Lamborghini S.p.A. je osnovao Ferruccio Lamborghini, jedan od najvećih proizvođača traktora u Italiji.
Godine 1963 je izgradio tvornicu u Sant'Agathi namjenjenu za proizvodnju automobila, već nakon jedne godine vozila koja su nosila emblem u ono vrijeme poznatog proizvođača traktora počela su se dostavljat vlasnicima. Kroz godine ovi automobili su glasili po ljepoti i perfekciji kakvoj se nit Ferruccio Lamborghini nije nadao.
Do 1972 godine kompanija se razvijala usklađenim koracima, jedino što je usporavalo prodaju automobila bilo je konstantno izbacivanje novog modela koji bi zasjenio prijašnjeg.
Međutim, 1972 godina bila je proglašena za najgora vremena za Lamborghini zbog drastičnog rasta cijena goriva te nedostatka goriva u mnogim zemljama što je dramatično smanjilo prodaju ovih prekrasnih i super brzih automobila. Ferruccio Lamborghini je bio prisilljen prodat 51% udjela švicarskom poslovnom čovjeku, Georges-Henri Rossetti. Nakon dvije godine, 1974, prodaje ostalih 49% dionica Rossettiovom prijatelju, Renéu Leimeru. Novi vlasnici dionica nisu se svakodnevno miješali u posao Ferruccia Lamborghini, nit su bili skloni investiranju i tako se kompanija pronašla u teškoj situaciji zbog dostavljača koji nisu htjeli poslovati s njom jer su se brinuli za neredovita plaćanja.
1977 godina je bila još jedna loša godina za Lamborghini, zbog strateške pogreške koju su zahtjevali tadašnji vlasnici kompanije, Lamborghini ulaže novac u izradu Off-Road vozila bez ikakvog temelja za prodaju. U to vrijeme Lamborghini je imao ugovor sa BMW kompanijom za proizvodnju malene serije sportskih automobila, ugovor je 1978 godine ukinut zbog zanemarivanja od strane Lamborghinia.
Zbog ozbiljnosti ove situacije, sud u Bologni (glavni grad općine u kojoj se nalazi Sant'Agatha) je prisiljen da dovede kompaniju u stečaj. Lamborghini je bio povjeren stručnjaku tragovačkih zakona i velikom auto fanatiku Alessandru Artese. Alessandro, Sgrazi i Giulio Alfieri su uspjeli postavit kompaniju na noge tražeči nove vlasnike dionica.
Lamborghini nije nikad prekidao sa proizvodnjom zahvaljujuči upornosti zaposlenika, lojalnosti i strasti klijenata i podrški distributera. Ovakva situacija je trajala do sredine 1980 godine kad je sud u Bologni odlučio prodati kompaniju braći Mimran. Novi vlasnici su počeli investirati u razvoj firme i tražiti iskusne radnike. Vidljiv napredak je bio postignut između 1984 i 1986 godine i kompanija se vratila punom snagom na tržište, sa već onda dobro poznatim emblemom bika u napadajučem položaju.
Zbog brzog razvoja privatni vlasnici nisu mogli podržavat toliku proizvodnju. Kompanija je trebala većeg partnera, idealni izbor je bio Chrysler. 23.04.1987 godine, Mimram i Greenwald (Chrysler) potpisuju ugovor za potpunu vrijednost dionica uz prisutnost svih radnika kompanije u Sant'Agathi. Kompanija sa Emile Novaro na čelu je počela proširivat tvornicu za još veću proizvodnju. 07.07.1990, nakon 19 godina i proizvodnje od sveukupno 1997 automobila, model Countach se prestaje proizvoditi. Kao zamjenu Lamborghini nudi model Diablo.
1992 godine potraga za automobilima snova sve je manja zbog katastrofe ekonomije u svijetu, drastično pada prodaja svih automobila tog ranga. Nakon dvije godine kad se ekonomija počela dizat, Lamborghini počinje razmišljat o automobilima koje bi pokretali alternativni pogonski agregati. Urbana vozila sa električnim pogonom, alati za radionice, motori za pogon brodova bili su samo neki od eksperimenata.
1993 godine predstavljen je Diablo VT, verzija koja po potrebi uključuje pogon na sva četiri kotača. Iste godine, za proslavu tridesete godišnjice kompanije izlazi Diablo Special Edition.
U siječnju 1994 godine Chrysler prodaje Lamborghini kompaniji MegaTech, članici grupe Indonesian Group Sedtco. Iste godine prva pobjeda na utrkama za Lamborghini.
1995 godine, 60% dionica posjeduje indonezijska kompanija V'Power dok ostatak pripada Malazijski kompaniji MyCom. U studenom, 1996 godine, Vittorio Di Capua postaje predsjednik kompanije Automobili Lamborghini S.p.A. koji je uspio učinit kompaniju atraktivnom za investiranje.
24.07.1998 godine ova prestižna marka konačno dobiva snažnog vlasnika. U Londonu Audi potpisuje ugovor sa vlasnicima dionica Lamborghinia za kompletno preuzimanje kompanije.
Razvoj
1963
Otvara se tvornica Automobili Lamborghini u Sant'Agathi, Bolognese. Prvi prototip 350 GTV predstavljen Turin Auto Show
1964
Nova inačica prototipa, 350 GT predstavljen na Geneva Motor Show. Vozilo ima V12 motor sa četiri bragasta vratila, potpuno sinkroniziran mjenjač sa pet brzina, diferencijal sa ograničenim proklizavanjem i potpuno nezavistan ovijes sa disk kočnicama na svim kotačima.
1966
Proizveden model 400 GT kao nastavak na 350 GT. Promijene u odnosu na prijašnji model su bile, novi motor zapremnine od 3.9 litara, dodana još dva sjedala otraga, te čini 2+2 kupe.
Prototip čiji dizajn potpisuje Marcello Gandini, nazvan P400 Miura ima motor od 3929 ccm i 12 cilindara u V formaciji pobuđuje veliko zanimanje na Geneva Motor Show.
1968
Prvi puta prikazan na Geneva Motor Show, Islero 400 GT sadrži aluminijski motor sa četiri bregastih vratila, 12 cilindara u V formaciji, nezavistan ovjes, disk kočnice i luksuzni interijer. Pruža bolju preglednost i više prostora od dužeg modela 400 GT 2+2.
Modelom espada pružaju prostor za četvero, prekrasnog izgleda, odličnih performansi koje se mogu mjerit sa najboljim sportskim automobilima tada predstavljenih. Espada je jedan od najuspješnijih modela koje je Lamborghini proizveo.
1969
Kritiziranje modela Islero 400 GT je sljijedilo novim dizajnom i različitim poboljšanjima, model dobiva oznaku S na svoje ime, Islero GTS. Eksterijer dobiva opasniji izgled dok u interijeru se dobilo malo više prostora.
1970
Nadograđena verzija P400, sada nazvana Miura P400S, dobiva novo podvozje od čelika, modificiran je stražnji ovjes, ventilirani diskovi, redizajnirana komora za izgaravanje i veći rasplinjači što je uslijedilo povečanju snage. Opcionalno se nudio upravljač obučen kožom, radio i klima.
Nastavljen model na 400 2+2 je Jarama 400 GT, bazirana na Espadi sa motorom smještenim između prednjih kotača, dok je karoserija izrađena iz čelika. Automobil se prikazao veoma agilnim i brzim, bio je više oštar nego lijep ali svejedno cijenjen među obožavateljima Lamborghinia.
1971
Drugi redizajn Miure P400 predstavljene 1966 godine, P400 SV ima potpuno redizajnirano podvozje, šire gume i ispupčenu karoseriju da pokriva šire gume. Novi model je jači i zamijenjena mu unutrašnjost sa kožom.
Marcello Gandini predstavlja svoj novi dizajn Countach LP500 na Geneva Motor Show. Automobil sa ručno rađenom aluminijskom karoserijom, dinamikom prilagođenom za visoke brzine, superiornim upravljanjem i veoma čudnog izgleda.
1972
Karoserijom dizajniranom od strane Bertonea, u želji da prikaže 'poseban' izgled, Lamborghini predstavlja Urraco P250 na Turin Motor Show.
Proizvodi se nova izvedba Jarame, Jarama 400 GTS. Promijene eksteriernog dizajna, jačeg motora i velikog poboljšanja u unutrašnjosti. Jarama GTS je posljedni Lamborghini sa motorom sprijeda.
Predstavljen prvi prototip Countach LP400 na Geneva Motor Show.
1973
Predstavljen prvi prototip Countach LP400 na Paris Motor Show.
1974
Countach LP400 serijske proizvodnje prikazan na Geneva Motor Show. Drugi dizajn Marcella Gandini za Lamborghini. 3.9 litara zapremnine, V12 motor, cijevasto podvozje, klizni prozori i pojačani viši branici.
1975
Zamjena za P250 je Urraco 300, poboljšan u svim pogledima što se tiče dizajna, podvozja i mehanike.
1976
Novo vozilo bazirano na Uracco, Silhouette je predstavljeno na Geneve Motor Show. Recenzije su bile odlične, odličnog agresivnog izgleda, nevjerojatnih performansi i sposobnosti za svakodnevnu vožnju.
1977
Pokušaj izgradnje Off-Road vozila za Mobility Technology International, Lamborghini proizvodi Cheetah, ulaznicu za vojno tržište. No dobiva manje interesa od vojske nego od javnosti, vozilo je prebačeno na civilno tržište.
1978
Večinoma zbog zahtjeva obožavatelja Lamborghini vozila, Waltera Wolfa, Countach LP400S dobiva šire nisko profilne gume, sa novom geometrijom ovjesa i širim blatobranima.
1981
Kao nastavak na Cheetah LM001 počinje ulazit u proizvodnju i postaje dostupan sa 4.7 litara obujma V12 motorom iz Countacha ili sa V8 iz Chryslera.
1982
Countach LP500S dobiva novi motor zapremnine 5 litara, te proizvodi 375 konja. Prolazi bez problema sve zahtjeve što se tiče zakona o emisijama.
Nova Jalpa je predstavljena i pokrenuta je proizvodnja. Automobil za dvoje sa V8 motorom i 5 stupanjskim mjenjačem, izvanredne ergonomije, modularnom kontrolnom pločom i novim ventilacijskim sistemom.
Naprema dizajnima LM001 proizveden je prototip LMA. Ovaj put sa motorom sprijeda, poboljšanim ovjesom, podvozjem i servo upravljačem. Mjesto koje je bilo namjenjeno za motor u modelima Cheetah i LM001 sada je popunjeno dodatnim sjedalima. Ovaj model se referencira kao model LM002.
1985
Countach dobiva novi motor 'Quatrovalvole' sa četiri ventila po cilindru. Ovo je treča promjena i model je nazvan LP500S
. Poboljšan je ovjes i stavljene veće kočnice. Countach je dobio na težini ali performanse su mu se povečale.
1988
Lamborghini slavi dvadeset i petu godišnjicu kao proizvođač egzotičnih sportskih automobila te predstavlja Countach 25th Anniversary Edition.
1990
Lamborghini predstavlja Diablo, najbrži serijski automobil na svijetu. Diablo postiže brzinu od 325 kmh.
1992
Top verzija Diabla, Roadster je predstavljena na Geneva Motor Show. LM002 izlazi iz proizvodnje.
1993
Ove godine predstavljen je Diablo VT novinarima na Geneva Motor Show. U kolovozu iste godine javnosti je predstavljena specialna edicija u tvornici u Sant'Agatha Bolognese. Limitirana verzija se proizvodila u 150 komada tjekom 1994 i 1995.
1995
Predstavljen Diablo Roadster VT na Bologna Motor Show. Proizvodnja započinje u istom trenu.
1996
Predstavljen Diablo SV (Sport Veloce) na Geneva Motor Show. Jednostavnija i još više sportska verzija Diabla, inspirirana legendarnom Miurom SV. Sa motorom od 525 konja i smanjenom težinom ovaj Diablo ubrza za manje od 4 sekunde do 100 kmh.
Predstavljen je Diablo SVR da upotpuni sezonu utrke u europi. 26 Diabla SVR kreće u utrku kroz veće europske staze.
1997
Lamborghini Monomarque Championship nastavlja sa 30 Diabla SVR i završava sa posljednjom utrkom u Zhuhai, Kina.
Danas
Lamborghini nastavlja sa utrkama diljem svijeta. Napraduje također i u utrkama na vodi gdje već godinama dominira kao najbolji proizvođač motora. Ova marka je jedna od najpoznatijih proizvođača super sportskih automobila diljem svijeta. Prestiž, elegancija i nevjerojatne performanse u automobilu koji još uvijek ima nevjerojatan futuristički izgled. Miuru mnogi smatraju jednim od najljepših automobila. Lamborghini je postavio mnoge standarde kroz sve godine razvoja i poznat je po luksuznim i brzim automobilima koje voze ljudi koji imaju novac i stil.