04-11-2025, 12:40:11

Autor Tema: Izrada rezanih diskova  (Posjeta: 11611 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Offline Alfista145

  • Trade Count: (+2)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 21387
  • Karma: 450
  • Spol: Muški
  • 147 1.6 TS 2001 - Volvo V60 R 2018
    • Istra
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #30 u: 18-06-2011, 11:15:07 »
Svaka cast  :care :care :love:
Alfa u srcu, Volvo u garazi.
 

Offline Zvonimir

  • Predsjedništvo
  • Trade Count: (+1)
  • Starosjedioc
  • *
  • Postova: 893
  • Karma: 72
  • Spol: Muški
  • Stelvio Q4
    • Zagreb zapad
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #31 u: 18-06-2011, 11:37:24 »
Iz razgovara sa kolegama koji se bave obradom metala razumeo sam da diskovi sa utorima (ili rupama) renomiranih proizvođača prolaze kroz termičku obradu koja im "popravlja" mehaničke karakteristike...
U tom smislu nameće se pitanje: da li je obrada standardnih (i relativno jeftinih) diskova (Valeo, ATE i slično) potpuno "bezopasna"?

diskovi sa rupama možda prolaze kroz termičku obradu grijanja i napuštanja da di se spriječila pojava pukotina oko rupa prilikom jakog zagrijavanja kod kočenja,zato ja nisam ni pokušavao bušiti diskove.
kod bušenja ti ipak oslabiš disk jer izbušiš dosta marerijala iz njega i taj bušeni disk je nešto lakši.
kod rezanja diskova ovako kako sam ja radio se disk neznatno olakša jer ga samo zaglodaš po površini di prolazi pločica i praktički ga ništa ne olakšaš i ne oslabiš na točkama di se najviše napreže.
Nakon obrade diskova sa obadvije strane nisam imao strugotine niti za pola čašice od jogurta, a svaki disk ima preko 12kg pa probaj izračinati koliko sam ih oslabio :hehe:
ništa nije "potpuno bezobasno" ali ja radim u strojarstvu preko 10godina i radio sam na izradi alata za ljevanje, špricanje i odrezivanje metala i jako dobro sam upoznat sa karakteristikama metala i mogu ti jamčit da je ovako obrađen disk siguran za vožnju :ok:
« Zadnja izmjena: 18-06-2011, 11:51:00 od Zvonimir »
Alfa Romeo is something special. It occupies a place apart. It is a kind of disease, this passion for a means of transport. It is a way of life, a very special way of thinking about a powered vehicle."
 

Offline dusan147

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 285
  • Karma: 10
  • Spol: Muški
  • Giulia Veloce 2.2 210KS Q4 AT8
    • Novi Sad
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #32 u: 18-06-2011, 13:01:41 »
Ovo je dobra informacija - hvala Zvonimire...
Mislim da sad mogu da se upustim u "Uradi sam..." varijantu sa prednim diskovima. Probaću sa ATE diskovima i pločicama jer su dosta jeftiniji od Taroxa, Bremboa i sličnih...
Biti Merlin, ne Artur!
 

Offline Stiv

  • Trade Count: (+20)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 5379
  • Karma: 225
  • Spol: Muški
  • 156 Busso SW & 147 1.9jtdM
    • Samobor
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #33 u: 18-06-2011, 13:08:58 »
dal bi se to dalo napraviti i na straznjim 276mm punim diskovima a da je ziher da se ne izvitopere il nes slicno,hvala ?
:mahm QVMember of  U B OQV
 

Offline Zvonimir

  • Predsjedništvo
  • Trade Count: (+1)
  • Starosjedioc
  • *
  • Postova: 893
  • Karma: 72
  • Spol: Muški
  • Stelvio Q4
    • Zagreb zapad
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #34 u: 18-06-2011, 13:18:51 »
Ovo je dobra informacija - hvala Zvonimire...
Mislim da sad mogu da se upustim u "Uradi sam..." varijantu sa prednim diskovima. Probaću sa ATE diskovima i pločicama jer su dosta jeftiniji od Taroxa, Bremboa i sličnih...

da ja sebi radim ponovo nebi glodao 2mm dubine sa kuglom fi4 nego bi stavio kuglu fi 3 i 1,5mm dubine :da:
malo če biti uži i pliči utori, ovi moji su možda ispali malo široki, a i tanji bi se dovoljno vidjeli kroz felgu

javi kako je ispalo :ok:
Alfa Romeo is something special. It occupies a place apart. It is a kind of disease, this passion for a means of transport. It is a way of life, a very special way of thinking about a powered vehicle."
 

Offline Zvonimir

  • Predsjedništvo
  • Trade Count: (+1)
  • Starosjedioc
  • *
  • Postova: 893
  • Karma: 72
  • Spol: Muški
  • Stelvio Q4
    • Zagreb zapad
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #35 u: 18-06-2011, 13:22:51 »
dal bi se to dalo napraviti i na straznjim 276mm punim diskovima a da je ziher da se ne izvitopere il nes slicno,hvala ?


da se napraviti :da:
neče se izvitoperiti :ne2:

to je dosta tanki disk pa nebi trebalo glodati duboko, 1-1,5mm
na stražnjim kočnicama ti rezani diskovi nemaju neke svrhe, osim naravno izgleda :craz
Alfa Romeo is something special. It occupies a place apart. It is a kind of disease, this passion for a means of transport. It is a way of life, a very special way of thinking about a powered vehicle."
 

Offline dusan147

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 285
  • Karma: 10
  • Spol: Muški
  • Giulia Veloce 2.2 210KS Q4 AT8
    • Novi Sad
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #36 u: 18-06-2011, 23:54:32 »
Zvonimire, šta misliš o "pomerenom" rasporedu utora na obe strane diska?
Ako imaš osam utora na svakoj strani diska (po jedan na svakih 45°) može li sistem utora na unutrašnjoj strani da bude pomeren za 22.5° u odnosu na sistem na spoljnoj strani? Na slici dole su "plavi" utori spolja, a "crveni" (pomereni za 22.5°) na unutrašnjoj strani diska.
Ionako malo slabljenje je još manje, sile trenja ima ravnomerniju promenu, a efikasnost utora je ista...
« Zadnja izmjena: 19-06-2011, 08:55:55 od dusan147 »
Biti Merlin, ne Artur!
 

Offline Zvonimir

  • Predsjedništvo
  • Trade Count: (+1)
  • Starosjedioc
  • *
  • Postova: 893
  • Karma: 72
  • Spol: Muški
  • Stelvio Q4
    • Zagreb zapad
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #37 u: 20-06-2011, 06:19:44 »
Zvonimire, šta misliš o "pomerenom" rasporedu utora na obe strane diska?
Ako imaš osam utora na svakoj strani diska (po jedan na svakih 45°) može li sistem utora na unutrašnjoj strani da bude pomeren za 22.5° u odnosu na sistem na spoljnoj strani? Na slici dole su "plavi" utori spolja, a "crveni" (pomereni za 22.5°) na unutrašnjoj strani diska.
Ionako malo slabljenje je još manje, sile trenja ima ravnomerniju promenu, a efikasnost utora je ista...

tako sam i ja radio, kada sam radio drugu stranu diska gledao sam da ga postavim tako da utori budu između ovih sa druge strane.
pazi da se ne zezneš kod zrcaljenja programa, program za drugu stranu diska ti mora biti zrcalni, i jedan i drugi disk ti moraju ispast zrcalni jedan naspram drugog :000:

jučer sam isprobao kočnice na grobniku i jako sam zadovoljan, auto je kočio puno bolje nego prije sa običnim diskovima, nisu se pregrijavali niti tresli, kočnice ni u jednom trenutku nisu pokazivale znakove umora :care
Alfa Romeo is something special. It occupies a place apart. It is a kind of disease, this passion for a means of transport. It is a way of life, a very special way of thinking about a powered vehicle."
 

Offline dusan147

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 285
  • Karma: 10
  • Spol: Muški
  • Giulia Veloce 2.2 210KS Q4 AT8
    • Novi Sad
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #38 u: 20-06-2011, 06:57:30 »
Ovo su veoma korisne informacije i dobre vesti - još jednom  :pivo:
Biti Merlin, ne Artur!
 

Offline fiatuno

  • Trade Count: (+13)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 1126
  • Karma: 37
  • Spol: Muški
  • Audi za svaki dan Fiat za vikend...
    • Velika Britanija - Zlobin
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #39 u: 20-06-2011, 10:44:14 »
svaka cast za diskove ispali super, najbolje bi bilo da si takav stroj uzmes za doma isplati se kroz godinu dvije

sta se tice termicke obrade, ne sekirajte se decki obrade se oni sami na autu :hehe: pogotovo poslje grobnika
.....................
 

viper

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #40 u: 20-06-2011, 20:40:56 »
Odlicno odradjeno svaka cast  :clap2:
 

Offline mareo

  • Administrator
  • Trade Count: (+33)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 16016
  • Karma: 1072
  • Spol: Muški
  • GT Blackline Q2
    • Zgb
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #41 u: 20-06-2011, 20:55:47 »
...nebi bilo loše, ako si u mogućnosti, napraviti par gotovih fileova (mjerila/nacrta) za standardne prednje i zadnje diskove od "vodećih" modela alfi (145/6, 147, 156, GT, 159, itd.) i okačiti ovdje...nisam upoznat sa cnc tehnologijom, ali pretpostavljam da svi modeli strojeva, čitaju iste vrste fileova, pa si tako svako može skinuti file za svoj model i dati nekome tko vrši uslugu rezanja CNC-om i složi si rezane diskove... :ok:

*ebo mene mali pas, kak' si? pa tak'...
 

Offline Damir

  • Član Alfa kluba 17
  • Trade Count: (+5)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 10072
  • Karma: 411
  • Spol: Muški
  • GIULIA super 2.2 180 Q2
    • Lučko, Zagreb
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #42 u: 20-06-2011, 21:05:35 »
...nebi bilo loše, ako si u mogućnosti, napraviti par gotovih fileova (mjerila/nacrta) za standardne prednje i zadnje diskove od "vodećih" modela alfi (145/6, 147, 156, GT, 159, itd.) i okačiti ovdje...nisam upoznat sa cnc tehnologijom, ali pretpostavljam da svi modeli strojeva, čitaju iste vrste fileova, pa si tako svako može skinuti file za svoj model i dati nekome tko vrši uslugu rezanja CNC-om i složi si rezane diskove... :ok:

.............kao to je zbog drugih  :?: :) :) Znaš onu o psu, lajanju i selu  :) :)
Alfa 145 QV - rally car
 

Offline mareo

  • Administrator
  • Trade Count: (+33)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 16016
  • Karma: 1072
  • Spol: Muški
  • GT Blackline Q2
    • Zgb
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #43 u: 20-06-2011, 21:28:24 »
.............kao to je zbog drugih  :?: :) :) Znaš onu o psu, lajanju i selu  :) :)

...znam, selo nikad nije tiho, kad pas laje... :)

...prednje zasada netrebam jer imam tarox, ali zadnje nebi bilo loše ukomponirati... :clap:

*ebo mene mali pas, kak' si? pa tak'...
 

Offline Vele

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 5371
  • Karma: 839
  • Spol: Muški
  • 156 1.9 JTDm 16 V Sportwagon
    • Split
    • www.designquarto.eu
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #44 u: 21-06-2011, 15:53:01 »
Zvonac, što reći ?!   :care

Btw: kad ćeš opet 'vamo na jug ?  :song:   :craz
Plava s efektom

...i zato pjevam da ne pojede me mrak...
 

Offline Zvonimir

  • Predsjedništvo
  • Trade Count: (+1)
  • Starosjedioc
  • *
  • Postova: 893
  • Karma: 72
  • Spol: Muški
  • Stelvio Q4
    • Zagreb zapad
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #45 u: 21-06-2011, 18:07:59 »
...nebi bilo loše, ako si u mogućnosti, napraviti par gotovih fileova (mjerila/nacrta) za standardne prednje i zadnje diskove od "vodećih" modela alfi (145/6, 147, 156, GT, 159, itd.) i okačiti ovdje...nisam upoznat sa cnc tehnologijom, ali pretpostavljam da svi modeli strojeva, čitaju iste vrste fileova, pa si tako svako može skinuti file za svoj model i dati nekome tko vrši uslugu rezanja CNC-om i složi si rezane diskove... :ok:

pa mogao bi napraviti kad ulovim malo vremena, trebao bi napraviti .dxf file-ove jer večina cad-cam software-a čita taj file, ali to je ustvari samo elektronski crtež u 3d ili 2d po kojem radiš program u nekom cad-cam software, onda taj program šalješ u stroj, a taj program je ustvari .txt file koju sadrži "iso koordinate i G i M"  kodove koje stroj čita i obrađuje materijal :rol:
znači ako napravim dxf file neko mora po njemu napravit program, a ako napravim iso txt file operater koji radi na stroju vidi samo kodove...
Alfa Romeo is something special. It occupies a place apart. It is a kind of disease, this passion for a means of transport. It is a way of life, a very special way of thinking about a powered vehicle."
 

Offline dusan147

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 285
  • Karma: 10
  • Spol: Muški
  • Giulia Veloce 2.2 210KS Q4 AT8
    • Novi Sad
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #46 u: 21-06-2011, 22:42:25 »
CNC na kojem će mi kolega (kad se vrati sa odmora) rezati utore u diskovima zahteva da program sadrži: koordinate početne i krajnje tačke kružnog luka (ima osam lukova sa svake strane koji definišu utore) i koordinate centra kruga čiji je taj luk deo i dubinu rezanja... Mislim da oblik luka nije od presudnog značaja  :?:.
Kad budem završio crtež (za 147cine 284mm diskove) kačim ga ovde... 
« Zadnja izmjena: 21-06-2011, 22:57:54 od dusan147 »
Biti Merlin, ne Artur!
 

Offline goc79kt

  • Trade Count: (0)
  • Na probi
  • *
  • Postova: 68
  • Karma: 2
  • Spol: Muški
  • 156 2,4 JTD SW-ex
    • Zagreb i Kutina
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #47 u: 01-10-2011, 04:56:31 »
Super ideja.... samo sto sam danas dosta daleko od CNC strojeva a ni alfe vise nema .....

OFF TOPIC radis CNC programe samo u Esprit-u?
otisla je rastrosnica..... ;-(
 

Offline Pol ZF1

  • Trade Count: (0)
  • Sa stažom
  • ***
  • Postova: 476
  • Karma: 49
  • Spol: Muški
  • GT jtd / 147 ts
    • Međimurje
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #48 u: 01-10-2011, 08:30:28 »
Iz razgovara sa kolegama koji se bave obradom metala razumeo sam da diskovi sa utorima (ili rupama) renomiranih proizvođača prolaze kroz termičku obradu koja im "popravlja" mehaničke karakteristike...
U tom smislu nameće se pitanje: da li je obrada standardnih (i relativno jeftinih) diskova (Valeo, ATE i slično) potpuno "bezopasna"?

Bilo kakva obrada metala u vidu brušenja, glodanja, vijanja itd unosi na atomskoj razini defekte u metalnu rešetku materijala... Nema tako preciznog alata da on nebi na tako maloj razini stvarao rupe, pukotine i ostale defekte na ATOMSKOJ razini...
Uslijed mehaničkog opterečenja, a posebno kod povišenih temperatura taj defekt može prerasti u pukotinu na mikro razini koja se može uslijed daljnjeg opterečenja povečati do pukotine na makro razini...

Smisao termičke obrade je taj da se atomima dovede dovoljno energije (u obliku topline) da oni "poblesave" i počnu se "gibati" uokolo i "popravljati", "zapunjavati" sve defekte u metalnoj rešetki metala...

E sad, trebalo bi znati TOČAN sastav legure da bi se znalo na koju temp zagrijati, a pretpostavljam da taj podatak proizvođač čuva za sebe.

da rezimiramo:
Da li će takva ili bilo kakva mehanička obrada diska istog oslabiti, hoće...
Da li će ga samo to narezivanje oslabiti do te mjere da to bude opasno, čisto sumnjam... 
Kao što je kolega rekao, bušenje još možda, samo ovakovo narezivanje jaaaakooo teško da će ostaviti posljedice koje bi mogle biti "opasne"...
 

Offline goc79kt

  • Trade Count: (0)
  • Na probi
  • *
  • Postova: 68
  • Karma: 2
  • Spol: Muški
  • 156 2,4 JTD SW-ex
    • Zagreb i Kutina
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #49 u: 02-10-2011, 06:11:19 »
E sad kad smo krenuli ovako, toliku napetost koju je unio obradom u sam materijal s obzirom da se radi o malim kanalima, vjerujem da ce doc do smirivanja materijala zbog zagrijavanja uslijed kocenja, i laganog hladjenja na zraku....
Kolicina unesene topline prilikom obrade je zanemariva uz hladjenje emulzijom, te s obzirom koliko se materijala skida....

S druge strane, sto mislite kako su original diskovi Tarox radjeni? Toplinska obrada nikada nije zadnja obrada na strojnom dijelu...... tako da su sigurno i tamo utori jedna od zadnjih operacija na disku.

Kao sto Zvonimir rece, ima 10 god. iskustva rada sa strojnom obradom........ koliko sam vidio u firmi gdje se stvarno i moze puno toga nauciti sto od ljudi, sto kroz posao koji prolazi kroz firmu....


S druge strane koliko vidim ima ocekivanja od ekipe ovdje da ovaj posao sto je Zvonimir napravio vrijedi pivu i sl.
Da idete realno racunati troskove tipa sat stroja, tehnologa (Zvonimira), amortizacija alata, vrijeme pripreme, izrada programa i crteza...........

Za dijagnostiku preko raculala necete proci ispod 100 kn ... (osim ako to ne radi majstor "Miro" kod susjeda u garazi)



Bilo kakva obrada metala u vidu brušenja, glodanja, vijanja itd unosi na atomskoj razini defekte u metalnu rešetku materijala... Nema tako preciznog alata da on nebi na tako maloj razini stvarao rupe, pukotine i ostale defekte na ATOMSKOJ razini...
Uslijed mehaničkog opterečenja, a posebno kod povišenih temperatura taj defekt može prerasti u pukotinu na mikro razini koja se može uslijed daljnjeg opterečenja povečati do pukotine na makro razini...

Smisao termičke obrade je taj da se atomima dovede dovoljno energije (u obliku topline) da oni "poblesave" i počnu se "gibati" uokolo i "popravljati", "zapunjavati" sve defekte u metalnoj rešetki metala...

E sad, trebalo bi znati TOČAN sastav legure da bi se znalo na koju temp zagrijati, a pretpostavljam da taj podatak proizvođač čuva za sebe.

da rezimiramo:
Da li će takva ili bilo kakva mehanička obrada diska istog oslabiti, hoće...
Da li će ga samo to narezivanje oslabiti do te mjere da to bude opasno, čisto sumnjam... 
Kao što je kolega rekao, bušenje još možda, samo ovakovo narezivanje jaaaakooo teško da će ostaviti posljedice koje bi mogle biti "opasne"...
otisla je rastrosnica..... ;-(
 

Offline Pol ZF1

  • Trade Count: (0)
  • Sa stažom
  • ***
  • Postova: 476
  • Karma: 49
  • Spol: Muški
  • GT jtd / 147 ts
    • Međimurje
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #50 u: 02-10-2011, 14:24:10 »
E sad kad smo krenuli ovako, toliku napetost koju je unio obradom u sam materijal s obzirom da se radi o malim kanalima, vjerujem da ce doc do smirivanja materijala zbog zagrijavanja uslijed kocenja, i laganog hladjenja na zraku....
Kolicina unesene topline prilikom obrade je zanemariva uz hladjenje emulzijom, te s obzirom koliko se materijala skida....

Nije mi bila namjera umanjivati niciji posao...
Dapače.
Kao što sam rekao, stojim iza izjave da ovakvo narezivanje nije "opasno"  :da:

Ali...
Ovaj dio koji sam citirao moram komentirati.
1) Zagrijavanje prilikom kočenja je popračeno mehaničkim naprezanjem, i to popriličnim, tako da to definitivno ne može popraviti defekte u materijalu...  čak obrnuto. Termička  obrada se radi kad je materijal opušten...
2) Hlađenje emulzijom je korisno iz više razloga, ali oštečenja metalne rešetke su i zbog mehanike a ne samo zagrijavanja...

Da me netko krivo ne shvati, ja pričam o atomarnoj razini i ovdje definitivno nema šanse da je materijal oslabljen do primjetive razine... Čak ni da ih stavimo na Formulu 1
I prvom prilikom kad uhvatim nekog s CNC-om narezujem nove diskove koji čekaju ugradnju  :hap:

Evo neću više zagađivati temu, obečajem  :color:
LP
 

Offline Zvonimir

  • Predsjedništvo
  • Trade Count: (+1)
  • Starosjedioc
  • *
  • Postova: 893
  • Karma: 72
  • Spol: Muški
  • Stelvio Q4
    • Zagreb zapad
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #51 u: 02-10-2011, 18:10:34 »
Nije mi bila namjera umanjivati niciji posao...
Dapače.
Kao što sam rekao, stojim iza izjave da ovakvo narezivanje nije "opasno"  :da:

Ali...
Ovaj dio koji sam citirao moram komentirati.
1) Zagrijavanje prilikom kočenja je popračeno mehaničkim naprezanjem, i to popriličnim, tako da to definitivno ne može popraviti defekte u materijalu...  čak obrnuto. Termička  obrada se radi kad je materijal opušten...
2) Hlađenje emulzijom je korisno iz više razloga, ali oštečenja metalne rešetke su i zbog mehanike a ne samo zagrijavanja...

Da me netko krivo ne shvati, ja pričam o atomarnoj razini i ovdje definitivno nema šanse da je materijal oslabljen do primjetive razine... Čak ni da ih stavimo na Formulu 1
I prvom prilikom kad uhvatim nekog s CNC-om narezujem nove diskove koji čekaju ugradnju  :hap:

Evo neću više zagađivati temu, obečajem  :color:
LP

ma ne zagađuješ temu :ne2:
zato sam i otvorio temu, da razmjemimo iskustva... to je i bit ovog foruma :ok:
nedavno sam gledao novi tarox f2000 disk, i mislim da ni taj disk nije termički obrađen poslje glodanja-rezanje utora :ne2: da su bili termički obrađeni poslje izrade utora, utori bi bili smeđi, ili barem žuti od topline, a na ovom su bili skoz svijetli :?:
ja vjerujem da oni te utore rade na cnc tokarilicama sa gonjenim alatima i to u zadnjoj završnoj operaciji kada se disk tokari na mjeru :da:

do sada sam napravio nekih 10 000km sa diskovima, kočio sa 200+kmh, bio na grobniku :craz uglavnom nisam ih baš štedio, dapače, namjerno sam ih forsirao...
još uvjek koče odlično, pločice se se nisu potrošile ništa više nego na punim diskovima, ništa ne trese i nema onih sitnih pukotina na koje se često znaju pojaviti na bušenim diskovima, na ovakvim rezanim ih nisam nikad vidio...
za sada nema nikakvih problema :happ:
Alfa Romeo is something special. It occupies a place apart. It is a kind of disease, this passion for a means of transport. It is a way of life, a very special way of thinking about a powered vehicle."
 

Offline Zvonimir

  • Predsjedništvo
  • Trade Count: (+1)
  • Starosjedioc
  • *
  • Postova: 893
  • Karma: 72
  • Spol: Muški
  • Stelvio Q4
    • Zagreb zapad
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #52 u: 02-10-2011, 18:15:32 »
evo jedna slika tarox-a f2000, utori su skroz svijetli, što pokazuje da tu nije bilo termičke obrade poslje izrade utora :ne2:


a na ovom f2000 disku su utori crni, što bi moglo ukazivati na termičku obradu :da: 


ma nemam pojma više :rol: 
« Zadnja izmjena: 02-10-2011, 18:23:21 od Zvonimir »
Alfa Romeo is something special. It occupies a place apart. It is a kind of disease, this passion for a means of transport. It is a way of life, a very special way of thinking about a powered vehicle."
 

Offline goc79kt

  • Trade Count: (0)
  • Na probi
  • *
  • Postova: 68
  • Karma: 2
  • Spol: Muški
  • 156 2,4 JTD SW-ex
    • Zagreb i Kutina
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #53 u: 04-10-2011, 00:58:03 »

1) Zagrijavanje prilikom kočenja je popračeno mehaničkim naprezanjem, i to popriličnim, tako da to definitivno ne može popraviti defekte u materijalu...  čak obrnuto. Termička  obrada se radi kad je materijal opušten...
2) Hlađenje emulzijom je korisno iz više razloga, ali oštečenja metalne rešetke su i zbog mehanike a ne samo zagrijavanja...

Evo jos samo kratko da i ja kazem, vidim da nisam ni ja dovoljno dobro se izrazio.
odnosi se na 1) Znaci u materijalu sva naprezanja slabe i s vremenom. Tako se i u biti otkrio pstupak popustanja (uklanjanja napetosti). U ovom slučaju se termička obrada se radi i sa svrhom opuštanja materijala.
2) u pravu si potpuno  :craz    Zasto sam ja ovo spomenuo je zato sto vjerujem da je ovdje zapravo puno veca opasnost da se zbog prevelikog unosa topline u materijal uslijed obrade nesto desi (npr. disk se iskrivi), nego zbog samog glodanja utora s obzirom da su utori relativno plitki, uski i zamaknuti.

No s obzirom da Zvonimir jos ziv i zdrav vozi autic i sve sljaka vjerujem da ce tako i ostati  :clap:

Vidim da si upucen u ove stvari samo nekad u tim nasim promisljanjima neke stvari ne uocimo odmah. Nije mi se jednom desilo  :song:
S druge strane Zvonimir je napisao da se je konzultirao se i s kolegama tako da se tu nasao prilican broj godina staza u struci.

OSobno sam se uvjerio sto znaci imati iskustvo. Alatncar u firmi gdje sam nekad radio je zajedno s jednim takodjer vrlo iskusnim majstorom na komadu duljine 1000 mm (za zidare 1 m  :craz) ganjao toleranciju od 3 mikrona (0,003 mm) i naravno dobio ju. Stroj inace je imao preciznost mislim 0,02 mm. Taj komad se radio u manjim serijama i rezultat je bio ponovljen barem 20setak puta na jednako toliko komada tako da nije bila slucajnost.

Ma zapravo ja sve ovo pricam da pohvalim Zvonimira  :smijeh
otisla je rastrosnica..... ;-(
 

Offline fiatuno

  • Trade Count: (+13)
  • Starosjedioc
  • ****
  • Postova: 1126
  • Karma: 37
  • Spol: Muški
  • Audi za svaki dan Fiat za vikend...
    • Velika Britanija - Zlobin
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #54 u: 04-10-2011, 15:20:59 »
ja sam odvozio preko 20tkm na tokarenim diskovima, busio sam rupe od 8mm i dalje sam ziv tako da ovo sto vi pricate su price ko o babarogi, ja se slazem da su tarox ili neki tamo žnj diskovi kvaliteniji al puno ljudi nema para za to i dobri su im serijski obrađeni
.....................
 

Offline dusan147

  • Trade Count: (0)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 285
  • Karma: 10
  • Spol: Muški
  • Giulia Veloce 2.2 210KS Q4 AT8
    • Novi Sad
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #55 u: 07-10-2011, 14:31:46 »
Kad već diskutujemo u tom pravcu, evo i mene...
Dakle, stanje naprezanja u diskovima koje pritiska kočiona pločica sa obe strane je kombinacija smicanja i aksijalnog pritiska. Ima i malo savijanja, koje je posledica imperfekcije u naleganju pločica, što postoji uvek, posebno kod novih, tek montiranih, pločica. U tom smislu je kod neventilirajućih (jednodelnih) diskova situacija nešto bolja nego kod samoventilirajućih (dvodelnih). S obzirom na raspored i veličinu ojačanja (u isto vreme i ukrućenja) koja povezuju u jednu celinu dve ploče samoventilirajućeg diska, debljinu tih diskova, veličinu slabljenja zbog "imitiranja" Taroxa i sile koje deluju na disk, problemi su veoma malo verovatni. Za to imamo i eksperimentalni dokaz (Zvonimir  :mah:).
« Zadnja izmjena: 07-10-2011, 14:33:36 od dusan147 »
Biti Merlin, ne Artur!
 

Offline Davor

  • Član Alfa kluba 15
  • Trade Count: (0)
  • Starosjedioc
  • *
  • Postova: 1133
  • Karma: 102
  • Spol: Muški
  • GTV, Giulia Q2
    • Zagreb
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #56 u: 30-10-2011, 18:43:52 »
evo i ja sam se bacio na posao, za par dana montaža  :hap:
 

Offline goran156

  • Trade Count: (-1)
  • Pripravnik
  • **
  • Postova: 211
  • Karma: 3
  • Spol: Muški
  • AR 159 2.4 JTD-M
    • Čakovec (sv.križ)
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #57 u: 30-10-2011, 21:11:48 »
Evo ako tko hoče neka pošalje mjere diska,ja mu zabadava zmodeliram disk sa rezovima ili rupama po želji i snimim program za CNC samo si morate naci nekoga tko ce vam to obraditi na CNC-u :mah:
 

Offline nix

  • Trade Count: (0)
  • Na probi
  • *
  • Postova: 63
  • Karma: 8
  • Spol: Muški
    • Zagreb, Osijek
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #58 u: 02-11-2011, 21:11:34 »
evo jedna slika tarox-a f2000, utori su skroz svijetli, što pokazuje da tu nije bilo termičke obrade poslje izrade utora :ne2:


i 100% si u pravu

[ Invalid YouTube link ]
 

Offline TOMMY_BOY

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 1914
  • Karma: 58
  • Spol: Muški
  • 147 1.9 8v GTB2256v
    • Croatia Križevci
Odg: Izrada rezanih diskova
« Odgovori #59 u: 02-11-2011, 21:16:11 »
Koliko bih koštalo za moju 159? 806 kn ili puno više?  :craz :craz

 :ok: