08-11-2024, 00:18:00

Autor Tema: GTV ugradnja Quaife LSD  (Posjeta: 8757 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Paso

  • Član Alfa Kluba 12
  • Trade Count: (+1)
  • Starosjedioc
  • *
  • Postova: 1433
  • Karma: 82
  • Spol: Muški
  • GTV 3.0, GT 1.9, Giulia Veloce Q4
    • Zaljev, Rijeka
GTV ugradnja Quaife LSD
« u: 03-06-2016, 23:59:10 »
Nadam se da će ovo biti korisne informacije za one koji ciljaju na Q2 ili Quaife ugradnju na GTV Busso modele.

Konačno sam ugradio Quaife ATB (Automatic Torque Biasing) limited slip diferencijal, ili što bi u žargonu rekli "šperu". Kupio sam ga još prošlo ljeto, ali nikako naći vremena i novca za sve, ali obećao sam sam sebi da ću to srediti do susreta ove godine. :-)



Quaife je direktna zamjena za alfin originalni Q2 koji nikada nije dolazio na GTV-u, ali svakako je poželjan, kao i na svakom autu s prednjim pogonom preko 150 ks.

Gotovo svi kažu da je Quaife kvalitetnije izrade i robustniji od Q2 jer je strojno rađen, a ne lijevan, a i Quaife je proizvođač bogatog iskustva koji je stekao znanje i tradiciju na rally autima, no mislim da to zapravo uopće nije bitno jer još nije zabilježen slučaj da se neki Q2 raspao, što znači da su i oni super kvalitetni. Razlog za Quaife u mom slučaju je bila cijena - jer je Alfa svoj inicijalno jeftin Q2 kasnije dvostruko poskupjela, pa je sada Quaife povoljniji.

Što se tiče instalacije, kod diferencijala je uvijek briga što ako podloške nisu točne na desetinku milimetra, kalibracija je presudna i ako pre-load nije savršeno podešen diferencijal će kod prijenosa snage imati pomake koji će prvo biti minimalni, a onda sve veći i doći će do oštećenja. Dobro instaliran diferencijal mora biti potpun tih.

Srećom, Quaife je tako precizno rađen da se mogu koristiti originalne podloške, pa se mijenjaju samo ležajevi (novi dolaze u paketu) i u slučaju GTV potrebno je preseliti plastični prsten koji služi za očitanje brzine. Tu postoji samo jedna mala caka - potrebno jedno obrusiti jedno 2 do 3 mm sa zuba kako bi stao na Quaife, ali to nije problem.

Važno je da kod instalacije nije potrebno skidati cijeli mjenjač, a to je vidljivo i s fotografija koje prate proces ugradnje:
















































I na kraju evo i "finalni prozvod" nakon pranja u Pitstopu! :)



Prvi dojam je da je i zadnji trag torque steera nestao, a što se tiče boljeg ponašanja u zavoju, ne znam, rano mi je reći jer se auto i prije ponašao tako da je bilo teško isforsirati understeer (Eibach, Koni, strut-bar, 19"), ali ono što se osjeti je nešto oštriji osjećaj na volanu i čini se kao da pruža veći otpor. U svakom slučaju sada su najslabija karika gume.
« Zadnja izmjena: 04-06-2016, 02:02:55 od Paso »
 

Offline Big D

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 3395
  • Karma: 102
  • Spol: Muški
  • GTV 2.0 TS Grigio Chiaro
    • Čakovec
Odg: GTV ugradnja Quaife LSD
« Odgovori #1 u: 04-06-2016, 08:44:11 »
Mislim da na ovaj auto vise nista ne stane :-)

Poslano sa mog ZTE Blade Q Maxi koristeći Tapatalk


Anton

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: GTV ugradnja Quaife LSD
« Odgovori #2 u: 04-06-2016, 08:49:30 »
Jako volim ovaj auto... Jako jako  :love:
 

Offline kizo

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 6519
  • Karma: 56
  • Spol: Muški
    • Zagreb
Odg: GTV ugradnja Quaife LSD
« Odgovori #3 u: 04-06-2016, 08:56:33 »
 :love: :love:
 

Offline GTzadar

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 9600
  • Karma: 331
  • Spol: Muški
  • Gt 1.9 jtdm
    • Zadar
Odg: GTV ugradnja Quaife LSD
« Odgovori #4 u: 04-06-2016, 08:58:57 »
Strašan auto  :respect:
.... sempre gilles ....
 

Offline dado

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 3447
  • Karma: 111
  • Spol: Muški
  • GTV V6 TB
    • Sveta Nedelja/Vinkovci
Odg: GTV ugradnja Quaife LSD
« Odgovori #5 u: 04-06-2016, 09:10:00 »
 :ok: :ok:
GTV V6 TB '96

ex: 147, 159 ti, Giulietta, Mito TB 155ks
 

Offline Alfa_gtv

  • Global moderator
  • Trade Count: (+7)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 17159
  • Karma: 503
  • Spol: Muški
  • GTV V6 TB, AR GT, GIULIETTA, Z750, BEVERLY 250
    • ZG
Odg: GTV ugradnja Quaife LSD
« Odgovori #6 u: 04-06-2016, 09:10:54 »
Ovo je najbolji upgrade :ok:
V6  moja AR GTV 2.0 V6 TB

"Many of the technical solutions you'll find in a Ferrari, are also often used in an Alfa Romeo"
 

Offline Paso

  • Član Alfa Kluba 12
  • Trade Count: (+1)
  • Starosjedioc
  • *
  • Postova: 1433
  • Karma: 82
  • Spol: Muški
  • GTV 3.0, GT 1.9, Giulia Veloce Q4
    • Zaljev, Rijeka
Odg: GTV ugradnja Quaife LSD
« Odgovori #7 u: 04-06-2016, 11:47:05 »
Ovo je najbolji upgrade :ok:

Vidjet ću na duži rok, pa javiti dojmove. Svi koji su stavili Q2 ili Quaife kažu da je to "najbolji upgrade", ali osobno nisam nikada imao nekih većih problema s understeerom bez obzira na težak nos, a znam voziti dosta angažirano. ;) Tek na Grobniku sam je mogao isforsirati toliko da klizi preko nosa, a onda pak stradaju gume u trenu. Vjerojatno će se više vidjeti razlika na mokroj cesti.

Ako pak napravim neki presjek upgradea na GTV-u, svakako mislim da su najvažniji upgrade bili zadnji amortizeri, to je tvornički toliko loše i ograničavajuće da je u mom slučaju napravilo najveću razliku u osjećaju i ponašanju cijelog auta. Mislim da bi svaki, ali baš svaki 916 vlasnik trebao promijeniti zadnje amortizere, čak i ako ne dira ništa drugo na autu.
« Zadnja izmjena: 04-06-2016, 12:09:20 od Paso »
 

Offline Big D

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 3395
  • Karma: 102
  • Spol: Muški
  • GTV 2.0 TS Grigio Chiaro
    • Čakovec
Odg: GTV ugradnja Quaife LSD
« Odgovori #8 u: 04-06-2016, 14:29:11 »
U kom smislu, da budu kraći, tvrđi?

Offline Paso

  • Član Alfa Kluba 12
  • Trade Count: (+1)
  • Starosjedioc
  • *
  • Postova: 1433
  • Karma: 82
  • Spol: Muški
  • GTV 3.0, GT 1.9, Giulia Veloce Q4
    • Zaljev, Rijeka
Odg: GTV ugradnja Quaife LSD
« Odgovori #9 u: 04-06-2016, 16:08:54 »
U kom smislu, da budu kraći, tvrđi?

Auto na originalnim stražnjim amortizerima "pliva", tone preduboko, zanosi se previše, a ako su gore niže opruge, npr. Eibach, onda i struže. Najviše se to osjeti kod brzih trzaja lijevo-desno kod naglih manevera. Zanimljivo, ali prednji amortizeri su odlični i uopće nisu kritični za zamjenu (iako pomaže ako se stave bolji). Uglavnom, od svih upgradea koje sam napravio na mojoj GTV, zadnji Bilsteini su definitivno No. 1 stvar za cijeli osjećaj auta. Za mene daleko bitnije od diferencijala ili bilo čega drugoga što sam modificirao.
 

Offline Alfa_gtv

  • Global moderator
  • Trade Count: (+7)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 17159
  • Karma: 503
  • Spol: Muški
  • GTV V6 TB, AR GT, GIULIETTA, Z750, BEVERLY 250
    • ZG
Odg: GTV ugradnja Quaife LSD
« Odgovori #10 u: 04-06-2016, 16:45:08 »
Vidjet ću na duži rok, pa javiti dojmove. Svi koji su stavili Q2 ili Quaife kažu da je to "najbolji upgrade", ali osobno nisam nikada imao nekih većih problema s understeerom bez obzira na težak nos, a znam voziti dosta angažirano. ;) Tek na Grobniku sam je mogao isforsirati toliko da klizi preko nosa, a onda pak stradaju gume u trenu. Vjerojatno će se više vidjeti razlika na mokroj cesti.

Ako pak napravim neki presjek upgradea na GTV-u, svakako mislim da su najvažniji upgrade bili zadnji amortizeri, to je tvornički toliko loše i ograničavajuće da je u mom slučaju napravilo najveću razliku u osjećaju i ponašanju cijelog auta. Mislim da bi svaki, ali baš svaki 916 vlasnik trebao promijeniti zadnje amortizere, čak i ako ne dira ništa drugo na autu.

Ma jasna stvar, to svakako, amortizeri i opruge svakako pod prvo, to se meni nekako podrazumijeva.. opcenito osim toga vjerujem da ce svakako biti jos bolji osjecaj, tim vise sto nije vrsta auta da se svaki dan vozi nego iz gusta i svaki puta odusevi iznova, barem je tako kod mene, al dobro vele da nisam objektivan i normalan po pitanju gtv  :D
V6  moja AR GTV 2.0 V6 TB

"Many of the technical solutions you'll find in a Ferrari, are also often used in an Alfa Romeo"
 

Offline mareo

  • Administrator
  • Trade Count: (+33)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 16016
  • Karma: 1072
  • Spol: Muški
  • GT Blackline Q2
    • Zgb
Odg: GTV ugradnja Quaife LSD
« Odgovori #11 u: 04-06-2016, 20:55:57 »
Vidjet ću na duži rok, pa javiti dojmove. Svi koji su stavili Q2 ili Quaife kažu da je to "najbolji upgrade", ali osobno nisam nikada imao nekih većih problema s understeerom bez obzira na težak nos, a znam voziti dosta angažirano. ;) Tek na Grobniku sam je mogao isforsirati toliko da klizi preko nosa, a onda pak stradaju gume u trenu. Vjerojatno će se više vidjeti razlika na mokroj cesti.



...nađi neki malo veći rotor i po gasu...lijepo se osjeti kada ukopča i povuče nos unutar zavoja...kad krene bježat nos van, treba još više gasa...događalo mi se prije da u trenu kada krene nos van, userem se i pustim gas i onda imam još veće sranje... :Crazy

*ebo mene mali pas, kak' si? pa tak'...
 

Offline Paso

  • Član Alfa Kluba 12
  • Trade Count: (+1)
  • Starosjedioc
  • *
  • Postova: 1433
  • Karma: 82
  • Spol: Muški
  • GTV 3.0, GT 1.9, Giulia Veloce Q4
    • Zaljev, Rijeka
Odg: GTV ugradnja Quaife LSD
« Odgovori #12 u: 04-06-2016, 21:07:32 »
...nađi neki malo veći rotor i po gasu...lijepo se osjeti kada ukopča i povuče nos unutar zavoja...kad krene bježat nos van, treba još više gasa...događalo mi se prije da u trenu kada krene nos van, userem se i pustim gas i onda imam još veće sranje... :Crazy

Da, to mi svi kažu, ne skidati nogu s gasa, a on će izvući svoje ako guma to može izdržati. Ako se pusti, pretpostavljam da ode preko nosa? Jesi li ikada imao situaciju da nos toliko drži da ode dupe?
 

Offline mareo

  • Administrator
  • Trade Count: (+33)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 16016
  • Karma: 1072
  • Spol: Muški
  • GT Blackline Q2
    • Zgb
Odg: GTV ugradnja Quaife LSD
« Odgovori #13 u: 04-06-2016, 21:21:16 »
. Ako se pusti, pretpostavljam da ode preko nosa? Jesi li ikada imao situaciju da nos toliko drži da ode dupe?

...ovisi o brzini...recimo na snjegu se to može dobro demonstrirati i sa malom brzinom...nije mi nikad u toj situaciji pobjeglo dupe...ali mi je pobjegao cijeli auto u ogradu na jednom susretu prilikom slalom vožnje... :lol

*ebo mene mali pas, kak' si? pa tak'...
 

Offline alfa146

  • Trade Count: (0)
  • Na probi
  • *
  • Postova: 91
  • Karma: 1
  • Spol: Muški
    • dubrovnik
Odg: GTV ugradnja Quaife LSD
« Odgovori #14 u: 04-06-2016, 21:52:38 »
Ako se pusti, pretpostavljam da ode preko nosa?
Ne ode nigdje  :).Težište se prebaci malo naprijed (kao kod kočenja),težina dragog nam Bussa pritisne preko Bilsteina i Eibacha Potenze,one nađu gripa i nastaviš dalje lizati ogradu   ;)
 

Offline Paso

  • Član Alfa Kluba 12
  • Trade Count: (+1)
  • Starosjedioc
  • *
  • Postova: 1433
  • Karma: 82
  • Spol: Muški
  • GTV 3.0, GT 1.9, Giulia Veloce Q4
    • Zaljev, Rijeka
Odg: GTV ugradnja Quaife LSD
« Odgovori #15 u: 19-06-2016, 20:15:58 »
Evo, obećao sam dojmove nakon malo više km. Odvozio sam jednu zaista angažiranu turu Rijeka-Plomin-Rijeka i sada znam gdje je limit auta jer su Toyice dobrano škripale i klizile. :-)

Uspio sam da bježi preko nosa i to daleko lakše nego na Grobniku, očigledno onaj asfalt tamo čini svoje (i usputno potpuno unišiti svaku mekanu gumu). Bez dvojbe mogu reći da je osjećaj solidan, ali mi je teško prosuditi jesam li sada brži u kratkim brzim zavojima. Neki moj čisto subjektivni dojam je da gume izgube grip manje-više u istom trenu kada i prije, pa samo još jednom potvrđujem da su sada gume najslabija karika u toj priči. Opet, Toyo T1 Sport je odlična guma i ne znam bih li mnogo dobio odabirom nečeg još boljeg.
 
Ono što mi se sviđa jest to što se auto čini lijepo uravnotežen - kada ode u understeer, to se dogodi očekivano i kontolirano i dok je noga na gasu sve je u redu. Kod nekih razumnih brzina prolazak kroz zavoje je "po šinama", a kada se pretjera može se izgubiti dosta u proklizavanju, a GTV ima težak nos.
 
Sve skupa, moj dojam je da je LSD odličan upgrade, ali nije toliko čaroban ako je auto već imao unaprijeđen ovjes i pomaknute granice u odnosu na serijski. Možda je razlog u tome što je prednji ovjes kod GTV starije generacije od 156/GT i čini se da LSD može izvući više koristi na tim novijim generacijama ovjesa.

Moj zaključak je da vam neće biti žao ako odradite taj upgrade, ali nemojte očekivati čuda. Moj je dojam da je daleko važnije prije odraditi cijeli ovjes (Eibach, Bilstein, Koni, Powerflex) i bolje kočnice, pa tek onda razmišljati o Q2 ili Quaife.
 

Offline cava

  • Trade Count: (+8)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 1003
  • Karma: 62
  • Spol: Muški
    • Split
Odg: GTV ugradnja Quaife LSD
« Odgovori #16 u: 03-07-2016, 01:03:40 »
a vidis, ja npr na jtd 16v 156, ne triba mi ni chip, ne triba je kalat, ne triba je povezat, daj mi samo speru i dobre gume i cudo cu radit.
kad san to proba na svojoj 156 2.5, prednji pogon sa 200ks bez spere je  :fp
Behind the red line
 

Offline Paso

  • Član Alfa Kluba 12
  • Trade Count: (+1)
  • Starosjedioc
  • *
  • Postova: 1433
  • Karma: 82
  • Spol: Muški
  • GTV 3.0, GT 1.9, Giulia Veloce Q4
    • Zaljev, Rijeka
Odg: GTV ugradnja Quaife LSD
« Odgovori #17 u: 30-12-2017, 19:40:08 »
Evo, da javim još malo iskustava, ali sada nakon daleko više napravljenih km. Ne znam kako se ponašaju druge Alfe s Q2 i sličnim LDS-ima, ali na GTV, kada se baš dobrano pretjera, ode dupe! I to nije baš očekivano od auta s prednjim pogonom.

Dok su zavoji umjereni, može se forsirati i auto će, kada guma više zaista ne može izdržati, proći lagano preko nosa, ali ako se radi o kratkim oštrim zavojima i gurnete je do ruba, neće pobjeći nos, nego dupe - i to dobrano. Zato oprez, isprobajte negdje na sigurnom gdje je limit jer vas može iznenaditi.
 

Offline chaos

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 958
  • Karma: 9
  • Spol: Muški
    • Zadar
Odg: GTV ugradnja Quaife LSD
« Odgovori #18 u: 30-12-2017, 21:39:08 »
A jel ti kad ideš kroz zavoj pod punim gasom lagano i kočiš? Badava špera naprid bez toga.
 

Offline Paso

  • Član Alfa Kluba 12
  • Trade Count: (+1)
  • Starosjedioc
  • *
  • Postova: 1433
  • Karma: 82
  • Spol: Muški
  • GTV 3.0, GT 1.9, Giulia Veloce Q4
    • Zaljev, Rijeka
Odg: GTV ugradnja Quaife LSD
« Odgovori #19 u: 30-12-2017, 22:01:10 »
A jel ti kad ideš kroz zavoj pod punim gasom lagano i kočiš? Badava špera naprid bez toga.

Ne kočim, nisam toliko spretan, to bih trebao vježbati negdje na pisti. Držim gas i pustim šperu da čupa i to funkcionira i u dosta huliganskim uvjetima, ali kada se pretjera - ode dupe ako je zaista oštar zavoj.
 

Offline nikola bozic

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 1148
  • Karma: 144
  • Spol: Muški
    • Zadar
Odg: GTV ugradnja Quaife LSD
« Odgovori #20 u: 31-12-2017, 10:20:45 »
Probaj otici do Kajbe i pitati dali se da zadnji trap drugacije postelati da bude dobra za zavoj ali opet 50-50 kompromis da bude dobra i po pravcima i da ne vuce zadnji trap za sobom kao ranjena macka ili pas.
Mislim da trebas malo omeksati i geometrijski podesiti zadnji trap jer ti je sad prednji kraj prestabilan a zadnji tvrd i onda ti samo u nekoj granici fizike izbaci rep,a kad bi zadnji trap malo vise radio i bio fleksibilniji mozda ti nebi izbacivalo rep.
A mozda samo treba malo nastelati spur na zadnjem trapu tako da zadnji trap prati prednji kroz zavoj.
Ja bih krenuo od spura na zadnjem trapu.
Alfa 75 3.0 V6 America - siva, Alfa 75 3.0 V6 America - crna, Alfa Gtv 6 2.5 V6 - crna,
Alfa Milano 2.5 V6 Automatic - srebrna, Alfa 33 1.3 Sport Wagon Mk. 2 - mat crvena
By Alfa 75:"Samo vi čekajte da grožđe dozori,Alfe se beru brzo i bez puno priče !!!"
 

Offline Paso

  • Član Alfa Kluba 12
  • Trade Count: (+1)
  • Starosjedioc
  • *
  • Postova: 1433
  • Karma: 82
  • Spol: Muški
  • GTV 3.0, GT 1.9, Giulia Veloce Q4
    • Zaljev, Rijeka
Odg: GTV ugradnja Quaife LSD
« Odgovori #21 u: 31-12-2017, 10:50:51 »
Izvukao sam točne postavke trapa od tvornice, pa ću zaista otići jedan dan da vidim kako stvari stoje. I da, gotovo sam siguran da bi situacija bila bolja da je zadnji trap u tvorničkom stanju, a ne Powerflexan.

Sada pričam s Danijem (Daniel Röllin) koji ima onu skroz trkače sređenu GTV (ona ex-Martini) da vidim kako se njemu ponaša i koji je njegov setup.
 

Offline chaos

  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 958
  • Karma: 9
  • Spol: Muški
    • Zadar
Odg: GTV ugradnja Quaife LSD
« Odgovori #22 u: 03-11-2018, 20:51:37 »
Paso koji je grublji (ono da ositiš trzaj kad ćapa) Q2 ili Quaife ?
 

Offline Paso

  • Član Alfa Kluba 12
  • Trade Count: (+1)
  • Starosjedioc
  • *
  • Postova: 1433
  • Karma: 82
  • Spol: Muški
  • GTV 3.0, GT 1.9, Giulia Veloce Q4
    • Zaljev, Rijeka
Odg: GTV ugradnja Quaife LSD
« Odgovori #23 u: 08-11-2018, 21:30:38 »
Teško mi je reći jer nikada nisam probao oba na istom autu i ovjesu. Onako, od oka, rekao bih da su gotovo jednaki.
 

Offline tomaus

  • Trade Count: (0)
  • Učim polako
  • Postova: 8
  • Karma: 0
  • Spol: Muški
    • Rijeka
Odg: GTV ugradnja Quaife LSD
« Odgovori #24 u: 25-04-2019, 21:56:13 »
Pozdrav,
Imam GTV 2.0 V6, moze li taj LSD i na ovaj motor?
Hvala.
 

Offline lost

  • Trade Count: (+4)
  • Sa stažom
  • ***
  • Postova: 428
  • Karma: 11
  • Spol: Muški
  • ALFA = Always Looking For Another
    • Sisak
Odg: GTV ugradnja Quaife LSD
« Odgovori #25 u: 25-04-2019, 23:55:59 »
može