Alfa Romeo i „leteći tanjur“ bez krova

Alfa_Disco-Volante_Spider_09

 

Prošlo je četiri godine od posljednje najave smaka svijeta, te 82. izdanja salona automobila u Ženevi na kojem je još tada svijetu zaljubljenika u četiri kotača i volan prikazana vizija savršenstva.
Naravno da pod time ne podrazumijevam neku hostesu ili pak komadić tehnologije budućnosti, već govorim o automobilu koji se naziva Disco Volante, te koji uz potpis tvrtke Touring Superleggera donosi podsjetnik na jedan od najpoznatijih konceptnih automobila svih vremena – onaj koji je 1952. godine pod nazivom 1900 C52 na svijet donijela roda iz Alfa Romea.

1952_Alfa_Romeo_Disco_Volante_007_1605-1024x768

Kako sam se originalnog „letećeg tanjura“ (kako bi glasio doslovan prijevod složenice Disco Volante s talijanskog na hrvatski jezik), ne vidim smisla u ponavljanju cijele te priče, ali zato itekako vidim poantu u navođenju nekih od detalja koji čine ovu najnoviju topless-verziju jednog od najposebnijih automobila posljednjih godina.

Alfa_Disco-Volante_Spider_01

Naime, Alfa Disco Volante je u sklopu svoje reinkarnacije donijela živući podsjetnik na legendarnu Alfu iz pedesetih. Samim time je već ovaj novokomponirani Disco Volante itekako poseban.
Doduše, mnogi su se oko ovog automobila očitovali kroz pridjev „ružan“, no ako se mene pita, dizajnom je ovaj automobil jako daleko od takvog opisa.
Istini za volju, novi je Disco Volante nekonvencionalan i iz pojedinih kuteva ne izgleda savršeno, ali u tome i nije poanta.
Dapače, poanta je upravo u prikazu nečeg drugačijeg u odnosu na današnje limene kutije s karbonskim dijelovima koje svijet naziva sportskim automobilima, te Disco Volante zapravo samo podsjeća na sve ono što Alfa od davnina radi drugačije i posebno.

Carrozzeria-Touring-Superleggera-Disco-Volante-1200x80024x683

Alfa Romeo Disco Volante u početku nije zamišljena kao serijski automobil i to je činjenično stanje.
S druge strane je ipak planirana omanja serija ovog automobila za one štovatelje svijeta automobila koji izuzev ogromne količine entuzijazma imaju i deblji novčanik.
Sam automobil u tehničkom smislu ne odudara puno od predivne Alfe 8C Competizione, pa će mnogi skeptici reći kako je Disco Volante samo ružnija kopija inače lijepog automobila.
Oni drugi će pak reći da je 8C tek serijski automobil koji izuzev visoke cijene i nema nekih velikih atribuda za ponuditi tržištu.
No i jedni i drugi će biti u krivu, jer Alfa Disco Volante iz modela 8C preuzima tek onaj „hladan“ dio koji podrazumijeva tehnologiju, dok svojim dizajnom plijeni poglede onih koji ljepotu vide na malo drugačiji način i uživaju u posebnostima koje nekonvencionalnost uz sebe veže.
Samim time interesa već po predstavljanju ovog automobila nije nedostajalo, a kako sada stvari stoje, ekipa iz tvrtke Touring Superleggera otvara još jedno poglavlje za ovaj itekako poseban automobil.

Touring_Superleggera_Disco_Volante_03

Ako je za vjerovati tvorcima, za proizvodnju samo jednog primjerka Alfe Disco Volante potrebno je više od 4,000 radnih sati. Tome u prilog ide činjenica koja kaže da je skoro kompletan automobil rađen ručno i da je u izradi korištena oveća količina danas najboljih materijala koji postoje.
Naravno da u tom dijelu priče govorimo o brušenom aluminiju, karbonu, najfinijoj koži i svim ostalim materijalima kakve nećemo naći u nekom običnom gradskom prometalu.
Tvrtka Touring Superleggera sve je podredila poimanju apsolutne ekskluzivnosti i finalni produkt doista tako i izgleda – skupo, raritetno i posebno do bola.

alfa-romeo-8c-competizione-07-1024x768

Što se tehnikalija tiče, spomenut ću ih čisto radi forme, jer performanse u sklopu ovakvog automobila zapravo ne znače puno. Zapravo znače tek toliko da kupci znaju da izuzev jednog umjetničkog djela na kotačima imaju i oveću količinu snage na raspolaganju.
Uglavnom, motor pod zaobljenim poklopcem identičan je onom kakav je moguće pronaći u sklopu Alfe 8C, što u prijevodu znači ukupno 444 konja dobivenih iz osam cilindara posloženih u slovo V i 4,7 litara zapremine. Reklo bi se „sasvim dovoljno“, zar ne?!
Sva ta snaga podrazumijeva i performanse koje ne odudaraju od modela 8C Competizione, no te brojke nema smisla navoditi s obzirom na to da vjerojatno niti jedan od malobrojnih primjeraka koji su planirani za proizvodnju neće baš biti česti gosti na cestama.

…i tu dolazimo do problema…

Alfa_Disco-Volante_Spider_08

Naime, kada netko od nas „običnih smrtnika“ mašta o ovakvom automobilu, u pravilu mašta o vožnji i uživanju bez krova pod čistim plavim nebom. No automobili poput Alfe Disco Volante Spider takve scene (pre)često ne doživljavaju, već se tijekom svog životnog vijeka tek ponekad provozaju kroz Dubai ili neko slično pomodarski-nastrojeno mjesto gdje bogataša ne nedostaje. Ostatak vremena ovakvi automobili provode skriveni u nekom zatvorenom prostoru i iz automobila se malo pomalo pretvaraju u poslovni potez ili investiciju kojoj će s vremenom rasti vrijednost.

Alfa_Disco-Volante_Spider_06

To je naravno sasvim razumljivo s jedne strane, no s one druge nema apsolutno nikakvog smisla, jer imati ovakvog što u svom posjedu i ne uživati u tome na cesti graniči s kriminalnom radnjom.
Stoga je žalosno da Alfu Disco Volante ni u kojoj karoserijskoj izvedbi vjerojatni nikada nećemo doživjeti u stvarnom svijetu, već samo na fotografijama koje dvodimenzionalno pričaju svoju priču, dok je ona prava milijunima godina daleko od istine.

Šteta, jer je Disco Volante u svom topless izdanju (i opet) doista jedan od najposebnijih automobila svog vremena i kao takav ne zaslužuje skrivanje u podrumu.
No tako to valjda mora biti…

Alfa_Disco-Volante_Spider_03

Autor: Ivan IGloo Gluhak   https://plus.google.com/103047859616224531444/posts

Copy:http://automobili.dnevnik.hr


Comments are closed.