Pozdrav svima,
Kako sam već u drugim postovima napisao, sređujem auto nakon udesa. Auto je dobio na auto cesti udarac u zadnji desni dio. Srećom bili smo u pokretu pa nije bilo tako strašno. Zadnji branik je pukao, lim ispod zadnjeg desnog svjetla je udubljen, deformacija se prenjela na dio prtljažnika u koji se sprema rezervna guma, i dio blatobrana oko čepa rezervoara se udubio. Kao zanimljivost, udario nas je Das Auto, u nekoj teretnoj izvedbi, relativno nov. Posljedice su po Das Auto bile terminalne. Podrobio je hladnjak, haubu, možda je čak i motor dobio svoje. Alfa je nakon dvoboja sa poprišta otišla na svojim kotačima, uz vizualno minimum oštećenja. Vanjsko oštećenje je bilo manje ružno od unutarnjeg.
Da sad ne duljim, limarski dio sam dao limaru da sredi. Nisam imao ni volje ni živaca da se još i s tim igram. Limar je odradio svoj dio posla, rutinski, znalački, ali na žalost bez poštovanja prema detaljima i budžetu vlasnika. Uglavnom, ravnanje i izvlačenje je izašlo, ako nekog zanima 3000kn. Naravno, lim nije bio dovoljno ravan za lakiranje, niti sam to od limara tražio, tako da je s te strane sve OK. No nakon toga, nisam htio zadnje kune iscijediti još i lakireru, jer kao što svi znate 750-1000kn lakiranje košta po elementu, a ja sam imao cca 5 elemenata za lakiranje. A sam auto u onom stanje nije vrijedio više od 500€.
Dakle, nakon ovog uvoda, jasno vam je da sam odlučio posao obaviti sam.
Krenut ću ovu priču sa branikom kojeg sam kupio od jednog kolege s foruma.
Branik je bio u dobroj boji, no nisam baš bio zadovoljan stanjem. Puno ogrebotina, plastika iznad rasvjete za registraciju je bila napuknuta. Načelno, mogao sam samo nabit taj branik, ali ne želim da ako mi je auto star da izgleda ko stara krama. Nisam jedan od onih koji stanje automobila opravdavaju izjavama tipa: " A kaj bi ti od auta starog 18 godina? Nije nov."
Uglavnom, branik je prvo trebalo pokrpati. To sam riješio pištoljem na vrući zrak kojim sam plastiku na napuknutom mjestu zagrijao da bude kao čokolada koja se tek počela na suncu topiti i u to mjesto sam utisnuo komadić čeličnog pletiva kao armature. SLičnu stvar se radi kod operacija bruha... Kad se plastika opet ohladila mrežica je ostala na mjestu. Sad je vidljive tragove s vanjske strane pobrusiti grubim brusnim papirom(60) da se površine potpuno izjednače po visini sa okolinom. Nakon toga popravak sa malo finijom granulacijom (120). Nakon toga kit za plastiku.
Ono što je važno kod ove faze...Kad se rukom prelazi preko mjesta koje je krpano, ne smije se osjetiti niti najmanja promjena, osim u brzini klizanja prsta. Za dodatnu sigurnost se može preko toga staviti neko malo plastično ravnalo i pogledati da li savršeno naliježe preko zakrpe i okolnog zdravog dijela. Ako je to sve dobro prošlo može se na slijedeću fazu.
Oštećenje pokitano, ali neobrušeno:

Mrežica sa unutarnje strane:

Cijeli branik pokrpan, tj. ogrebotine popunjene i sve obrušeno. Ja sam brusio u grubo sa brusnim papirom
granulacije 80, a fino sa 120. Nakon brušenja sa 120 ne smije se osjetiti niti vidjeti nikakav prijelaz sa kita na okolni
neoštećeni dio. Ako se slučajno previše obrusi, nije problem kit ponovo zamiješati i pokriti kvar. Uvijek se dodaje kita malo više da strši, kako bi se imalo što kasnije obrusiti.
Nakon što su sanirana sva oštećenja...

...može se pristupiti nanošenju špric kita, tj. zapunjavača mikro ograbotina. Sama površina prije špric kita mora biti
odmašćena i obrušena. Ja sam odmastio benzinom za čišćenje i brusio stari sloj laka sa vodobrusnim papirom gradacije 300-400.
Nakon špric kita i brušenja špric kita:

Špric kit sam brusio prvo sa 400, a onda i 800 granulacijom, makar je i 400 dobro.
Nakon ovoga mi je trebalo zaštičeno mjesto na kojem mogu staviti boju i lak. Kako mi je streha nikakva i sa nje pada svašta, ispod drveća ne dolazi u obzir da nešto takvo radim, pa sam složio priručnu komoru.


Takav tip komore ne smije biti zatvoren dok se radi jer se u njoj nakupi toliko aerosola da se ništa ne vidi.
Nažalost, mudrost dolazi poslije gluposti....što se vidi na drugoj slici komore. Nije slikano kroz najlon nego u komori.
Zato auto lakireri imaju ventilaciju, otvor u stropu nije dosta. Zrak baš mora prolaziti
Završni rezultat:

Jasno, priča nema hepi end.
Ostavio sam branik na stalku, da se lak stvrdne. Par dana kasnije je puhao jak vjetar pa je prevrnuo branik na beton i malo ga obrusio.
Tako da sam opet bio na početku.
Stvar je u međuvremenu riješena u novoj, prozračnijom komori, novim slojem kita, špric kita, boje i laka.
Čas posla...

I izgleda ovako:

U nastavku, ovisno o vašem interesu, slijedi popis materijala, način priprema materijala, tlakovi farbanja i pribor za farbanje.
LP