17-03-2025, 10:11:01

Autor Tema: 1.9 JTD runaway 6000 rpm  (Posjeta: 1329 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline DirektorSvemira

  • Trade Count: (0)
  • Učim polako
  • Postova: 9
  • Karma: 1
  • Spol: Muški
    • Zaprešić
1.9 JTD runaway 6000 rpm
« u: 12-07-2020, 23:47:57 »
Pozdrav svima od novog člana i odmah se ispričavam na podužem  postu, u želji da ne ispustim možda neke bitne detalje.

Već duže vrijeme pratim forum i upijam kvalitetne savjete, prvenstveno sa "uradi sam" rubrike, ali nikako da se registriram, sve do nedavno, kada mi se dogodila neželjena i štetna "pojava" na Alfi 156 SW 1.9 JTD 85kW, 275000 km.

Primjetio sam da prilikom startanja motora, auto dimi na auspuh do 10-ak s , ponekad jače ponekad slabije, a ponekad nikako ne dimi, neovisno jeli startan hladan ili vruć, dim je sivkaste boje i smrdilo je na izgoreno ulje po meni, primjetio sam da slabije vuče do 2500 rpm i ponekad zna bacit omanji oblak dima ako ga se sčepi prilikom ubrzavanja, pa sam pretpostavio da ga treba samo malo jače "propuhati". Isto sam primjetio na dijagnostici da je turbina prepunjavala na oko 1.4 bara do nekih 3300 rpm, ali nakon 3300 rpm tlak turbine naglo spane na oko 1.1 bar pa sam pretopostavio da su krilca na geometriji zapekla.

Prilikom toga jačeg propuhivanja sam u 3 brzini držao puni gas i okretaji su išli do nekih 4200 rpm, u retrovizoru vidim dimi, reko neka se ispuše. Prilikom puštanja gasa, auto i dalje ubrzava, okretaji se penju, reko da se uvjerim da je pedala gasa otpuštena, da nije zapela pod onaj tepih, ponovno je nakratko pritisnem i osjetim da se bila vratila nazad, ali auto i dalje ubrzava. Iskreno nisam se baš snašao u tom trenutku jer me obuzela panika :kosa:, a okretaji su skoro na 5000 rpm, ja pritišćem kvačilo i normalno motor još jače počinje da turira, dok se iza mene ne vidi ništa od količine dima, + sunce na zalasku, a zapadu sam okrenut leđima pa je efekt dima još jači. Ne smijem se zaustaviti jer je iza mene na  povećoj udaljenosti bio još jedan auto koji me vjerovatno od dima ne bi mogao viditi pa sam tako na kvačilu i na oko 6000 rpm  se vozio nekih 10 ak sekundi (napominjem da gas NIJE pritisnut), u međuvremenu motor usporava i okretaji padaju na oko ler okretaje odnosno oko 800 rpm. Nakon toga sam se normalno provozao nekih 200m te sam parkirao sve normalno, motor normalno radi kao da se ništa nije ni dogodilo. Obilazna cesta je bila sva zadimljena.

Spojio sam ga na OBD2 dijagnostiku preko mobitela i izbacio mi je uz 2 stare greške (clutch signal i EGR) i 2  nove greške, ne znam točno koji je kod, nisam upamtio, ali znam da je jedna bila za prevelik pritisak turbine, a druga za prevelike okretaje motora te je zabilježio "overrev count: 1, max rpm reached: 5920, duration: 24400 ms. Ovih 24400 ms je 24.4 sekunde, što mi je previše jer to ludilo sigurno nije trajalo 24 sekunde već nekih 10-ak sekundi, inače bi sutradan završio u novinama  :tooth. Na koji način ECU bilježi taj "duration" to ne znam  :dontno:.

Znam da je blokada na JTD na 5400 rpm. E sad meni smrdi na to da mi je motor povukao ulje te se dogodio "diesel runaway".  Ja sam uz poveći oprez nakon svega toga sljedećih dana ponovno probavao isto da se neće dogoditi, ali ništa, motor nakon svega toga ludila ne dimi više nikako ni kad se pali ni kad se čepi ni ništa. Jedino sam primjetio da mi turbina malo jače zavija sada, do toga događaja jedva da je se primjetilo da se čuje. Sutradan sam probao šarafcigerom pomjeriti ona krilca na turbini i malo su zaštekavala, ali uz malo veću silu sam ih uspio proraditi, od tada auto čupa u 3 brzini i kad potegnem ručnu na 1800 rpm, te motor uspije savladat sva ta opterećenja, dok prije to nije mogao nego tek na 2500 rpm.

Sutradan sam zaključio da sam sve to mogao izbjeći i zaustaviti samo da sam okrenuo ključ i ugasio motor. Klapna na usisu bi se zatvorila i zaustavila sve to, ali eto u panici se nisam baš najbolje snašao. Isto tako bi možda bolje bilo da nisam ništa propuhivao dok nisam fizički odlgavio krilca turbine, ali eto ja mislio odglavit će ih propuhivanje.

 Auto i dalje normalno pali, sad više ne dimi, bolje ide, jedino se turbina malo više čuje odnosno zazvižđi malo jače nego što je prije zviždala, ali u usporedbi sa nekim drugim turbo motorima je skroz tiha. Imam u planu skinut usisno crijevo turbine i viditi da li ima lufta, a vjerovatno i skinuti turbinu i očistiti je. Provjeravao sam ulje i nisam primjetio da fali, inače motor nije trošio ulje uopće, a kasnije ću vidtiti nakon ovoga. Ulje je zamjenjeno prije 5500 km. Motor malo dimi na šipku i na čep ulja.

Zanima me jeli motor mogao oštetiti na neki način (opruge ventila, ventili, radilica, klipovi, turbina...) na tolikim okretajima ako je blokada na 5400 rpm, a motor je otišao skoro na 6000 rpm (5920 rpm ) i bio je tu 10-ak sekundi Jeli moguće da se u intercooleru nakupilo toliko ulja pa ga je prilikom propuhivanja povuklo u motor  i ako da, zašto se toliko ulja nakupilo i kako to izbjeći?

 Hvala!

 

Offline Seb

  • Član Alfa Kluba 5
  • Trade Count: (+2)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 16163
  • Karma: 544
  • Spol: Muški
    • Velika Mlaka
Odg: 1.9 JTD runaway 6000 rpm
« Odgovori #1 u: 13-07-2020, 07:56:16 »
Brate daj skrati priču  :kosa: :o000:
 

Offline Mike20

  • Trade Count: (+5)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4582
  • Karma: 76
  • Spol: Muški
  • Lancia Delta t-jet
    • Varaždin-Zagreb
Odg: 1.9 JTD runaway 6000 rpm
« Odgovori #2 u: 13-07-2020, 08:33:38 »
Je,ulja je bilo u usisu, kad otpojiš dolje kod intercoolera cijev, bit će ti sve jasno.
Najviše mogu dobiti leteći lageri kod visokih okretaja.
Vozi dalje, ako bude kakvih simptoma, rješavaš u hodu

Ak te muči dal je nešto moglo dobiti, raskopaj motor, promijeni sve zamjenjivo, i obavezno reparacija turba, od njega je ulje u usisu.
 

Offline Boxer

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2056
  • Karma: 47
  • Spol: Muški
  • 156 SW 2.4 mjet
    • Čakovec
Odg: 1.9 JTD runaway 6000 rpm
« Odgovori #3 u: 13-07-2020, 08:42:45 »
Na jtd-u na tolikim okretajima ako nije najebala glava onda mu nije ništa jer je osnova ionako benzinac koji podnosi okretaje :ok: A sve ti se to dogodilo jer ti je turbo mrtav odnosno umire
Rasprave s budalama nemaju nikakvog smisla, prvo te navuku na svoj nivo a onda dotuku iskustvom.
 

Offline mareo

  • Administrator
  • Trade Count: (+33)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 16016
  • Karma: 1072
  • Spol: Muški
  • GT Blackline Q2
    • Zgb
Odg: 1.9 JTD runaway 6000 rpm
« Odgovori #4 u: 13-07-2020, 11:00:29 »
...meni se nekoliko puta dogodilo da iz 4. ful gas, umjesto u 5., fulao brzinu i ubacio u 3.
Ecu je zabiljezio preko 6200 okretaja...motoru nista...
...sto se tice "iberturaze", iz nekog razloga ti turbo u normalnoj voznji ne daje potreban tlak, a sa time ne gura uljne pare dalje od intercoolera, nego se ulje talozi u intercooleru...kako si ga u jednom trenutku pricepio, uspio si odjednom potjerat vecu kolicinu ulja u usis, te se zapalilo i motor ti je otisao u iberturazu...

...istu stvar sam dozivio u jednoj GT, kojem je maf bio pokvaren duze vrijeme...nakon izmjene mafa u prvoj probnoj voznji, dogodila se ista stvar...iako iberturaza nije trajala tako dugo kao tebi, svejedno nije ugodan osjecaj...iako je izgorila veca kolicina nakupljenog ulja, u najdonjoj točci interkulera, je jos bilo 2 deci ulja...

*ebo mene mali pas, kak' si? pa tak'...
 

Offline DirektorSvemira

  • Trade Count: (0)
  • Učim polako
  • Postova: 9
  • Karma: 1
  • Spol: Muški
    • Zaprešić
Odg: 1.9 JTD runaway 6000 rpm
« Odgovori #5 u: 13-07-2020, 23:15:44 »
Znači za motor onda nema brige  :clap:,  ali eto kao što ste svi rekli ...turbina samo što ne ode. Danas je skinuo i vidio da ima   oko 1 mm aksijalnog lufta, dok radijalnog nema toliko, krilca turbine uredno izgledaju, a intercooler pun ulja. Turbinu ću reparirati , intercooler očistiti i idemo dalje :drive:.