13-06-2024, 16:19:09

Autor Tema: Gume  (Posjeta: 606779 vremena)

0 Članova i 2 Gostiju pregledava ovu temu.

antun_156

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Gume
« Odgovori #60 u: 12-01-2007, 15:23:29 »
Bridgestone Potenza RE050A Tires
Tires
Bridgestone  Tires - Tire Size & Price Details - 1010tires.com

ContiSportContact 2
Tires

evo linkovi pa pogledaj. Ja bih na tvom mjestu izabrao Bridgestone RE 050 A,
prije par mjeseci i ja sam kupovao gume, pa sam se ipak odlučio za Goodyear Eagle F1 GS-D3
(evo link Tires)
 

Zagorar

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Gume
« Odgovori #61 u: 12-01-2007, 22:37:26 »
Ne mogu tvrditi što je bolje kad nisam imao Conti Sport Contact 2 (navodno isto jako dobra guma!), ali imam Bridgestone RE 050 A, samo u dimenziji 215/45-17 i to isto na 147-ici.

Mogu reći da sam jako zadovoljan u svakom pogledu i da se odlično dopunjava s karakteristikama auta. Prije sam imao Pirelli P7000 koje su bile dosta dobre, ali RE 050 A je priličan napredak. Mana Pirellica bila je, valjda jer su imale usmjereni profil, da su bile jako osjetljive na prisustvo uzdužnih udubina - kolotraga- na cesti pa bi na takvim mjestima bilo potrebno itekako čvrsto držati volan. Kod RE 050 A (asimetrični profil) na istim dijelovima ceste to se uopće ne primjećuje. Predivna promjena! Uz to su tiše od Pirellica koje su bile skoro nepodnošljivo glasne, a svakako najvažnije je da izvanredno drže i na suhom i na mokrom. Pirellice su bile jedino bolje u nešto preciznijem vođenju kroz zavoj.  :drive:


 

Offline piquet

  • Global moderator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 5896
  • Karma: 855
  • Spol: Muški
  • SYM
    • Zagreb
Odg: Gume
« Odgovori #62 u: 12-01-2007, 22:40:42 »
i ja sam na 147ici imao goodyear f1-gsd3 i bio super zadovoljan.
MiTo
 

Offline Boris156

  • Trade Count: (0)
  • Na probi
  • *
  • Postova: 74
  • Karma: 4
  • Spol: Muški
    • Rijeka, Hrvatska
Odg: Gume
« Odgovori #63 u: 14-01-2007, 14:18:25 »
Imao sam 2 seta Contija u 205/55-16 i guma je vrlo dobra. Odlicna na suhom i vrlo dobra na mokrom, a umjereno se trosi. Sada imam RE 050 A u 225/45-17 i mislim da je u svemu za mrvu bolja od Contija, posebno u vrlo mokrim uvjetima (sto je nama u Rijeci vazno  :ok:), gdje se bolje nosi sa aquaplaningom od Contija, ali se i nesto brze trosi. Meni je Bridgestone glasnija guma, ali to je mozda i zbog toga sto sam presao na vecu dimenziju.

Koju god da odaberes neces pogrijesiti, ali moj glas ide za Bridgestone, jer su moj favorit jos od B330 serije.  :clap:
« Zadnja izmjena: 14-01-2007, 14:21:35 od Boris156 »
 

Offline Marin krk

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 8272
  • Karma: 544
  • Spol: Muški
    • KRK
Odg: Gume
« Odgovori #64 u: 14-01-2007, 14:30:24 »
Imao sam 2 seta Contija u 205/55-16 i guma je vrlo dobra. Odlicna na suhom i vrlo dobra na mokrom, a umjereno se trosi. Sada imam RE 050 A u 225/45-17 i mislim da je u svemu za mrvu bolja od Contija, posebno u vrlo mokrim uvjetima (sto je nama u Rijeci vazno  :ok:), gdje se bolje nosi sa aquaplaningom od Contija, ali se i nesto brze trosi. Meni je Bridgestone glasnija guma, ali to je mozda i zbog toga sto sam presao na vecu dimenziju.

Koju god da odaberes neces pogrijesiti, ali moj glas ide za Bridgestone, jer su moj favorit jos od B330 serije.  :clap:

 :da: :ok:
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Gume
« Odgovori #65 u: 14-01-2007, 23:19:10 »
Prvi put u životu kupim zimske gume (za ženinu Deltu TD) , a snijega ni za lijek. Onda mi 06. siječnja pukne film i zaprašimo porodično na Biokovo da vidimo te zimske gume na djelu.
Mini reportaža sa vrha Biokova:
Test zimskih guma Pirelli Carwing. Gume su  :ok:   :ok:  :ok: , idu po ledu kao po asfaltu, uspon je na mjestima preko 10%, ali ide bez šlajfanja sa nas 5 u autu. Na vrh je izašla još samo Lada Niva, ostali auti su odustali kilometrima ranije. Ovima sa Ladom Nivom ništa nije bilo jasno, mislili su da su face sa 4x4 i reduktorom.

put prema vrhu, vidi se odašiljač i crkvica sv. Jure


put skoro do vrha


vrh


guma


tabla


južni pogled, vide se: Hvar, lijevo dio Pelješca, Korčula, iza nje Mljet, a desno onaj otočić je Sušac


Brač u sredini, lijevo dio Hvara, lijevo u daljini Vis,iza Brača je Šolta, a malo desno Veli Drvenik i Čiovo


« Zadnja izmjena: 14-01-2007, 23:25:43 od Viktor »
 

antun_156

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Gume
« Odgovori #66 u: 17-01-2007, 21:51:25 »
kad smo još kod vožnje da pitam. Dal vam se kad dogodi da kod prze vožnje kroz zavoj,
kad vam auto proklizi imate osijećaj da se gume nekud savijaju pod felgu?
 

sokre

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Gume
« Odgovori #67 u: 17-01-2007, 21:55:48 »
kad smo još kod vožnje da pitam. Dal vam se kad dogodi da kod prze vožnje kroz zavoj,
kad vam auto proklizi imate osijećaj da se gume nekud savijaju pod felgu?
Samo kad su visokoprofilne(55 i više) gume se to događa, nije stvar osjećaja nego se stvarno i događa ... kod niskoprofilnih(45 i manje) nema toga ili je zanemarivo ...
 

antun_156

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Gume
« Odgovori #68 u: 17-01-2007, 22:07:03 »
Citat:
Samo kad su visokoprofilne(55 i više) gume se to događa, nije stvar osjećaja nego se stvarno i događa ... kod niskoprofilnih(45 i manje) nema toga ili je zanemarivo ...

već sam mislio da vidim "bijele miševe" a ono stvarno se to događa.
to znači da je i opasno tako voziti (kroz zavoj) sa visokoprofilnim gumama.
 

Sale

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Gume
« Odgovori #69 u: 17-01-2007, 22:11:49 »
Samo kad su visokoprofilne(55 i više) gume se to događa, nije stvar osjećaja nego se stvarno i događa ... kod niskoprofilnih(45 i manje) nema toga ili je zanemarivo ...

a kaj je sa 50...
ja imam 195-50
to bi bilo nesto izmedu...
 

Offline GTA 147

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 1174
  • Karma: 204
  • Spol: Muški
  • 147 JTDm16v
    • Highway Tuhelj
Odg: Gume
« Odgovori #70 u: 17-01-2007, 22:28:43 »
Citat:
Samo kad su visokoprofilne(55 i više) gume se to događa, nije stvar osjećaja nego se stvarno i događa ... kod niskoprofilnih(45 i manje) nema toga ili je zanemarivo ...

već sam mislio da vidim "bijele miševe" a ono stvarno se to događa.
to znači da je i opasno tako voziti (kroz zavoj) sa visokoprofilnim gumama.
Ne mora biti.. recimo zimska gy ug-7 195/65-15 se poprilično lako uvija, al da bi izbacio stražnji kraj treba baš pretjerati  :da:
(al to, s druge strane, ovisi o gumi)--
Piše se, v Tuhlju!  :craz
 

sokre

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Gume
« Odgovori #71 u: 18-01-2007, 13:14:30 »
Kad testiram po stazi napumpam gume, ali po normalnoj cesti sve serijski. Prednje gume obavezno su zlizane preko profila, skoro do slova.   :)))
Naravno govorim o profilu 55.
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Gume
« Odgovori #72 u: 18-01-2007, 13:30:56 »


Prednja desna nakon 4 kruga na Grobniku, napumpana na 3 bara, dimenzija 215/40 16, još malo pa do felge. I to nisu krugovi u top izdanju, kasnije bi bilo još žešće.
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Gume
« Odgovori #73 u: 18-01-2007, 16:01:54 »


Ove su prvi put na Grobniku bile na Delti napumpane na 2.0 bara. Vidio sam da je to premalo, felga skoro do asfalta. Nakon sat vožnje bez stajanja prilično se potrošila prednja desna guma.
 

antun_156

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Gume
« Odgovori #74 u: 18-01-2007, 16:37:32 »
koje su ti to gume bile (dimenzije i marka), sad su neprepoznatljive  :)))?
koliko ih sada pumpas 2.5bara?
ak imaš još koju slićicu nabaci.

opasno ti je to tako mogao si nastradati. :ne:
« Zadnja izmjena: 18-01-2007, 16:38:34 od antun_156 »
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9233
  • Karma: 1285
  • Spol: Muški
  • GT
    • Solin
Odg: Gume
« Odgovori #75 u: 18-01-2007, 16:44:47 »
koje su ti to gume bile (dimenzije i marka), sad su neprepoznatljive  :)))?
koliko ih sada pumpas 2.5bara?
ak imaš još koju slićicu nabaci.

opasno ti je to tako mogao si nastradati. :ne:

Gume Matador slick dimenzija 210-pa nešto-16 cola. Sad su pokojne, ne pumaju se više. To mi je dao Robert Bradarić, on je s njima odvozio jednu trku (oko 50 km).
Ne možeš nastradati jer osjetiš da slabije drži i znaš odmak u čemu je caka. To je bilo na Grobniku, pa sam ušao u boks.

Ima još slika u galeriji od Delte Prijava

 

antun_156

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Gume
« Odgovori #76 u: 19-01-2007, 21:47:02 »
Evo još spaljenih guma.




 

antun_156

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Gume
« Odgovori #77 u: 23-01-2007, 18:59:29 »
Evo još jedan tekst za hell&toe
 

antun_156

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Gume
« Odgovori #78 u: 23-01-2007, 18:59:39 »
Heel-toe Downshift

The heel-toe downshift is a fundamental technique to driving fast through corners. During a heel-toe downshift, you'll be steering with the left hand, shifting with the right hand, clutching with the left foot, and working both the brake and gas pedals with the right foot -- all at exactly the same time.

It takes some getting used to, and it takes repetitive practice to become smooth, and have it be second nature. At first it takes a lot of concentration. You're doing a lot of things at the same time. Besides working on all the controls, you also need to be sensitive to the tire grip during braking, you have to be watching your reference points heading into a corner, and to make matters worse, if you're racing, you might have to be looking for traffic. However, after a couple of weekends of practice, you'll get the hang of it, and in no time you'll be able forget about your hands and feet, and concentrate on the track.

On the street when you approach a corner, you were probably taught to complete your braking before the corner, coast through the turn, then as you straighten out from the turn downshift, and start accelerating again. This works on the street, but it is entirely too slow a process for the race track.

For racing, the time spent transitioning from braking to accelerating must be absolutely minimized. You're racing! You don't want to be wasting a bunch of time coasting while you're switching between pedals (even if it is only 1/2 of a second). To maximize the speed and smoothness through a corner, it becomes necessary to do some cockpit acrobatics and operate the steering wheel, shifter, clutch, brake, and accelerator all at the same time.

On the race track, as you approach a corner, your right foot comes off the gas pedal and presses the brake with the ball of the foot. Before the braking is done, you need to shift gears so when the braking is done you can immediately be back on the gas. When the braking is almost done, your left foot pushes the clutch pedal in, and your right hand downshifts. However, while you've been slowing down, the engine speed has dropped. If you let the clutch out now, the car will jerk severely as the engine works like a huge brake. If you're at the edge of traction limits (which you should be), you'll lose control of the car. To prevent this, something needs to rev the engine back up to the right speed before the clutch is released. The right foot is closest, so it is elected to tap the gas pedal. Even though the right foot is busy braking, you swing your right heel over the gas pedal and give it a short push (a "blip" as it is called) to rev the engine while the left foot also lets out the clutch (the ball of the right foot is still on the brake). The amount of blip, and the clutch release timing need to be perfected so there is a perfectly smooth transition when the clutch engages the engine. Meanwhile, the heel is rotated back off the gas, the ball of the right foot has still been braking, and has been easing off as the car approaches the turn-in point. The downshift should be completed before the braking is complete, and before the turn-in. As the engine and transmission are engaged, the braking reduced, and the turn-in begun as the foot makes a smooth transition back to the gas pedal. At first only enough gas is applied to sustain the initial corner speed, and then you gradually accelerate out of the corner.

The above description is the "what" and the "why" all mixed together, so let's look at the just the steps involved in the "what" part again:

Lift the right foot from the gas pedal and press the brake pedal
Just before the braking is done, the left foot depresses the clutch pedal
The right hand downshifts (the left is still on the steering wheel)
The right foot is still applying, but easing up on the brake pressure, then rotates so the heel is above the corner of the gas pedal
The right heel gives a quick push of the gas pedal to rev the engine quickly (the ball of the foot is still on the brake easing up even more)
The left foot releases the clutch, the right foot rotate off the gas
The right foot completes the braking
The right foot slides over to the gas pedal to assume the normal position only to maintain some pressure to sustain the vehicle speed through the first part of the corner. Then accelerating out of the turn.
The whole sequence above from the second bullet to the last takes less about half a second. This takes quite a bit of practice to get right. The whole idea is to transition between braking and accelerating with absolutely no delay, and with perfect smoothness. Done correctly, there should be no jerking of the car during the downshift and transition back to acceleration.

One other note about the above description. We have assumed the use of a street car, and a street transmission with synchros. If you're using a true race transmission without synchros, then you need to modify the above shifting with a double-clutch procedure. To do this, the clutch is pressed in, the shifter moved to neutral, and the clutch released. Then the accelerator is blipped, while the shifter is in neutral (again with the heel, while the ball of the foot continues to brake), the clutch pressed back in, the shifter placed in the lower gear, and the clutch released. This is required for maximum longevity of the transmission. If you expect to get in a race car some day that is likely to have such a transmission, it's a good idea to practice this shfting technique with your street car as well, even though it technically is not necessary.
 

Offline Dama 166

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 3780
  • Karma: 54
  • Spol: Muški
  • AR 166 2,4/159ti 2,4/Spider 3.0 24V/ 159ti 1750tbi
    • Njemacka, Stuttgart
Odg: Gume
« Odgovori #79 u: 25-01-2007, 15:18:32 »
kad smo još kod vožnje da pitam. Dal vam se kad dogodi da kod prze vožnje kroz zavoj,
kad vam auto proklizi imate osijećaj da se gume nekud savijaju pod felgu?
Samo kad su visokoprofilne(55 i više) gume se to događa, nije stvar osjećaja nego se stvarno i događa ... kod niskoprofilnih(45 i manje) nema toga ili je zanemarivo ...

Niskoprofilna Guma pocinje na 60 ili 65% (nisam siguran trebalo bi pitati Seba) od sirine, a "Karkasa" onaj dio sto se vidi od Ceste do Felge je razlicito jak tj. krut. Sve zavisi od mjesavine gume, za koji auto, te za koju brzinu. Ja sam imao tj. morao voziti na 300M-om "P" oznaku koja znaci da je pojacana guma radi tereta.
To sto naprijed bijezi meni vise ide na izvagnost Auta, nego na gume, a mozda sam u krivu. Nekom bjezi naprijed nekom pozadi.
 

12701

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Gume
« Odgovori #80 u: 29-01-2007, 01:28:28 »
Čital sam članak i jedno mi nije jasno ... u leeru ići u zavoj ili skretati?????  :?:?:?: Pa tak ni u auto školi nisam vozil ...
Ako pimplas 15 km/h onda da, a ak se vozis kroz zavoj nekom vecom kilometrazom najbolje za kontrolu vozila je da je u brzini (u kojoj zavisi od jacine zavoja,brzini kretanja..). Ak se po zavojima vozis "na noz" dobro je u prvoj polovini zavoja istovremeno drzati i kocnicu i gas (kocenje zbog prebacivanja tezine na prednji kraj, a gas radi drzanja i izlaska iz zavoja). U ovom slucaju treba imati dobar osjecaj za doziranje kocione sile (praxa - malim i pametnim koracima).
Ja u voznji (kad se malo brze vozam) uvijek kad idem u nizu trznem medugas (poboljsava saltanje) ali nikad ga ne koristim pri saltanj u visu (tada proklizava lamela, a to mi ne treba).
Zakljucak: ler+zavoj - nikako!
 

Offline Dama 166

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 3780
  • Karma: 54
  • Spol: Muški
  • AR 166 2,4/159ti 2,4/Spider 3.0 24V/ 159ti 1750tbi
    • Njemacka, Stuttgart
Odg: Gume
« Odgovori #81 u: 31-01-2007, 18:16:36 »
Imao sam 2 seta Contija u 205/55-16 i guma je vrlo dobra. Odlicna na suhom i vrlo dobra na mokrom, a umjereno se trosi. Sada imam RE 050 A u 225/45-17 i mislim da je u svemu za mrvu bolja od Contija, posebno u vrlo mokrim uvjetima (sto je nama u Rijeci vazno  :ok:), gdje se bolje nosi sa aquaplaningom od Contija, ali se i nesto brze trosi. Meni je Bridgestone glasnija guma, ali to je mozda i zbog toga sto sam presao na vecu dimenziju.

Koju god da odaberes neces pogrijesiti, ali moj glas ide za Bridgestone, jer su moj favorit jos od B330 serije.  :clap:

 :da: :ok:

ovaj novi S03 je kako sam cuo jos bolji, samo sto je i mekaniji
 

antun_156

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Gume
« Odgovori #82 u: 05-02-2007, 18:05:03 »
Uzi izbor bi bio:
Bridgestone RE 050 A
ili
Conti Sport Contact 2
205/55-16
Sta bi bilo bolje i zasto?

borise koje si gume onda izabrao?
 

antun_156

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Gume
« Odgovori #83 u: 10-02-2007, 16:58:45 »
koliko pumpate gume po ljeti?
dal koristite dušik?
 

BigSaint

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Gume
« Odgovori #84 u: 10-02-2007, 17:03:21 »
koliko pumpate gume po ljeti?
dal koristite dušik?

Kod nas (NG) nema dušika tako da ga ne koristim, no ako uzmeš u obzir da je u zraku između 60-70% dušika, onda nevidim i neku veliku prednost!¨
A po ljetu napumpaš gume koliko ti je po papirima, odfuiraš se dva tri kruga po gradu da se gume ugriju i onda ponovo na manometar i smanjiš za onoliko koliko je toomuch (no opet te razlike su 0.2-03 bara pa opet nije to too much)
 

Offline Vele

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 5371
  • Karma: 839
  • Spol: Muški
  • 156 1.9 JTDm 16 V Sportwagon
    • Split
    • www.designquarto.eu
Odg: Gume
« Odgovori #85 u: 12-02-2007, 10:20:51 »
koliko pumpate gume po ljeti?
dal koristite dušik?

Ljetne gume na alu-felgama su mi na dušiku.

Nemogu tvrditi da su vozne karakteristike bolje (držanje, ležanje, udobnost), ali sam jedno siguran:
od kada imam dušik u gumama (skoro 2 godine) samo sam kontrolirao tlak i NIJEDNOM nisam morao dodavati ("dopumpavati"  :))) ).
Valjda imam sreće i s kvalitetnim ventilima i s kvalitetnim gumama.
Dakle, zaključak bi mogao biti sljedeći: temp. razlike i uvjeti vožnje barem u mom slučaju ne utječu na promjenu volumena dušika odnosno gume
što samim tim znači sigurniju vožnju.

Tlak (u ljetnim gumama) držim konstantno na 2,4 (zbog čestog brzinskog opterećenja, tj. izlaska na auto-cestu).

To je moje iskustvo  :mah:
Plava s efektom

...i zato pjevam da ne pojede me mrak...
 

Offline piquet

  • Global moderator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 5896
  • Karma: 855
  • Spol: Muški
  • SYM
    • Zagreb
Odg: Gume
« Odgovori #86 u: 12-02-2007, 13:06:22 »
ja sam isto imao dušik na 147ici i u nekih 5 mjeseci samo su zadnje gume pustile 0.05 bara.
svakako preporučujem.
MiTo
 

antun_156

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Gume
« Odgovori #87 u: 12-02-2007, 13:32:50 »
ja sam isto imao dušik na 147ici i u nekih 5 mjeseci samo su zadnje gume pustile 0.05 bara.
svakako preporučujem.

piquet a na koliko bara puniš gume?
 

Offline piquet

  • Global moderator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 5896
  • Karma: 855
  • Spol: Muški
  • SYM
    • Zagreb
Odg: Gume
« Odgovori #88 u: 12-02-2007, 13:44:12 »
na 147ici sam imao 205/55/16 i njih sam pumpao na 2,2.
na 156ici imam 215/45/17 i pumpam na 2,4.
MiTo
 

Likson

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Gume
« Odgovori #89 u: 12-02-2007, 19:11:32 »
Ovo vrijeme vec polako zivcira.. Navecer sve iznad 0C, po danu 10-15C. Kupio zimske gume i celicne felge i sve to namontirao.
Danas onako, cisto iz znatizelje pogledam ucinke toplog vremena na gume. Prednje su se vec pocele trgati. Jel da stavim natrag ljetne gume?
Evo slika prednje i zadnje zimske gume:

PREDNJA


ZADNJA