• Alfa Romeo Sauber predstavio bolid za predstojeću sezonu

    Posted on by a.m.alfa

    Alfa Romeo Sauber je danas predstavio svoj bolid za predstojeću sezonu, C37. Livery novog bolida je očekivan s  obzirom na to da je momčad već koncem prošle godine predstavila izgled budućeg bolida, u trenutku objave tehničkog partnerstva s Alfom.

    Momčad je također objavila partnerstvo s nekoliko novih sponzora. Nos bolida podsjeća na prošlogodišnji bolid Force Indie, dok je drugi detalj koji upada u oči kompleksni sidepod, odnosno bočna krilca. Očito je kako su momčadi ove godine posebnu pažnju posvetili tom dijelu bolida, smatrajući ga iznimno važnim za poboljšanje performansi.

    S većom potporom Ferrarija, kao i rookijem Charlesom Leclercom u momčadi, Sauber bi mogao postati momčad koja će se ozbiljno priključiti borbi u sredini poretka, što bi bio veliki korak prema naprijed u usporedbi s posljednjih nekoliko sezona.

     

    copy: www.gp1.hr


  • CROAUTO 2018 ”ALFA ROMEO STELVIO”

    Posted on by a.m.alfa

    TITULU OSVOJILA ALFA ROMEO STELVIO, a na tronu još dva luksuzna terenca!

    Prema glasovima čitatelja titulu automobila godine Croauto 2018. osvojio je prvi SUV sa značkom Alfa Romea, a kako su glasači ove godine trendovski prilično favorizirali SUV modele svjedoči i to što se među automobilima svrstanima u Top 10 samo u Hondi Civic i Opel Insignija ne sjedi povišeno za upravljačem.

    Croauto 2018. je Alfa Romeo Stelvio! Prvi SUV sa značkom popularne talijanske tvrtke, doduše, pobjedu nije ostvario premoćno (lani je Alfa Romeo Gilulia pobijedila sa 23 posto glasova), no s gotovo 12 posto glasova naših čitatelja zasluženo je trijumfirao u najstarijem i najmasovnijem, a ove godine i prilično neizvjesnom izboru za Hrvatski automobil godine.

    Kako se baš ne bi prošetao do pobjede posebno su se pobrinula još dva atraktivna, luksuzna SUV modela, što jasno ukazuje na popularnost klase koja vozačima nudi gospodsku, povišenu poziciju za upravljačem.

    Na drugu stepenicu pobjedničkog postolja popeo se Jeep Compass, 439 cm dugačak kompaktni SUV dizajniran po uzoru na Grand Cherokee i smješten na prilagođenu platformu Renegadea (8,4% glasova), dok je ukusu naših birača, pokazalo se, poprilično odgovarao i Volvo XC60 (8,1% glasova).

    No, elegantno dizajnirani švedski SUV, koji izvedbom i nastupom cilja najskuplje primjerke u klasi – Audi Q5, BMW X3 i Mercedes GLC, svoje mjesto na postolju nije osvojio bez ljute bitke s Hondom Civic, uz Opel Insigniju jedinim modelom u top 10 bez SUV predznaka, te novom, atraktivnom Seat Aronom. Koliko je jaka konkurencija za izbor ove godine bila, možda najbolje pokazuje popis preostalih modela koji su se našli u završnici, a završili su plasirani ispod desetog mjesta. Bili su to, redom prema broju osvojenih glasova, Volkswagen Polo, Nissan Micra, Mazda CX-5, Suzuki Swift, Range Rover Velar, Škoda Karoq, Ford Fiesta…

     

    POREDAK:

    1. Alfa Romeo Stelvio 11,8%

    2. Jeep Compass 8,4%

    3. Volvo XC60 8,1%

    4. Honda Civic 7,9%

    5. Seat Arona 7,9%

    6. Hyundai Kona 6,8%

    7. Kia Stonic 5,5%

    8. Renault Koleos 5,4%

    9. BMW X3 5,3%

    10. Opel Insignia 5,0%

    11. Volkswagen Polo 4,9%

    12. Nissan Micra 3,5%

    13. Mazda CX-53,5%

    14. Suzuki Swift 3,1%

    15. Range Rover Velar 3,0%

    16. Škoda Karoq 2,5%

    17. Ford Fiesta 2,2%

    18. Citroen C3 Aircross 1,8%

    19. Dacia Duster 1,8%

    20. Audi A8 1,6%

    copy: www.jutarnji.hr


  • 50 godina: Alfa Romeo Berlina (1968. – 1977.)

    Posted on by a.m.alfa

     

    Ozbiljnija od Giulije, no zbog dizajna je ipak sve do danas ostala u sjeni.

    U mjestu Vietri sul Mare pored Salerna 14. je siječnja 1968. Alfa Romeo je predstavio novu inačicu klasičnog DOHC motora od 1779 ccm, koji je ugrađen u već postojeće sportske modele, preimenovane u 1750 GTV i 1750 Spider Veloce, ali i u posve novu limuzinu, nazvanu 1750 Berlina. Nekoliko dana kasnije, na salonu u Bruxellesu i široka je publika dobila priliku upoznati novi model. Neobična je brojčana oznaka bila hommage slavnom 6C 1750 modelu iz 1920-ih.

    Nova je limuzina razvijena na podvozju kraće Giulije, koju je na tržištu SAD i zamijenila. Dizajn je potpisao Bertone, koji je i drugu, odbačenu inačicu uspio prodati Mazdi. Berlina (to je zapravo talijanska oznaka limuzinskog oblika karoserije) bila je superiorna ponudom komfora, uz zadržavanje sportskih osobina Giulije. Nastavilo je vrijediti staro pravilo: konkurentima poput BMW-a trebali su 2-litreni motori da se približe performansama ‘za broj’ manje Alfe.

    Ipak, bez pravog sportskog pedigrea, ovaj model je ostao privlačan samo Alfistima, dok se ostalima oblik čini relativno bezličnim, pa su cijene očuvanih primjeraka još vrlo razumne. Hrđa je neprijatelj većine modela iz tih godina, pa Berlina nažalost nije nikakva iznimka, no ugrađeni su mehanički dijelovi bili vrhunski, multinacionalnog porijekla, a kontrola kvalitete posve u skladu s prestižnim ugledom koji je tada ova marka nosila.

    1971. je stigla blago redizajnirana 2000 Berlina (1982 ccm, 132 KS umjesto 113), koja je ostala u ponudi do 1977. Sveukupno su u deset godina proizvedena 191.723 primjerka, od čega oko 2500 s automatskim mjenjačem. Najveća je brzina bila 180, a kod 2000 i 190 km/h, a dimenzije 4390 × 1565 × 1430 mm, uz međuosni razmak od 2570 mm i masu od 1110 kg. Sa stražnjim pogonom, sva 4 diska i 5-stupanjskim ZF mjenjačem, bila je pravi vozački, ali i zahtjevan automobil.

    Izvedba od 1779 ccm danas s među Alfistima nerijetko smatra optimalnom, pa su GTV i Spider najcjenjeniji upravo s njom. Mnoge su Berline poslužile kao donori motora, dok je ostatak odbačen. Zanimljivo, Alfetta, logični nasljednik, ponuđena je još 1972., no Berlina je ugašena tek pet godina kasnije, kada je u Alfetti napokon ponuđen dvolitarski motor. Kod nas je očuvano nekoliko Berlina, no većina nažalost nisu u voznom stanju.

    copy: www.autoportal.hr