06-07-2020, 20:03:50

Autor Tema: Razlika između ulja  (Posjeta: 14030 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Tare071

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1970
  • Karma: 124
  • Spol: Muški
  • ima kolekciju auta :-)
    • Sarajevo
Odg: Razlika između ulja
« Odgovori #60 u: 06-11-2011, 09:04:28 »
prvo se okani mene i nemoj srati da pričam pizdarije

drugo kad govorim RACING onda se to odnosi na seleniju, total, motul, fuchs, castrol itd racing

racing je ulje koje svoje optimalne karakteristike zadržava pri većim opterećenjima i vrlo visokim temperaturama, kad standardna ulja gube performanse što se najbolje vidi po tlaku ulja u motoru zagrijanom na 120-130 stupnjeva
pri hladnom startu racing ne odrađuje savršeno posao i zato nije dobro za aute koji se stalno pale i gase i rijetko zagriju do full radne temperature
autu sa racingom zvone podizači kad se upali što se ne događa sa 5W-30 (isprobano na RS4)


EDGE SPORT 10W-60 je bivši RS  10W-60 , samo se za EU tržišta zove EDGE, a za sporedna tržišta se još uvijek prodaje u staroj ambalaži

Nema tu ništa sporno, gušće ulje teže za motor pri paljenju.....5w30 je rijeđe....čista logika. A to da se rijetko grije na radnu temperaturu.....jedino ako ga do granapa voziš 500 metara. Vremenska razlika između tog racinga i ulja gradacije 0w40 da se zagrije ulje je minuta/dvije eventualno....ja vozio oboje
"Rightous infliction of retribution manifested by an appropriate agent"
 

Offline Alfa_gtv

  • Global moderator
  • Trade Count: (+7)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 17031
  • Karma: 501
  • Spol: Muški
  • GTV V6 TB, AR GT, Z750
    • ZG
Odg: Razlika između ulja
« Odgovori #61 u: 06-11-2011, 09:37:33 »
racing je za stazu - prvih par taktova motor odradi na suho dok ga pumpa digne - ali se ponaša vrhunski pri ekstremnim operećenjima, ako je auto za svaki dan, vozika se po gradu i pali nekoliko puta na dan - zaboravi , rijetko se tko od vas voza isključivo po stazi

za motor je najbolje ulje koje propisuje proizvođač - najjači su mi leekovi koji za auto star 10 godina, projektiran prije 15 godina kupuju low saps ulje tehnologije od prije 4-5 godina

znači motor treba ulje iste generacije sa kojim je i projektiran

upravo zato se na prvom paljenju ne sjeda odma i krece nego se pusti da malo odradi motor, najidealnije bi bilo drzat ga nakon par sec na soma i nesto sitno okretaja (ali ne vise od toga) da i tlak bude malo visi nego sto je u samom leru...

sve u svemu jednom kad se tako zagrije motor tj ulje svaka ostala paljenja su vec ok i ulje nije pregusto jer je postiglo radnu temp (govorim o 10w60) a nije da se bas samo tako lako ohladi kao i sam motor (jer nije bas da u stojadine sipaju tu gradaciju nego u malo ozbiljnije motore) tako da nakon toga ta konstantna odnosno cesca paljenja nisu ubitacna kao sto navodis... bila bi ako se auto ne zagrije nego se vozi na kratke relacije gdje se niti ne stigne zagrijati voda a kamoli ulje, i plus ako je vani hladno, tek tada ta prica sto pises da nije za van staze  ima smisla... :ok:
V6  moja AR GTV 2.0 V6 TB

"Many of the technical solutions you'll find in a Ferrari, are also often used in an Alfa Romeo"
 

Offline Role 156

  • Trade Count: (+9)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 9392
  • Karma: 200
  • Spol: Muški
  • Alfa 159 2.2JTS SS Ti Beverly tourer 300 ie
    • Požega
Odg: Razlika između ulja
« Odgovori #62 u: 06-11-2011, 11:04:00 »
Onda cu jos jedno mijenjanje stavit quartz 7000 i vidit hoce se manje prljat(cistit naslage selenie kako neki kazu) i hoce li potrosnja bit normalna(do pola litre na 5 milja) kad je i izmjena
Varijator sekta
 

Offline pajo_patak

  • Trade Count: (0)
  • Sa stažom
  • ***
  • Postova: 630
  • Karma: 57
  • Spol: Muški
  • 2x Delta, 2x Dedra
    • Split
Odg: Razlika između ulja
« Odgovori #63 u: 06-11-2011, 12:01:58 »
prvo se okani mene i nemoj srati da pričam pizdarije

drugo kad govorim RACING onda se to odnosi na seleniju, total, motul, fuchs, castrol itd racing

racing je ulje koje svoje optimalne karakteristike zadržava pri većim opterećenjima i vrlo visokim temperaturama, kad standardna ulja gube performanse što se najbolje vidi po tlaku ulja u motoru zagrijanom na 120-130 stupnjeva
pri hladnom startu racing ne odrađuje savršeno posao i zato nije dobro za aute koji se stalno pale i gase i rijetko zagriju do full radne temperature
autu sa racingom zvone podizači kad se upali što se ne događa sa 5W-30 (isprobano na RS4)


EDGE SPORT 10W-60 je bivši RS  10W-60 , samo se za EU tržišta zove EDGE, a za sporedna tržišta se još uvijek prodaje u staroj ambalaži

ajde ti malo smiri tenzije
lupetaš stvari rekla-kazala, pričaš stvari koje nemaju veze ni tehnički a ni u praksi i fali ti jednog i drugog. neznam koja je tvornička preporuka za tog tvog rs4, al vrlo ti je pametno tako eksperimentirat sa 5w30 na 10w60 :hehe: drži se ti svojih uvjerenja i sve 5 :mah:
Život je prekratak da bi ga trošili na ružne žene i aute koji malo troše
 

Offline Tare071

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1970
  • Karma: 124
  • Spol: Muški
  • ima kolekciju auta :-)
    • Sarajevo
Odg: Razlika između ulja
« Odgovori #64 u: 06-11-2011, 13:15:41 »
ajde ti malo smiri tenzije
lupetaš stvari rekla-kazala, pričaš stvari koje nemaju veze ni tehnički a ni u praksi i fali ti jednog i drugog. neznam koja je tvornička preporuka za tog tvog rs4, al vrlo ti je pametno tako eksperimentirat sa 5w30 na 10w60 :hehe: drži se ti svojih uvjerenja i sve 5 :mah:

 Upravo !  To su toliko gradacijski različita ulja da nema teorije da u to vozilo idu ulja takvog dijapazona...jedno je totalno fula....

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=1325647
« Zadnja izmjena: 06-11-2011, 13:16:36 od Tare071 »
"Rightous infliction of retribution manifested by an appropriate agent"
 

Offline Tare071

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1970
  • Karma: 124
  • Spol: Muški
  • ima kolekciju auta :-)
    • Sarajevo
Odg: Razlika između ulja
« Odgovori #65 u: 06-11-2011, 13:39:55 »
BTW evo da se vidi o kojem vremenu se radi da ulje zađe u sve dijelove motora u ovisnosti o gradaciji :

0W-40 synthetic: 0-4 seconds
5W-40 synthetic: 4-10 seconds
10W-40 semi-synthetic: 9-30 seconds
15W-40 mineral: 28-48 seconds

Ovo su vrijednosti pri vanjskoj temperaturi od 32 C Farenhajta

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=485520
"Rightous infliction of retribution manifested by an appropriate agent"
 

Offline imc1

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1851
  • Karma: 208
  • Spol: Muški
  • 156 SW 1.9 16v m-jet
    • Rijeka
Odg: Razlika između ulja
« Odgovori #66 u: 06-11-2011, 13:59:01 »
je, onda jos usisa stan, ode u kerum po provistu i uplati misu zadusnicu na Trsatu
:smijeh :smijeh :smijeh :smijeh
 

Offline Giallo

  • Trade Count: (0)
  • Na probi
  • *
  • Postova: 44
  • Karma: 1
  • Spol: Muški
    • Parenzo
Odg: Razlika između ulja
« Odgovori #67 u: 06-11-2011, 14:18:17 »
ajde ti malo smiri tenzije
lupetaš stvari rekla-kazala, pričaš stvari koje nemaju veze ni tehnički a ni u praksi i fali ti jednog i drugog. neznam koja je tvornička preporuka za tog tvog rs4, al vrlo ti je pametno tako eksperimentirat sa 5w30 na 10w60 :hehe: drži se ti svojih uvjerenja i sve 5 :mah:

mani se tenzija samo se mene ostavi
govorim o stvarima kojima se bavim i situacijama iz stvarnog života 
pitanje teme je bilo o razlici između sintetičkog i polusintetičkog ulja, a tema je krenula u glorificiranje racing specifikacije
tvornička specifikacija za svaki auto je predviđena za svakodnevnu upotrebu,a racing specifikacije su za intenzivnu eksploataciju

RS4 ima preporuku za VW 504.00 što odgovara ACEA C3 5W-30 ulju - dečko je vozio povremeno SR sa njime i stavio je racing što mu se pokazalo odlično za ganjanje, ali nije za zimske uvjete i gradsku vožnju

poanta je da treba koristiti ono što proizvođač vozila preporučuje, a ne trgovci i internet junaci

za talijanska vozila je selenia zakon (iako prodajem ulja drugog proizvođača)  :ok:
 

Offline Mike20

  • Trade Count: (+5)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 3922
  • Karma: 72
  • Spol: Muški
  • Lancia Delta t-jet
    • Varaždin-Zagreb
Odg: Razlika između ulja
« Odgovori #68 u: 06-11-2011, 14:27:46 »
BTW evo da se vidi o kojem vremenu se radi da ulje zađe u sve dijelove motora u ovisnosti o gradaciji :

0W-40 synthetic: 0-4 seconds
5W-40 synthetic: 4-10 seconds
10W-40 semi-synthetic: 9-30 seconds
15W-40 mineral: 28-48 seconds

Ovo su vrijednosti pri vanjskoj temperaturi od 32 C Farenhajta

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?t=485520

Ne 32C Farenhajta nego 32 stupnja Farenhajta kaj je 0 stupnjeva Cejzijusa.
Btw ovo je zanimljiv podatak
 

Offline Tare071

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1970
  • Karma: 124
  • Spol: Muški
  • ima kolekciju auta :-)
    • Sarajevo
Odg: Razlika između ulja
« Odgovori #69 u: 06-11-2011, 14:39:23 »
Ne 32C Farenhajta nego 32 stupnja Farenhajta kaj je 0 stupnjeva Cejzijusa.
Btw ovo je zanimljiv podatak

Kod vas stupanj kod nas stepen.....pomodorin ili paradajz meni svejedno :hehe:
"Rightous infliction of retribution manifested by an appropriate agent"
 

Offline Mike20

  • Trade Count: (+5)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 3922
  • Karma: 72
  • Spol: Muški
  • Lancia Delta t-jet
    • Varaždin-Zagreb
Odg: Razlika između ulja
« Odgovori #70 u: 06-11-2011, 15:29:44 »
Ma ne, ovo slovo C iz 32 sam mislio  :?:

Ok, nebitno.
S obziron na cijenu Castola 10w60 i ovih ostalih postova sa linka koji si dao-počeo mi se taj Castrol motati po glavi  :funny: a možda i po motoru
 

Offline imc1

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1851
  • Karma: 208
  • Spol: Muški
  • 156 SW 1.9 16v m-jet
    • Rijeka
Odg: Razlika između ulja
« Odgovori #71 u: 06-11-2011, 16:21:22 »
mani se tenzija samo se mene ostavi
govorim o stvarima kojima se bavim i situacijama iz stvarnog života 
pitanje teme je bilo o razlici između sintetičkog i polusintetičkog ulja, a tema je krenula u glorificiranje racing specifikacije
tvornička specifikacija za svaki auto je predviđena za svakodnevnu upotrebu,a racing specifikacije su za intenzivnu eksploataciju

RS4 ima preporuku za VW 504.00 što odgovara ACEA C3 5W-30 ulju - dečko je vozio povremeno SR sa njime i stavio je racing što mu se pokazalo odlično za ganjanje, ali nije za zimske uvjete i gradsku vožnju

poanta je da treba koristiti ono što proizvođač vozila preporučuje, a ne trgovci i internet junaci

za talijanska vozila je selenia zakon (iako prodajem ulja drugog proizvođača)  :ok:
...između Selenie WR 5w40 i 5w30...oba su sintetička ulja... :craz
 

Offline Tare071

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1970
  • Karma: 124
  • Spol: Muški
  • ima kolekciju auta :-)
    • Sarajevo
Odg: Razlika između ulja
« Odgovori #72 u: 06-11-2011, 18:43:11 »
bah.. treba na neke sinteticke droge prec  :happ: :happ:  :hello: :hello: :color: :color: :color:

mogli bi pokrenuti akciju...3 litra selenija racinga, gratis PCP....ili LSD pod motom, dobro autu a dobro i vama  :)
"Rightous infliction of retribution manifested by an appropriate agent"
 

Offline yedwy

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2103
  • Karma: 127
  • Spol: Muški
  • Ford C-Max 1.8 duratec
    • Sesvete Zagreb
Odg: Razlika između ulja
« Odgovori #73 u: 06-11-2011, 18:53:20 »
Pih vidi se da živite u prošlosti - liquid X ljudi, liquid X.... :craz
 

Offline Tare071

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1970
  • Karma: 124
  • Spol: Muški
  • ima kolekciju auta :-)
    • Sarajevo
Odg: Razlika između ulja
« Odgovori #74 u: 06-11-2011, 19:07:52 »
Pih vidi se da živite u prošlosti - liquid X ljudi, liquid X.... :craz

Ne volim ja te moderne kerefeke.....lijeva nosnica mora barem centimetar biti šira od desne, a u novčaniku uvijek barem novčanica od 50 ojra u trubu smotana......  :craz
"Rightous infliction of retribution manifested by an appropriate agent"
 

Minketa

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Razlika između ulja
« Odgovori #75 u: 09-11-2011, 02:00:56 »
Majke mi moje ak ja kužim kaj ti zapravo oćeš al ajde da probam - boldano je BOLJA vrijednost...

Selenia WR                                   5w-40                            5w-30
Gustoća na 15°C                          0.855                             0.850               - što je rjeđe to će se bolje razmazivat po motoru i bolje kolat kroz kanale dok je motor hladan
Viskoznost na 100°C                    14.5                     10.2                           - što je veća vrijednost to će film bit jači kad je motor vruć
Srednja viskoznost                       175                      156                            - što je broj veći to je ulje općenito gušće i u širem rasponu gledano će bolje držat film
Točka paljenja                              230                       >200                         - što je vrijednost veća to će se pae teže upaliti tj manje će ga izgorit u motoru
TBN                                               11                                  >7                    - ovo tije mogućnost ulja da neutralizira kiseline koje nastaju izgaranjem a
                                                                                                                                daje i uvid u količinu aditiva pa što je manji to je paradoksalno bolji za motor
Točka tecišta                                < -36                              < -40                - što je vrijednost manja to će na nižoj tempraturi ulje biti tekuće, kad nije tekuće ne podmazuje ništa

Dakle dal mogu oba za neki proizvoljni motor? Vjeroajtno da...
Oće li radi manjeg TBN-a novije ulje bit bolje? Možda...
Ima li smisla oko toga pravit velke mise? Vjerojatno ne...
Ima li potrebe prelazit nakon x vremena sa 5w-40 na 5w-30 ulje? Sam si odgovori...

Ja se ovde ne bih složio. Konstatacija da je manja količina aditiva bolja za motor - jednostavno ne stoji. Kvalitet ulja upravo počiva na aditivima. Kvalitetni aditivi, pametan odabir aditiva, količina aditiva... sve je to u direktno srazmernom odnosu sa kvalitetom ulja. Bez aditiva nema kvalitetnog motornog ulja.
Dalje, kad se diskutuje o motornim uljima, mora se imati u vidu kvalitet goriva. Ne znam kakav je eurodizel na vašim pumpama. U Srbiji je daleko ispod kvaliteta u Zapadnoj Evropi, iako se dosta popravio poslednjih godina. Kažem, ne znam kakav je eurodizel u Hrvatskoj, ali pretpostavljam da zaostaje za eurodizelom u Zapadnoj Evropi. Tako, ako se u obzir uzme da sipamo lošiji eurodizel, Selenia WR 5w-40 je, zbog višeg TBN, superiornija u odnosu na 5w-30 varijantu... ili, da budem precizniji, sa lošijim eurodizelom je pitanje da li će motor išta profitirati na prednostima Selenije WR 5w-30.
I, na koncu, ima za JTDm motor toliko kvalitetnijih ulja od Selenije WR, i to u istom cenovnom rangu sa Selenijom WR, da je bespedmetno dvoumiti se izmeđ WR 5w-40 i 5w-30. U Srbiji se poslednjih pola godine Motul 8100 X-cess kod uvoznika nabavlja jeftinije nego Selenia WR 5w-40.
« Zadnja izmjena: 09-11-2011, 02:02:30 od Minketa »
 

Offline Tare071

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1970
  • Karma: 124
  • Spol: Muški
  • ima kolekciju auta :-)
    • Sarajevo
Odg: Razlika između ulja
« Odgovori #76 u: 09-11-2011, 07:16:28 »
Ja se ovde ne bih složio. Konstatacija da je manja količina aditiva bolja za motor - jednostavno ne stoji. Kvalitet ulja upravo počiva na aditivima. Kvalitetni aditivi, pametan odabir aditiva, količina aditiva... sve je to u direktno srazmernom odnosu sa kvalitetom ulja. Bez aditiva nema kvalitetnog motornog ulja.
Dalje, kad se diskutuje o motornim uljima, mora se imati u vidu kvalitet goriva. Ne znam kakav je eurodizel na vašim pumpama. U Srbiji je daleko ispod kvaliteta u Zapadnoj Evropi, iako se dosta popravio poslednjih godina. Kažem, ne znam kakav je eurodizel u Hrvatskoj, ali pretpostavljam da zaostaje za eurodizelom u Zapadnoj Evropi. Tako, ako se u obzir uzme da sipamo lošiji eurodizel, Selenia WR 5w-40 je, zbog višeg TBN, superiornija u odnosu na 5w-30 varijantu... ili, da budem precizniji, sa lošijim eurodizelom je pitanje da li će motor išta profitirati na prednostima Selenije WR 5w-30. Veća količina TBN-a i cinka je bolja za motor ali će ti prije spržiti katalizator .  :hehe:
I, na koncu, ima za JTDm motor toliko kvalitetnijih ulja od Selenije WR, i to u istom cenovnom rangu sa Selenijom WR, da je bespedmetno dvoumiti se izmeđ WR 5w-40 i 5w-30. U Srbiji se poslednjih pola godine Motul 8100 X-cess kod uvoznika nabavlja jeftinije nego Selenia WR 5w-40.

Kod ulja je najbitnije da odgovara specifikaciji koju je postavio proizvođač, a tek onda se gleda viskozitet i prilagođava se klimatskim uslovima gdje živiš i načinu vožnje......
Ne znam kako je kod alfinih dizela ali za benzince, selenija je stvarno pogođena za tu tipu motora i provjereno selenia racing koja je 10w60 bolje paše u alfinom TS benzincu nego castrol racing koji je isti viskozitet.......
Konkretno između dva ulja 5w40 i 5w30 provjeriti koje podržava specifikaciju/standard proizvođača a razlika između samih ulja je minorna....ovo sa gradacijom w40 je otpornije na veće temperature i u konačnici možda malo bolje jer se radi o turbo motoru, kod turbaka je priča o ulju ipak malo komplikovanija......
Evo da ti dadnem još jedan primjer, ja sad imam u garaži dva ulja, Castrol syntec 5w50 i Mobil 1 5w50, ovaj castrol ne podržava niti jedan evropski standard ulja i ulje je razijano za Ford motore i američko tržište, Mobil 1 podržava sve euro standarde.....a gradacija ista  :hap:
« Zadnja izmjena: 09-11-2011, 07:20:49 od Tare071 »
"Rightous infliction of retribution manifested by an appropriate agent"
 

Offline zoranm

  • Trade Count: (0)
  • Sa stažom
  • ***
  • Postova: 654
  • Karma: 12
  • Spol: Muški
  • alfa 166,159
    • Nova Gradiška
Odg: Razlika između ulja
« Odgovori #77 u: 09-11-2011, 08:41:28 »
jedno pitanje pošto vidim da dosta znate o ulju koja je razlika između 10w-40 HD i 10w-40 HC ulja?
 

dizl

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Razlika između ulja
« Odgovori #78 u: 10-11-2011, 13:29:47 »
Kako čovjek koji nije mehaničar i vozi jedan auto može znati koje mu je ulje bolje i zašto ako auto jedno ulje troši više od drugog, onda se smatra da je za auto bolje ulje kojeg auto manje troši? Veća potrošjna nekog ulja ne mora automatski implicirat lošije ulje.

hvala
 

Offline Tare071

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1970
  • Karma: 124
  • Spol: Muški
  • ima kolekciju auta :-)
    • Sarajevo
Odg: Razlika između ulja
« Odgovori #79 u: 10-11-2011, 13:59:09 »
Kako čovjek koji nije mehaničar i vozi jedan auto može znati koje mu je ulje bolje i zašto ako auto jedno ulje troši više od drugog, onda se smatra da je za auto bolje ulje kojeg auto manje troši? Veća potrošjna nekog ulja ne mora automatski implicirat lošije ulje.

hvala

Vrlo jednostavno, koristiš ulje koje preporuča fabrika, gradacija koju opet preporuča fabrika i mijenjaš jednom godišnje ili nakon 10.000km najdalje.
U slučaju alfe stvarno se od vozača traži malo veći osječaj za tehniku i redovno preventivno provjeravanje određenih stvari.....između ostalog nivoa ulja u motoru kod benzinaca.
"Rightous infliction of retribution manifested by an appropriate agent"