• VIĐENI U HRVATSKOJ: Alfa Romeo SZ u Zagrebu

    Posted on by a.m.alfa

    Alfa Romeo SZ

    !!!!!!!!!!!!!!!!ure

    Što je to?
    U fazi dok je bio prototip, Alfa Romeo SZ (Sprint Zagato) nosio je naziv ES-30, što je oznaka koja raščlanjivanjem daje izraz Experimental Sportscar 3,0-litre (eksperimentalni sportski automobil s trolitrenim motorom). Razvijen je krajem 1980-ih godina kao pokušaj izrade vozačkog automobila koji je trebao skrenuti svjetsku pozornost na Alfu Romeo i podići mišljenje javnosti o tvrtci na novu razinu. Pozornost je zasigurno uspio dobiti s obzirom na to da raspolaže izgledom koji je knjiški primjer pojma „polarizirajući“. Ili obožavate njegovu ekscentričnost, ili ju mrzite. Zanimljivo je spomenuti da, unatoč tome što nosi naziv Zagato kao i njegove oznake, za veći dio posla oko dizajna umjesto tog dizajnerskog studija i karoserista zapravo je odgovoran Fiatov centar iza kojeg su stajali Mario Maioli i Robert Opron.

    Zašto je bitan?
    Bitan je zato što se radi o doista rijetkom automobilu. Koliko mi je poznato, primjerak koji sam ulovio jedini je u Hrvatskoj, dok se na cijelom svijetu (najvećim dijelom u Europi) nalazi tek njih 1036. Svi primjerci kupe verzije (postoji još rjeđi Roadster Zagato) bili su crvene boje s tamnosivim krovom, osim jednog jedinog koji je bio kompletno crni, a izrađen je specijalno za Dr. Andreu Zagata.

    Koja verzija točno?
    Jedan od brojeva hrvatske verzije Evo magazina davne je 2007. godine imao priču upravo o ovoj Alfi Romeo, pa sam iz nje uspio otkriti da se radi o 844. proizvedenom primjerku s tek nekoliko dorada u odnosu na serijski model. Od njih valja izdvojiti po dvije ispušne cijevi sa svake strane umjesto jedne na lijevoj strani, veće i šire kopije originalnih naplataka i AP Racing kočne čeljusti. SZ pogoni 3,0-litreni V6 motor od lake aluminijske legure, koji daje 210 KS i 245 Nm okretnog momenta. Automobilu do stotke treba oko sedam sekundi, a najviše može postići brzinu od 245 km/h.

    Gdje je viđen?
    Vjerujem da je automobil garažiran i čuvan pod plahtom, pa je prava sreća da sam ga uspio pronaći u Španskom na otvorenom parkiralištu.

    !!!!!!!!!!!!!!!!!!!e

    Ostatak galerije : http://www.klipmagazin.com/2015/08/videni-u-hrvatskoj-alfa-romeo-sz-u-zagrebu/

    Objavljeno 30.08.2015. u kategoriji : VIĐENI U HRVATSKOJ
    Piše: Dino P.
    Fotografije: Klip Magazin
    copy:  www.klipmagazin.com

  • Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio 2015 – nova Giulija primjećena i na cesti

    Posted on by a.m.alfa

    Alfa-Romeo-Giulia-Quadrifoglio-2015-01-635x355Iako se službena premijera očekuje tek idući mjesec na Frankfurt Auto Showu, nova Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio je ovih dana viđena na cesti, u pokretu. I uhvaćena je na smartfonu i objavljeno je na Youtubeu.

    Alfa-Romeo-Giulia-Quadrifoglio-2015-02

    Ono što se može primijetiti već na prvu loptu, nogometaškim rječnikom rečeno, je izuzetna ljepota nove Giulije. Istina, i ona stara je bila vrlo lijepa, no nova Alfa Romeo Giulia Quadrifoglio je s jedne strane vrlo elegantna, a s druge strane izgleda vrlo moćno, čak bismo rekli sportski.

    Ako vam se sviđa BMW M3, Cadillac ATS-V ili Mercedes-AMG C63, svidjet će vam se i ovaj automobil. U prodaji će se pojaviti do kraja godine, tako smo saznalli.

    A što je pod haubom? Nećete vjerovati, ali ugrađen je V6 motor koji potpisuje Ferrari i koji razvija 510 konja, a spojen je na mjenjač s dvostrukom spojkom. Zahvaljujući odličnoj aerodinamici i laganim materijalima od karbon-fiberskih vlakana, ovaj ljepotan će od 0-100 km/h ubrzati za samo 3,9 sekundi.

     

     

     

     

     

    copy:  www.automanija.com

     

     

     


  • ALFA ROMEO 75 Istinski predak nove Giulije

    Posted on by a.m.alfa

    alfag_900089S1

     

    Posljednjih godina nijedna nova Alfa nije bolje od nove Giulije označila povratak milanske marke na staze stare slave. I to ne toliko zbog 510 KS, koliko postiže V6 twin-turbo motor u izvedbi QV, koja je pokazana na nedavnoj svjetskoj premijeri u Areseu, kao ni zbog izgleda (jer s velikim scudettom, uskim prednjim i stražnjim svjetlima te klinastom karoserijom djeluje kao suvremena Alfa 156), nego ponajprije zbog povratka Alfe u klasu limuzina na stražnji pogon. Svi Alfisti su odahnuli, ponajprije oni zagriženi, i složili se da je to napokon to. Duhovni predak današnje Giulije kultna je Alfa s oznakom 75, predstavljena 1985., na 75. rođendan marke.

    alfa0_900086S0

    Osim što je imala stražnji pogon, istinski zaljubljenici će istaknuti i da je bila i posljednja prava Alfa projektirana i stvorena u inžinjerskim odjelima Alfa Romea, prije no što je je tvrtku preuzeo Fiat i započelo eru dijeljenja platformi, odnosno prelaska na prednji pogon. S novom Giulijom sad sve kreće iz početka, a prije no što isprobamo novo Alfino čudo, uputili smo se u Požegu da se prisjetimo što je to Alfina 75 nudila vozaču prije 25 do 30 godina i zašto je stekla kultni status. Kultni je status stekla ne zbog izgleda nego zbog onog što krije ispod lima, a to je savršeno uravnotežen sportski sklop. Tehnički temelj Alfe 75 bila je, naime, famozna transaxle platforma preuzeta sa Alfette iz 1972. Motor je postavljen sprijeda uzdužno, novorazvijeni mjenjač straga na stražnju osovinu, a stražnje disk-kočnice uz sam mjenjač. Uz to je i stražnji ovjes tipa de Dion, u kombinaciji s Wattsovim sponama. Za današnje vrijeme to je prilično staromodna, zastarjela konfiguracija, no njezina prednost bio je savršen raspored težine na prednju i stražnju osovinu, gotovo idealnih 50:50.

     

    Ispod prednjeg poklopca u sedam godina, koliko se Alfa 75 zadržala u proizvodnji, ugrađivani su razni motori – benzinci 1.6, 1.8 i 2.0 sa 110, 120 i 128 KS (prvo s rasplinjačem, kasnije s ubrizgavanjem) te turbodizelaš 2.0 sa 95, a kasnije 112 KS. No, ovaj Alfin model u zvijezde je ipak iskovao gornji dom njezine motorne ponude – benzinci 2.5 V6 sa 156 KS, kasnije 3.0 V6 sa 192 KS te, kao kruna svega, 1,8-litreni turbobenzinac sa 155 KS, ugrađen u samo 6536 primjeraka (od sveukupno 375.257 sklopljenih Alfa 75). Dio 1.8 turbobenzinaca pojavio se u Europi u izvedbi 1.8 Turbo America, kojom je tvrtka željela proslaviti lansiranje modela 75 u Sjevernoj Americi, gdje se prodavao pod imenom Alfa Milano (i isporučivao samo s motorima 2.5 V6 i 3.0 V6). Izvedba 1.8 Turbo America u tu je čast preuzela pojedine detalje Milana, poput amerikaniziranih, zbog zadovoljavanja tamošnjih sigurnosnih standarda, izduženih branika. No, zanimljivo je, na američkom se tržištu nikada nije prodavala.

    alfa2_900074S0

    Vlasnik takve rijetke Alfe 75, iz 1989. godine prije deset godina kupio ju je u Istri, u otužnom stanju te je do danas, uz puno truda i odricanja, doveo do gotovo stock stanja. Ni sam ne zna koliko je točno vremena i novca uložio, jer nije vodio evidenciju već je kao pravi entuzijast išao za srcem, malo po malo, koliko su mu to prilike dopuštale. I pritom koristio gotovo isključivo originalne rezervne dijelove. I 1,8-litreni turbobenzinac još uvijek radi besprijekorno. To je osamdesetih bio pravi dragulj s dva bregasta vratila te golemim turbopunjačem Garrett T3 sa 155 KS i performansama koje su respektabilne i za današnje pojmove. Alfa stotku iz stajanja hvata za 7,7 sekundi i vozi do 214 km/h. Sve to obećava istinske užitke za upravljačem auta koji nema servoupravljač.

    No, zato je tu ono bez čega bi vožnja po mokrom bila gotovo nemoguća – mehanički zatvarač diferencijala na 30 posto. Vrlo koristan dodatak, posebice kad kroz zavoje vozite auto sa stražnjim pogonom i samo 1130 kilograma. Jer kad turbo rukne svom snagom na oko 3000 okretaja, upravljač tad treba držati čvrsto, biti oprezan na gasu i brz na 5-stupanjskom ručnom mjenjač te zadržati hladnu glavu. Premda su takvi turbo udari zauvijek ostali u osamdesetima, lijepo se bilo na cesti prisjetiti kako je to nekada izgledalo kod Alfe… Jer, Alfa 75 1.8 Turbo America istinska je Alfa staroga kova od kotača do krova, obiteljska limuzina s četverim vratima koja je istodobno pravi vozački buntovni automobil pun testosterona, koji nevješte lako može iznenaditi. A da sve opet ne završi kukanjem kako se takvi auti danas više ne rade, ipak ćemo prije donošenja konačnog zaključka pričekati još i prvi test nove Alfe Giulije…

    alfa1_900083S0

    1.8 TURBO AMERICA (1985. – 1992.)

    TEHNIČKI PODACI

    Motor turbobenzinski

    Obujam 1779 ccm

    Snaga 155 KS pri 5800/min

    Moment 226 Nm pri 2600/min

    Mjenjač ručni, 5 stupnjeva

    Dimenzije 433 x 165 x 135 cm

    Pogon stražnji

    Masa 1130 kg

    Raspored mase 51,6:48,4 %

    Brzina 217 km/h

    0 do 100 km/h 7,7 sekundi

    Potrošnja (tvornička) 11 l/100 km

    Cijena novog (1986.) 34.900 DEM

     

     

    copy: http://autoklub.jutarnji.hr


  • Fićo, Vespe, Alfe, pizze, kancone …

    Posted on by Argor

    FI2

    U suradnji Talijanske unije, Zajednice Talijana Mošćeničke Drage, Turističke zajednice i Općine, 14.,15.i 16. kolovoza, održana je druga po redu manifestacija “Italia in Arte e Cultura”. Trodnevni je program osmišljen s ciljem promicanja talijanske kulture i znamenitosti. Tako smo već u petak, na balkonu staroga grada, mogli čuti i vidjeti uprizorenje “Romea i Julije”, čuvenog ljubavnog para iz Verone, mandoliniste i harmonikaše Lorisa i Ferucia te njihove izvedbe najpoznatijih talijanskih kancona. Subota je okupila mnoštvo ljubitelja talijanskih automobila i motocikala pa su rivom prodefilirale Alfe, Vespe i nadaleko poznati Fiat 600 – popularni Fićo. Uz bogatu gastronomsku ponudu i dugoočekivanu, obilnu kišu, koja je u subotnjim, večernjim satima rashladila brojne turiste, gosti su mogli uživati u ipak nešto neuobičajenoj slici Mošćenićke Drage. Današnji program, zbog mogućnosti lošeg vremena, odgođen je za petak 21. kolovoza. Podsjetimo, goste Mošćeničke Drage tada očekuje tradicionalno natjecanje u plivanju i veslanju, natjecanje picajola u izradi talijanske pizze i kao kruna trodnevne manifestacije moći će čuti čuvene talijanske arije u izvedbi tenora Hrida Matića.

    Tekst i foto: Tamara Šoić http://rijecan.in/foto-fico-vespe-alfe-pizze-kancone-i-cuveni-ljubavnici-iz-verone-u-moscenickoj-dragi/

      FI6


  • Alfa Romeo Giulia koristit će Ferrarijev Twin-Turbo V6

    Posted on by a.m.alfa

    image_56888

    Stražnjim pogonom napada BMW Serije 5, premijera 24.06.
    Talijani se vraćaju korjenima. Nakon modela 159, neuspjelog braka s Opelom te nakon što su spali na jedan i pol model (Giulietta i MiTo), Alfa Romeo vraća se u velikom stilu. Nova limuzina reinkarnirat će slavno ime Giulia, pogon će biti stražnji, fokus na vozačkom užitku, a pod haubom će se nalaziti motor iz Ferrarija.
    Nakon što je iz Maranella stigla potvrda kako će oživjeti model Dino i pozicionirati ga ispod 458, odnosno 488, dakle, kao početnu stepenicu, za njega su već razvili novi motor. Riječ je o trolitrenom Twin-Turbo V6 sa 500 KS, koji će sa potrebe Giulije biti prigušen.
    Bazni motor bit će unaprijeđena izvedba 4-cilindarskog turbobenzinca 1.75, iz modela 4C, koji će biti osnažen na okruglo 300 KS. Navodno će se Giulia nuditi i u izvedbi s pogonom na sve kotače, koji će isporučiti Maserati.

     
    http://autoportal.hr/clanak/alfa_romeo_giulia_koristit_e_ferrarijev_twin_turbo_v6


  • 39. službeni susret Alfista – 13. i 14.06.2015 – Rijeka

    Posted on by mareo

    Karting, defile kroz Rijeku, parkiranje na Korzu, Grobnička staza…..dovoljni su aduti za pozvati vas sve na 39. službeni susret alfista, u organizaciji Kluba ljubitelja Alfa Romea. Ujedno, Alfa klub slavi svoju 10. obljetnicu postojanja.

     

    1538709_864839986920987_3137745972058623505_n

     

    Detaljne informacije, te prijave za susret na forumu:

    INFO: Ovdje

    PRIJAVE: SubotaNedjelja

    PROGRAM SA SVIM BITNIM INFORMACIJAMA U PDF-u preuzmite ovdje -> http://www.alfisti.hr/download/AlfaMeet2015_RI.pdf

     

    Vidimo i vozimo se!!!


  • Alfa Romeo Giulia 1.8 TBi – dvije turbine za Cuore Sportivo

    Posted on by mareo

    Nasljednica Alfe 159,Giulia na ceste stiže krajem 2015.godine te donosi posve novu koncepciju sa stražnjim pogonom po uzoru na BMW. Time u Alfa Romeu jasno daju do znanja da im je cilj postaviti nova mjerila klase što se tiče dinamičkih osobina.

    Prvi u nizu novih motora za Giuliu je turbo benzinski 1.8 litreni čija se slabija varijanta sa 240 konjskih snaga ugrađuje u Giuliettu i 4C. Nova inačica
    motora u potpunosti je redizajnirana kako bi osigurao maksimalne performanse uz maksimalnu ekonomičnost. Motor koristi direktno ubrizgavanje goriva JTS 2.generacije u kombinaciji sa dvije turbine.

    Manja turbina zadužena je za odaziv pri niskim okretajima, veća turbina je u funkciji pri srednjim i višim okretajima. Po prvi puta u povijesti u kombinaciji sa dvije turbine biti će ugrađen i dvostruki varijator faze odnosno sustav varijabilnog upravljanja usisnim i ispušnim ventilima. Motor će zadovoljavati norme ispušnih plinova Euro 6 koje na snagu stupaju 2016.godine. Uz sve tehnološke novotarije novi motor ispaljuje čak 300 konjskih snaga pri 5.600 okretaja te 400 njutnmetara najvećeg okretnog momenta pri 3.800 okretaja. Uz pomoć sekvencijalnog mjenjača sa dvije spojke TCT performanse su ubojite. Svega 6,0 sekundi potrebno je od 0 do 100 Km/h uz maksimalnu brzinu od 245 kilometara na sat. Jedva čekamo novi Cuore Sportivo na cesti.

    izvor: http://netmobil.net.hr

     


  • Termoli će proizvoditi dva nova motora za Alfa Romeo

    Posted on by Argor

     

    FCA izvršni direktor Sergio Marchionne, i COO za EMEA regiju, Alfredo Altavilla , najavili su da će pogon za proizvodnju dva nova motora biti u tvornici grupe u Termoli.
    Oba motora su za buduće Alfa Romeo modela i kao takva, će igrati važnu ulogu brandu u globalnom povratku.
    Prvi je napredni, 4-cilindarski s visokom izlaznom snagom motora, razvijen za Alfa Romeo. Drugi je Ferrari-izvedenica, 6-cilindarski motor, koji je razvijan posebno za Alfa Romeo.
    Uz instalirani proizvodni kapacitet za više od 200.000 jedinica, postrojenje će biti u stanju zadovoljiti otprilike polovicu ukupnog volumena, projiciran u Alfa Romeo planu za 2018.
    Usvajanje novih znanja u postrojenju već je u tijeku, a današnja svečanost također uključuje instalaciju prvog komada opreme na jednoj od budućih proizvodnih linija.
    Ukupno, više od pola milijarde eura bit će uloženo u dizajn, razvoj i inženjering motora i izgradnju novih proizvodnih linija.
    Postavljen je rok od šest mjeseci, tijekom kojih će zaposlenici proći potrebnu obuku.
    Nove proizvodne djelatnosti omogućit će da se broj zaposlenih na privremenom otpuštanja u Termoli, u kojima je trenutno zaposleno ukupno 2.400 ljudi, svede na nulu. Osim toga, u narednih nekoliko mjeseci 50 mladih ljudi će biti angažirano u strateškim ulogama, uključujući i položaje koji se odnose na treću smjenu potrebnu u određenim područjima proizvodnje mjenjača.
    “Ovaj visokotehnološki projekt je sastavni dio naše oklade na Alfa Romeo “, rekao je Sergio Marchionne zaposlenicima. “To je zbog vašeg tehničkog znanja i sposobnosti da se raspodjeli proizvodnja ovdje u Termoliju. Ona također predstavlja priliku za vas da pokažete svijetu što možete postići. ”
    CEO-s posjet, također je obilježio 30. godišnjicu FIRE motora, koje se nastavlja kao mjerilo tehnološke izvrsnosti i jedan od najvećih uspjeha u automobilskom polju.Termoli postrojenje je proizvelo 20 milijuna FIRE motora od ožujka 1985. godine.

    Termoli: DODATNE ČINJENICE
    Termoli postrojenje ima ukupnu površinu od 1,3 milijuna m2 (od kojih je 180.000 m2 pokriveno), a trenutno proizvodi dva motora (8-ventilski i 16-ventilski FIRE) i dva mjenjača (za Fiat Ducato i razne srednje-veličine putničke automobile). Ukupno oko 5.000 jedinica se završi dnevno.
    Budući da je počeo s radom 1972. godine, postrojenje je proizvelo 20 milijuna motora i više od 13 milijuna mjenjača.
    Termoli 3. zgrada, izgrađena za proizvodnju obitelji FIRE, otvorena je 30. ožujka 1985. u nazočnosti talijanskog predsjednika Sandra Pertinija i Fiatovog predsjednika Giovanni Agnellija.
    Postrojenje je vrlo fleksibilno i jedno je od samo nekoliko postrojenja u svijetu u kojem se proizvode motori i mjenjači. U 2009. g. postignut je rekord u proizvodnji sa više od 971.000 motora proizvedenih u tvornici.
    Postrojenje trenutno ima 2.400 zaposlenih, od čega 94% živi u regiji Molise, u kojoj se postrojenje i nalazi.