21-11-2018, 08:09:49

Autor Tema: Abarth slike / općenito  (Posjeta: 23170 vremena)

0 Članova i 1 Gost pregledava ovu temu.

Online a.m.alfa

  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 34526
  • Karma: 1299
  • Spol: Muški
  • Alfa 146 1.4ts & Lancia Musa & Alfa 155 TD & V6
    • Fiume (RI)
Abarth slike / općenito
« u: 13-11-2006, 20:57:47 »

Karl Abarth je rodjen 15.11.1908 u Becu, Austrija. Sa 17.g. odlazi u Italiju gdje konstruira sasije za bicikle i motocikle.

1927.g. se vraca u Austriju gdje zapocinje uspjesnu sprtsku karijeru. Pocinje voziti moto trke u kojima nize pobjede. Bio je prvak Europe 5 puta.

1934.g. pocetkom WW2 Abarth se odlucuje na povratak u Italiju kako bi nastavio motociklisticku karijeru, gdje postaje poznat kao Carl Abarth. Tijekom jedne utrke u Yugoslaviji dzivljava sudar i ostaje u bolnici na lijecenju godinu dana. Nakon oporavka odlucuje ostati do zavrsetka rata i pocinje raditi sa Ignaz Vok na konstrukciji automobila pogonjenim na kerzin.

Nakon rata vraca se u Merano gdje radi sa Rudlfo Hruska!
Ferry Porsche, sin osnivaca Porchea Ferdinanda, nudi Carlu poslovnu priliku za pomoc organizaciji Porsche Motor Company. Ali postojao je problem jer Ferdinand Porsche je bio u Francuskom zatvru kao Njemacki kriminalac. carl i Ferry su nasli rjesenje problema u Piero Dusio. Dusio je bio prava osoba jer je ceznuo za pobjedama u autsportu. Osnvao je Cistila Corporation sa ciljem proizvodnje sportskih automobila. Carl i Ferry su ga trazili za jamcevinu za Ferdinanda, a zauzvrat ce oni njemu ponuditi usluge u konstrukciji sportskih automobila. Pocelo je partnerstvo izmedju Cistila corp. i Porschea koje je kratko trajalo, a Abarth je za njega radio kao sportski i tehnicki direktor. Ferdinand je konstruirao jednosjed sa centralnim motorm, bolid F1.

1949.g. Piero Dusio uvidja problemeu Calistia Corp. i seli u Argentinu cime dolazi karaj za Calistia Corp., a Abarthu se ukazuje prilika za ulazak u proizvodnu industriju!

Firma pocinje sa radom u Turn-u (Italija) sa 35 zaposlenih i logotipm Abarth-ovog horoskopskog znaka skorpion. Armando Scagliarini, vozac Cistilia Corp. i sin Guida, pruza pomoc Abarth-ovom novo pokrenutom poslu. Poceli su prizvoditi auto-djelove koji su im otvorili vrata u autosport. Auspusi, opruge ventila, razne cijevi, mjenjaci samo su dio bogate Abarth-ove ponude.

Od ranih ´50.-ih godina Abarth se poceo baviti sredjivanjem automobila masovne proizvdnje, pretezn Fiat. Ti jeftini automobili ukomponirani sa Abarth-ovim snazni preradama pobjedjivali su u vecini utrka u koje su usli, tako da je Fiat poceo placati Abarthu za svako prvo ili drugo mjesto!
1955.g. Fiat je proizveo model 600! Ovaj jeftin "sminkerski" autic imao je potencijal koji je Abarth vjesto iskoristio! Motor je povecan na 747ccm sto je uvelike povecalo perfrmanse. Abarth nije samo radio na povecanju snage nego i na izradi aerodinamike (dignuta zadnja hauba) i laksavanju vozila, sto je uvelike doprinosilo pobjedama. Ova "formula" je pomogla Abarth-u u auto-svijetu, ali nije bila jedini razlog. Mnogi ljudi nisu bili u mogucnosti za kupnju skupih sportskih automobila kao sto su bili Ferrari i Bugatti, pa je kreacija Fiat/Abarth bila mogucnost za kupnju jeftinog, ali sportskog automobila.

Nakon modela 600 dolazi 850. Fiat dostavlja Abarth-u nepotpune automobile na koje on naknadno ugradjuje kocnice, karburatore i ostalo. Saga se nastavlja sa modelom 1000 pa 595 i 696. Ovi Fiat-Abarth automobili nanizali su mnoge nacionalne i internacionalne pobjede i stvorili jedne od najboljih i najpripremljenijih trkacih automobila svih vremena!
Abarth je nastojao proizvesti kompletan vlastiti automobil. Poceo je proizvoditi sportski blid u rasponu od 1000ccm do 2000ccm koji je nanizao mnoge uspjehe u raznim utrkama.

1971.g. Abarth Corp. kupuje Fiat i nastavlja sve osim proizvodnje prototipa sportskog automobila. Mnogi Fiati su se poceli proizvoditi Sa Abarth-ovim znakom obicno predstavljajuci visoke performanse ili sportske pakete opreme!

c/p by-šiljori  :)))
« Zadnja izmjena: 20-09-2011, 17:28:24 od a.m.alfa »
 

Offline Marin krk

  • Trade Count: (+1)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 8227
  • Karma: 540
  • Spol: Muški
Odg: Abarth slike / općenito
« Odgovori #1 u: 18-11-2006, 13:01:58 »
 

Online a.m.alfa

  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 34526
  • Karma: 1299
  • Spol: Muški
  • Alfa 146 1.4ts & Lancia Musa & Alfa 155 TD & V6
    • Fiume (RI)
Odg: Abarth slike / općenito
« Odgovori #2 u: 27-12-2006, 19:31:37 »



Online a.m.alfa

  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 34526
  • Karma: 1299
  • Spol: Muški
  • Alfa 146 1.4ts & Lancia Musa & Alfa 155 TD & V6
    • Fiume (RI)
Odg: Abarth slike / općenito
« Odgovori #3 u: 01-02-2007, 23:03:09 »
Abarth 209A, 1954

Abarth-Fiat 750 Zagato Coupé, 1956

Abarth 750 Cabriolet, 1957

Abarth-Fiat 1600 Allemano, 1959

Abarth 850, 1959

Abarth 1300 Lufthansa Coupé, 1964

Abarth 2000, 1964 

Abarth 1000 Bialbero Longnose, 1965

Online a.m.alfa

  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 34526
  • Karma: 1299
  • Spol: Muški
  • Alfa 146 1.4ts & Lancia Musa & Alfa 155 TD & V6
    • Fiume (RI)
Odg: Abarth slike / općenito
« Odgovori #4 u: 20-07-2007, 21:27:26 »
Povratak legendarnog škorpiona



Fiat je odlučio oživiti jednu od automobilskih legendi i ove ju je godine pokazao u Ženevi na salonu automobila. Samo rijetki zaljubljenici u aute stariji od 30 godina nisu čuli za Abarth, slavnu marku koja je ime i ugled stekla na autoutrkama, preradama serijskih automobila - većinom Fiatovih - te izradom posebnih kitova i ispušnih sustava za povećanje snage motora. Nekad pojam, ime Abarth posljednjih je godina pomalo palo u zaborav, ali u skladu s trenutačnim buđenjem cijele marke, Fiat je odlučio oživiti i tu nepravedno zapuštenu legendu. S imenom abarth Fiat se vraća i na sportske staze - u reli i kružne kup-utrke, ali predstavlja i svoj prvi posebni, sportski orijentirani model grande punto abarth.

Pod Abarthovim imenom Fiat će pokrenuti i sve aktivnosti koje su krasile originalni Abarth&Co, od izrade trkaćih prototipova, preko kitova za preradu, pa sve do raznih dodataka u tipičnom Abarthovom modnom stilu.
Predsjednik ponovno rođene kompanije bit će direktor marke Fiat Luca De Meo, koji Abarthovom imenu namjerava vratiti stari sjaj i slavu, i to ponovno prije svega na utrkama. U reliju već nastupa grande punto abarth pripremljen za klasu S2000, planira se i sudjelovanje na kup-natjecanjima, a Abarth će aute pripremati i za privatne kupce. Osim utrkama, Abarth će se baviti i komercijalnim aktivnostima kao što su tuning i trkaći kitovi.
No, početni uspjesi i stvaranje legende o škorpionu, prepoznatljivom logotipu koji je krasio sve prerađene automobile, počiva na radu Karla Abartha, jednog od genijalnih inženjera koji su obilježili autoindustriju. Rođen u Beču 1908. godine, Abarth je za života postigao veliki uspjeh u različitim vidovima moto sporta, i to zahvaljujući prije svega vlastitoj inženjerskoj genijalnosti i osjećaju za inovacije.
Priča o Karlu Abarthu počinje s motociklima, a ne automobilima. Kao 20-godišnjak je do svoje prve pobjede došao na Thunovom motociklu, da bi već iduće godine sam izradio svoj prvi motocikl, s Abarthovim logom. Nažalost, ozbiljna nesreća na utrci u Linzu natjerala ga je da napusti moto utrke. No, želju za nadmetanjem nije izgubio pa se nastavio utrkivati na motociklu s prikolicom. Za popularnost tih utrka i on je zaslužan, dijelom i neuobičajenim avanturama kao što je bila utrka s Orient expressom koju je - naravno - dobio. No, druga teška nesreća koju je doživio 1939. godine potpuno ga je udaljila s trkaćih staza.

Nakon toga Abarth je počeo živjeti svoj drugi život, koji ga je uvrstio u automobilističke legende. Nakon rata, 1945. godine, seli se u Italiju, u Merano, i postaje talijanski građanin Carlo Abarth. Nakon što je kraće vrijeme radio za Cisitaliju, 1949. osniva Abarth&Co. Prvi proizvedeni automobil bio je 204 A roadster, razvijen na osnovi fiata 1100, koji odmah osvaja naslove u talijanskom prvenstvu 1100 te u Formuli 2.
Istovremeno, Abarth ostvaruje svoju briljantnu ideju o kombiniranju sportskih aktivnosti s proizvodima za široku potrošnju. Počinje praviti famozne kitove za preradu standardnih tvorničkih automobila kojima se povećavaju snaga motora, najviša brzina i ubrzanje. Jedan od glavnih dijelova tih kitova bio je ispušni sustav, a poglavito stražnji lonac - prigušivač buke koji je će s godinama postati zaštitni znak Abarthovih prerada. Zahvaljujući iskustvu stečenom u motociklističkim utrkama Abarthovi stražnji lonci bili su pravi tehnološki biseri. Prvi prototipovi imali su središnju cijev i bočne otvore izrađene od fiberglasa, čime su potpuno eliminirane pregradne stijenke (dijafragme), a povratni pritisak ispušnih plinova sveo se na najmanju mjeru. Bio je to vrlo jednostavan, ali inovativan sustav kojim su se dobivali jasna prednost u performansama, ali i nepogrešivo abarthovski, duboki i promukli zvuk. U samo nekoliko godina Abarth&Co postao je globalni igrač: 1962. godine 375 zaposlenih proizvelo je 257.000 prigušivača, od toga 65 posto za izvoz.

Dvije su stvari bile ključne za Abarthov uspjeh: pobjede na utrkama i odlična promocija. Carlo Abarth prvi je počeo koristiti marketing i komunikacijske tehnologije koje se koriste i danas. Ne bi li uvjerio vozače da svoje standardne prigušivače zamijene njegovima, osmislio je maštovite marketinške kampanje zasnovane na vrlo elegantnom predstavljanju produkta. Objavljeni uz nove, tad revolucionarne fraze na reklamama u svim vodećim novinama, prigušivači na slikama bili su u tamnoj, crnoj boji, s kromom optočenim završecima cijevi, s cijenom puno višom od konkurentskih proizvoda. U to vrijeme Abarthovi prigušivači koštali su 4500 lira, naspram najviše 2000 lira koliko je trebalo izdvojiti za konkurentske proizvode. Njegovi kolege isprva su sumnjali u mudrost takve prodajne strategije, ali su vrlo brzo, nakon nevjerojatnog tržišnog uspjeha, promijenili mišljenje.
Prvih 50 prigušivača napravljeno je za preradu fiata topolina. Inače, među poklonicima automobilskih utrka Abarthov rad i proizvodi bili su još cjenjeniji. Vrhunac slave dostigao je potkraj pedesetih godina, trajao je i tijekom šezdesetih godina prošlog stoljeća, a Carlo Abarth svojim je inovativnim idejama i neumornim radom otvorio cijelu novu epohu u autoindustriji, obilježivši je i dan-danas impresivnim brojem pobjeda i rekorda u raznim kategorijama automobilskih utrka.

Godine 1956., vozeći fiat abarth 750 s Bertoneovom karoserijom, postavio je niz brzinskih rekorda: 18. lipnja u Monzi je postavio novi rekord po broju prijeđenih kilometara u 24 sata, prešavši ih 3743 prosječnom brzinom od 155 km/h. Na istoj stazi desetak dana kasnije, od 27. do 29. lipnja, srušio je niz drugih rekorda: na 5000 i 10.000 km te na 5000 milja, ali i rekorde u vožnji na 48 i 72 sata.
Uslijedio je i međunarodni uspjeh pa je 21. srpnja 1956. njemački auto motor und sport naslovnicu 15. broja posvetio abarthu 750. Taj isti auto mogao se nabaviti i s dvije Zagatove karoserije: fiat abarth 750 zagato (1956.) i fiat abarth 750 GT zagato (1956.). Na 24. izdanju legendarne utrke Mille Miglia na startu se u klasi 750 našlo čak 20 automobila s Abarthovim logom, a 16 ih je završilo utrku. Dobar glas pročuo se čak i do Amerike pa se Franklin Delano Roosevelt Jr., sin bivšeg američkog predsjednika, osobno uputio u Italiju dogovoriti ekskluzivna prava na uvoz Abarthovih automobila.

Svoje remek-djelo Abarth je napravio 1958. godine kompletnom preradom fiata 500, od kojeg je napravio pravu malu jurilicu. Te iste godine partnerstvo s Fiatom otišlo je korak dalje - Fiat je Abarthu davao financijski poticaj za svaku pobjedu ili novi rekord koji bi postigao nekim od njegovih prerađenih automobila. Upravo taj ugovor bio je zamašnjak u idućih godina nevjerojatnom nizu uspjeha Abarthovih automobila - srušili su 10 svjetskih rekorda, zatim još 133 međunarodna, ostvarili više od 10.000 pobjeda na raznim natjecanjima. Tako je rasla legenda o škorpionu.
Šezdesete su bile zlatne godine tog proizvođača. Ime Abarth postalo je sinonim za brzinu, odvažnost, performanse i prerade, a lista automobila čije su ih prerade proslavile postala je vrlo duga. Od 850 TC-a, koji je pobjeđivao na svim velikim europskim stazama, uključujući i Nürburgring, pa sve do fiata abartha 1000 saloon i 2300 S, koji su na stazi u Monzi - usprkos groznom vremenu - postavljali impresivne rekorde.
Godine 1965. Carlo Abarth i sam je poželio postaviti neki rekord, pa je 20. listopada u Monzi postavio rekorde u ubrzanju na četvrt milje (preteča današnjeg 402 street racea) te na 500 metara u fiatu abarthu 1000 monoposto record, klase G, koji je razvijao 105 KS, da bi idući dan postigao nove rekorde, ali u višoj klasi E, u jednosjedu koji je pokretao motor obujma 2000 ccm. Uz taj događaj vezana je i anegdota da je Carlo, tad 57-godišnjak, morao skinuti čak 30 kg da bi se uspio smjestiti u vrlo uske kokpite svojih automobila.

Godine 1971. Abarth postaje dio Fiat auta, a posljednji automobil u čijem je razvoju aktivno sudjelovao i osnivač Carlo Abarth bio je A112 abarth. Osamdesetih se priča o Abarthu nastavila modelom 131 abarth, u kojem je Walter Röhrl osvojio svjetsko prvenstvo u reliju 1980. godine, te ritmom, posljednjim fiatom koji je nosio Abarthovo ime.
Carlo Abarth umro je 24. listopada 1979. godine, u vrijeme vladavine njegova horoskopskog znaka - Škorpiona, naravno.

Auto motor i sport

Online a.m.alfa

  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 34526
  • Karma: 1299
  • Spol: Muški
  • Alfa 146 1.4ts & Lancia Musa & Alfa 155 TD & V6
    • Fiume (RI)
Odg: Abarth slike / općenito
« Odgovori #5 u: 28-07-2007, 21:21:00 »
Abarth 3000 V8


Abarth 2000 Proto


Abarth 1000 Sport

Online a.m.alfa

  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 34526
  • Karma: 1299
  • Spol: Muški
  • Alfa 146 1.4ts & Lancia Musa & Alfa 155 TD & V6
    • Fiume (RI)
Odg: Abarth slike / općenito
« Odgovori #6 u: 28-07-2007, 21:24:15 »
Abarth Fiat 595


Abarth Fiat 850 TC


Abarth OT 1300

Online a.m.alfa

  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 34526
  • Karma: 1299
  • Spol: Muški
  • Alfa 146 1.4ts & Lancia Musa & Alfa 155 TD & V6
    • Fiume (RI)
Odg: Abarth slike / općenito
« Odgovori #7 u: 28-07-2007, 21:26:12 »
Abarth Simca 1300


Abarth TCR 1000


Abarth OT 2000

Offline reddevill

  • Trade Count: (+2)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 9508
  • Karma: 944
  • Spol: Muški
  • 146,1.8.T.S 145 & Derbi GP1
    • Njemacka - Stuttgart
Odg: Abarth slike / općenito
« Odgovori #8 u: 06-11-2007, 08:31:57 »
C2H5OH U KRVI/ THE VARIATOR GANG
 

Delta

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Abarth slike / općenito
« Odgovori #9 u: 07-07-2008, 14:58:57 »
Abarth napravio ovaj motor... :love:

 

Delta

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Abarth slike / općenito
« Odgovori #10 u: 07-07-2008, 15:07:31 »
Launched at the 1998 Turin Motorshow, the Stola Abarth Monotipo does not in the slightest bit look like the Fiat Barchetta, which was used as a base for the project. Penned by ex-Pininfarina designer Aldo Brovarone, the Monotipo was conceived to showcase Stola's craftmanship rather than to be a fashion statement.

Mounted in the slightly stretched Barchetta chassis is a turbo charged 'four' derived from Lancia's Delta Integrale. Slightly tuned, it is good for a decent 330 bhp. With a kerb weight of under 900 kg this is enough to propel the Monotipo to triple figure speeds in under 5 seconds. To cope with the high speeds it is capable for, the Monotipo is fitted with the same vented Brembo discs as found on the Ferrari F50.

The interestingly retro-styled body is made completely of composite materials, clearly displaying Stola's capability of handling this exotic material. Even more impressive is the perfect finish of the bodypanels. All transparent parts are not made of glass but of Isoclima Polycarbonate, which is also used in the aerospace industry.

While most concept vehicles get stored away or disassembled after their motor show duties, the Stola Monotipo has had a very active life. After various road tests for magazines, the car was driven by Stola in a wide variety of events like the 2002 Supercar Rally. We met up with it for the first time early in 2006 when it was stored in Stola's newly opened American office in Dearborn. It should be displayed at a variety of events in the Detroit area this summer.









« Zadnja izmjena: 07-07-2008, 15:13:39 od Delta »
 

Delta

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Abarth slike / općenito
« Odgovori #11 u: 07-07-2008, 15:22:41 »
Country of origin Italy
Numbers built N/A (Prototype)
Produced in 1998
Introduced at 1998 Turin Motorshow
Body design Stola / Aldo Brovarone

Configuration Lancia Delta Integrale Straight 4
Location Front, transversely mounted
Displacement 1.995 liter / 121.7 cu in
Bore / Stroke 84.0 mm (3.3 in) / 90.0 mm (3.5 in)
Compression 8.0:1
Valvetrain 4 valves / cylinder, DOHC
Fuel feed Fuel injection
Aspiration Turbo

Chassis/body unitary steel
Front suspension McPherson struts, coil springs, anti-roll bar
Rear suspension wishbones, coil springs, anti-roll bar
Steering rack-and-pinion, power assisted
Brakes vented discs, all-round
Gearbox 5 speed Manual
Drive Front wheel drive

Weight 880 kilo / 1940.1 lbs
Length / Width / Height 4450 mm (175.2 in) / 1880 mm (74 in) / 1200 m (47.2in)
Wheelbase / Track (fr/r) 2295 mm (90.4 in) / N/A / N/A

Power 330 bhp / 246 KW @ 6500 rpm
BHP/Liter 165 bhp / liter
Power to weight 0.38 bhp / kg
Top Speed 290 km/h / 180 mph
0-60 mph 4.8 s
 

Offline Raziel

  • Trade Count: (+3)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 8257
  • Karma: 554
  • Spol: Muški
  • 01' Mazda MX-5 (NB) 1.6 16V 94' AR 146 1.7 16V
    • Sv. Klara, Kutina
Odg: Abarth slike / općenito
« Odgovori #12 u: 27-07-2008, 12:48:56 »
Mašina od motocikla?  :?:
    "...if in doubt, flat out..."   
 

Offline Igica

  • Trade Count: (+7)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 8324
  • Karma: 578
  • Spol: Muški
  • Alfa 146
    • Varaždinske toplice - Varaždin
Odg: Abarth slike / općenito
« Odgovori #13 u: 27-07-2008, 14:19:31 »
 

Online a.m.alfa

  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 34526
  • Karma: 1299
  • Spol: Muški
  • Alfa 146 1.4ts & Lancia Musa & Alfa 155 TD & V6
    • Fiume (RI)
Odg: Abarth slike / općenito
« Odgovori #14 u: 27-09-2008, 18:55:41 »
« Zadnja izmjena: 28-09-2008, 00:30:37 od a.m.alfa »
 

a112

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Abarth slike / općenito
« Odgovori #15 u: 27-09-2008, 19:19:03 »
:care :care
 

Jure

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Abarth slike / općenito
« Odgovori #16 u: 27-09-2008, 19:43:15 »
Mada u pocetku docekan na noz kod ljubitelja italijanskih sportskih automobila jer je zbog njega ugasen fabricki projekat Lancia Stratos, koja je tada bila u naponu snage i mogla jos godinama da pobjedjuje, a pri tome bila ljubimac ljubitelja automobila, Fiat 131 Abarth se izborio za svoje mjesto u "aleji velikana" jer je predstavljao esenciju onog sto zovemo Abarth-ova dorada Fiatovih automobila. Za razliku od, recimo Stratosa koji je namjenski pravljen da bude rally automobil, Fiat 131 Mirafiori je u osnovi bio sasvim obican, pomalo cak i arhaican auto, bez ikakvih sportskih pretenzija. Medjutim, bas takav je bio odlicna osnova na kojoj je bilo moguce pokazati sve majstorstvo Abarth-ovog tuninga. Rezultat je bio sve ono sto smo voljeli kod Abartha - mala serija, velika razlika u odnosu na serijski model, dosta posebnih i jedinstvenih dijelova ugradjenih u doradjeni auto, vrhunska snaga, ostrina i agresivnost kao i uspjesnost u motosportu.

 
 

Posto je osnova od koje se krenula bila obicna, Abarthov tim strucnjaka predvodjen cuvenim Cesare Fiorio-om kao sefom projekta i Giorgio Piantom kao sefom Abarth-ovog trkackog odjeljenja morao je dobro da se pomuci da napravi rasni i uspjesni rallye automobil koji je trebalo da pospjesi prodaju Fiata 131 koji je u to vreme bio jako vazan model za torinsku fabriku.
Automobil je pokretao poznati Fiatov dohc dvolitras sa tada neuobicajenih 4 ventila po cilindru. U "stradale" varijanti imao je 140ks/6400o/min i bio je prehranjivan sa 2 dvostruka Weber karburatora.

 

131 Abarth imao je potpuno promjenjeno zadnje vesanje koje je u najvecoj meri bilo porijeklom iz modela 124 Spider Abarth. Arhaicne lisnate opruge svakako nisu mogle da se nadju u ovakvom modelu...Auto je dodatno prosiren za da bi mogao da primi znatno sire tockove, a naravno da je poredjeno i na olaksavanju vozila vec u serijskoj varijanti ugradjivanjem plasticnih i aluminijumskih delova.
Radi homologacije izradjeno je 400 primeraka, od cega je 50 bilo namenjeno za rally, a od toga 35 fabrickoj ekipi Fiata. Razlika izmedju ulicne i takmicarske verzije je bila u tzv. Preparazione Corsa paketu koji je kostao tadasnjih 33 miliona lira (otprilike tadasnjih 33000 njemackih maraka) bez kugelfisher ubrizgavanja. To je podrazumjevalo dodatno olaksavanje, vece kocnice, preradu vjesanja, drugacije povezivanje gasa i kvacila, hladnjak ulja, sigurnosnu opremu, elektricnu pumpu za benzin, zatvarac diferencijala, hidraulicnu rucnu kocnicu, kompletno drugaciju elektricnu instalaciju, svjetla, tockove, itd, itd, pa cak i specijalne brisace za vjetrobran... Sve to davalo je 230 ks u prvoj trkackoj sezoni 1976. kada je vec na svom debiju na rallyu Elba pobejdio, pa do poslednje sezone fabrickog tima, kada je imao 255ks/8000o/min. Serijski motor od 140ks se proizvodio u Fiatu, trkacki kod Abartha-a dok je montaza cijelog auta izvodjena u Bertoneu. Karoseriju je, inace, dizajnirao karoserista Colucci.

 

Fiat 131 Abarth je osvojio 3 titutle svjetskog sampiona u reliju 1977, 1978 i 1980 sa Markku Alen-om, Timo Salonen-om i Walther Rohrl-om za volanom. 1980. auto je bio skoro nepobjediv jer je pobjedio na cak 7 rallya u svjetskom sampionatu. Izuzetne uspjehe imao je i u evropskom i nacionalnim sampionatima.


[privitak je izbrisao admin nakon 90 dana od objave]
« Zadnja izmjena: 27-09-2008, 19:45:50 od Jure »
 

Offline veloce

  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *****
  • Postova: 2264
  • Karma: 473
  • Spol: Muški
  • giulietta veloce spider 1961
    • kostrena
Odg: Abarth slike / općenito
« Odgovori #17 u: 27-10-2008, 22:53:16 »

padova, auto d'epoca, 25.10.08

Jure

  • Gost
  • Trade Count: (0)
Odg: Abarth slike / općenito
« Odgovori #18 u: 27-10-2008, 23:01:54 »
(Image removed from quote.)
padova, auto d'epoca, 25.10.08

zar postoji ovako nesto :?: :ok:
 

Online a.m.alfa

  • Administrator
  • Trade Count: (0)
  • Ovisnik o alfistima
  • *
  • Postova: 34526
  • Karma: 1299
  • Spol: Muški
  • Alfa 146 1.4ts & Lancia Musa & Alfa 155 TD & V6
    • Fiume (RI)
Odg: Abarth slike / općenito
« Odgovori #19 u: 27-10-2008, 23:06:27 »
zar postoji ovako nesto :?: :ok:

Fiat (Abarth) multipla