (D.O.T.).
18. Oznaka nosivosti i tlaka (D.O.T.).
19. Vrsta gume (radijalna).
20. Oznaka koju zahtijevaju propisi SAD o izvje¹æivanju potro¹aèa (stupanj kakvoæe).
21. Mjesto zimskoga indikatora dubine kanala
Obja¹njenje oznaka na gumiToèka 1: ©irina presjeka gume linearna je udaljenost u milimetrima izmeðu vanjske strane boka napunjene gume, bez uva¾avanja izboèenih dijelova oznaka, dekoracija i bez za¹titnih pojasa ili naplataka.
Toèka 2: Visina presjeka jest polovièna razlika izmeðu ukupnoga promjera i nazivnog promjera naplatka. Tijekom povijesti oblik gume mijenjao se od gotovo okrugle gume do plosnatijih, ¹irih guma. Time se promijenio i popreèni presjek (A/R) gume, dakle omjer izmeðu visine i ¹irine presjeka gume, sa 100 % na 70 %, 60 %, 50 % ili èak i manje.
Toèka 3: Konstrukcija gume kod radijalne je gume oznaèena slovom "R" u sklopu dimenzije gume na boku.
Toèka 4: Promjeri naplataka u posljednjih su se nekoliko desetljeæa dosta poveæali. Prije desetak godina naplatak od 16" bilo je ne¹to izuzetno, a danas je posve uobièajeno.
Toèka 5: Nazivna nosivost gume jest brojèana oznaka najveæega optereæenja koju guma mo¾e podnijeti pri brzini koju definira simbol brzine i kod odreðenoga tlaka zraka. Treba meðutim znati da nazivna optereæenja, bez obzira na simbol brzine, vrijede najvi¹e za 210 km/h. Kod veæe brzine nazivnu nosivost treba smanjiti.
Neke gume, osobito one s oznakom ZR, ne sadr¾avaju opis uporabe. U tom je sluèaju najbolje da se u vezi s najveæom dopu¹tenom nosivo¹æu obratite proizvoðaèu guma.
Toèka 6: Simbol brzine gume dio je indeksa nosivosti: to je slovo koje oznaèava najveæu brzinu kod koje guma mo¾e podnijeti optereæenje koje odgovara navedenom indeksu nosivosti (osim kod brzine iznad 210 km/h).
Indeks nosivosti i simbol brzine navedeni su na oba boka gume. Prvi broj oznaèuje nosivost gume kod JEDNOSTRUKE monta¾e, a drugi se odnosi na DVOSTRUKU monta¾u.
Nazivna brzina kod M & S (zimskih) guma mo¾e biti manja od nazivne brzine vozila. U nekim je dr¾avama obvezno na vidljivome mjestu imati naljepnicu na kojoj je navedena najveæa dopu¹tena brzina gume. Ta se brzina kod monta¾e takvih guma ne smije prekoraèiti.
Toèka 7: Rijeè "TUBLESS" znaèi da se guma upotrebljava bez zraènice.
Toèka 8: Homologacijska oznaka i broj ECE potvrðuje da guma odgovara zahtjevima uredbe ECE R30.
Toèka 9: Oznaèuje mjesto indikatora dubine kanala dezena (visina 1,6 mm) gaznoga sloja gume. Kad se guma istro¹i do mjesta kad su indikatori na istoj visini kao susjedna rebra gaznoga sloja, znaèi da je dubina kanala dezena jo¹ samo 1,6 mm. Gume morate odmah zamijeniti jer je 1,6 mm zakonom odreðena najmanja dopu¹tena dubina profila
Toèka 10: Slova "M & S" znaèe da je rijeè o zimskoj gumi sa svojstvima primjerenima za snijeg i led
Toèka 11: Guma je sukladno postupcima provjeravanja ISO testirana za uporabu u te¹kim snje¾nim uvjetima i kao takva i potvrðena.
Toèka 12: Prije 2000. godine datum proizvodnje gume oznaèavale su tri znamenke na kraju serijskoga broja, pri èemu su prve dvije oznaèavale tjedan proizvodnje, a treæa godinu proizvodnje. Desetljeæe 1990 -1999. oznaèeno je s <. Od 2000. godine upotrebljavaju se èetiri znamenke, od kojih treæa i èetvrta znaèe godinu proizvodnje.
Toèka 13: Simbol "DOT" znaèi skladnost s propisima koji vrijede za gume u SAD.
Toèka 14: Kod proizvoðaèa je D.O.T. kodirana vrijednost za konstrukciju gume i oznaka sukladnosti s propisima SAD.
Toèka 15: Dr¾ava proizvodnje znaèi dr¾avu u kojoj je guma proizvedena.
Toèka 16: Robna marka gume (ukljuèuje obiteljsko ime i ime dezena, npr. "Carat Exelero", "Carat Attiro", "Diadem Linero" itd.).
Toèka 17: Podrobnosti o konstrukciji gume koje zahtijeva Ured za transport u SAD (D.O.T.).
Toèka 18: Najveæa nosivost i tlak zraka sukladno propisima koji vrijede u SAD, KANADI i AUSTRALIJI.
Toèka 19: Konstrukcija gume je "radijalna".
Toèka 20: Oznaka koja se zahtijeva u SAD. Propis o izvje¹æivanju potro¹aèa o jedinstvenoj ocjeni kakvoæe guma (U.T.Q.G.).
Toèka 21: Oznaèuje mjesta zimskih indikatora istro¹enosti gume (visina 4 mm) u glavnim kanalima gaznoga sloja. Kad se guma isto¹i do mjesta kad su indikatori u istoj visini kao susjedna rebra gaznoga sloja, kanali dezena gume duboki su samo 4 mm. Opæenito se preporuèuje da se zimske gume zamijene kad nemaju vi¹e od 4 mm dubine profila, èime se omoguæuje optimalna sigurnost u zimskim uvjetima vo¾nje.

Simbol brzine gume dio je indeksa nosivosti: slovo koje oznaèava najveæu brzinu kod koje guma mo¾e podnijeti optereæenje koje odgovara navedenomu indeksu nosivosti (osim kod brzine iznad 210 km/h kod guma s oznakom V, iznad 240 km/h kod guma s oznakom W i iznad 270 km/h kod guma s oznakom Y.) Na vozilo se mogu montirati samo gume s najmanjom nazivnom brzinom koja je navedena u dokumentaciji vozila.
Nazivna brzina kod M & S (zimskih) guma mo¾e biti i manja od nazivne brzine vozila. U nekim je dr¾avama obvezno na vidljivo mjesto staviti naljepnicu na kojoj je navedena najveæa dopu¹tena brzina gume. Ta se brzina kod monta¾e takvih guma ne smije prekoraèiti.

Nazivno optereæenje gume jest brojèana oznaka najveæega optereæenja koje guma podnosi pri brzini koju definira simbol brzine i uz odreðeni tlak zraka.
Treba meðutim znati da sve vrijednosti nazivnog optereæenja vrijede za brzinu od najvi¹e 210 km/h kod guma s oznakom V, 240 km/h kod guma s oznakom W i 270 km/h kod guma s oznakom Y. Kod veæih brzina nazivno optereæenje treba smanjiti.
Neke gume, osobito one s oznakom ZR, ne sadr¾avaju opis uporabe. U tom je sluèaju najbolje da se o najveæoj dopu¹tenoj nosivosti obratite proizvoðaèu guma.
Sukladno uredbi Europske unije (ECE-R54) sve gume za gospodarska vozila uz oznaku dimenzije moraju imati i "opis uporabe". Taj je opis obuhvaæen u kodu koji oznaèuje granice optereæenja i brzine u uporabi te sadr¾ava "indeks nosivosti" za jednostruku ili dvostruku monta¾u i "simbol brzine" (npr. 102/100R).
Indeksi optereæenja i simboli brzine navedeni su na boku, s obje strane gume.Prvi broj oznaèuje optereæenje gume pri jednostrukoj monta¾i, a drugi broj oznaèuje optereèenje pri dvostrukoj monta¾i.
Nekad je navedena i dodatna oznaka koja oznaèava odgovarajuæu nosivost gume za alternativnu, veæu brzinu. Navedena dodatna oznaka nalazi se u krugu.