Nadam se da će ovo biti korisne informacije za one koji ciljaju na Q2 ili Quaife ugradnju na GTV Busso modele.
Konačno sam ugradio Quaife ATB (Automatic Torque Biasing) limited slip diferencijal, ili što bi u žargonu rekli "šperu". Kupio sam ga još prošlo ljeto, ali nikako naći vremena i novca za sve, ali obećao sam sam sebi da ću to srediti do susreta ove godine. :-)
Quaife je direktna zamjena za alfin originalni Q2 koji nikada nije dolazio na GTV-u, ali svakako je poželjan, kao i na svakom autu s prednjim pogonom preko 150 ks.
Gotovo svi kažu da je Quaife kvalitetnije izrade i robustniji od Q2 jer je strojno rađen, a ne lijevan, a i Quaife je proizvođač bogatog iskustva koji je stekao znanje i tradiciju na rally autima, no mislim da to zapravo uopće nije bitno jer još nije zabilježen slučaj da se neki Q2 raspao, što znači da su i oni super kvalitetni. Razlog za Quaife u mom slučaju je bila cijena - jer je Alfa svoj inicijalno jeftin Q2 kasnije dvostruko poskupjela, pa je sada Quaife povoljniji.
Što se tiče instalacije, kod diferencijala je uvijek briga što ako podloške nisu točne na desetinku milimetra, kalibracija je presudna i ako pre-load nije savršeno podešen diferencijal će kod prijenosa snage imati pomake koji će prvo biti minimalni, a onda sve veći i doći će do oštećenja. Dobro instaliran diferencijal mora biti potpun tih.
Srećom, Quaife je tako precizno rađen da se mogu koristiti originalne podloške, pa se mijenjaju samo ležajevi (novi dolaze u paketu) i u slučaju GTV potrebno je preseliti plastični prsten koji služi za očitanje brzine. Tu postoji samo jedna mala caka - potrebno jedno obrusiti jedno 2 do 3 mm sa zuba kako bi stao na Quaife, ali to nije problem.
Važno je da kod instalacije nije potrebno skidati cijeli mjenjač, a to je vidljivo i s fotografija koje prate proces ugradnje:
I na kraju evo i "finalni prozvod" nakon pranja u Pitstopu!
Prvi dojam je da je i zadnji trag torque steera nestao, a što se tiče boljeg ponašanja u zavoju, ne znam, rano mi je reći jer se auto i prije ponašao tako da je bilo teško isforsirati understeer (Eibach, Koni, strut-bar, 19"), ali ono što se osjeti je nešto oštriji osjećaj na volanu i čini se kao da pruža veći otpor. U svakom slučaju sada su najslabija karika gume.