11-07-2025, 04:30:47

Autor Tema: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR  (Posjeta: 4456 vremena)

0 Èlanova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline alfista147

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 3288
  • Karma: 108
  • Spol: Mu¹ki
  • 147 kombajn edisn
    • Rijeka
147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« u: 28-10-2008, 19:30:28 »
Vidio sam na youtube-u alfu 147 1.6 twin spark compressor.©to je ubiti taj compressor,tj. kako to funkcionira i koliko se digne snaga na ovakvom motoru od 120 ks???Vidim da je ovdje auto full ¾ivèan!!!
YouTube - Alfa Romeo 147 1600ccTS Compresseur
trazim plug za kombajna marke alfa ,tip 147 i prikolicu za ¾ito
 

Agemnon

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #1 u: 29-10-2008, 20:49:00 »
Neznam koliko on podize snagu motora, to vjerovatno ovisi o samom modelu compressora. Ali ubiti compressor ti je mehanički dio koji se pokrece pomocu remenice, tako da je direktno povezan sa motorom i moze se ukljucivati i iskljucivati po zelji neovisno o okretajima kao sto je kod turbine.
Samo nisam siguran kako se ukljucuje i iskljucuje ali nejvjerojatnije preko neke elektro-spojke pomocu prekidaca.

Nadam se da si me donekle razumio i da sam pogodio na sto mislis.

Evo malo detaljnije o Compressoru imas na Vidiauto
« Zadnja izmjena: 29-10-2008, 21:00:27 od Agemnon »
 

Offline FAN

  • Moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 14072
  • Karma: 783
  • Spol: Mu¹ki
  • GT
    • Zagreb
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #2 u: 29-10-2008, 21:01:31 »
uglavnom ovih dana sam pitao seba o poveæanju snage motora 1.6 ts... rekao je da se mo¾e na dosta naèina... ali auto postaje neekonomièan a sve to skupo ko¹ta, samo citiram majstora... uglavnom nemoj ni¹ta raditi na tom motoru
:cigara: :cigara:
 

Offline alfista147

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 3288
  • Karma: 108
  • Spol: Mu¹ki
  • 147 kombajn edisn
    • Rijeka
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #3 u: 29-10-2008, 22:21:57 »
Ma pito me jedan deèko ako bi mu prodo ovaj motor,on bi to stavio u fiat uno,i ka¾e on meni da æe staviti taj kompresor i da æe prati bmw-e po rijeci....ja mislim u sebi-kakav kompresor i onda sam na¹o ovo na youtube-u i sad i mene zanima!!!!Ali kao ¹to ka¾e alfafan najbolje ni¹ ne prèkati po ovom motoru!!! :ok: :ok:
trazim plug za kombajna marke alfa ,tip 147 i prikolicu za ¾ito
 

Jure

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #4 u: 29-10-2008, 22:45:22 »
pa da li se isplati ugradjivat compressor na taj motor :?:
 

Offline Raziel

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 8255
  • Karma: 555
  • Spol: Mu¹ki
  • 01' Mazda MX-5 (NB) 1.6 16V 94' AR 146 1.7 16V
    • Sv. Klara, Kutina
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #5 u: 29-10-2008, 22:58:13 »
Kompresor se ne isplati ugraðivat niti na jedan atmosferski motor, isto kao ni turbo!

Ali nije to stvar isplativosti!   :hap:
    "...if in doubt, flat out..."   
 

Offline Boksi

  • Trade Count: (+4)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 3472
  • Karma: 134
  • Spol: Mu¹ki
    • Pula
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #6 u: 29-10-2008, 23:05:52 »
problem je u tom ¹to nisu svi motori napravljeni za turbo/kompresor :ne2:

trebaju ti kovani klipovi ako misli¹ da zabava du¾e traje! Pa onda problem sa uljem kod njih je veliki problem. Zatim mjesto u haubi, ¹to je mo¾da i najlak¹e nabaviti.


Uglavnom nastaju sitne komplikacije nakon takve ugradnje, ¹to kvari zabavu :sad:.

Kompresor ti daje oko 30ks, zapravo  ovisno o motoru. A sa turbom mo¾e¹ i vi¹e,ovisno koliko bara misli¹ nabiti :rol:.


uglavnom za N/A motor je turbo/kompresor preskupa investicija :da:
Alfa--Fiat--Lancia
 

Jure

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #7 u: 29-10-2008, 23:07:49 »
citao sam da ugradnjom compressora na 2.5 V6 24V dobijes 40-50KS
 

Offline Raziel

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 8255
  • Karma: 555
  • Spol: Mu¹ki
  • 01' Mazda MX-5 (NB) 1.6 16V 94' AR 146 1.7 16V
    • Sv. Klara, Kutina
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #8 u: 29-10-2008, 23:10:06 »
Kompresor ti daje oko 30ks, zapravo  ovisno o motoru.

Kao i turbo, i mehanièki kompresor ti mo¾e dat milijun konja! Sve ovisi o motoru, o konstrukciji kompresora (ima ih vi¹e vrsta), tlaku prednabijanja...  :zzz:
    "...if in doubt, flat out..."   
 

Offline Boksi

  • Trade Count: (+4)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 3472
  • Karma: 134
  • Spol: Mu¹ki
    • Pula
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #9 u: 29-10-2008, 23:14:09 »
Kao i turbo, i mehanièki kompresor ti mo¾e dat milijun konja! Sve ovisi o motoru, o konstrukciji kompresora (ima ih vi¹e vrsta), tlaku prednabijanja...  :zzz:

kompresor uglavnom daje manje zbog toga ¹to je mehanièki povezan sa motorom i ovisi o njegovoj jaèini!!

S turbom radi¹ i pojaèava¹ koliko hoèe¹ tj. koliko motor izdr¾i :da:
Alfa--Fiat--Lancia
 

Offline Raziel

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 8255
  • Karma: 555
  • Spol: Mu¹ki
  • 01' Mazda MX-5 (NB) 1.6 16V 94' AR 146 1.7 16V
    • Sv. Klara, Kutina
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #10 u: 29-10-2008, 23:25:18 »
kompresor uglavnom daje manje zbog toga što je mehanički povezan sa motorom i ovisi o njegovoj jačini!!

S turbom radiš i pojačavaš koliko hočeš tj. koliko motor izdrži :da:

Ha gle... Ne možeš ti ni turbo 'pojačavat' koliko hočeš... Opet ovisi o veličini turba, tlaku koji ostvaruje...
Isto ti je i sa kompresorom... Veličina remenice koju češ koristit, veličina samog kompresora... Teške matematike!

Jedno je kad recimo ideš kupit kit kompresor za 50 KS... Taj je proračunat točno za taj auto, i tlak prednabijanja je mali da motor to izdrži bez večih preinaka...
A drugo je kad ideš radit DIY kompresor... Ne vidim razloga zašto ne bi mogao izvuč snagu koju možeš izvuč sa turbom!
Razlika je što se snaga kod kompresora otpušta linearnije zbog direktne veze sa radilicom motora!


Evo jedan kompresorski uradak.... Pa si sad zamisli kolko ovo ima konja!  :care
http://www.youtube.com/watch?v=Td8gHCzy5dQ
    "...if in doubt, flat out..."   
 

Offline Boksi

  • Trade Count: (+4)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 3472
  • Karma: 134
  • Spol: Mu¹ki
    • Pula
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #11 u: 29-10-2008, 23:30:27 »
Ha gle... Ne mo¾e¹ ti ni turbo 'pojaèavat' koliko hoèe¹... Opet ovisi o velièini turba, tlaku koji ostvaruje...
Isto ti je i sa kompresorom... Velièina remenice koju èe¹ koristit, velièina samog kompresora... Te¹ke matematike!

Jedno je kad recimo ide¹ kupit kit kompresor za 50 KS... Taj je proraèunat toèno za taj auto, i tlak prednabijanja je mali da motor to izdr¾i bez veèih preinaka...
A drugo je kad ide¹ radit DIY kompresor... Ne vidim razloga za¹to ne bi mogao izvuè snagu koju mo¾e¹ izvuè sa turbom!
Razlika je ¹to se snaga kod kompresora otpu¹ta linearnije zbog direktne veze sa radilicom motora!


Evo jedan kompresorski uradak.... Pa si sad zamisli kolko ovo ima konja!  :care
http://www.youtube.com/watch?v=Td8gHCzy5dQ

to je da, al nisma htio u detalje jer me prsti bole od pisanja :craz. Turbo je zapravo kod ovog motora bolji...samo ¹to kompresor puno vi¹e zagrijava motor :da:


evo link pa nek malo proèita :ok:



Cromobilesound
Alfa--Fiat--Lancia
 

Offline alfista147

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 3288
  • Karma: 108
  • Spol: Mu¹ki
  • 147 kombajn edisn
    • Rijeka
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #12 u: 29-10-2008, 23:31:21 »
Èuo sam da je kopresor puno jeftinija varijanta od turba,postoji kopletan kit od autodelte za 1.6 twin spark,ali to je kombinacija sa turbom,motor ima tada oko 190 ks,i taj kit ko¹ta oko 40.000-45.000 kuna,znaèi snaga je porasla za dobrih 70 ks,to je jako puno na standarnih 120.Kod 2.0 twin spark motora snaga se podigne na nekih 210 ks.Nije velika razlika s obzirom na kubika¾u auta.Mene zanima koliko bi se podigla snaga na ovom 1.6 twin spark motoru sa kompresorom,ako je 30 ks,to bi bilo 150 ks.To nije lo¹e,ali ja hoæu ¾ivèanih 150 ks izvuæ iz ovog motora,na ovoj snimci auto radi koda ima 200 ks.Ba¹ me zanima kako auto ide,a na¾alost nema niti jedne snimke vo¾nje!!!
trazim plug za kombajna marke alfa ,tip 147 i prikolicu za ¾ito
 

Offline Raziel

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 8255
  • Karma: 555
  • Spol: Mu¹ki
  • 01' Mazda MX-5 (NB) 1.6 16V 94' AR 146 1.7 16V
    • Sv. Klara, Kutina
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #13 u: 29-10-2008, 23:34:02 »
to je da, al nisma htio u detalje jer me prsti bole od pisanja :craz. Turbo je zapravo kod ovog motora bolji...samo ¹to kompresor puno vi¹e zagrijava motor :da:


evo link pa nek malo proèita :ok:



Cromobilesound

Neda mi se sad èitat, al za¹to bi kompresor vi¹e zagrijavao motor od turba?  :?:

    "...if in doubt, flat out..."   
 

Offline Boksi

  • Trade Count: (+4)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 3472
  • Karma: 134
  • Spol: Mu¹ki
    • Pula
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #14 u: 29-10-2008, 23:41:23 »
Neda mi se sad èitat, al za¹to bi kompresor vi¹e zagrijavao motor od turba?  :?:



turbo pri velikim okretajima(pritiscima) poèinje dosta zagrijavati, dok kompresor zbog svog naèina rada odmah i pri niskim okretajima poèinje veliku temp. stvarati :ok:

Alfa--Fiat--Lancia
 

Offline Raziel

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 8255
  • Karma: 555
  • Spol: Mu¹ki
  • 01' Mazda MX-5 (NB) 1.6 16V 94' AR 146 1.7 16V
    • Sv. Klara, Kutina
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #15 u: 29-10-2008, 23:46:49 »
turbo pri velikim okretajima(pritiscima) poèinje dosta zagrijavati, dok kompresor zbog svog naèina rada odmah i pri niskim okretajima poèinje veliku temp. stvarati :ok:



Da, ali poveæava se temperatura usisanog zraka, a ne samog motora!  :ok:  Stvar koja se naravno rije¹ava intercoolerom! :craz

Malo sam preletio tekst... Nije ba¹ ne¹to tehnièki precizan i toèan...
    "...if in doubt, flat out..."   
 

Offline Lepi

  • Trade Count: (+5)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2156
  • Karma: 112
  • Spol: Mu¹ki
  • BMW F30, MINI COOPER
    • Zagreb, ©estine
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #16 u: 30-10-2008, 01:26:18 »
ima clan alfaowner.com foruma 1.6TS sa 300+ ks
 

Offline FAN

  • Moderator
  • Trade Count: (+4)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 14072
  • Karma: 783
  • Spol: Mu¹ki
  • GT
    • Zagreb
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #17 u: 30-10-2008, 08:26:54 »
ima clan alfaowner.com foruma 1.6TS sa 300+ ks

 :o000: :o000: :o000:

pa kako je to izveo  :?: :?:
:cigara: :cigara:
 

Offline Niko

  • Predsjedni¹tvo
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 3471
  • Karma: 239
  • Spol: Mu¹ki
    • ©IBENIK
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #18 u: 07-11-2008, 10:08:27 »
:o000: :o000: :o000:

pa kako je to izveo  :?: :?:

Sa brdo para  :da: :da:
 

Offline Alfa_gtv

  • Global moderator
  • Trade Count: (+7)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 17165
  • Karma: 503
  • Spol: Mu¹ki
  • GTV V6 TB, GIULIETTA, Z750, BEVERLY 250
    • ZG
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #19 u: 07-11-2008, 10:22:58 »
prvenstveno taj sa kompresorom nebude dugo, upalio auto nije se ni zagrijo temp. mu je na 0 i on ga sti¹æe, izgleda da ima para, a ¹to se tièe kompresora ameri to nazivaju superchargerom dosta sam prouèavao o tome jo¹ prije godinu -dvije super charger koristi snagu motora to je minus ali ima trenutni odaziv na gas, dok turbina ne koristi snagu motora ali zato nema trenutni odaziv na gas, a ¹to se tièe koliko se da izvuè iz kojeg auta sa kompresorom to je samo pitanje novaca, iz svakog motora se da izvuè brdo ks samo treba novaca i jako dobrog majstora koji je to sve veè radio ¹to kod nas ba¹ i ne postoji, surfajte malo po net-u pa æete vidjet u USA ¹ta znaèi biti "pravi majstor" prije bi reko umjetnik ¹ta se sve kod njih radi  :ok:
moja AR GTV 2.0 V6 TB

"Many of the technical solutions you'll find in a Ferrari, are also often used in an Alfa Romeo"
 

Offline alfista147

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 3288
  • Karma: 108
  • Spol: Mu¹ki
  • 147 kombajn edisn
    • Rijeka
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #20 u: 07-11-2008, 13:54:07 »
A prijatelju,Amerika je ispred nas dobrih 50 godina,....to ce se kod nas poceti raditi kad moj mali bude imao svojeg maloga,a ja jos nemam maloga.....ma stari ima jos do toga!!!! :craz :craz
trazim plug za kombajna marke alfa ,tip 147 i prikolicu za ¾ito
 

Offline Alfa_gtv

  • Global moderator
  • Trade Count: (+7)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 17165
  • Karma: 503
  • Spol: Mu¹ki
  • GTV V6 TB, GIULIETTA, Z750, BEVERLY 250
    • ZG
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #21 u: 07-11-2008, 13:55:31 »
 :craz to si dobro reko, a znam samo sam htio reæ da je sve moguæe jer sam stvarno bio prouèavo to pitanje superchargera i turba  :ok:
moja AR GTV 2.0 V6 TB

"Many of the technical solutions you'll find in a Ferrari, are also often used in an Alfa Romeo"
 

Offline alfista147

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 3288
  • Karma: 108
  • Spol: Mu¹ki
  • 147 kombajn edisn
    • Rijeka
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #22 u: 07-11-2008, 14:00:58 »
Ono sto mene fascinira je to da je od tog motora izvuko frajer +300 ks,to mi je nekako pre bolesno.....svaka mu cast,fora mi je to kad on jednod 1.6 ts 120 ks napravis bolestinu koja kida asfalt....da imam toliko viska love nebi se uopce dvoumio,stanes pored GTA i skines ga,a iza pise 1.6 twin spark, :smijeh :smijeh :smijeh :smijeh :smijeh
trazim plug za kombajna marke alfa ,tip 147 i prikolicu za ¾ito
 

Offline Alfa_gtv

  • Global moderator
  • Trade Count: (+7)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 17165
  • Karma: 503
  • Spol: Mu¹ki
  • GTV V6 TB, GIULIETTA, Z750, BEVERLY 250
    • ZG
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #23 u: 07-11-2008, 14:02:59 »
onda kupi¹ gta i iza stavi¹ 1.6 TS manje te na kraju ispade love i truda  :craz
moja AR GTV 2.0 V6 TB

"Many of the technical solutions you'll find in a Ferrari, are also often used in an Alfa Romeo"
 

Offline Niko

  • Predsjedni¹tvo
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 3471
  • Karma: 239
  • Spol: Mu¹ki
    • ©IBENIK
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #24 u: 07-11-2008, 14:15:20 »
Ono sto mene fascinira je to da je od tog motora izvuko frajer +300 ks,to mi je nekako pre bolesno.....svaka mu cast,fora mi je to kad on jednod 1.6 ts 120 ks napravis bolestinu koja kida asfalt....da imam toliko viska love nebi se uopce dvoumio,stanes pored GTA i skines ga,a iza pise 1.6 twin spark, :smijeh :smijeh :smijeh :smijeh :smijeh

Frajer je to slo¾io zbog porezne politike u GB, on ima nekih 19 godina, a porezi/osiguranje su ogromni za mlade vozace, pogotovo s autima velike kubika¾e.....a i po onome ¹to je pricao nije smio voziti auto vece kubikaze zbog neke prometne.....enivej, lik ima brdo para, a ne ku¾i ni¹ta, odve je ekipi koja to radi...i reko hocu konja.....i onda ...sve kovano - ovakvo - onakvo, on platio....i amen  :hap:
 

Offline alfista147

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 3288
  • Karma: 108
  • Spol: Mu¹ki
  • 147 kombajn edisn
    • Rijeka
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #25 u: 07-11-2008, 14:25:55 »
Trebalo bi njega pitat da nam posalje popis dijelova sto je sve stavio,i naravno koliko ga je sve to skupa doslo,pa da vidimo kolike su nase mogucnosti da to ostvarimo,vjerojatno 1:100,ali nada umire posljednja... :craz :craz :craz :craz :craz
trazim plug za kombajna marke alfa ,tip 147 i prikolicu za ¾ito
 

Offline Alfa_gtv

  • Global moderator
  • Trade Count: (+7)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 17165
  • Karma: 503
  • Spol: Mu¹ki
  • GTV V6 TB, GIULIETTA, Z750, BEVERLY 250
    • ZG
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #26 u: 07-11-2008, 14:34:10 »
misli¹ da zna kaj je gore pa ljepo ti je èovjek reko da je do¹o i reko hoèu hrpu konja i to je to  :craz
moja AR GTV 2.0 V6 TB

"Many of the technical solutions you'll find in a Ferrari, are also often used in an Alfa Romeo"
 

Offline alfista147

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 3288
  • Karma: 108
  • Spol: Mu¹ki
  • 147 kombajn edisn
    • Rijeka
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #27 u: 07-11-2008, 14:36:25 »
misli¹ da zna kaj je gore pa ljepo ti je èovjek reko da je do¹o i reko hoèu hrpu konja i to je to  :craz
mozda panj ima nekakv racun od dijelova....e da sam ja bar tako glup a da imam para,odmah bi se mjenjo :hehe: :hehe: :hehe: :hehe:
trazim plug za kombajna marke alfa ,tip 147 i prikolicu za ¾ito
 

Offline Alfa_gtv

  • Global moderator
  • Trade Count: (+7)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 17165
  • Karma: 503
  • Spol: Mu¹ki
  • GTV V6 TB, GIULIETTA, Z750, BEVERLY 250
    • ZG
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #28 u: 07-11-2008, 14:40:06 »
 :hehe:  :hehe: e i ja bi sigurno istog trena  :ok:
moja AR GTV 2.0 V6 TB

"Many of the technical solutions you'll find in a Ferrari, are also often used in an Alfa Romeo"
 

Offline Raziel

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 8255
  • Karma: 555
  • Spol: Mu¹ki
  • 01' Mazda MX-5 (NB) 1.6 16V 94' AR 146 1.7 16V
    • Sv. Klara, Kutina
Odg: 147 1.6 twin spark COMPRESSOR
« Odgovori #29 u: 07-11-2008, 17:34:04 »
prvenstveno taj sa kompresorom nebude dugo, upalio auto nije se ni zagrijo temp. mu je na 0 i on ga sti¹æe, izgleda da ima para, a ¹to se tièe kompresora ameri to nazivaju superchargerom dosta sam prouèavao o tome jo¹ prije godinu -dvije super charger koristi snagu motora to je minus ali ima trenutni odaziv na gas, dok turbina ne koristi snagu motora ali zato nema trenutni odaziv na gas, a ¹to se tièe koliko se da izvuè iz kojeg auta sa kompresorom to je samo pitanje novaca, iz svakog motora se da izvuè brdo ks samo treba novaca i jako dobrog majstora koji je to sve veè radio ¹to kod nas ba¹ i ne postoji, surfajte malo po net-u pa æete vidjet u USA ¹ta znaèi biti "pravi majstor" prije bi reko umjetnik ¹ta se sve kod njih radi  :ok:

Pretpostavljam da pod ovime misli¹ na snagu motora koja je potrebna za pokratanje samog kompresora jer je on spojen direkt na radilicu...
Ljudi uvijek misle da kod turba nema nikakvih gubitaka, ali to nije istina!  :ne2:  I za pokratanje turbo punjaèa, preko ispu¹nih plinova, utro¹i se neka snaga...
Naravno, ta snaga je drastièno manja od snage potrebne za pokretanje kompresora, ali ipak postoji!


Primjerice, negdje sam proèitao da kompresor na Mercedesu SLR McLaren koristi vi¹e od 60 KS...
    "...if in doubt, flat out..."