13-11-2019, 04:32:27

Autor Tema: TD / JTD / JTDm motori  (Posjeta: 313531 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline LOŠA

  • Trade Count: (+22)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4230
  • Karma: 144
  • Spol: Muški
  • AR 146 TD, AR 156 JTD 16V M-JET, AR Brera 2.0 JTDM
    • BJELOVAR
Odg: TD / JTD / JTDm motori
« Odgovori #40 u: 01-03-2008, 23:16:24 »
Pročitao test. Ono je TD motor jer kažu da slabo ide ispod 2000 rpm. O potrošnji pišu bajke, ne može to biti tako nisko za terenca od skoro 5 metara. Naša Delta sa istim motorom troši upravo toliko.


Većina toga što su napisali uglavnom je dobar opis tog TD motora:
- Pogonski agregat je dosta bučan i ima karakterističan zvuk pumpe visokog pritiska
- Na niskim obtrajima, motor se guši, a pravu snagu pokazuje tek preko 2000 obr/min

A što se tiče potrošnje, dobro kažeš tako nekako troši i moja 146. :clap:

Pa sam potražio malo po netu podatke za taj Gonow, ima 1700Kg, ide 140Km/h, a prepisali su tvorničke podatke o potrošnji (grad 9l, otvoreno 6.6l, mješovito 7.8l) što naravno nikad nije baš točno.

Još jednu zanimljivu stvar sam primjetio, piše da motor ima 210Nm na 2500rpm (moj recimo ima 186Nm na 2500rpm), pa pretpostavljam da pumpa ima nešto veći pritisak ubrizgavanja goriva kad motor ima veći moment...


Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9205
  • Karma: 1284
  • Spol: Muški
  • 155 Q4 156 SW GT
    • Solin
Odg: TD / JTD / JTDm motori
« Odgovori #41 u: 24-03-2008, 21:27:02 »
Saznao sam u međuvremenu: taj ventil služi za gašenje motora. Leptir se zatvori i motor se ugasi.
155 Q4         156 SW akcija 1          156 SW akcija 2
 

Offline GTA 147

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 1174
  • Karma: 204
  • Spol: Muški
  • 147 JTDm16v
    • Highway Tuhelj
Odg: TD / JTD / JTDm motori
« Odgovori #42 u: 29-04-2008, 09:38:18 »
Postoji li kakva razlika u izvedbi JTD motora kod 147 i 156?

Evo što me dovelo na takvo razmišljanje..

147 JTD8v 115ks --> crveno područje okretaja počinje na 4500 o/min;  156 JTD 8v  115 ks --> crveno područje okretaja na 5000 o/min
147 JTDm16v 140ks -->                     - II -                      4500 o/min;  156 JTDm 16v 140ks -->                        - II -         5000 o/min
147 JTDm16v 150ks -->                     - II -                      4500 o/min;   156 Crosswagon JTDm 16v 150ks -->     - II -         5000 o/min

Zbog čega taj pomak od 500 o/min?

 :mah:
Piše se, v Tuhlju!  :craz
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9205
  • Karma: 1284
  • Spol: Muški
  • 155 Q4 156 SW GT
    • Solin
Odg: TD / JTD / JTDm motori
« Odgovori #43 u: 29-04-2008, 09:54:13 »
Izgleda da je bilo bisera koji su ga auto putem vozili na 5000 rpm. Čitao sam na jednom forumu da je jedan tako uništio motor od Vectre od 150 ks. Jest da ga nije proizvela Alfa, ali je po licenci. Meni se čini da bi bolje bilo da su stavili kod svih motora žuto područje od 4500-5000 rpm. To žuto znači da ga možeš držati na tim okretajima kratko.
Kod dizela crveno područje ima potpuno drugačiji razlog u odnosu na benzinca. Kod benzinca je čisto zbog mehaničkih razloga, kada opruge ventila ne mogu dovoljno brzo vraćati ventile i postoji mogućnost da klip udari u ventil.
Kod dizela nema taj problem jer su okretaji niži, ali ima drugi problem toplinske prirode. Kod dizela je sporije izgaranje i kod velikog broja okretaja se dogđa da je klip otišao skoro do donje mrtve točke, a još sve gorivo nije izgorilo. Posljedica toga je slaba efikasnost i visoka potrošnja na visokim okretajima, ali je opasnost u tome što se diže temperatura ispušnim plinovima koji onda užare ispušnje ventile i turbo punjač. To se ne može dogoditi recimo prilikom pretjecanja, ali kada bi ga se stalno pržilo na 5000 rpm postoji velika vjerojatnost da se uništi motor.
155 Q4         156 SW akcija 1          156 SW akcija 2
 

Offline Agneza

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1807
  • Karma: 503
  • Spol: Ženski
  • 147 1.9 JTDm
    • Zagreb
Odg: TD / JTD / JTDm motori
« Odgovori #44 u: 29-04-2008, 10:30:14 »

šta bi bilo dugo - recimo 2 minute ili pola sata ? Također, ono što sam ja primjetila na svojoj 147 je da se hoče zavrtit u crveno na nižim brzinama dok recimo u 5. na autoputu ne možeš ju dobiti u crveno, dakle max okretaju su joj 4200-4300... barem meni nije uspjelo više a max brzinu koju je postigla je skoro pa 210 km/h i to ne jednom ... Ne znam sad dal sat laže (vjerojatno malo laže) ali kažem, ni pri toj max brzini (više neće nikako   :craz ) ne ide u crveno
 

Offline GTA 147

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 1174
  • Karma: 204
  • Spol: Muški
  • 147 JTDm16v
    • Highway Tuhelj
Odg: TD / JTD / JTDm motori
« Odgovori #45 u: 29-04-2008, 10:47:41 »
Ali čemu onda razlika; zašto crveno područje okretaja nije isto?
Nije da mi je to toliko bitno, ionako ne forsiram(o) preko 4000-4200 o/min, al eto, zanima me..

Piše se, v Tuhlju!  :craz
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9205
  • Karma: 1284
  • Spol: Muški
  • 155 Q4 156 SW GT
    • Solin
Odg: TD / JTD / JTDm motori
« Odgovori #46 u: 02-05-2008, 14:45:12 »
šta bi bilo dugo - recimo 2 minute ili pola sata ? Također, ono što sam ja primjetila na svojoj 147 je da se hoče zavrtit u crveno na nižim brzinama dok recimo u 5. na autoputu ne možeš ju dobiti u crveno, dakle max okretaju su joj 4200-4300... barem meni nije uspjelo više a max brzinu koju je postigla je skoro pa 210 km/h i to ne jednom ... Ne znam sad dal sat laže (vjerojatno malo laže) ali kažem, ni pri toj max brzini (više neće nikako   :craz ) ne ide u crveno
To što postižeš u 5. brzini je maksimum što auto može. Mora se zaustaviti na nekoj brzini gdje je snaga motora izjednačena sa snagom otpora (zraka i trenja guma i  trenja u zupčanicima), a kod tebe je to baš pri toj brzini. 
Kratki prolaz bi bio red veličine 5-6 sekundi. Ne bi motoru ništa bilo kad bi bio 5-6 sekundi u početku crvenoga.
155 Q4         156 SW akcija 1          156 SW akcija 2
 

Offline Viktor

  • Global moderator
  • Trade Count: (+21)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 9205
  • Karma: 1284
  • Spol: Muški
  • 155 Q4 156 SW GT
    • Solin
Odg: TD / JTD / JTDm motori
« Odgovori #47 u: 02-05-2008, 14:48:56 »
Ali čemu onda razlika; zašto crveno područje okretaja nije isto?
Nije da mi je to toliko bitno, ionako ne forsiram(o) preko 4000-4200 o/min, al eto, zanima me..



Meni je skroz logično to kako su stavili sada  crveno na 4500 rpm. Motor ima max snagu na 4000 rpm. Prije su stariji dizeli  (recimo legendarni 1.9 TD od Fiat/Alfa/Lancia) imali max snagu na 4100-4200 rpm, a crveno na 4500-4600 rpm.
155 Q4         156 SW akcija 1          156 SW akcija 2
 

Offline LOŠA

  • Trade Count: (+22)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4230
  • Karma: 144
  • Spol: Muški
  • AR 146 TD, AR 156 JTD 16V M-JET, AR Brera 2.0 JTDM
    • BJELOVAR
Odg: TD / JTD / JTDm motori
« Odgovori #48 u: 10-05-2008, 20:11:03 »
Lista iz Fiat-ove servisne knjige, simptomi i mogući uzroci kvarova na TD motoru:


Offline LOŠA

  • Trade Count: (+22)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4230
  • Karma: 144
  • Spol: Muški
  • AR 146 TD, AR 156 JTD 16V M-JET, AR Brera 2.0 JTDM
    • BJELOVAR
Odg: TD / JTD / JTDm motori
« Odgovori #49 u: 21-05-2008, 12:37:05 »
Postoji li kakva razlika u izvedbi JTD motora kod 147 i 156?

Evo što me dovelo na takvo razmišljanje..

147 JTD8v 115ks --> crveno područje okretaja počinje na 4500 o/min;  156 JTD 8v  115 ks --> crveno područje okretaja na 5000 o/min
147 JTDm16v 140ks -->                     - II -                      4500 o/min;  156 JTDm 16v 140ks -->                        - II -         5000 o/min
147 JTDm16v 150ks -->                     - II -                      4500 o/min;   156 Crosswagon JTDm 16v 150ks -->     - II -         5000 o/min

Zbog čega taj pomak od 500 o/min?


Ne postoji nikakva razlika između tih motora, a nije ni meni jasno zašto 156-ice imaju crveno tek od 5000rpm, jer je to maksimalan broj okretaja koji ti motori uopće mogu postići...

Offline Boogie Man

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1711
  • Karma: 92
  • Spol: Muški
  • AR 146 1.6 TS
    • Split
Odg: TD / JTD / JTDm motori
« Odgovori #50 u: 15-10-2008, 08:44:34 »
 :mah: ekipa jeli mi može netko pobliže objasnit koja je razlika (ako je uopće ima) između jtd od 105 ks i jtd od 110 ks, naravno osim u 5 konjića, jer san čua priče da ovaj motor od 105 ks puno više vibrira,više troši i više dimi (predpostavljam zbog one euro 3 norme).  :?:?: i koliko variraju razlike u performansama? 
« Zadnja izmjena: 15-10-2008, 10:48:11 od Boogie Man »
CoMe In PeAcE, oR sTaY aT hOmE !!!
 

Alfa-Dodo

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: TD / JTD / JTDm motori
« Odgovori #51 u: 19-10-2008, 19:24:33 »
Moja je od 110 ks i mislim osobno da nema neke razlike jer je samo stvar u elektronici. Motor je isti koliko je meni poznato  :ok:
Piše ti na početku ovoga da je razlika samo u varijabilnoj turbini pa možda zbog toga manje vibrira ili tako to. Moja ima sasvim dobre performanse još uvijek, samo moja je pažena i mažena  :love3: :da:
« Zadnja izmjena: 19-10-2008, 19:27:49 od Alfa-Dodo »
 

Offline 156 sp1 rosso

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4953
  • Karma: 179
  • Spol: Muški
  • Fiat GP 1.4
    • ZAGREB
Odg: TD / JTD / JTDm motori
« Odgovori #52 u: 19-10-2008, 19:31:04 »
Moja ima 110 ks i koja je razlika od 115 ks.
Gubila il dobila......zauvijek si moja voljena. Volim te Hrvatska.
 

Alfa-Dodo

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: TD / JTD / JTDm motori
« Odgovori #53 u: 19-10-2008, 19:39:08 »
Pa ništa posebno, malo poboljšan motor ali tehnika ista. Ne brini to su među najboljim motorima ako ih paziš i održavaš nemaš frke  :ok:
 

roby_zg

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: TD / JTD / JTDm motori
« Odgovori #54 u: 03-12-2008, 13:55:34 »
Pozdrav svima,
nisam siguran je li ovo bas mjesto za ovaj moj post, ali imam velikih problema i nadam se da ce mi netko moci pomoci svojim odgovorom i savjetom.
Vlasnik sam Alfe 156 2.4 JTD, 2003. godina. Auto ima svega 46 000km, dakle, gotovo nov. Međutim, iako je uredno odrzavan u ovlastenom servisu, imam problema sa motorom. Naime, ponekad se pojavljuje cukanje i motor gubi snagu bez ikakvog meni objašnjivog razloga. Najprije sam sumnjao na gorivo, i dalje mislim da je gorivo krivac svemu, ali isprobao sam i gorivo OMV-a, Tifona i Ine i problem je i dalje prisutan. U servisu tvrde da je sve sa autom OK i da nema nikakvih problema. Naravno sad kad je isteklo jamstvo pojavile su se neke price od strane servisera da je mozda rijec o turbini. Razgovrao sam sa drugim kolegama koji imaju dizelase i jedan kolega koji ima VW golfa 5 imao je istih problema. Otisao je u Sloveniju na servis, buduci da su mu u Zagrebu rekli da je otisla turbina i da kvar kosta 12 500 kuna. U Sloveniji su mu ocistili cijeli sustav za dovod goriva i od tada vise nema nikakvih problema sa autom. S obzirom na simptome koje mi je on opisao, mislim da je i na mojoj Alfi isti problem u pitanju. Moze li mi netko reci je li imao ili ima istih problema i kome da se obratim. Autocommerce jednostavno tvrdi da je sa autom sve Ok i da nema razloga za ciscenje sustava za dovod goriva unatoc tome sto ja to zahtijevam. Jednom su nesto malo napravili i bilo je dobro nekih 5 000-10 000 kilometara, no, sada se opet vratilo na staro. To samo meni dokazuje da turbina nije u kvaru, jer, ili radi ili ne, jer ne moze 10 000 km raditi savrseno, pa onda opet ne i tako ispocetka. Molim pomoc i savjet.
 

Offline alfista147

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 3288
  • Karma: 108
  • Spol: Muški
  • 147 kombajn edisn
    • Rijeka
Odg: TD / JTD / JTDm motori
« Odgovori #55 u: 03-12-2008, 14:03:13 »
Obrati se Sebu....Sebastijan Bertol-magistar za alfe!! :craz :craz
trazim plug za kombajna marke alfa ,tip 147 i prikolicu za žito
 

Offline LOŠA

  • Trade Count: (+22)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4230
  • Karma: 144
  • Spol: Muški
  • AR 146 TD, AR 156 JTD 16V M-JET, AR Brera 2.0 JTDM
    • BJELOVAR
Odg: TD / JTD / JTDm motori
« Odgovori #56 u: 03-12-2008, 14:13:29 »
Pozdrav svima,
nisam siguran je li ovo bas mjesto za ovaj moj post, ali imam velikih problema i nadam se da ce mi netko moci pomoci svojim odgovorom i savjetom.
Vlasnik sam Alfe 156 2.4 JTD, 2003. godina. Auto ima svega 46 000km, dakle, gotovo nov. Međutim, iako je uredno odrzavan u ovlastenom servisu, imam problema sa motorom. Naime, ponekad se pojavljuje cukanje i motor gubi snagu bez ikakvog meni objašnjivog razloga. Najprije sam sumnjao na gorivo, i dalje mislim da je gorivo krivac svemu, ali isprobao sam i gorivo OMV-a, Tifona i Ine i problem je i dalje prisutan. U servisu tvrde da je sve sa autom OK i da nema nikakvih problema. Naravno sad kad je isteklo jamstvo pojavile su se neke price od strane servisera da je mozda rijec o turbini. Razgovrao sam sa drugim kolegama koji imaju dizelase i jedan kolega koji ima VW golfa 5 imao je istih problema. Otisao je u Sloveniju na servis, buduci da su mu u Zagrebu rekli da je otisla turbina i da kvar kosta 12 500 kuna. U Sloveniji su mu ocistili cijeli sustav za dovod goriva i od tada vise nema nikakvih problema sa autom. S obzirom na simptome koje mi je on opisao, mislim da je i na mojoj Alfi isti problem u pitanju. Moze li mi netko reci je li imao ili ima istih problema i kome da se obratim. Autocommerce jednostavno tvrdi da je sa autom sve Ok i da nema razloga za ciscenje sustava za dovod goriva unatoc tome sto ja to zahtijevam. Jednom su nesto malo napravili i bilo je dobro nekih 5 000-10 000 kilometara, no, sada se opet vratilo na staro. To samo meni dokazuje da turbina nije u kvaru, jer, ili radi ili ne, jer ne moze 10 000 km raditi savrseno, pa onda opet ne i tako ispocetka. Molim pomoc i savjet.


Nije baš tema za kvarove ali

Trebao bi otići na dijagnostiku da se vidi kakve greške javlja centrala kada ti cuka i gubi snagu, ovako napamet:
- ako voziš auto većinom po gradu, i ako na određenim okretajima izgubi snagu zna se dogoditi da se začađi turbina i ne radi regulacija krilaca pa je prevelik pritisak na usisu i onda te centrala baci u safe mod što rezultira gubitkom snage
- ako auto baš trza/cuka možda ne bi bilo loše napraviti čišćenje sistema za ubrizgavanje

Uglavnom javi se Seb-u, on će ti vjerovatno ustanoviti uzrok problema, a ima i kemijsko čišćenje sistema za ubrizgavanje...

Offline LOŠA

  • Trade Count: (+22)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 4230
  • Karma: 144
  • Spol: Muški
  • AR 146 TD, AR 156 JTD 16V M-JET, AR Brera 2.0 JTDM
    • BJELOVAR
Odg: TD / JTD / JTDm motori
« Odgovori #57 u: 03-12-2008, 14:19:10 »
:mah: ekipa jeli mi može netko pobliže objasnit koja je razlika (ako je uopće ima) između jtd od 105 ks i jtd od 110 ks, naravno osim u 5 konjića, jer san čua priče da ovaj motor od 105 ks puno više vibrira,više troši i više dimi (predpostavljam zbog one euro 3 norme).  :?:?: i koliko variraju razlike u performansama? 

1.9 JTD 105ks je Euro2 motor i općenito prva verzija JTD motora uopće, ako je ispravan ne bi trebao ništa više vibrirati/trošiti/dimiti od verzija sa 110/115ks.

1.9 JTD 110ks je Euro3 motor, u principu je to isti motor, ali razlika u odnosu na 105 ks je recimo što ima turbinu sa varijabilnom geometrijom krilaca, noviji EGR sistem, noviji sistem ubrizgavanja, itd...

Offline VIRANIN

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 206
  • Karma: 6
  • Spol: Muški
    • Vir
Odg: TD / JTD / JTDm motori
« Odgovori #58 u: 25-12-2008, 21:26:32 »
Imam alfu 166,2.4jtd ,2001god ima 140ks zanima me koliko taj motor moze proci sad ima 208000 i super je?
Alfa 166
 

Offline Irvine159

  • Trade Count: (+4)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2279
  • Karma: 106
  • Spol: Muški
  • M-jtd 20V
    • Istra
    • bučino ulje iz istre
Odg: TD / JTD / JTDm motori
« Odgovori #59 u: 27-12-2008, 15:12:35 »
Imam alfu 166,2.4jtd ,2001god ima 140ks zanima me koliko taj motor moze proci sad ima 208000 i super je?
Uz odgovarajuču njegu i malo sreče još toliko,bez večih zahvata!