15-11-2019, 10:14:57

Autor Tema: Problem JTD turbina  (Posjeta: 52121 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Suhara

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Problem JTD turbina
« u: 02-12-2006, 17:54:13 »
Nedavno sam kupio 156 2.4 99. god. uglavnom prošli tjedan sam išo s njom na servis i gdje me mehaničar "razveselio" vješću da je turbina u lošem stanju tj. "stručno" kazano da fućka  :henker:

Eh sad dolaze pitanja:

1) Kako procjeniti u kakvom je stanju turbina?
2) Nakon toga, da li ju reparirati ili kupiti novu ili rabljenu?
3) Koliko bi došla reparacija turbine, a koliko bi došla nova ili rabljena turbina?
4) Da li je netko imao sličinih problema?

Unaprijed hvala  :color:
 

Boxer

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Problem JTD turbina
« Odgovori #1 u: 02-12-2006, 17:57:42 »
Čekaj , stani malo.

Zakaj ti je ustanovio da je turbina u lošem stanju jer fućka????
Meni na Sprinteru fućka već 350kkm i ide bez problema.
Koji su simptomi, jel auto dimi??Jel ima ulja u usisnoj grani odnosno cijevima koja vode k intercooleru  na izlazu iz turbine??'


Jel ne vuče????'

Zašto je postavio takvu dijagnozu, to mene zanima :afr:
« Zadnja izmjena: 02-12-2006, 17:58:49 od Boxer »
 

Suhara

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Problem JTD turbina
« Odgovori #2 u: 02-12-2006, 18:05:25 »
Kaže da ima ulja u usisnoj grani, pri višim okretajima ima nekakav metalni prizvuk. Inače ne dimi i normalno vuče, mehaničar inače nije isključivo za Alfe ali ima dosta iskustva (navodno)
« Zadnja izmjena: 02-12-2006, 18:06:07 od Suhara »
 

Boxer

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Problem JTD turbina
« Odgovori #3 u: 02-12-2006, 18:07:03 »
Onda je daj reparirati , nekih 4kkn ja mislim.
Samo daj ljudima koji znaju kaj rade.Nerjetko ode ležaj pa probija ulja na njemu
 

Online Seb

  • Donator kluba
  • Trade Count: (+2)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 15754
  • Karma: 540
  • Spol: Muški
    • Velika Mlaka
Odg: Problem JTD turbina
« Odgovori #4 u: 02-12-2006, 18:53:31 »
treba skinut cjev sa usisa,vidjet luft na osovini,oštečenost perca i dali pušta previše ulja...repraturaje oko 2500 kn...ovisno kaj treba promjenit

Mookie

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Problem JTD turbina
« Odgovori #5 u: 02-12-2006, 19:54:50 »
Seb se sjeca da sam nesto slicno pitao prije.Kad sam bio kod mehanicara rekao mi je da mi pri visokim obrtajima kad nabije pritisak pusti malo na crijevu i da dodjem na proljece uz  :pivo: da to pregledamo.On je probao voziti i njemu se ne cuje a meni cesto propjeva. :))) (zvuk je slican kao kad skupis usne i brzo zafuckas)
Primjetio sam kad je hladno vrijeme da se ne cuje prvih 5-10 km.
Ne znam jeli ova dijagnoza moguca.Seb  :?:
 

Online Seb

  • Donator kluba
  • Trade Count: (+2)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 15754
  • Karma: 540
  • Spol: Muški
    • Velika Mlaka
Odg: Problem JTD turbina
« Odgovori #6 u: 03-12-2006, 17:12:58 »
hm...zna se deformirat ispušna grana pa hoče fučkat ali to se dešava dok se auto ne zagrije a ne kad se zagrije

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9205
  • Karma: 1284
  • Spol: Muški
  • 155 Q4 156 SW GT
    • Solin
Odg: Problem JTD turbina
« Odgovori #7 u: 04-12-2006, 08:45:07 »
Kaže da ima ulja u usisnoj grani, pri višim okretajima ima nekakav metalni prizvuk. Inače ne dimi i normalno vuče, mehaničar inače nije isključivo za Alfe ali ima dosta iskustva (navodno)

Ulje u usisnoj grani je najnormalnija pojava. Naime na usis kod filtera zraka je spojena cijev oduška uljnih para. Te uljne pare se u intercooleru podhlađuju i kondenziraju i sakupljaju na dnu. Kod dodavanja gasa lagano putuju prema motoru i zamaste sve cijevi i usisnu granu (pričam o unutrašnjoj strani). Ako ti auto normalno ide, ne troši ekstremno ulja (preko 1L/1000 km), turbo punjač ti je garantirano u redu. A taj metalni prizvuk me zbunjuje, ne mora biti od turba.
155 Q4         156 SW akcija 1          156 SW akcija 2
 

Suhara

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Problem JTD turbina
« Odgovori #8 u: 04-12-2006, 15:06:17 »
Kaže da ima ulja u usisnoj grani, pri višim okretajima ima nekakav metalni prizvuk. Inače ne dimi i normalno vuče, mehaničar inače nije isključivo za Alfe ali ima dosta iskustva (navodno)

Ulje u usisnoj grani je najnormalnija pojava. Naime na usis kod filtera zraka je spojena cijev oduška uljnih para. Te uljne pare se u intercooleru podhlađuju i kondenziraju i sakupljaju na dnu. Kod dodavanja gasa lagano putuju prema motoru i zamaste sve cijevi i usisnu granu (pričam o unutrašnjoj strani). Ako ti auto normalno ide, ne troši ekstremno ulja (preko 1L/1000 km), turbo punjač ti je garantirano u redu. A taj metalni prizvuk me zbunjuje, ne mora biti od turba.

Ulja ima i po vanjskoj strani usisne grane, prvi mehaničar kaže da bi taj metalni prizvuk mogao biti kod cijevi od auspuha koje vode od motora jer taj zvuk se čuje jedino kad se auto zagrije i kada stoji na mjestu, tako da više nisam siguran šta je. Ponavljam da gorivo normalno troši, ulje nigdje ne curi nigdje, prošli tjedan sam zamjenio filtere i ulje. Tako da se najviše bojim da me turbina ne izda tokom putovanja :sport:
« Zadnja izmjena: 04-12-2006, 15:08:28 od Suhara »
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9205
  • Karma: 1284
  • Spol: Muški
  • 155 Q4 156 SW GT
    • Solin
Odg: Problem JTD turbina
« Odgovori #9 u: 04-12-2006, 16:13:29 »
Nema te šta izdati, povremeno sprži gareš na lopaticama tako da se voziš auto nekoliko minuta sa punim opterećenjem, ne gasi ga odmah nakon forsiranja (pusto minutu da radi u leru), redovno mijenjaj ulje i to je to, turbina bi trebala trajati duže od motora.
Zadnjih 12  godina vozim samo turbo motore ( 2 Lancie Prisme TD, Uno TD, Delta TD i Alfa 155 Q4) svi su bili pošteno tunirani, gas do poda gdje god se može i nikad nikome ništa, ni turbina ni bilo što drugo.
155 Q4         156 SW akcija 1          156 SW akcija 2
 

Online Seb

  • Donator kluba
  • Trade Count: (+2)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 15754
  • Karma: 540
  • Spol: Muški
    • Velika Mlaka
Odg: Problem JTD turbina
« Odgovori #10 u: 04-12-2006, 16:17:19 »
ako je pixa i osovina u komi onda se perca oštete na stjenke kučišta turba i tako oštečena počnu fučkat...na kraju može puknut osovina,auto prodimi jer počne dobivat veliku količinu ulja u usis i ispuh a mogu se i potrgat komadići perca koje motor zguta pa bude belaja
« Zadnja izmjena: 04-12-2006, 16:18:23 od Seb »
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9205
  • Karma: 1284
  • Spol: Muški
  • 155 Q4 156 SW GT
    • Solin
Odg: Problem JTD turbina
« Odgovori #11 u: 04-12-2006, 16:22:34 »
treba skinut cjev sa usisa,vidjet luft na osovini,oštečenost perca

Najbolje ovo napraviti i onda znaš na čemu si: ako je O.K. vozi dalje, ako nije onda reparatura turbine.
155 Q4         156 SW akcija 1          156 SW akcija 2
 

alfetta

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Problem JTD turbina
« Odgovori #12 u: 04-12-2006, 18:21:50 »
Govoriš da ne dimi, vjerovatno onda ni ne smrdi po izgorenom ulju, stoga bi značilo da turbina nije još propišala ulje. To ti je posljedica za uzrok koji navodi Seb i tvoj mehaničar, odnosno za problem s perima turba koja radi dotrajalog ležaja počinju igrati i mogu se slomiti. To je problem.

Ipak, ja sumnjam na brtvljenje ispušne grane i ulaza turbine (to isto može zviždat - vidi je li tu ima puštanja). Navodiš da tu ima ulja izvana.
 

Offline LOŠA

  • Trade Count: (+22)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4230
  • Karma: 144
  • Spol: Muški
  • AR 146 TD, AR 156 JTD 16V M-JET, AR Brera 2.0 JTDM
    • BJELOVAR
Odg: Problem JTD turbina
« Odgovori #13 u: 04-12-2006, 18:27:49 »
treba skinut cjev sa usisa,vidjet luft na osovini,oštečenost perca

Najbolje ovo napraviti i onda znaš na čemu si: ako je O.K. vozi dalje, ako nije onda reparatura turbine.


Pa u principu na osovini od turba ne bi trebalo biti ništa lufta, ali što se tolerira a što je kritično, ako ima mrvicu lufta, ili ako ima milimetar lufta, ili... ?

Mookie

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Problem JTD turbina
« Odgovori #14 u: 04-12-2006, 19:11:59 »
U mene fucka kad ga nabijem u visoke obrtaje a kad polako penjem gire rijetko kad ce fuckati.Probaj jednom pa vidi.
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9205
  • Karma: 1284
  • Spol: Muški
  • 155 Q4 156 SW GT
    • Solin
Odg: Problem JTD turbina
« Odgovori #15 u: 05-12-2006, 09:41:40 »
treba skinut cjev sa usisa,vidjet luft na osovini,oštečenost perca

Najbolje ovo napraviti i onda znaš na čemu si: ako je O.K. vozi dalje, ako nije onda reparatura turbine.


Pa u principu na osovini od turba ne bi trebalo biti ništa lufta, ali što se tolerira a što je kritično, ako ima mrvicu lufta, ili ako ima milimetar lufta, ili... ?

Aksijalnog (u smjeru pravaca koji prolazi kroz centar osovine) lufta ne smije biti ništa , a mali radijalni je dozvoljen. To "mali" je jedva osjetan luft. Veliki luft je kada rubovi lopatica imaju luft 1-2 mm u odnosu na kučište. Imaj jednu rashodovanu od Una TD, pa kad uhvatim vremena mogu slikati i izmjeriti točan luft.
155 Q4         156 SW akcija 1          156 SW akcija 2
 

Offline LOŠA

  • Trade Count: (+22)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4230
  • Karma: 144
  • Spol: Muški
  • AR 146 TD, AR 156 JTD 16V M-JET, AR Brera 2.0 JTDM
    • BJELOVAR
Odg: Problem JTD turbina
« Odgovori #16 u: 05-12-2006, 18:02:48 »
Aksijalnog (u smjeru pravaca koji prolazi kroz centar osovine) lufta ne smije biti ništa , a mali radijalni je dozvoljen. To "mali" je jedva osjetan luft. Veliki luft je kada rubovi lopatica imaju luft 1-2 mm u odnosu na kučište. Imaj jednu rashodovanu od Una TD, pa kad uhvatim vremena mogu slikati i izmjeriti točan luft.


E pa to me zanimalo, znači ako ima milmetar lufta znači da već prilično baca ulje i na usis i u auspuh  :?:

Lugosi

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Problem JTD turbina
« Odgovori #17 u: 24-01-2008, 15:18:06 »
pozdrav.....
prije tjedan dana normalno krenem s posla doma i nakon kojih 10 min vožnje stisnem gas, no auto ne vuče....vuče recimo kako da ima 60-70konja. Radi se o motoru 2.4JTD20v. Nikakve lampice ne gore i auto ne dimi, jedino kaj mi se čini da više troši no komp ne pokazuje i u prosjeku je ista kao i prije. Bio sam kod svog mehaničara i upario je auto s lapom i kaže da greška nije elektronička. Kako se radi o turbini, a ja sam laik za TD motore trebao bih savjet kaj da radim i možda netko može nagoditi o čemu bi se moglo raditi. Spremam se mehaničaru no ovo mi je fakat van finacijskog plana....
THNX svima!
L
 

Offline LOŠA

  • Trade Count: (+22)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4230
  • Karma: 144
  • Spol: Muški
  • AR 146 TD, AR 156 JTD 16V M-JET, AR Brera 2.0 JTDM
    • BJELOVAR
Odg: Problem JTD turbina
« Odgovori #18 u: 24-01-2008, 20:33:25 »
Možda ti pomogne ovo iskustvo:


Citat: zwer
Evo brza prica 156 2.4 MJet 20v, kraj 2003 proizvedena, stara oko 3.5 i kusur godina...

Dakle vozim ja tak prosli tjedan malo... i vidim alfa neide, slabije nes vuce... ko ju je.e mozda je gorivo lose... sutra isto, preksutra isto.... i nedo mi vrag mira, javio ja Sebu i poslje odem ja na obilaznicu.... gas do poda.... banana.... vuce ko sa 100 ks... do 150 JEDVA i onda Engine Failure :D Usro se da nije neki bog ozbiljan, pa penzic voznja do Seba...

Tam Seb spojio na komp, na kompu "tlak turba" + "jos neko sranje" (tm)... ja vec brojim pare u glavi... Nakon 5 min voznje evo ga nazad, otvaramo haubu, iscupa neku cjev bog zna od kud i cjev u raspadu... hehe a'la Dr. House dijagnoza. Uglavnom, cjev se rascvjetala, wastegate nije rokao zrak nazad u turbak i nisu se otvarala i zatvarala krilca ili tak neki bog...

Na kraju sam tipla spajanje na komp i cjev i auto ide ko bomba opet, je_emti tak se nisam provozo zadnjih mjesec dana dobro :D

Lugosi

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Problem JTD turbina
« Odgovori #19 u: 25-01-2008, 02:30:02 »
thnx LOŠA  :ok:
eh...ovo mi dođe ko utjeha,...nadam se da ću se izvuči s manjim kvarom, još jedino ne znam da li je preporučljivo voziti se s autom u takvom stanju?