• Tko je kralj u Alfa Romeo obitelji, Giulia ili Stelvio?

    Posted on by a.m.alfa

     

    Znamo da se nestvarno dobro snalaze na stazi, no utrka ubrzanja otkrit će tko je za nijansu brži i čijih 510 KS bolje funkcionira

    Toliko smo puta do sada pisali o ovim prekrasnim Talijanima. Alfa Romeo vratio se na automobilsku kartu i to na kakav način. Prvo je sve ljubitelje očarala limuzina sportskog srca, a godinu kasnije se pojavio i prvi SUV ove marke – Stelvio.

    Kruna njihove ponude piše se QV slovima, odnosno Quadrifoglio. Famozna djetelina donosi 510 KS u oba modela. Isto srce od 2,9 litre obujma i V6 oduševilo je poklonike i sve važnije aktere na auto sceni.

     

     

    copy:www.autoportal.hr

     


  • Riječka “alfa”: Kako je u garaži u Ciottinoj 1935. dizajniran superbrzi bolid

    Posted on by a.m.alfa

    Braća Oskar i Gino Jankovits 1935. godine od Viktora Janosa, uglednog dizajnera koji je oblikovao Alfine automobile, dobivaju zadatak dizajnirati supersportsku Alfu 6C 2300 Aerodinamica Spider. Oni to čine u očevoj garaži u riječkoj Ciottinoj ulici. Riječki entuzijast Zoran Petrović želi projekt Scuderia Aerodinamica Spider uključiti u EPK

     

    Ma koliko je vrijeme s početka prošlog stoljeća bilo turbulentno te je jednom od najvećih jadranskih gradova donijelo čitav niz ustavnopravnih promjena – nakon propasti austrougarskog imperija uspostavljena je Slobodna država Rijeka koja je treba biti preslika kneževine Monako na Kvarneru, a vrlo brzo za njom dolazi i Provincia di Fiume kao sastavni dio Italije – živjeti u tadašnjoj Ciottinoj ulici, koja danas nosi naziv Erazma Barčića, bilo je pravo zadovoljstvo.

    Ubrzani razvoj grada koji je u pola stoljeća s 20 došao na više od 50 tisuća stanovnika, susjedstvo Teatra Fenice koji je bio u doba svog nastanka jedna od najvećih betonski konstruiranih zgrada u Europi, pa velebni Liceo ili čvrsta, sigurna, sefovima ispremrežena zgrada Banco Italia koju danas znamo kao sjedište Fine te pogled što se spuštao sve do mora, bili su lijep životni okvir koji su svakodnevno upijala braća Oskar i Gino Jankovits. Njihov otac Matteo se za austrougarskih gibanja iz Mađarske doselio u Rijeku, te postao vlasnikom elitne automobilske radionice specijalizirane za održavanje i popravak automobila Alfa Romeo. Među najbržima na svijetu, ti su bolidi dominirali, bili suvereni na europskim pistama.

    Nevjerojatna prilika

    Braća Jankovits, rođena 1905. odnosno 1906. godine, nakon ulaska u vode punoljetnosti, a bilo je to upravo u vrijeme dolaska Italije na riječko tlo, odlučuju se, značajno poticani stipendijama od strane novih političkih vladara, na studij u Torinu. Bila je to odlična odluka jer taj je talijanski centar u to vrijeme, između dva svjetska rata, slovio kao jedan od najkvalitetnijih sveučilišnih središta u Europi, posebno kad su politehnika i arhitektura bili u pitanju. Ono što je također važno, Jankovitsi nakon studija ne ostaju u Piemontu, već se vraćaju kući, čvrsto odlučivši svojim znanjem pomoći daljnjem jačanju Rijeke. Na studiju upoznaju i mnoge kasnije viđene ljude. Jedan od njih bio je i Vittorio Jano, odnosno, s obzirom da je bio mađarskog podrijetla, Viktor Janos, ugledni automobilski dizajner koji je Alfine automobile oblikovao puna četiri desetljeća, od 20-ih do 60-ih godina prošlog stoljeća. S obzirom da su i sami »vukli« mađarske korijene, veza s Janom bila je još i čvršća.

    Vrativši se u Rijeku, Jankovitsi ni ne sanjaju da će im se 1935. godine otvoriti nevjerojatna prilika – Jano im je naime te godine povjerio oblikovanje supersportske Alfe 6C 2300 Aerodinamica Spider. Kako je njihov otac držao vrlo modernu i bogato opremljenu Alfinu radionicu, dopremljena im je šasija, koju su koristile inačice modela 6C, na koju su oni morali povezati karoseriju, motor te ostale pojedinosti koje od šasije stvaraju gotov automobil. Obaveze? Jano, koji je u njih imao puno povjerenje, nije tražio ustupke, štoviše dozvolio im je da u potpunosti puste mašti na volju. S obzirom da je Alfinu dominaciju na pistama tridesetih godina počela napadati nadiruća njemačka produkcija, Alfa je željela uzvratiti žestoko. No, s obzirom da su pogoni u Milanu gdje je sjedište Alfe, te u Torinu, u Fiatu – formalnom vlasniku »cuore sportiva«, bili stalnom metom industrijske špijunaže, razvoj novog supersportskog bolida željelo se što je moguće više maknuti iz tog dijela Italije. S obzirom da je Jano znao za kvalitete Jankovitsa, odluka je pala, bez imalo dvojbi: garaža u riječkoj Ciottinoj ulici bit će savršena za osmišljavanje brutalnog odgovora njemačkoj autoindustriji, za proces koji je započeo 1935., a okončan dvije godine kasnije, za stvaranje jednog od dizajnerski i tehnološki najimpresivnijih automobila u cjelokupnoj automobilskoj povijesti.

    Priča o braći Jankovits je nakon dugog perioda u kojem je bila obavijena velom krajnje mistike, na kraju prošlog desetljeća poput eksplozije prodrmala automobilski svijet, napose onaj njegov dio koji se bavi dizajnom. Što se naime događalo od 1937. do 2008. godine, kad je Alfa Romeo službeno skinuo plašt s »Alfe Jankovits«?

    Šokantno napredna

    Automobil je dakle 1937. godine bio spreman za nastup. No buka ratnih bubnjeva je nadjačala fenomenalan zvuk motora tog automobila čija je maksimalna brzina nadilazila 200 km/h. Jankovitsi ga prilagođavaju za cestovni promet, uspijevaju ga i registrirati iako je zbunjenost prometnih stručnjaka toga doba bila golema. Njihova je Alfa naime bila prvi automobil sa središnje postavljenim motorom i sjedalom za vozača, a uz fascinantno aerodinamičnu karoseriju, karakterizirali su je i brojni sustavi što su doprinosili boljem iskorištavanju energije, kao i čvršćem prijanjanju uz prometnicu. Bila je naprosto šokantno napredna, futuristička, a iako je nisu mogli smjestiti ni u jedan razred, dobila je svoju »targu« s brojem u kojem s nalazila i adresa obitelji Jankovits. No, ratni kaos ih opominje – sklonite to svoje remek-djelo, sakrijte ga dobro, sve dok rat ne završi.

    Ali… Rat je završio s pobjednikom kojem se nisu nadali. Iza 1945. godine slijede poznati politički procesi, Jankovitsi su prisilijeni na emigraciju u Italiju. Tadašnjim se optantima nudio otkup imovine po ponižavajućim cijenama, za nekretnine su dobivali po prilici 10-ak posto od njihove realne vrijednosti, tako da se Jankovitsi odlučuju prodati automobil. Kupuje ga jedan saveznički časnik, a oni mu ga prebacuju iz Jugoslavije u Italiju. U zadnji čas, u prosincu 1946. godine jer je svega nekoliko mjeseci kasnije, nakon završetka Pariške mirovne konferencije u veljači 1947. godine, talijansko-jugoslavenska granica čvrsto zaključana. Toliko jako da je ni »supersonična« Alfa ne bi mogla probiti.

    više informacija na forumu u temi :

    http://alfisti.hr/forum/index.php?topic=376.0

     

    tekst copy: www.novilist.hr


  • Alfa Romeo baby SUV (2020) & Alfa Romeo large SUV (2021)

    Posted on by a.m.alfa

    Po pisanju  Autoexpressa ova dva SUV-a bi trebala izići 2020 i 2021

     

    Alfa Romeo baby SUV (2020)

    Na temelju nove Giuliette u klasi sa Audi Q3.

    Pokrtan s hibridnom tehnologijom te sa tri razine sposobnosti vožnje.

     

    Sledeći korak za Alfu je veliki SUV. Hibridni pogon od 400 KS .

     

     

     

    copy: www.autoexpress.co.uk


  • Alfa Romeo 8C model za 2021. godinu – super sportaš s više od 700 KS?

    Posted on by a.m.alfa

    Alfa Romeo će narednih pet godina značajno pojačati svoje modele, pa je tako u planu i Alfa Romeo 8C kao model za 2021. godinu.

     

     

    Radi se o super sportašu s navodno više od 700 KS! Talijani imaju namjeru u karbonsku monocoque konstrukciju ugraditi motor s više od 700 KS. S tako raspoloživom snagom nova Alfa Romeo 8C trebala bi s mjesta do brzine 100 km/h ubrzati znatno brže od 3 sekunde. Što se tiče dizajna, tu bi bilo pomaka u prednjem kraju, jer bi trebao doći jako kratki prednji poklopac motora, a vjetrobran bi bio neuobičajeno pomaknut znatno više naprijed. Staklene površine, s boka gledano, bile bi jako minimizirane, jer ima nisku siluetu i naglašeni kupe oblik s kosim stražnjim nosačima krova.

    Osim samog dizajna Alfiste najviše vjerujemo zanima kakav motor će se ugrađivati. Pa izbor će biti između V6 i V8 motora, no jedno je sigurno bit će marke Ferrari. Twin-turbo motor bit će postavljen centralno i pokretat će stražnje kotače, no prednji par kotača pokretat će elektromotori. Dakle, dobit ćemo modernog i pomodnog hibrida.

    Govorka se o Ferrarijevom V8 motoru koji ‘drnda’ u aktualnim modelima Giulia QV kao i u Stelvio QV, gdje razvija najveću snagu 510 KS. To bi uz pomoć elektromotora na prednjim kotačima moglo dati ukupnu raspoloživu snagu oko 700 KS. Kao alternativa, spominje se i buduća najnovija generacija twin-turbo V8 motora koja bi radila isto u hibridnoj suradnji s elektromotorima na prednjim kotačima. Sve u svemu, trebao bi biti to puno snažniji i brži model od starog prethodnika Alfa-Romeo 8C Competizione koji se proizveo u limitiranoj seriji od samo 500 primjerka u razdoblju od 2007. do 2009. godine.

    Tadašnji Alfa-Romeo 8C Competizione bio je izrađen na osnovi Maserati Coupea, a proizvodio ga je sam Maserati. Pokretao ga je 4,7 V8 Ferrari motor najveće snage 450 KS i najvećeg okretnog momenta 480 Nm. Za ubrzanje s mjesta do brzine 100 km/h trebao je 4,2 sekunde, a potegao je do najveće brzine 292 km/h. U svoje vrijeme kao novi koštao je 160.000 eura. Godine 2008. pojavila se Spider verzija po cijeni od 212.000 eura. Prvi Alfa Romeo 8C proizveden je 1931. godine, a pokretao ga je veliki 2,4 litarski motor sa 142 KS, a kasnije se ugrađivao i 2,9 litarski motor.

    Alfa-Romeo 8C 2300  1931

    copy: www.automobili.hr

  • Zbogom Alfa Romeo MiTo

    Posted on by a.m.alfa

    Talijanski gradski automobil s trima vratima nakon punoga desetljeća na tržištu odlazi u ropotarnicu povijesti, ponajviše zbog vrlo slabe prodaje u posljednjih nekoliko godina.

    Prvi nagovještaj kraja ovoga malenog gradskog automobila dao se naslutiti još u lipnju, kada se u planovima kompanije za iduće četiri godine nije našao MiTo. U tim planovima prisutan je još samo za ovu tekuću godinu, nakon čega će se kompletno povući iz ponude talijanskoga proizvođača.

    Roberta Zerbi, direktorica Alfe zadužena za modele u Europi, potvrdila je ovu najavu i izjavila kako od 2019. Alfa Romeo MiTo više neće postojati. Podsjećamo, ovaj automobil predstavljen je još prije deset godina, a zamišljen je kao prestižnije i profinjenije izdanje Fiatova Punta (koji je također nedavno umirovljen), na čijoj je osnovici i nastao.

    Naziv MiTo dobio je od prva dva slova talijanskih gradova Milana i Torina, a pridružuje se brojnim automobilima koji nisu uspjeli pronaći svoje mjesto pod tržišnim suncem (Range Rover Evoque, Peugeot 208, Seat Leon SC,…)

    Naziv MiTo dobio je od prva dva slova talijanskih gradova Milana i Torina, a pridružuje se brojnim automobilima koji nisu uspjeli pronaći svoje mjesto pod tržišnim suncem (Range Rover Evoque, Peugeot 208, Seat Leon SC,…)

    No, talijanska ‘šefica’ Roberta Zerbi također je spomenula nadu kako će kupci i oni koji su bili zainteresirani za MiTo, odabrati neki drugi model iz Alfine ponude, koja će ubrzo biti proširena dvama novim SUV-ovima te sportašima 8C i GTV.

    copy: www.autostart.24sata.hr

  • Alijeva Alfa Romeo Spider na aukciji

    Posted on by a.m.alfa

    Jedan od najboljih profesionalnih boksača svih vremena, veliki Muhammad Ali, vjerojatno si je mogao priuštiti bilo koji automobil koji je poželio. No u jednome je razdobljuu vozio Alfu Romeo Spider iz 1976. godine, koja sada ‘traži’ novog vlasnika

     

    Ali je Alfu kupio potpuno novu, a u njegovu je vlasništvu bila kratko. Poklonio ju je prijatelju, koji je s njim bio i za kupnje, a upravo taj prijatelj automobil je zadržao do danas, kada ju prodaje.

    Alfa Romeo Spider prošla je 32 tisuće kilometara. Ispod poklopca je 2,0-litreni redni četverocilindraš, s 5-stupanjskim ručnim mjenjačem. Srebrna je, s crnim interijerom, a krasi ju i kalifornijska registarska pločica ‘ALIBEE2’. Sljedeći mjesec Alijeva Alfa dobit će novoga vlasnika na aukciji tvrtke Barrett-Jackson u Las Vegasu.

    copy: www.autostart.24sata.hr

  • Umro je Sergio Marchionne, šef Fiat Chryslera koji je kompaniju spasio od bankrota

    Posted on by a.m.alfa

    Sergio Marchionne, bivši izvršni direktor Fiat Chryslera preminuo je u 67. godini života, objavio je Bloomberg.

    Njegovu smrt danas je potvrdio i Exor NV, krovna kompanija u vlasništvu obitelji Agnelli, dugogodišnjih vlasnika ove automobilske kompanije.

    Marchionne je pred svega nekoliko dana smijenjen s pozicije izvršnog direktora, nakon što mu se zdravstveno stanje iznenada pokvarilo zbog komplikacija s operacijom ramena u bolnici u Zurichu. Na njegovu je poziciju šefa Fiat Chryslera imenovan Mike Manley, šef kompanije Jeep.

    Druge okolnosti njegove smrti za sada nisu poznate.

    Sergio Marchionne (66) legenda je automobilske industrije. Poznat je po svojim iskrenim i osebujnim medijskim istupima, ali i kao radoholičar koji je u tvornici znao boraviti i po 14 sati dnevno. Industrija ga, pak, poznaje kao čovjek koji je američkog Chryslera spasio od potpunog bankrota u 2009. godini.

    U vrijeme svjetske financijske krize bio je šef talijanskog Fiata kojeg  je u četrnaest godina, koliko je bio na toj poziciji, okrenuo od 7 milijardi dolara gubitka, do 1,2 milijarde dobiti u 2018. godini. Poslije je udruženjem uspješnog Fiata i Chryslera, ovog američkog proizvođača povukao s ruba bankrota. Chrysler je, naime, sada treći najjači proizvođač automobila u SAD-u, nakon General Motorsa i Forda.

    – Sergio Marchionne, čovjek i prijatelj, otišao je. Moja obitelj i ja bit ćemo  mu zauvijek zahvalni na svemu što je učinio – rekao je John Elkann, prvi čovjek Exora.

     

     

     

     

     

    copy: www.jutarnji.hr